• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwójny sygnalizator zostaje na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe. Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe.

Wprowadzona przed wakacjami zmiana polegająca na montażu nad pasem do jazdy w lewo i na wprost na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni zostanie na stałe. - Sprawdziła się. Jedzie się sprawniej i bez stłuczek - zapewniają gdyńscy urzędnicy.



Czy jesteś zwolennikiem nietypowych rozwiązań w ruchu na drogach?

Przed zamontowaniem drugiego sygnalizatora z ul. Wielkopolskiej jadący ul. Wielkopolską mieli sygnalizator do jazdy na wprost, którą można było kontynuować z dwóch pasów i osobnego pasa do jazdy w lewo z lewoskrętu. Sytuacja była czytelna, ale powodowała rano i po południu blokadę pasa do skrętu w lewo nawet do skrzyżowania z Inżynierską.

Nowa organizacja ruchu na Wielkopolskiej: szczegóły



Zarządzający gdyńskimi drogami postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowano także możliwość jazdy prosto. Sytuację kolizyjną, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone rozwiązuje dodatkowy sygnalizator. Kierowców obowiązuje ten, który określa, w jakim kierunku chcą jechać.

Czytaj też: dwa sygnalizatory nad skrzyżowaniem w Gdyni

Zgodnie z cyklami w pierwszej kolejności sygnał zielony obowiązuje tylko dla jadących na wprost (sygnalizator do skrętu w lewo wyświetla sygnał czerwony), następnie sygnał zielony jest wyświetlany dla jadących na wprost oraz skręcających w lewo. Na koniec cyklu sygnalizacji oba sygnalizatory wyświetlają sygnał czerwony.

Grafika obrazująca organizację ruchu. Grafika obrazująca organizację ruchu.
Trzy tygodnie obserwacji na monitorach Tristara wystarczyły urzędnikom i policjantom, by podjąć decyzję o zmianie organizacji ruchu na stałe.

Podczas oceniania widać, że w pierwszej kolejności kierowcy korzystają ze skrajnego lewego pasa ruchu, a dopiero kiedy pas ten jest wypełniony, zaczynają ustawiać się na pasie środkowym.

- Zgodnie z przewidywaniami, na początku z rozwiązania korzystało niewielu kierowców. Każdego kolejnego dnia odnotowywaliśmy zwiększenie liczby pojazdów korzystających ze środkowego pasa do wykonania manewru skrętu w lewo - mówi Marcin Zawisza z Zarządu Dróg i Zieleni.
Uzupełnia, że dzięki zmianom można było również zmieniać zakres czasu sygnalizacji świetlnej.

Zmiany także w sygnalizacji świetlnej



- System daje teraz mniej zielonego światła na skręcie w lewo w Drogę Gdyńską, które jest przydzielane w zależności od potrzeb: albo wlotowi Drogi Gdyńskiej albo Wielkopolskiej w kierunku Karwin. Dzięki możliwości skrócenia czasu trwania sygnału zielonego na relacji w lewo w Drogę Gdyńską, w szczycie popołudniowym przestaliśmy obserwować zjawisko blokowania skrzyżowania al. Zwycięstwa - Wielkopolska - wskazuje.
Zyskali też pasażerowie komunikacji miejskiej. W godzinach 7-8 przejazd na odcinku od przystanku Łowicka do przystanku Wielkopolska skrócił się o 18 proc. Między 15 i 16 na odcinku od przystanku Redłowo SKM do przystanku plac Górnośląski różnica jest już jednak minimalna i wynosi 2 proc.

Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już dawno w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • jj (1)

    na tym środkowym pasie w tym momencie jeśli pali sie strzałka na wprost to samochody powinny jechać prosto a jak zapali się w lewo to jadą w lewo i wtedy wogule nie bedzie korków .tak jak jest teraz to lewskrętni blokują jazde na wprost

    • 0 4

    • Hahahahahaha o kurde, ziom, dobry towar masz.

      • 0 1

  • tępaki i tak nie kumaja (2)

    albo robią akcje typu lewy wolny to staja na środkowym i blokują tych co jada na wprost i często odpalają kierunek jak już stoją a to denerwuje bardzo

    • 27 5

    • Tam lewy pas nigdy nie jest wolny (1)

      • 3 0

      • Lewy pas nie może być wolny, bo jest "szybki", zapytaj dowolnego Janusza Szos. Potem będzie zdziwko, gdy z "szybkiego, ale bezpiecznego" 90 km/h wjedzie skręcającemu w kufer...

        • 1 0

  • gdynia?????

    moja prośba , by nie pisać nic o gdyni są ważniejsze tematy w trójmieście i na pomorzu niż gdynia szczurka

    • 1 3

  • To jeszcze sekundniki powprowadzać

    • 5 0

  • (1)

    Tylko niech wymalują porządnie nowe pasy. Te żółte po 2 tygodniach już się wytarły

    • 8 0

    • No to były drogowe naklejki

      • 0 0

  • Wczoraj mimo znaków i tak 2 idiotów z aut za mną

    Mnie otrąbiło.....

    • 3 1

  • A kiedy załatają dziurę w asfalcie pod wiaduktem? Jak już będą trupy?

    • 6 0

  • Oszustwo

    Trzy dni temu było tam czołowe zderzenie

    • 3 2

  • Fajny pomysl i usprawnia przejazd

    Tylko mam obawy ze ktos mi w d.... wycedzi bo ludzie na pamiec smigaja

    • 5 0

  • Żenada!

    Drogi i dodatkowe pasy budujcie, a nie ciągle prowizorka !!! O remontach nawierzchni że nie wspomnę!

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane