• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia, deweloper i PEWiK inwestują w Kolibkach. Prace warte 15 mln zł

Patryk Szczerba
24 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Nowa ul. Spółdzielcza w Gdyni jest prawie gotowa

W Orłowie kończy się budowa zbiorników retencyjnych, nowych fragmentów jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi oraz remont nawierzchni ul. SpółdzielczejMapkaBernadowskiejMapka. Prace są warte 15,5 mln zł. Współfinansuje je deweloper.



W twojej okolicy prowadzone są aktualnie inwestycje drogowe?

Przypomnijmy, prace trwają od późnej wiosny. Przetarg rozstrzygnięto w maju. Najlepszą ofertę złożyła firma Eurovia, oczekując 15,5 mln zł i gwarantując blisko 9-miesięczny czas wykonania prac.

Gdynia oszacowała wartość prac na nieco ponad 12,5 mln zł, ale przetarg i tak rozstrzygnięto.

Prace współfinansuje Invest Komfort, który buduje tam mieszkania w ramach osiedla Nowe Kolibki.

Całość prac drogowych kosztuje 15 587 262,56 zł. Koszty te podzielone zostały pomiędzy Gdynię (5 713 690,16 zł), gdyński PEWIK (4 072 979,77 zł) oraz dewelopera Invest Komfort (5 800 592,63 zł).

W ramach inwestycji robotnicy wykonują:

  • budowę fragmentu nowej jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi,
  • remont nawierzchni ul. Spółdzielczej i Bernadowskiej,
  • zamontowanie nowego energooszczędnego oświetlenia.

Trzy zbiorniki retencyjne dla ochrony przed deszczem



W ramach prac powstało 760 metrów ul. Spółdzielczej, którą będzie można dojechać praktycznie do zakładów odzieżowych, i 200 metrów ul. Bernadowskiej.

  • Ważną częścią inwestycji jest zamknięty zbiornik retencyjny.
  • Ważną częścią inwestycji jest zamknięty zbiornik retencyjny.
  • Ważną częścią inwestycji jest zamknięty zbiornik retencyjny.
Ważną częścią inwestycji są trzy zbiorniki retencyjne, które mają zatrzymać wodę z tego obszaru.

Jeden zakryty o głębokości 2,2 metrów, szerokości 20 metrów i długości 100 metrów znajduje się w okolicy skrzyżowania Bernadowskiej ze Spółdzielczą.

Dwa mniejsze, odkryte zlokalizowano przy ul. Spółdzielczej.

- Inwestycja w Orłowie to kompleksowe działanie, którego głównym elementem jest rozbudowa infrastruktury drogowej w tej części dzielnicy - zapowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Drogi i zbiorniki retencyjne na Kolibkach: niebawem koniec prac



Większość prac została wykonana.

- Prace są na ukończeniu, polegały na budowie ul. Spółdzielczej w nowym śladzie. Powstała nowa droga, a wzdłuż niej nowy chodnik i nowe nasadzenia - mówi Łukasz Hulicz, kierownik projektu Eurovia Polska.
Jednym z elementów inwestycji było wykonanie kanalizacji deszczowej i sanitarnej wraz ze zbiornikami retencyjnymi oraz przepompowniami.

Zbiorniki mają zabezpieczyć przed nadmiernym spływem wody opadowej.

Prace powinny zakończyć się w pierwszych miesiącach 2022 roku.

Miejsca

Opinie (187) 10 zablokowanych

  • przyjaźń (2)

    No cóż uczucie jakie łączy pana Wojtka z panem Mietkiem jest powszechnie znane i podziwiana nie tylko wśród urzędników i miejscowych inwestorów. Jak nie wiecie o co chodzi.....

    • 18 1

    • jak nie wiecie o co chodzi to chodzi o ONR (1)

      a tej organizacji to dziękujemy

      • 2 2

      • Podpisując się jako ONR zdyskredytowałeś każda myśl którą chciałeś wygłosić.

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Jeszcze połączenia drogowego z Brodwinem brakuje

    • 41 18

    • Ze niby przez reliktowy las? (1)

      Nigdy! Jest Aleja zwyciestwa, można dojechać przez Kamionkę!

      • 12 5

      • drenaż spowoduje zanik łęgu

        kwestia czasu...
        I nie będzie potrzeby budowy estakady...
        Niegdysiejsze plany połączenia z Malczewskiego nadal żywe...

        • 7 2

    • Z brodwinem niekoniecznie ale jakieś oświetlone miejsce gdzie przez mostek na salonie można by przejść do kamiennego Potoku to by się przydalo

      • 3 1

  • Dlaczego płyty yomb? (2)

    Czy nie można było ułożyć nawierzchni asfaltowej lub z kostki brukowej? Jazda po płytach yomb powoduje szybsze zużywanie opon oraz generuje dodatkowy hałas. A samo połączenie ul. Bernadowskiej i Spółdzielczej jak najbardziej potrzebne. Przynajmniej można będzie tzw. "suchą stopą" przejść z Kamiennego Potoku do Orłowa nie tylko wzdłuż hałaśliwej i nieprzyjemnej Al. Zwycięstwa. Na szczęście ruch samochodowy będzie raczej niewielki, gdyż wjazdy z obu stron prowadzą przez wąskie wiadukty pod torami kolejowymi, dzięki czemu nowa droga nie będzie wykorzystywana jako objazd zakorkowanej Al. Zwycięstwa

    • 3 2

    • Szukaj plusów, na płytach mało kto będzie urządzał rajdy, bezpieczeństwo rośnie szybciej niż słupki wyborcze w tubie propagandowej

      • 0 3

    • Płyty chłoną wodę a asfalt nie

      • 0 1

  • Hmm (1)

    Współfinansuje deweloper ? Jak dla mnie współfinansują przyszli nabywcy mieszkań :-) Powodzenia w negocjacjach cen. Przepraszam to nie te czasy. Powodzenia aby być w pierwszej piątce chętnych.

    • 12 1

    • To nie są mieszkania dla wszystkich

      Jak tam kupujesz to się liczysz że cena będzie wysoka.

      • 0 1

  • No to mamy początek (2)

    planu blokowiska na terenie Adventure Park Kolibki Gdynia

    • 27 2

    • taki jest efekt, gdy ziemia więcej warta

      niż działalność gospodarcza na niej...

      "holenderska choroba"...

      • 2 1

    • Plan zagospodarowania se sprawdź

      A nie marudzisz :p

      • 1 1

  • Czyli mieszkańcy Gdyni dali 10mln na drogę do prywatnego osiedla. (3)

    A na estakadę, dziurę na Wisniewskiego czy tunel na Puckiej nie ma. Teraz już wiecie dlaczego.

    • 34 2

    • Tak, pan Łuck w ogóle się z tym nie kryje. Ciekawe, prawda ?

      • 6 1

    • drogi mieszkańcu, (1)

      dziękujemy za 10 mln zł, które ostatecznie okazało się być nieco ponad 5,7 mln. Z przyjemnością zrobimy za te pieniądze imprezę na drodze, którą w największym stopniu finansuje prywatny deweloper, ale i tak powstaje tylko dzięki łapówkom, masoństwu i cudzołóstwu.
      Będą małe tortille i darmowa herbata minutka.

      • 2 1

      • Zerknij kto jest właścicielem pewik gdynia (tak, gmina Gdynia i sąsiednie...). Także PEWIK wydał

        pieniądze mieszkańców gminy. Czyli 10 mln poszło w błoto. Warto było ? Dla 100 osób które tam zamieszkają. A tymczasem 20 000 mieszkańców codziennie stoi w korkach na estakadzie i Puckiej ...

        • 6 0

  • Ile drzew musiało być wyciętych pod tę inwestycję...

    Gdynia pewnie w dekadę nie nasadzi tyle drzew, ile tutaj wycięto.

    • 27 2

  • Miasto to już widmo

    • 11 0

  • Do biznesu dewelopera

    dołożyli a przy ul. Chylońskiej szamba jak XIX albo XVII wieku

    • 9 0

  • Miasto zgnilizną pachnie.... (2)

    Brak tunelu pod pucką, obwodnicy witomina, szambo w części ulic które i tak są w Gdyni w stanie wręcz opłakanym a Miasto funduje prywatnemu deweloperowi drogi i odwodnienie!
    Gdzie tu są instytucje kontrolujące?
    A w ogóle inwestycjato jest tylko dla Dewelopera, bo tylko on ma z tego zysk.
    Pozostali mają tylko wydatek!

    • 24 4

    • przynajmniej nie będzie tu takiego błota jak wcześniej i będzie twarda, oświetlona droga... Miasto powinno już dawno się tym zająć ale widać czekali aż będzie okazja na obcięcie kosztów własnych :)

      • 2 3

    • Źródło?

      czy gdybasz?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane