• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mieszkańcy zaskoczeni efektem remontu ulicy Oficerskiej

Michał Sielski
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.

Dobiega końca przebudowa ul. Oficerskiej w Orłowie. Mieszkańcy początkowo odetchnęli z ulgą, że będzie nowa nawierzchnia, ale teraz dziwią się, że ulica będzie zwężona. - Priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych - podkreślają urzędnicy.



Czy ulice w dzielnicach powinny być zwężane?

Mieszkańcy ul. Oficerskiej od lat apelowali o remont nawierzchni ulicy. Teraz jednak są zaniepokojeni efektami, jaki może przynieść.

- Na odcinku od ul. Inżynierskiej do Wrocławskiej ulica będzie węższa o 1 m, podobnie jak na odcinku od ul. Wrocławskiej do Adwokackiej - dziwi się pani Iwona. - Skutek jest pewny: dotychczas samochody mogły parkować na ul. Oficerskiej pełną szerokością, a ruch dużych pojazdów odbywał się bez przeszkód, natomiast po zwężeniu jezdni, by takie samochody mogły przejechać, parkujące auta będą musiały częściowo stać na chodniku i blokować ruch pieszym - dodaje.
Zwraca też uwagę, że ta część Orłowa dynamicznie się rozbudowuje, więc ruch się zwiększa. Także dlatego, że część ulic jest jednokierunkowa, co sprawia, że dojazd do ul. Wielkopolskiej jest właściwie tylko jeden.

Urzędnicy: wszystko w trosce o pieszych



Urzędnicy nie ukrywają, że zwężenie jezdni było planowane. I dodają, że nie wszyscy kierowcy parkowali na jezdni, ale - mimo szerszej jezdni - i tak wjeżdżali na chodnik, powodując jego dewastację.

- Przy ul. Oficerskiej zlokalizowane są w większości prywatne posesje, a nie duże lokale usługowe, do których codziennie dojeżdżałyby samochody dostawcze. Dlatego też położyliśmy nacisk na uporządkowanie i zabezpieczenie ciągu pieszego oraz dostosowanie jezdni do użytku samochodów osobowych. Priorytetem jest zapewnienie mieszkańcom bezpiecznego ciągu pieszego - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Dotychczasowy chodnik był w bardzo złym stanie, gdyż parkujące na jego części auta powodowały jego dewastację. Stwarzało to też potencjalne zagrożenie dla pieszych, którzy nie mogli korzystać z pełnej szerokości chodnika. Zgodnie z przyjętymi standardami chodniki będą zabezpieczone krawężnikami o określonej wysokości. Finalnie nowe, szczersze chodniki poprawią komfort oraz bezpieczeństwo pieszych.

Miejsca

Opinie (250) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pawel (1)

    Mam przyjemność mieszkania na oficerskiej i nasuwają się 4 kwestie.
    1. Ludzie z willami po 300 metrów nie potrafią parkować na swojej posesji.
    2. W weekend za ulica wroclawska, robi się park maszynowy. Kilku pseudo biznesmenów robi sobie z górnika park maszynowy. Pan od zabawek dmuchanych parkuje tak, że kobieta z wózkiem musi iść ulica, państwo od sprzątania mieszkań to samo no i oczywiście usługi dźwigowe.
    3. Ludzie dojeżdżają do skm samochodami co jest typową cebulandią.
    4. Remont jest prowadzony tragicznie. Trzeba naprawdę na siebie uważać w czasie godzin pracy tej pseudo budowlanki. Bałagan jaki tam zostawiają to jest jakaś tragedia. Rzucone stare rękawice, buty robocze, puste butelki, puszki po piwie.

    • 0 2

    • Dlaczego dojeżdżanie do SKM nazywasz cebulandią?

      Czy nie o to chodzi w idei park&ride? Dlaczego takie rozwiązanie promuje się tylko dla PKM-ki? Nie każdy korzystający z "szybkiej" kolejki mieszka obok przystanku albo ma do niego szybki dojazd KM.

      • 0 0

  • Zauwazylam w innych miejscach podobna beznadziejna tendencje (1)

    Poszerza sie chodniki, stawia bardzo wysoki krawezniki w ten sposob, ze i przejechac ta ulica trudniej i zaparkowac nie mozna. W dobie gdy zwieksza sie ilosc samochodow to kompletny absurd i utrudnianie zycia ludziom!!!

    • 3 5

    • Ela masz rację a te minusy to od biedaków których nie stać na samochód

      • 0 0

  • Czemu urzędnik wie lepiej niż mieszkaniec tego rejonu?

    • 3 0

  • W głowie się nie mieści. (1)

    Zwężają ulice tam gdzie nie ma pieszych. Światła na skrzyżowaniach regulują tak ("tristar") aby zatkało się całe Trójmiasto. Straż Miejska zajmuje się - niczym. Czy to są prowokacje czy sabotaż ??
    Tylko się pytam !

    • 6 3

    • Inżynieria społeczna w duchu komunizmu. Człowiek ma być taki jak sobie założyli. Jeździć rowerem do pracy albo iść pieszo.Będzie zdrowszy i pensje nie będą musiały być wysokie, bo przecież posiadanie samochodu kosztuje.

      • 0 0

  • będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia (1)

    na wszystkich ul. osiedlowych wio tak być!!!!W Polsce i w Gdyni kierowcy coraz częściej potrącają pieszych na przejściach. Piesi i rowerzyści to najsłabiej dziś chroniona grupa uczestników ruchu drogowego. Główną przyczyną takich wypadków jest nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przez kierowców. Trzeba zmienić przepisy tak, by piesi mieli pierwszeństwa zanim wejdą na pasy i w poruszaniu się po ulicach, a do tego potrzebne są wygodne szerokie chodniki i ścieżki rowerowe.

    • 9 7

    • Piesi sa uczestnikami ruchu chodnikowego a samochody - ruchu drogowego, i niech tak zostanie.Każdy powinien mieć pierwszeňstwo w swoim rewirze.

      • 0 0

  • Super decyzja urzednikow (1)

    Trzeba eliminowac samochody z miast!!! W cywilizowanych krajach priorytetem jest komunikacja miejska i rowery! Ludzie ktorzy tego nie rozumieja niech sie przedaja do Rosji albo Kazachstanu i zobacza do czego prowadzi uzaleznienie od samochodow. Mam nadzieje ze Gdynia pojdzie droga cywilizowanych krajow.

    • 5 8

    • W takich cywilizowanych krajach jak Kongo. Angola, Zair.

      • 0 0

  • Dlatego jest moda na SUVy.

    Žeby pokonać wysokie krawęžniki.

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobra, odważna decyzja urzędników. Może jednak idziemy w dobrym kierunku? (12)

    Zamiast robić szerokie jezdnie i progi zwalniające, zwęża się jezdnie, co uspokaja ruch odcinkowo a nie punktowo. Sam jako kierowca wolę to rozwiązanie. A ruch pieszy wzrośnie przy szerokich chodnikach tak samo jak ruch samochodowy wzrasta gdy odbuduje się nowy pas.

    • 136 145

    • Przemyślenia głupka. Ruch wynika z potrzeby a nie możliwości.

      • 2 0

    • Na dwoje babka wróżyła

      Nie mam auta i powinno mi być wszystko jedno. Jednak gdy widzę auta zaparkowane na nowo położonych chodnikach ( nawet gdy na parkingu 20 metrów dalej są wolne miejsca) to robi mi sie smutno. Bo zwykle na tych nowiutkich chodnikach parkują nowiutkie auta... Czy to wynik obawy, że umiejętności parkowania nie zawsze są dobre? Oczywiście w strachu o nowiutkie auto i oczywiście osądzane na podstawie własnych umiejętności? Teoretycznie istnieje straż miejska, czy gdyby zajęli się tym problemem i wlepiali mandaty z tego powodu, to nie przybyło by kasy miastu? Oczywiście na budowę miejsc parkingowych...

      • 2 0

    • Trudno sie rzeczywiscie nie zgodzic z opinia że choć uspokojony ale jednak ruch tam bedzie a o zaparkowaniu samochodu , choćby po to aby odwiedzić , zapomnij.

      • 3 1

    • Dlaczego rich pieszy ma wzrosnac? Przyjada piesi kolejka zeby chodzic?

      • 7 2

    • gdyńscy urzędnicy już planują słupki na środku chodnika (4)

      • 7 7

      • nie trolluj, słupki będą jak blachosmrody będą blokować chodniki

        • 5 6

      • (2)

        I bardzo dobrze, bo na bydło zawsze słupki działają.

        • 8 7

        • Bydło wyrywa słupki (1)

          i rozkręca progi...

          • 4 2

          • O tym samym bydle piszemy.

            • 4 1

    • jak dużo zieleni na tej drodze, sam asfalt i najtańszy polbruk. całość dopełnią szroty zaparkowane wpołowie na ulicy, (1)

      w połowie na chodniku. dalszy scenariusz znamy, krzywy chodnik poplamiony olejem a następnie w tym krzywym chodniku zostaną umieszczone słupki:)

      • 7 4

      • up nadawał Grisza z Norylska

        • 2 4

    • bzdury

      • 3 1

  • Niech postawią jeszcze parkometry.

    Wtedy zniknie problem z parkującymi samochodami.

    • 0 1

  • Szkoły podstawowe (2)

    Z innej beczki.Dlaczego dzieci w gdyńskich szkołach podstawowych chodza na 2 zmiany?Przykład-szkoła nr.20 na Starodworcowa.Moj syn klasa 6 kończy o 1720.Tragedia.

    • 1 3

    • Wygląd i ulice

      No to szczurek się opuścił i nie dba już o gdy nie tylko pewno o to środowisko Gdzie mieszka nowa trasa Janka Wiśniewskiego nie zdaje egzaminu jest zablokowana trefliki od Śródmieście aż do krzyżówki Pułkownika Dąbka zbyt wąsko

      • 0 0

    • podziękuj deformatorom oświaty

      w połowie października będziesz miał okazję

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane