• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Linia K zamiast obwodnicą od soboty jedzie przez Chwarzno

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linia K w Gdyni jest linią pospieszną. Od soboty zmieni się jej trasa. Linia K w Gdyni jest linią pospieszną. Od soboty zmieni się jej trasa.

Od soboty autobusy linii K, łączącej Obłuże z Kaczymi Bukami przestaną kursować po Obwodnicy Trójmiasta i pojadą ulicami Chwarzna i Wiczlina. Nowy rozkład jazdy zakłada wydłużenie czasu przejazdu o 3 minuty. Zmiana oznacza likwidację linii 160 w niedzielę.



Czy popierasz zmianę trasy linii K?

O nowościach dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlinia informowaliśmy jako pierwsi pod koniec grudnia.

Czytaj też: Linia K w Gdyni pojedzie nową trasą

Był to jeden z postulatów mieszkańców w przeprowadzonej na początku roku ankiecie. Po jej analizie radni zaczęli modyfikować komunikację w dzielnicy. Udało się m.in. wprowadzić linię 147 na ulice osiedla, dzięki czemu mieszkańcy mają bliżej do przystanków.

Nowa trasa linii K w Gdyni



Od soboty autobus linii K wjedzie na ulice: Chwarznieńską, Wiczlińską i Nowowiczlińską. Po drodze na nowym odcinku zatrzyma się na ośmiu przystankach:

  • Chwarzno Apollina (za pętlą - dla kierunku do Kaczych Buków i na pętli - dla kierunku do Obłuża):
  • Tezeusza;
  • Sokoła;
  • Gierdziejewskiego;
  • Zaruskiego;
  • Wiczlino Skrzyżowanie;
  • Filipkowskiego;
  • Wiczlino Działki I - dla kierunku do Kaczych Buków i Wiczlińska Śliska - dla kierunku do Obłuża.


Dodatkowo, w kursach do Obłuża, autobusy linii K będą zatrzymywać się na przystanku Dąbrowa Centrum przy ul. Nowowiczlińskiej, w kierunku Wiczlina.

Mieszkańcy: autobusy linii K będą się spóźniać?



Wśród pasażerów nie brakuje opinii, że autobusy jadące przez coraz bardziej zakorkowane ulice Chwarzna i Wiczlina będę się notorycznie spóźniać, co zniechęci pasażerów do korzystania z przejazdów.

Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że rozkładowy czas przejazdu w porównaniu do starej trasy wydłuży się jedynie o 3 minuty.

- Zależy nam na tym, żeby komunikacja była jak najbardziej dogodna, a mieszkańcy cenią sobie połączenia bezpośrednie. Przy okazji zmieniliśmy też trochę rozkład jazdy, nadając mu bardziej "rytmiczny" charakter, w szczycie częstotliwość co 30 minut, poza szczytem co godzinę. Autobusy linii będą kursować przez sześć dni w tygodniu, z wyjątkiem niedzieli - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Nowa trasa linii K wymusi likwidację niedzielnych połączeń linii 160 i racjonalizację kursów technicznych na kilku liniach. Tylko w ten sposób można było przeprowadzić zmiany, mieszcząc się w zakładanym na 2018 rok budżecie.

Zobacz rozkład jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (160) 7 zablokowanych

  • Ale bez sensu , przecież K nie jeździ w niedzielę i zlikwidowali 160 (3)

    • 53 16

    • Kasa.

      • 4 0

    • Ale chodzi o kasę

      • 5 0

    • Kasa.

      • 29 1

  • Nareszcie. To pierwsza konkretna zmiana w sieci komunikacyjnej w obrębie Chwarzna Wiczlina, która mieszkańcom Gdyni Zachód da (9)

    Dotychczas do wyboru było wyłącznie centrum, albo Dąbrowa.

    • 40 86

    • 140 do likwidacji

      • 0 0

    • 147 do likwidacji

      • 4 1

    • Gdyni zachód...

      Nie łatwiej napisać Gdynia wieś? Kto mieszka na wsi w blokach? Dziwni ludzie

      • 10 8

    • to wystarczyło (4)

      np. 103 wydłużyć do Wiczlina Niemotowa, a nie rozwalać komunikację miejską jak jacyś szkodnicy-społecznicy.
      Albo nową linię autobusową zrobić do Pustek Cisowskich i Chyloni przez ul. Marszewską...

      • 21 17

      • Jakie 103 wydłużyć. 103 nic nie wnosi, bo tak jak reszta jeździ przez centrum (1)

        Powyżej 45 minut dookoła świata. Daj spokój. Teraz K z Wiczlina poleci w niecałe 10-15 minut do Chyloni oraz niecałe 30 minut na Obłuże. Można ? Można ! I dobrze....brawo !!!

        • 21 18

        • A nowe polaczenie Wiczlina i Chwarzna kosztem odciecia Karwin. BRAWO. ... Widocznie biznes w tym mial ktos z włodarzy....

          • 8 6

      • 103 do likwidacji! (1)

        • 12 9

        • W takiej sytuacji linie 103 mozna uznac za zbedna.

          Proponuje srodki finansowe z tej linii wykorzystac na przedluzenie linii 141 do Chwarzna Wiczlina oraz ewentualnie na dogeszczenie tak bardzo oczekiwanych kursow linii 140 do Wiczlina Niemotowa. Jestem przekonany, ze linia K bardzo dobrze spelni oczekiwania mieszkancow dzielnicy Chwarzna Wiczlina, ale takze mieszkancow dzielnic polnocnych, ktorych w zadnym wypadku nie byla w stanie spelnic linia 103, kursujaca dookola przez centrum.

          • 16 5

    • przeciwny

      a ja przeciw!

      • 11 15

  • (6)

    Brak logiki odnosnie likwidacji lini 160 w niedziele. Teraz zeby dojechac autobusem do centrum lub wrocic na wiczlino trzeba bedzie czekac 30minut na autobus. Czyli ludzie zamiast jezdzic komunikacja miejska skorzystaja z prywatnego auta. Linia K nie powinna byc linia pospieszna w tym przypadku tylko zwykla. Wiecej pasazerow by z niej korzystalo placac za bilet. Zwiekszyc kursy lini 103 121. W kierunku obluza i karwin. Wtedy mozna powiedziec ze dzielnica jest dobrze zkomunikowana.
    Podobna sytuacja jest z linia 203 i 192 w niedziele z Malego Kacka. Totalny absurd!!!

    • 48 10

    • 147 jeździ co 20 minut. Wypowiadamy się a nie jeździmy komunikacja (4)

      I hejtujemy?

      • 10 1

      • Co za bzdury wypisujesz ? Nie pisz jak nie wiesz. (3)

        147 kursuje co 10 lub co 20 minut. Jest wspierane przez 140, a w szczycie dodatkowo przez 103 i 121. Wynika z tego, ze komunikacja do/z centrum miasta prowadzona jest w dobrej, jesli nie bardzo dobrej czestotliwosci. Za to Dzielnica Chwarzno Wiczlino cierpi od lat na brak lacznosci z prawie wszystkimi dzielnicami miasta, oczywiscie poza Karwinami i Dabrowa. To jest glowna pieta Achillesowa tzw. Gdyni Zachod, co ciekawe bardzo sprzyjajaco polozonej w srodku miasta. Dlatego przez dlugie lata wielu "spolecznikow dzielnicowych" domagalo sie zageszczenia siatki komunikacyjnej ZKM, umozliwiajacego sprawna i bezposrednia lacznosc naszej dzielnicy z wszystkimi innymi czesciami miasta.

        • 6 5

        • (2)

          W dzien powszedni tak w niedziele zostaje tylko 147 co 25minut

          • 10 0

          • Co 20....

            • 0 0

          • Co 20...

            • 8 0

    • Nikt nie każe ci czekac , zawsze masz opcje " z buta"

      • 6 4

  • No ale bez sensu to, no przecież K nie jeździ w niedzielę i zlikwidowali 160

    • 15 1

  • Autobus na wieś.

    To ten autobus co tam dojeżdża do tych bloków na wsi? To konno oni nie mogą pojechać?

    • 13 0

  • No to w takim razie należy zwiększyć kursowanie Lini X

    • 12 0

  • Trzy minuty

    Ten kto to wymyślił chyba nigdy nie widział co się dzieje na Chwarznie w godzinach szczytu.

    • 25 8

  • Dobre: (4)

    "Wśród pasażerów nie brakuje opinii, że autobusy jadące przez coraz bardziej zakorkowane ulice Chwarzna i Wiczlina będę się notorycznie spóźniać"

    "Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że rozkładowy czas przejazdu w porównaniu do starej trasy wydłuży się jedynie o 3 minuty."

    Przedstawiciele ZKM nie rozumieją chyba co się do nich mówi :) Mieszkańcom nie chodzi o czas rozkładowy, tylko o to, że teraz K będzie ładowało się w korki na Chwarznie.

    • 149 20

    • Dostosowanie rozkladu

      Do faktycznego czasu przejazdu w godzinach szczytu
      To samo powinni zrobić z linią 252.Ale to wymagaa wysiłku a im się chyba nie chce myśleć

      • 13 0

    • Mieszkańcy niech kupują mieszkania w mieście a nie na wsi wiczlino lub Chwarzno ... potem płaczą że komunikacji brak ... przy zakupie mieszkania to nie był problem. Heh chcę mieć dobry dojazd kupuje m tam gdzie dojazd jest ...

      • 13 1

    • hehehe

      przedstawiciele zkm doskonale to rozumieją, ale mają to w d*p*e ;)

      • 22 11

    • W zamian za korki na Nowowiczlinskiej na Dąbrowie.

      Sam nie wiem, która wersja gorsza, a która lepsza ? Moze przez Chwarzno, bo odpadnie wypadkowa obwodnica, przez którą i tak jeździło się przez ...Chwarzno Wiczlino.

      • 19 11

  • (7)

    Pytanie kluczowe. Ile zarabia netto prezes ZKM?

    • 64 7

    • Pytanie drugie: czy ten prezes skończył chociaż zawodówkę? Bo jego decyzje świadczą o tym, że już ze skończeniem podstawówki miał problem.

      • 20 3

    • 12300 zł. (2)

      • 31 3

      • Nawet jesli, to co z tej kwoty wynika ? (1)

        Ja uwazam, ze kazdy Kowalski powinien w Polsce zarabiac ok. 3000-4500 zl, wyksztalcony inzynier, lekarz, etc. rozpoczynac swoje praktyki zawodowe od 5000 zl, to co dopiero dyrektor ? Dla mnie to nie rewelacja. W Biedronkach personel, nareszcie !!!, zaczyna przekraczac 3000 do reki. I o to chodzi... Sami w tym kierunku idzmy, a nie zazdroscmy lepszym od nas.

        • 21 8

        • Niestety ale pracownicy handlu typu biedronka nie wycisna 3000 zl na reke. Nie wiem co by musieli zrobic zeby tyle zarobic na mc. Glupoty piszesz...3000 brutto w tym premia na 100% obecnosci co najwyzej.

          • 15 8

    • Odpowiedz: 0 (1)

      Zkm nie ma prezesa.

      • 18 11

      • Ma profesora...

        • 16 8

    • Trzeba bylo sie uczyć ....

      • 12 24

  • Zmiana zupełnie bezużyteczna!

    Nadal trzeba jechać przez Chylonię, a autem przez estakadę jest dużo szybciej więc ta zmiana jest zupełnie zbędna. Jeśli ktoś chce jechać na Chylonię może się przesiąść przy estakada/morska na trajtek, których tam jedzie mnóstwo.

    • 34 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane