- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (90 opinii)
- 4 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 5 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 6 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
Gdynia: ZDiZ czeka na zgłoszenia o niewłaściwej sygnalizacji
- Zbyt krótkie zielone światło powoduje korki na ul. Warszawskiej w Gdyni. Trwa czasem ledwie trzy sekundy - alarmuje nasz czytelnik. Urzędnicy zapewniają, że minimalny czas zielonego to 5 sekund w całej Gdyni, a jednocześnie zachęcają do szybkiego zgłaszania wszelkich nieprawidłowości, co pozwoli na sprawne likwidacje awarii.
- Kończę pracę o godz. 16, więc trafiam w sam szczyt korków. Ale nawet to nie jest usprawiedliwieniem ogromnych zatorów, które regularnie tworzą się na ul. Warszawskiej. Według mnie winę za to ponosi wadliwie ustawiona sygnalizacja świetlna. Zielone dla aut jadących z Warszawskiej w stronę ul. Morskiej jest tak krótkie, że na jednym cyklu przejeżdżają czasem ledwie trzy samochody - mówi pan Jakub.
Przekazaliśmy tę informację gdyńskim urzędnikom, którzy sprawdzili tę informację. Okazuje się, że długość światła zielonego dla kierowców jadących od strony ul. Warszawskiej zawiera się w przedziale od 5 do 21 sekund, natomiast średni czas trwania wynosi ok. 9 sekund.
Urzędnicy: zielone przez co najmniej pięć sekund
- Czas, który jest przeznaczany na obsługę poszczególnych relacji, w tym wyjazdu z ul. Warszawskiej, jest zmienny i zależy od warunków ruchu na skrzyżowaniu m.in. od natężenia ruchu pojazdów na wlocie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Dodaje także, że wszystkie sterowniki sygnalizacji świetlnej na terenie Gdyni, posiadają techniczne zabezpieczenia zapobiegające wyświetlaniu sygnału zielonego dla jakiejkolwiek grupy sygnalizacyjnej przez czas krótszy niż 5 sekund. Wprost wynika to z przepisów, które obowiązują w całej Polsce.
- W przypadku zaobserwowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Zarządem Dróg i Zieleni, celem wskazania dokładnej lokalizacji i czasu wystąpienia usterki, co umożliwi szybszą weryfikację i likwidację ewentualnego problemu - zachęca Agata Grzegorczyk.
Miejsca
Opinie (85) 2 zablokowane
-
2019-05-10 09:14
Opinia wyróżniona
Bo jak się zapali zielone światło, to trzeba ruszać! (5)
A nie dopiero zastanawiać się, gdzie odłożyć smartfona.
- 56 3
-
2019-05-10 14:24
tristar jest do niczego. (1)
- 4 1
-
2019-05-10 14:53
bo przestarzały - teraz już fivestar+ częściej znany pod nazwą 500+
- 1 0
-
2019-05-10 09:51
(2)
wystarczaloby dodac licznik odliczajacy do zielonego. byloby taniej niz tristar a i korki bylyby mniejsze. minus taki ze nie byloby trzeba nowych urzednikow zatrudniac i placic znajomym za wprowadzenie tristara
- 7 2
-
2019-05-10 10:07
słyszałeś ministra...
dodanie licznika sygnalizacji jest zdaniem polskich władz oPiSowo Szkodliwe !!!
- 1 3
-
2019-05-10 10:07
Już jest coś takiego,
kiedy zapala się czerwone z żółtym, to w większości przypadków wystarcza. Ale jeżeli ktoś potrzebuje dopisać smsa i widzi, że ma 10 sekund, a nie tylko chwilę, to faktycznie jest dla niego problemem.
- 4 0
-
2019-05-10 09:33
Opinia wyróżniona
Moja ocena (3)
Tristar nigdy nie obiecywał cudów. Nie wiem jak by było, gdyby go nie było. Samochodów jest tak dużo, że tutaj trzeba by magika albo ogromu pieniędzy na poprawę. A to też nasza wina. Ilość aut i sprawność przy ruszaniu. Natomiast wkurzają mnie sygnalizacja pozostawiona na noc. Szczególnie poza ścisłym centrum, gdzie najczęściej kierowcy by panikowali widząc ją zgaszoną, np. 10 Lutego i Władysława IV. Ale w innych miejscach? Po co ona działa?
- 28 6
-
2019-05-10 11:12
po co sygnalizacja nocą? (1)
ano włącza się ją po to, by żaden Frog wracając na ojcowe morgi w Goręczynie nie ciął przez miasto 120 km/h. Ostatnio jakiś gangsta-raper na Chwarznie 170 ciął i już z Tupakiem duety w niebie odstawia. Jego pasażerowie również. Osobiście to bym włączył permanentne czerwone odpalane na pętlę indukcyjną. I zielone dla pieszych :)
- 1 1
-
2019-05-11 11:43
d**ile drogowi
sami sie eliminuja, a dlaczego my wszyscy mamy przez nich cierpic, dla tych co gnaja 120 przez miasto jest policja i niech oni sie wezma za robote.
- 1 0
-
2019-05-10 10:25
Z tymi światłami w nocy to przegięcie. Ruch praktycznie żaden, a swoje odstać trzeba. Strata czasu, paliwa, a z czekającymi pieszymi przed pustą ulicą to jest jakiś absurd. W wielu miastach Polski światła na noc są wyłączane. Światła w nocy poprawiają bezpieczeństwo chyba w przypadku drogowych ameb, ale tacy kierowcy nie powinny być w ogóle dopuszczeni do ruchu
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2019-05-10 07:01
Dobrze dzialajaca sygnalizacja (3)
Nie jest zla ;-)
- 3 15
-
2019-05-10 07:29
Mądrości Zenka Gienka
- 3 0
-
2019-05-10 08:43
Podejrzewam że działa dobrze
Ale mało kto ruszając że świateł myśli, że za nim też są kierowcy, którzy chcą zdążyć. W większości start że świateł to jak muchy w smole. Nie dziwota że przejeżdża 3 skoro pierwszy dlubie w nosie,zapali się zielone, zorientuje się po 2 sekundach, włącza jedynkę itd
- 11 0
-
2019-05-10 08:53
dla janusza kierownicy - te 3min czerwonego - to o 3min za dużo czerwonego
- 3 0
-
2019-05-10 07:08
Świateł jest za dużo i w dodatku nie są zsynchronizowane. (12)
Często ruch jest o wiele bardziej płynny kiedy świateł w ogóle nie ma. Kierowcy doskonale sobie poradzą bez tego uciążliwego wspomagania.
- 58 20
-
2019-05-10 07:30
Widzicie ludziki z ZDiZ (11)
Specjalista z trojmiasto.pl dał wam gotowe rozwiązanie. Wyłączcie na tym skrzyżowaniu światła na tydzień i będziemy podziwiać kierowców skutecznie i z uśmiechem włączających się z Warszawskiej na Morską ;)
- 23 1
-
2019-05-10 08:06
Władysława 4. To jest dopiero super sygnalizacja....
- 3 0
-
2019-05-10 08:25
to chyba jest sarkazm?
- 4 0
-
2019-05-10 09:08
ale to fakt bezsporny (8)
w większości miejsc gdzie padła sygnalizacja to ruch staje się płynny ... i przepustowość gwałtownie wzrasta
- 4 7
-
2019-05-10 09:12
(5)
Jak jedziesz główną. A Warszawska nią nie jest. Wszystko inne stoi.
- 3 3
-
2019-05-10 09:40
Nie stoi tylko płynnie się włącza, bo bez świateł nie ma takich rytmicznych kumulacji pojazdów generujących zatory. (4)
- 4 4
-
2019-05-10 09:50
(2)
Ty chyba nie widziałeś co się działo, jak modernizowali podziemną infrastrukturę na Władka IV w okolicy urzędu. Władka IV z grubsza bez zmian, ze Świętojańskiej/Piłsudzkiego nie zjedziesz, Kopernika stoi, na różową za cholerę się nie przebijesz. A na pieszych (przejścia przez wielopasmówkę) niemal polowanie.
- 3 1
-
2019-05-10 10:08
mówisz o extreme (1)
a faktem jest, że gdyby nie typowo polskie buractwo - to tych sygnalizatorów w trójmieście mogłoby być o połowę mniej
- 4 0
-
2019-05-10 10:18
I akurat to konkretne skrzyżowanie to też byłby przypadek ekstremalny
Bo przez pas Morskiej w kierunku centrum by się nie przebili choćby nie wiem, jak próbowali. Odpowiedzi udzieliłeś sobie sam - jakby buraki nie jeździły +30 w stosunku do dozwolonej, uważali przed przejściami i na nich nie wyprzedzali, potrafili bez czerwonego nosa wpuścić kogoś kulturalnie z podporzadkowanej (teraz klasyką jest wjechanie na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia) itd. to by się dało. I da się - właśnie w strefach tempo 30, gdzie masz skrzyżowania równorzędne i trzeba uważać. Ale nie tam, gdzie mamy do czynienia ze "ściekiem komunikacyjnym" i to jeszcze przy mentalności "szybko, ale bezpiecznie"...
- 3 1
-
2019-05-10 15:07
Głównie z Warszawskiej na Morska w godzinach szczytu.
- 1 0
-
2019-05-10 09:20
(1)
Oczywiście, że na głównych będzie ruch płynny, bo jest pierwszeństwo. Dlatego są światła, żeby i ruch w poprzek głównych odbywał się w ogóle.
- 4 2
-
2019-05-10 09:50
gdyby nie typowo polskie buractwo to tych sygnalizatorów w trójmieście mogłoby być o połowę mniej
przekonałem się o tym w szwecji ... za każdym razem gdy podchodziłem do przejścia to natychmiast zatrzymywały się wszystkie samochody i tak było zawsze. ... no mógłbym tam i z zawiązanymi oczami przechodzić ...
gdy tymczasem w Polsce nawet na przejsciu z sygnalizacją na Zielonym!!! taki burak potrafi przejechać ... bo mu się wydaje, że zdąży przed pieszym.... albo jeden porządny kierowca się zatrzyma... a drugi buraczany z tyłu ziuuuuuu...- 7 0
-
2019-05-10 07:10
Ktoś tam jeszcze pracuje? (2)
Myślałem że już wszyscy do GZDIZ uciekli
- 24 5
-
2019-05-10 08:28
(1)
Kiedy w końcu ktoś zrobi porządek z tymi światłami w Gdyni? Jadąc przepisowo trafiam zawsze na czerwone,jadąc ponad 80 dopiero trafiam na zieloną falę! Po drugie czemu w nocy na pustych drogach około centrum nie może działać migające pomarańczowe tylko stoi się pare dziesiąt minut by skręcić.
Żeby skręcić z Al. Zwycięstwa w Przebendowskich w nocy ,stoimy średnio 7 minut. Jaki wg był sens tego TriStar? Wystarczyło zamontować sekundnika. Wydane tyle milionów by udrożnić ruch o 20 procent.Jak nie malowanie d**ilnych ścieżek rowerowych to bawienie się światłami na skrzyżowaniach plus dziurawe najbardziej w Województwie drogi! Tak wygląda Moja Gdynia po 20 latach władania Wojtka IV i jego sługusów z UM .Smutne...- 5 7
-
2019-05-10 09:24
Zgadzam się co do nocnego działania świateł, zupełnie bez sensu. Tyle, że nasi kierowcy jadąc przez skrzyżowanie, gdzie zawsze były światła, zgłupieliby widząc migające żółte i nagle szukając znaków, kto ma pierwszeństwo. Natomiast Tristar nigdy nie obiecywał zielonej fali. To jest po prostu niemożliwe. A chociażby dlatego, że auta jadą w dwie strony, a od poprzednich świateł z różnych kierunków maja różne odległości. I tego się zgrać nie da.
- 3 0
-
2019-05-10 07:28
Fajnie
Film z przejazdu w momencie jak był korek spowodowany remontem na morskiej i zamkniętym jednym pasem. Propaganda na poziomie...
- 36 0
-
2019-05-10 07:35
Sprawdź za nich sygnalizację sprawdź i zrób foto
Dziur w jezdni. A co oni robią całymi dniami? Dziwna instytucja.
- 15 7
-
2019-05-10 07:39
No na szczęście 5 sekund a nie 3 :) (6)
Te 2 sekundy to na prawdę robia różnicę :) Jest się o co spierać. Korek na kilometr a ci mówią o 2 sekundach...
Nie wspomnę że niektórzy kierowcy spod świateł się zbierają z 5 sekund zanim ruszą (albo więcej)- 46 4
-
2019-05-10 08:05
(1)
Zapomniałeś dodać o systemach start-stop-imbecyl
- 1 3
-
2019-05-10 09:00
systemy start-stop się wyłącza bo zupełnie nie zdają egzaminu, chyba że stoisz przed przejazdem kolejowym 30 minut imbecylu
- 3 0
-
2019-05-10 08:57
taki janusz kierownicy potrafi i własną matkę staruszkę rozjechać ... gdy jej tylko tej jednej sekundy zielonego do krawężnika zabrakło,
a strzałkę traktuje jak pełne zielone ... i jeszcze się oburza, że gdy On ma tu tą zieloną strzałkę .. a tu mu ktoś na zebrę przed maskę wchodzi ... no skandal- 8 0
-
2019-05-10 10:30
(2)
Ale tu wszystko się zgadza. Średni czas zielonego to 9 sekund. Więc jak Janusz kierownicy zobaczy zielone (opóźnienie reakcji, bo przeglądał na smartfonie raport z korków, +3s), odłoży smartfona (kolejne 2s), podrapie się po jajakach (sekunda) i dzielnie rusza. Zostaje 3 sekundy. A na następnym skrzyżowaniu zapostuje, że "Panie, korki, mało dróg". I cykl się powtarza...
Tak, jak po powrocie dajmy na to ze Skandynawii się trzeba tydzień aklimatyzować do wchodzenia na przejście dla pieszych z upewnieniem się, że masz jak w Maroku kontakt wzrokowy z tym, co do niego dojeżdża (albo nie przeżyjesz), tak samo po powrocie np. z Włoszech przez jakiś czas jesteś w grupie osób zagrożonych wjechaniem komuś w tyłek po zapaleniu się zielonego. Bo tam wszyscy ruszają na raz, a u nas nuda.....pierwszy.....nuda.....drugi......czerwone- 9 0
-
2019-05-10 10:41
No tak, po jajakach to bym nawet dał 1,5 sekundy, nie to co po zwykłych jajkach XD
- 3 1
-
2019-05-11 12:30
Dodaj do opoznienia jeszcze system start-stop-czop
- 0 0
-
2019-05-10 07:46
Oj oj...to spodziewajmy się paraliżu:)
- 1 2
-
2019-05-10 07:46
Taaaak, I nie o 06:00: tylko o 07:00 ... (1)
Zachecaja do kontaktu... to po co ten Tristar za tryliard? Zebym recznie zglaszal ze swiatlo jest za krotkie?
- 19 6
-
2019-05-10 09:28
Uważam że powinna być specjalna służba która kalkuluje emisje co2
na żle zaprojektowanej sygnalizacji i obciąża karami na wynagrodzeniach u tych państwowych nierobów - zasuwali by jak wiewiórki i usprawniali ruch zamiast dziesięcioleciami g*wno zmieniać.
- 3 0
-
2019-05-10 07:50
(1)
Dobrze wszyscy wiemy jak "specjaliści" zabierają się za usprawnienia to efekty sa odwrotnie proporcjonalne do oczekiwanych:)
Pierwszy przykład z brzegu... jak kubełkiem farby i pędzelka usprawnić ruch w Gdyni :) Chyba ktoś ma dzieci w przedszkolu że napatrzył sie zabawy kredkami i od malowania przybędzie dróg :)
Oh ta nasza lokalna władza...same "asy"...:)
Ps... tu trzeba zmieniać a nie analizowac.... bo będzie jak z Polanką Redłowską...juz ze 100 projektów miliony wydane i zero efektu... tyle jest warte gadanie i analizowanie:)- 28 3
-
2019-05-10 09:27
Jakbyś został prezydentem to pewnie byś wszędzie porobił skrzyżowania dwupoziomowe hehehe. To startuj. Skoro jesteś taki mądry, masz pomysły... A i zapewne jesteś realistą a nie fantastą. I poradzisz sobie bez farby. Zapraszamy. Nawet mogę na ciebie zagłosować, żeby potem bekę drzeć.
- 0 3
-
2019-05-10 07:51
W Gdyni nie ma czegoś takiego jak zielona fala. (5)
Jadąc przepisowo staję na każdych światłach, zawsze czerwone.
- 30 8
-
2019-05-10 08:09
A gdzie ona jest (2)
w Trójmieście ? Żartowniś .....
- 6 0
-
2019-05-10 08:21
za komuny była, nawet wyświetlacze nad jezdnią z jaką prędkością jechać by być w zielonej fali (1)
Komuno wróć?
- 6 2
-
2019-05-10 11:49
bo ta fala była CZeRWONA
a teraz mamy deubekizaje miast ;)))
- 2 0
-
2019-05-10 08:22
Czytelnik alarmuje ale ma kłopoty z obsługą stopera - news dnia. 3 sekundy to pewnie trwa zanim gość się zorientuje, że na zielonym świetlne należy ruszyć i sprawnie zjechać. Przez takich asów to faktycznie za dużo samochodów nie przejedzie na jednej zmianie.
- 4 3
-
2019-05-10 12:30
kolega znajomego mówi że trzyma gaz do deski stojąc na takiej czerwonej fali
jak chco - to niech wdychajo - mówi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.