• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mieszkańcy zaskoczeni efektem remontu ulicy Oficerskiej

Michał Sielski
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.

Dobiega końca przebudowa ul. Oficerskiej w Orłowie. Mieszkańcy początkowo odetchnęli z ulgą, że będzie nowa nawierzchnia, ale teraz dziwią się, że ulica będzie zwężona. - Priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych - podkreślają urzędnicy.



Czy ulice w dzielnicach powinny być zwężane?

Mieszkańcy ul. Oficerskiej od lat apelowali o remont nawierzchni ulicy. Teraz jednak są zaniepokojeni efektami, jaki może przynieść.

- Na odcinku od ul. Inżynierskiej do Wrocławskiej ulica będzie węższa o 1 m, podobnie jak na odcinku od ul. Wrocławskiej do Adwokackiej - dziwi się pani Iwona. - Skutek jest pewny: dotychczas samochody mogły parkować na ul. Oficerskiej pełną szerokością, a ruch dużych pojazdów odbywał się bez przeszkód, natomiast po zwężeniu jezdni, by takie samochody mogły przejechać, parkujące auta będą musiały częściowo stać na chodniku i blokować ruch pieszym - dodaje.
Zwraca też uwagę, że ta część Orłowa dynamicznie się rozbudowuje, więc ruch się zwiększa. Także dlatego, że część ulic jest jednokierunkowa, co sprawia, że dojazd do ul. Wielkopolskiej jest właściwie tylko jeden.

Urzędnicy: wszystko w trosce o pieszych



Urzędnicy nie ukrywają, że zwężenie jezdni było planowane. I dodają, że nie wszyscy kierowcy parkowali na jezdni, ale - mimo szerszej jezdni - i tak wjeżdżali na chodnik, powodując jego dewastację.

- Przy ul. Oficerskiej zlokalizowane są w większości prywatne posesje, a nie duże lokale usługowe, do których codziennie dojeżdżałyby samochody dostawcze. Dlatego też położyliśmy nacisk na uporządkowanie i zabezpieczenie ciągu pieszego oraz dostosowanie jezdni do użytku samochodów osobowych. Priorytetem jest zapewnienie mieszkańcom bezpiecznego ciągu pieszego - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Dotychczasowy chodnik był w bardzo złym stanie, gdyż parkujące na jego części auta powodowały jego dewastację. Stwarzało to też potencjalne zagrożenie dla pieszych, którzy nie mogli korzystać z pełnej szerokości chodnika. Zgodnie z przyjętymi standardami chodniki będą zabezpieczone krawężnikami o określonej wysokości. Finalnie nowe, szczersze chodniki poprawią komfort oraz bezpieczeństwo pieszych.

Miejsca

Opinie (250) 10 zablokowanych

  • co na to pełnomocnik pieszego?

    • 8 1

  • Mniej asfaltu = taniej

    • 12 3

  • Co za totalne bzdury!! Dzięki takiemu podejściu urzędników nastąpi szybka dewastacja nowych chodników, bo dzięki i**otycznemu poszerzeniu ich mieszkańcy będą zmuszeni parkować częściowo na chodnikach (bo nie wszyscy mają wjazd na posesję) ze względu na bezpieczeństwo o swoje samochody, dodatkowo dodam, iż na pewno w dalszym ciągu będą tam zostawiane samochody przez osoby, które przesiadają się na skm. Duży samochód to już samochód kuriera, czy samochód obsługi mevo, tak więc duże samochody pojawiają się tam codziennie!! Nie przemawia do mnie argumentacja urzędników!!

    • 28 6

  • tu niechodzi o ludzi czyli jak mówia politycy zjedynej słusznej partii: biomasę

    zwężaja drogę, bo gdyby zostawili starą szerokość to asfalt by popękał.(takie sa tu warunki geologiczne). Tylko pytanie ,gdzie droga dla rowerów, namalująlinie na tych szerokich chodnikach?

    • 1 10

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobra, odważna decyzja urzędników. Może jednak idziemy w dobrym kierunku? (12)

    Zamiast robić szerokie jezdnie i progi zwalniające, zwęża się jezdnie, co uspokaja ruch odcinkowo a nie punktowo. Sam jako kierowca wolę to rozwiązanie. A ruch pieszy wzrośnie przy szerokich chodnikach tak samo jak ruch samochodowy wzrasta gdy odbuduje się nowy pas.

    • 136 145

    • gdyńscy urzędnicy już planują słupki na środku chodnika (4)

      • 7 7

      • (2)

        I bardzo dobrze, bo na bydło zawsze słupki działają.

        • 8 7

        • Bydło wyrywa słupki (1)

          i rozkręca progi...

          • 4 2

          • O tym samym bydle piszemy.

            • 4 1

      • nie trolluj, słupki będą jak blachosmrody będą blokować chodniki

        • 5 6

    • bzdury

      • 3 1

    • jak dużo zieleni na tej drodze, sam asfalt i najtańszy polbruk. całość dopełnią szroty zaparkowane wpołowie na ulicy, (1)

      w połowie na chodniku. dalszy scenariusz znamy, krzywy chodnik poplamiony olejem a następnie w tym krzywym chodniku zostaną umieszczone słupki:)

      • 7 4

      • up nadawał Grisza z Norylska

        • 2 4

    • Dlaczego rich pieszy ma wzrosnac? Przyjada piesi kolejka zeby chodzic?

      • 7 2

    • Trudno sie rzeczywiscie nie zgodzic z opinia że choć uspokojony ale jednak ruch tam bedzie a o zaparkowaniu samochodu , choćby po to aby odwiedzić , zapomnij.

      • 3 1

    • Na dwoje babka wróżyła

      Nie mam auta i powinno mi być wszystko jedno. Jednak gdy widzę auta zaparkowane na nowo położonych chodnikach ( nawet gdy na parkingu 20 metrów dalej są wolne miejsca) to robi mi sie smutno. Bo zwykle na tych nowiutkich chodnikach parkują nowiutkie auta... Czy to wynik obawy, że umiejętności parkowania nie zawsze są dobre? Oczywiście w strachu o nowiutkie auto i oczywiście osądzane na podstawie własnych umiejętności? Teoretycznie istnieje straż miejska, czy gdyby zajęli się tym problemem i wlepiali mandaty z tego powodu, to nie przybyło by kasy miastu? Oczywiście na budowę miejsc parkingowych...

      • 2 0

    • Przemyślenia głupka. Ruch wynika z potrzeby a nie możliwości.

      • 2 0

  • Przeciez ten chodnik i tak bedzie w calosci zastawiony przez samochody

    • 10 3

  • Po wynikach ankiety widać, że większość ludzi ma w głowie galaretę zamiast mózgu

    Bezpieczeństwo pieszych powinno być priorytetem bez względu na to czy idzie tamtędy jedna osoba piesza czy ruch pieszych jest wzmożony jak na Długiej w Gdańsku.
    Niezależnie od liczby pieszych, należy dbać o to by ruch odbywał się w bezpieczny sposób dla wszystkich uczestników, nie zaś wyłącznie dla samochodów.
    Należy pamiętać, że pieszy nie posiada żadnej osłony tak jak jest to w przypadku osoby w aucie, tym samym w kolizji drogowej jest bez szans.

    • 12 11

  • gdyńscy urzędnicy przechodzą samych siebie. miasto biurokratów.

    • 10 4

  • No tak

    Dla pieszych szeroki chodnik, ok. A i tak na chodniku dokleją drogę rowerową. Rowerzysci będą mogli sobie jeździć 5 miesięcy w roku. Jak będzie zimno o mokro to wsiądą w te znienawidzone blachosmrody z bagażnikami rowerowymi. Lobby działa i ma się świetnie.

    • 9 7

  • (2)

    Może ku....a zlikwidujmy całkiem wszelki transport. Do pracy pieszo, do lekarza pieszo i. t. d.

    • 15 5

    • Mariusz, najpierw to zacznij brać te pigułki co ci je psychiarta przepisał.

      • 2 6

    • Chłopie przez swoją rozpacz urażonego Janusza uderzasz w skrajności, może weź sobie do serca co kolega wyżej napisał.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane