• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • Parkowanie krótkoterminowe!!!! (1)

    Te miejsca to miejsca dla zaopatrzenia. Ok. Termin zaopatrzenie może być różnie rozumiany. Jednak 15 minut to 15 minut. Dużo przedsiębiorców parkuję tam na kilka godzin urządzając sobie prywatne parkingi. Kilku godzinne darmowe parkingi. Wystarczy jednak zrobić dwa zdjęcia w odstępie 20 minut wysłać na straż miejska i taki delikwent jest wzywany. Jego strata czasu. Bo na straż musi pojechać. Chcecie marnować swój czas robiąc sobie prywatne darmowe parkingi proszę bardzo. Dalej będę was zgłaszał.

    • 12 4

    • Jesteś rudy?

      • 1 1

  • Gdynia to stan umysłu (2)

    Parkowanie na Skwerze Kościuszki to jakaś paranoja. A sam Skwer to ciągle lata 60-70.
    Że ta Błyskawica jeszcze nie zatonęła ...

    • 15 3

    • Skwer jest tragiczny. (1)

      To koszmarne "wesołe miasteczko" zajmuje pół parku !! Kto pozwolił na taką tandetę? A podobno to "strefa prestiżu". Nie rozumiem działań władz Gdyni.

      • 3 1

      • no i te zbombardowane centrum gemini

        mogli by tam rocznicę lądowania na księżycu nakręcić
        strefa prestiżu chyba strefa gryzonia

        • 2 0

  • To chyba żart

    230 000 za pomalowanie kopert? Świat stoi na głowie !!!

    • 15 1

  • (1)

    Miejsca parkingowe, mógłby być spokojnie dzielone wspólnie (každý den w wyznaczonych godzinach), ale dodatkowo powinien zostać oddelegowany osobny, specjalny, dedykowany "lotny" patrol SM, który pilnowałby swoimi mandatami, właściwego wykorzystania tych miejsc. Przestrzeń nie byłaby marnowana, a wilk byłby syty i owca cała... Pozdro!

    Edit:
    W centrum Gdyni brakuje jednego większego (np. wielopoziomowego) parkingu, dla turystów czy mieszkańców załatwiających swoje sprawy w centrum. Chociaż z drugiej strony, może to doprowadzić do gigantycznych zatorów w mieście, bo każdy po byle pierdołę będzie cisnął autem.

    • 4 2

    • powinni na dachach Si Tołers parkować

      • 0 1

  • W amsterdamie jest zakaz parkowania i tylko dostawczaki moga parkowac. Nie ma miejsc dla dostawczakow (1)

    tylko poprstu jest zakaz dla wszystkich a dostawczaki sa dekryminalizowane - to slowo klucz do zrozumienia tego Panstwa Niderlandow. Ale to w osobnym poscie.

    • 6 1

    • Ale mieszkasz w Pl czy Nl ?

      Bo skoro tak Ci się tam podoba to powinieneś już tam być.

      • 1 1

  • HORD

    namalowanie 30 kopert - 230 tys zl co to wogole jest za cena!!!

    • 11 0

  • 230 tys. za wymalowanie 11 powiększonych kopert. Taniutko!!!

    • 9 0

  • Straż miejska jest zupełnie niwydajna

    Czy to Gdańsk, czy Gdynia, nie potrafią sobie poradzić.
    Rozwiązaniem by było zatrudnienie firmy kontrolującej prawidłowe parkowanie i utrzymującej się z mandatów po części. Pytanie, czy jest to prawnie do zrobienia.

    • 6 3

  • Kierowczyki! (6)

    wyp...alać z centrów miast. Z czym do ludzi kiedy do miasta przyjeżdżacie? Zostawcie swoje rzęchy pod swoimi oborami na przedmieściach.
    Dość hegemonii leniwych januszy i graszynek. Maciej komunikację miejską i rowery i autonogi.

    • 7 22

    • (1)

      pogratulować języka !!!!

      • 4 1

      • Pogratulować ortografa. Zdanie zaczynaj z dużej literki. Alek czy tam sr*lek.

        A do kierowców ciężko trafić poezją. Wyjdź czasami z domu i zobacz co się dzieje na ulicy. Czy ty wiesz ilu ludzi dziennie jest pokrzywdzonych przez agresywnych kierowców w sytuacjach nazywanych road rage? A to tylko te zgłoszone i ujawnione.

        Poza tym, wpychają się ludki samochodami do lasu, stoją na chodnikach, udają i**otów kiedy wymuszają pierwszeństwo. Czyli ty chcesz zrobić co? Poprosić ich żeby już tak nie robili? No to powodzenia życzę.

        • 1 5

    • Jak zarobisz tysiaka albo 2 to będziesz mogł w końcu kupić sobie auto

      I przestać zazdrościć

      • 5 2

    • Słaba prowokacja :) (2)

      Ale jeśli nie, to niestety twoje marzenia pozostaną z tobą na zawsze

      • 2 1

      • Jakoś systematycznie ładnie wam kierowczyki drogi w centrach zamykaja (1)

        Więc jednak działa.

        Miło patrzeć jak wam żyłka pęka i gałki oczne wyłażą

        • 0 2

        • Na razie widzę tylko wscieklych na wszystko rowerzystów.

          Kierowcy są spokojni :)

          • 2 0

  • Proponuję od wielu lat zorganizowanie dobrze przytogowanej konferencji na temat polityki parkingowej (2)

    Wdrażanie odosobnionych rozwiązań bez wyjaśniania ich sensu prowadzi do ciągłych zadrażnień i konfliktów. Wdrażaniu SPP powinny towarzyszyć wyjaśnienia,, że chodzi nie tylko o zwiększenie rotacji, ale także zmniejszenie skłonności do przyjeżdżania samochodem do centrum miasta oraz wzrost atrakcyjności przestrzeni miejskich wolnych od parkujących samochodów. W Kopenhadze to się zaczęło ponad 50 lat temu i napotykało taki sam opór ludzi dopatrujących się wszędzie "ekoterroryzmu" - dokładnie tak jak na tym portalu. To minie, ale wymaga zdecydowania i konsekwencji w działaniu władz miejskich.

    • 5 5

    • Jaka polityka? (1)

      Zamykać i po kłopocie. Najlepiej szlabany przed miastem i wypad z burakami.

      • 0 1

      • Czyli co?

        Zamykać bo ty masz taki kaprys? Takiego wała!
        W takiej sytuacji dyskryminujesz mieszkańców centr miast w stosunku do mieszkańców innych dzielnic bo wg ciebie nikt w śródmieściu nie powinien być mobilny i posiadać samochodu.
        To już było-jakoś tak przed '89tym.
        Zacznijmy od likwidacji Świętojańskiej-zróbmy tam klepisko oraz zabrońmy urzędasom przyjeżdżać do urzędu samochodami.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane