• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Ich bin ein berliner! (4)

    Szczurek chce zrobić z Gdyni zielony Berlin tylko zapomniał o metrze i tramwajach, ale kto by tam się czepiał szczegółów. Ważne, że liczby będą się zgadzać, a ze ludzie nie będą mieli jak dojeżdżać do domu czy pracy to już ich problem. Po co zamieszkali w Gdyni?

    • 39 3

    • Propaganda (2)

      Miłośnicy Berlina jako zielonego miasta tępiącego ruch samochodowy celowo milczą na temat budowy 3 kilometrowego odcinka autostrady A100 okalającego centrum (za pół miliarda euro, najdroższa autostrada w Niemczech) w przeciwieństwie do gdyńskiej wizji tam nie zapomina się o zmotoryzowanych.

      • 9 0

      • bo tam wszystko jest a do z (1)

        u nas jest tylko a albo tylko z. W pcimskim magistracie coś usłyszeli, że na zachodzie robi się tak i tak (wyrzuca auta z centrum), ale nie zobaczyli reszty. Po pierwsze, że ruch jest w większości miejsc spowolniony, a nie usunięty, a jeśli jest usunięty to na bardzo małej przestrzeni (maks jakieś place i 2 przecznicze) w pozostałej przestrzeni auta poruszają się normalnie tylko wolniej. U nas najchętnie zamknęli by całe centrum dla samochodów, nie oferując nic w zamian. Władzom w gdyni i tym którzy za to odpowiadają proponuję wyjazdy do finlandii, norwegii, czy szwajcarii w delegacje. Może otworzą im się oczy. A i nawet niech to będzie z miejskiego budżetu sfinansowane, byle u nas zrobili tak samo.

        A dwa to komunikacja zbiorowa, która w gdyni jest bardzo słaba, zwłaszcza poza centrum.

        • 6 1

        • Gdzie w artykule mowa o zakazie ruchu

          w centrum ?

          • 0 6

    • Berlin 4 mln ludzi, Gdynia 0,25 mln.

      Ciekawe porównanie.

      Znajdź inne miasta do tego.

      • 0 4

  • Widać że panom wlodarzom Gdyni się pogorszylo kaftanik bezpieczeństwa panie lucyk bo ten drugi pacan nawet już się nie wypowiada

    • 22 1

  • Brawo Gdynia!!!

    W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i zrozumiał conieco

    • 6 20

  • Precz z Piesiewiczem (1)

    Precz z Piesiewiczem i innymi rowerzystami.

    • 35 9

    • Masz coś do mnie koleś ? Jak myślisz

      że wszyscy rowerzyści zgadzają się z nim to jesteś zwyczajnie niemądry.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Modernizacja jest konieczna, ale nie kosztem chodnika. (8)

    Trzy pasy muszą być. Zlikwidować i tak kiepskie miejsca parkingowe i dodać jeden pas, byle nie buspas. Dwa pasy do Międzytorza i jeden w przeciwną stronę. Miasto się rozrasta, więc trzeba działać - to już nawet nie kwestia woli i oczekiwań, a przymus, jeśli Międzytorze ma być zabudowywane.

    • 78 110

    • Sorry, ale my tu nie chcemy autostrady w centrum miasta (6)

      • 42 16

      • Widziałeś kiedyś miejską autostradę? (2)

        Raczej wątpię.

        • 6 16

        • No mamy takie.

          Gdyńska, al. Zwycięstwa, Morska. Każda przynajmniej po dwa pasy w każdą stronę na osobnych jezdniach. Nawet Władysława IV tak wygląda na długim odcinku. Ograniczenia prędkości nie respektowane, jeździ się prawie z autostradową prędkością.

          • 33 10

        • Władysława IV właśnie taka jest

          Szczególnie odcinek między Piłsudskiego a Obrońców Wybrzeża - to jest autostrada w mieście. Nagminne łamanie ograniczenia prędkości, sznur aut, wyprzedzanie - jak na autostradzie

          • 24 2

      • "my tu nie chcemy..." (1)

        My czyli kto?
        "Inwestorzy", którzy opanowali tę część miasta czy właściciele kamienic? W zasadzie obojętne, bo obie siły zainteresowane w tym, aby z zrobić z niego kurort konkurujący z Sopotem.
        To droga do nikąd, dająca korzyści niewielkiej grupie ludzi. Na dodatek, którzy tu nie mieszkają a swoimi roszczeniami dewastują środowisko gospodarcze. Podobnie jak zdewastowali Mazury czy część wybrzeża w okolicach Łeby.
        Byleby daczowisko było.

        • 8 16

        • Ja też nie chcę autostrady w centrum.

          Tu mieszkam, moja rodzina tu mieszka i znajomi też - naprawdę miasto to nie jest miejsce by zachęcać kierowców do szybkiej jazdy.
          W Śródmiesciu pieszych jest wielokrotnie więcej niż samochodów - naprawdę to pieszy powinien się tu czuć bezpiecznie a nie kierowca mieć zachętę do jazdy 70 km/h i szybciej. A potem dziwimy się, że miasto likwiduje szkoły z hasłem, że dzieci mają za głośno bo samochody są za głośno. Błedne koło.

          • 12 1

      • Gryzoń chce

        • 2 3

    • Co się rozrasta? Jeszcze napisz z że się rozwija.

      • 10 3

  • "Gdynia chce być bardziej zielona" - to może kontrpasy malowac na zielono zamiast czerwono??

    • 25 2

  • (1)

    Piesiewicz to przecież "Tuba Propagandowa " władzy. Nie dziwne, że zawsze jest protest przeciw wszelkim inwestycjom, polepszenia dróg komunikacyjnych.. Skumali się z prezydentem i to tak dla gawiedzi ciemnej - hasło " będziemy budować" wiedząc, że przyjaciel powie nie powołując się na grupkę mieszkańców.

    • 32 4

    • To by tłumaczyło, dlaczego realizują wszystkie jego pomysły

      Załatwiacz - zgłaszasz się z problemem a on załatwia miejską forsę na jakieś woonerfy czy przebudowę Starowiejskiej.

      • 8 0

  • ...Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum... Wylewając beton...

    • 19 1

  • Kolejny etap miejskiej wojenki z portem. (2)

    Rozbudowa tego kawalka spowodowalaby ulatwienie dla nowobudowanego terminala promowego. Trzeba by bardziej pilnowac zakazow.
    Tyle ze budownictwo w tym rejonie sprowadzi wiecej samochodow (stojacych) niz promy...

    • 20 1

    • Polecam przyjrzeć się planom portu i rozbudowy Polskiej, zanim się cokolwiek napisze. (1)

      • 2 0

      • plany są efektem faktów dokonanych, zrealizowanych przez miasto.

        Port nie ma innego wyjścia, ponieważ został pozbawiony wpływu na wiele terenów (łacznie ok. 150h).
        Więc zanim coś się napisze to warto coś wiedzieć i znać historię decyzji. Oprócz tego, warto mieć własne zdanie. W moim odczuciu bilans w tym porównaniu nie jest dla miasta korzystny. Nadal chce budować "gondole" i tym podobne dyrdymały... Na szczęście, nie ma kasy...

        • 2 1

  • farba dobrze poszerza

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane