• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Piesiewicz (3)

    Kogo ty reprezentujesz samozwańcu ?

    • 40 12

    • Mnie, posiadacza auta. Bo nie muszę (2)

      wciskać się nim do centrum.

      Im mniej tu ruchu tym lepiej - czystsze powietrze i mniej hałasu.

      • 1 3

      • Przestań powtarzać slogany! (1)

        Gdynia nie ma i nie będzie miała nigdy problemu zanieczyszczonego powietrza z racji swojego położenia geograficznego. To nie Kraków. Tu zawsze wieją wiatry od morza, które zapobiegają powstawaniu smogu.

        • 1 1

        • wpadnij do Małego Kacka lub na Chwarzno

          • 1 0

  • Czy ktoś może mi wyjaśnić jaki miał być tego sens?

    Badania naukowe, oraz doświadczenie państw zachodnich jasno pokazuje że dokładanie kolejnych pasów do dróg w miastach powoduje (może dla niektórych paradoksalnie) zwiększenie się korków w okolicy, zwiększenie czasów przejazdu, oraz zwiększenie ilości wypadków.
    Po co więc ktoś chciał drogę poszerzać? Żeby dłużej pojazdy stały w korku i żeby więcej ludzi ginęło?

    • 0 4

  • wincyj betonu

    Taa władze chcą zieleni hahaha
    a w zeszłych latach sprzedany grunt przy Władysława IV z parkiem pod budowę apartamentowca/wieżowca. :) patodeweloperka w pełnym rozkwicie :(

    • 4 0

  • W pupie se te kontrabasy wsadzić. Autobusy tam i tak pędzą

    Nie puszczają pieszych, to będzie tak w obie strony ... Już tak tam było i generowało to dużo wypadków

    • 3 3

  • Piesiewicz to jest jakiś Bóg?

    Miasto się cofa bo jacyś społeczniacy nie lubią samochodów, może wogóle tą Gdynię zaorać i jeździć koniami...

    • 12 3

  • (4)

    Władyślawa IV może być spokojnie dwupasmowa. Ja bym jednak pomyślał o czerwonym pasie dla rowerów po srodku jezdni lub zabrał kierocom jeden pas i puscił tam rowery hulajnogi i wózki inwalidzkie.

    • 49 115

    • Żart

      Czytajac taki komentarz to odbieram go jako żart.aut przybywa a zabrac maja pasy dla nich tylko zrobic na wozki inwalidzkie? Moze zrobic pasy dla ludzi ktorzy korzystaja z butow na wysokich obcasach?

      • 1 0

    • Wkurzony

      Weź się puknij w głowę zimowy miłośniku rowerów na środku głównej ulicy miasta. Lecz nogi. już taki pas jest na świętojańskiej i urzędnicy mogą sobie popatrzeć na te tłumy rowerowych samobójców.

      • 4 1

    • Pomysl tez o wizycie u psychologa

      • 11 0

    • Dodaj kontrpas dla taczek bo utkniesz w korkach.

      • 18 0

  • Gdynia to już dawno temu powinna zrobić deptak ze Świętojańskiej (40)

    Cudownie ożywiłoby to centrum

    • 185 131

    • Deptak, ale dokąd?

      Deptaki są w starych miastach i prowadzą do rynku. Gdynia jest zbyt młoda i nie posiada rynku. Skąd wiec i dokąd ma prowadzić ten deptak?

      • 2 0

    • (5)

      Ale po co, jeszcze więcej ludzi chcesz w mieście?

      • 6 6

      • (4)

        To moze bombę walnij, część ludzi wyginie i wtedy bedziesz miał swój raj bez ludzi.

        • 6 4

        • (2)

          To sobie kolego sprowadzaj więcej ludzi do miasta, tylko później nie narzekaj, że stoisz w korku na Estakadzie czy Kieleckiej, że nie ma gdzie zaparkować w centrum, że są dłuższe kolejki do sklepów, czy że po prostu wszędzie jest tłoczno.

          • 5 0

          • (1)

            Ale można przyjąć więcej mieszkańców mówiąc im otwarcie: dla waszego samochodu raczej nie będzie miejsca albo będzie ono naprawdę drogie.

            • 0 0

            • To się sprowadzą pociągami czy innymi promami i prędzej czy później będziesz miał ścisk.

              • 0 0

        • Nie trzeba, sami się wykończą, społeczniaku.

          • 1 10

    • (2)

      pamiętam jak dziś wypowiedz włodarzy Gdyni że to nowoczesne miasto nie potrzebuje Świętojańskiej jako deptak

      • 6 3

      • Przegapiłem (1)

        A to jakaś wyjątkowo przytomna wypowiedź jak na władze miasta

        • 3 1

        • to ze 20 lat temu było, powstała koncepcja miasta dla ludzi niestety przegrała z durnym populizmem a szkoda...

          • 1 0

    • Niezupełnie (6)

      Po co jeszcze jeden deptak? Jest już Skwer i Bulwar. Chyba wystarczy. Trzeba jakoś dojechać do tych deptaków.

      • 11 8

      • Autobusem też się da dojechać (5)

        Polecam.

        • 3 17

        • Na spacer owszem, (1)

          ale do lekarza, do laboratorium, ze starszymi osobami jest problem. Przynajmniej podwieźć i wtedy na parking, pod warunkiem że jest w miarę niedaleko.

          • 10 0

          • Jeszcze ten parking musi być wolny od czasu do czasu co oznacza że musi być odpowiednio drogi i opłaty muszą być skutecznie egzekwowane. Innymi słowy "niedasię"

            • 0 1

        • Jasne ze sie da, ale jak z W Kacka mam jechac 30 min autobusem do centrum, w ktorym i tak nic nie ma, to po prostu nie jezdze tam wcale. Szkoda ze ci wspaniali spolecznicy nie dostrzegaja ze centrum Gdyni wrocilo do PRL

          • 7 1

        • (1)

          Nie każdy może jeździć komunikacja miejską. Ja np jazdy autobusem unikam z prostej przyczyny. Odporność mam obniżoną a ludzie się nie myją. W praktyce oznacza to dla mnie, ze dwie-trzy podróże autobusem i jestem chora.
          Jak najbardziej przerzucę się na jazdę komunikacją miejską, ale pod jednym warunkiem - ludzie zaczną przestrzegać podstawowych zasad higieny osobistej

          • 4 7

          • do pracy też nie chodzisz? do sklepu spożywczego na zakupy?

            • 8 1

    • Chyba zabiło już teraz handel (14)

      Umiera. A to pan? Panie ł. Co za wstyd.

      • 13 28

      • co? wręcz przeciwnie! (10)

        To ludzie robią zakupy, a nie samochody.

        A precyzyjniej - kierowcy na Świętojańskiej nie wysiadają, bo nie ma gdzie zaparkować, żeby wejść do sklepu. Dlatego ich ten handel nie dotyczy. A ograniczenie ruchu aut zwiększy atrakcyjność tej ulicy, będzie więcej pieszych, a oni zakupy będą robić.

        Samochody, precz ze Świętojańskiej i Starowiejskiej !

        • 53 30

        • Taaa (6)

          Bo do tej pory ten mityczny pieszy nie może jakoś trafić na Świętojańską. Przedmówca sam sobie zaprzecza. Ludzie nie przyjeżdżają bo jest za mało miejsc do parkowania - ograniczmy jeszcze ilość tych miejsc. Przecież to logiczne.

          • 22 28

          • A po co tam pieszy ma trafiac? (3)

            A kierowca wysiadac?
            Nie ma po co i, ot, cala tajemnica.

            • 11 3

            • (1)

              Ludzi jest tam dużo, bo nie każdy musi codziennie jeść schabowego z ziemniakami

              • 0 4

              • Oho

                Zwolennicy ekonomii kafejkowej w natarciu.

                • 5 0

            • żeby to samo kupić drożej

              • 6 0

          • (1)

            Liczbę, nie ilość. Co to, te miejsca są niepoliczalne, płynne???

            • 10 9

            • Oczywiście,

              nie wszystkie legalne miejsca do parkowania są wyznaczone, a na miejscu jednej G-klasy, mogą zmieścić się dwa Smarty w zależności od umiejętności parkowania i życzliwości parkujących. Więc jak najbardziej można pisać o ilości :)

              • 3 8

        • W CH Riviera

          Widać, że zakupy robią przede wszystkim ludzie w samochodach. Niby do centrum 500 metrów, ale po kiego wała tam jechać.

          • 2 1

        • "ludzie robią zakupy, a nie samochody"

          demagogia.
          Tam się nie robi zakupów. Tam się nic nie robi...
          No chyba, że "interesy"...

          • 8 5

        • Właśnie tak !

          • 0 0

      • Popieram od zawsze, ale włodarze nie mają jaj żeby podjąć taka decyzję

        • 4 0

      • umiera przez co ?

        Przez deptak, którego nie ma ? Chłopie, zacznij myśleć ! W wielu miastach są deptaki i handel ma się świetnie ! U nas od lat o deptaku się dopiero mówi, a ty już twierdzisz, że przez niego handel na Świętojańskiej umiera.

        • 21 6

      • Przeciez tam na długo przez otwarciem riviery handel się wyniósł

        Polacy nie robią zakupów przy ulicach. Taki mamy rynek.

        • 30 5

    • Deptak

      Skwer Kościuszki, Park Kamienna Góra, Promenada nad morzem ...,,Obok rozpalony asfalt na Świętojańskiej a dookoła mury....Deptak dla masochistów ?

      • 6 1

    • Deptak

      Coraz mniej kupujących. Niedługo na Świętojanskiej znikną sklepy i zostanie pusty deptak jako wybieg dla kotów !

      • 7 0

    • chyba tylko "cudownie"

      bo tylko cud to miejsce może ożywić...

      • 5 2

    • na to juz za pozno. o tym trzeba bylo myslec przed budowa riviery. teraz juz po ptokach. nikt na swietojanska nie wroci

      • 9 1

    • Temu "centrum"...

      ...juz nic nie pomoze...

      • 10 3

    • Lepiej ze Starowiejskiej (2)

      Piękne połączenie od dworca do morza

      • 13 6

      • Stowarzyszenie Starowiejska??? (1)

        • 5 1

        • A wolisz zawaloną samochodami ulicę w centrum?

          Nawet nie wiem co to za stowarzyszenie. Ale jak widzę zdegradowaną ulicę z takim potencjałem to żal mi się robi. A mit o podjeżdżaniu pod sklep samochodem już dawno można porzucić. Zazwyczaj trzeba zaparkować kilkaset metrów dalej i dojść. Tak czy siak się nachodzisz, tylko wcześniej narobisz korków i dymu.

          • 15 8

  • Określenie "społecznicy" bardzo mnie irytuje. (12)

    Jakaś enigmatyczna grupa, która uzurpuje sobie prawo do stanowienia o inwestycjach i kształcie miasta i narzucająca decyzje władzom i mieszkańcom w imię czego? Kto im dał prawo do reprezentowania mieszkańców? Czyje interesy reprezentują? Za co odpowiadają? Jak chcecie pytać mieszkańców o zdanie, to zróbcie referendum a nie opierajcie się na grupie, która za nic nie odpowiada i reprezentuje głównie samych siebie.

    • 38 6

    • Ty nie masz pojęcia o tym koleś. Znam (1)

      twoje tutaj wypowiedzi i mądry to ty nie jesteś i masz mały zasób wiadomości.

      Nie znam wyniku Piesiewicza do rad dzielnic, ale chyba trzech (na trzech startujących) aktywistów rowerowych weszło. W tym jeden raczej nie jako aktywista rowerowy (był nim), ale jako szef referatu rowerowego w gdyńskim ZDiZ, gdzie łata dziury (buduje brakujące odcinki dróg rowerowych, aby nie tylko PL, ale rowerową Europa nie śmiała się z Gdyni - tak, tak koleś, cudzoziemców na rowerach w Trójmieście nie brakuje) w infrze rowerowej.

      • 1 5

      • To, co o nich napisałeś w całej rozciągłości potwierdza, że ci "aktywiści" realizują swoje cele.

        Prywatne cele. Jest to ich spisób realizacji wewnętrznego parcia na władzę.

        • 4 1

    • Mają pytać o zdanie ludzi, którzy nie mają pojęcia o urbanistyce? (6)

      • 3 15

      • A "społecznicy" je mają,???! (4)

        • 17 3

        • w sumie to, trochę mają (3)

          • 2 9

          • I chcą je narzucić innym? (2)

            W dobie demokracji?

            • 8 2

            • Przez tą demokrację

              to mamy kaczora u władzy wraz z rozdawnictwem na koszt przyszłych pokoleń.

              • 6 3

            • Pytasz czy chcą narzucić swoje pojęcie innym?

              narzucić to nie, raczej przekazać/wyedukować innych, przynajmniej tych mniej opornych na wiedzę ;)

              • 2 7

      • Pan Piesiewicz - urbanista?

        • 12 2

    • Fakt (1)

      Mała krzykliwa grupa, traktująca sprawy miasta jako trampolinę. Żadna w tym bezinteresowność i działania pro bono.

      • 15 2

      • Mylisz się koleś. Nie tylko ja, jako kierowca

        to popieram.

        Tu nie traktuj tego forum jako wyroczni, bowiem w artykułach zahaczających o politykę od dawna jest tu aktywna grupa przeciwników obecnych władz Trójmiasta - wzajemnie się opisujących, czego nie widać jednak w wyborach samorządowych.

        Zresztą część opinii tu popierających Szczurka i Piesiewicza odnośnie meritum artykułu ma więcej plusów aniżeli minusów.

        • 0 7

    • To lewactwo.

      • 8 0

  • No i dobrze nie będzie autostrady w centrum.

    • 7 8

  • Niech w recykling śmieci zainwestują

    Płacimy krocie za śmieci!!

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane