- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (312 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (216 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum
Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.
Przypomnijmy:
- ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna
- miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
- droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
- społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
- urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.
Gdynia chce być bardziej zielona
Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.
W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.
- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.
Społecznicy: czekamy na zmianę studium
Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.
- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2020-02-17 08:46
Opinia wyróżniona
Modernizacja jest konieczna, ale nie kosztem chodnika. (8)
Trzy pasy muszą być. Zlikwidować i tak kiepskie miejsca parkingowe i dodać jeden pas, byle nie buspas. Dwa pasy do Międzytorza i jeden w przeciwną stronę. Miasto się rozrasta, więc trzeba działać - to już nawet nie kwestia woli i oczekiwań, a przymus, jeśli Międzytorze ma być zabudowywane.
- 78 110
-
2020-02-17 09:18
Sorry, ale my tu nie chcemy autostrady w centrum miasta (6)
- 42 16
-
2020-02-17 14:25
Gryzoń chce
- 2 3
-
2020-02-17 11:43
"my tu nie chcemy..." (1)
My czyli kto?
"Inwestorzy", którzy opanowali tę część miasta czy właściciele kamienic? W zasadzie obojętne, bo obie siły zainteresowane w tym, aby z zrobić z niego kurort konkurujący z Sopotem.
To droga do nikąd, dająca korzyści niewielkiej grupie ludzi. Na dodatek, którzy tu nie mieszkają a swoimi roszczeniami dewastują środowisko gospodarcze. Podobnie jak zdewastowali Mazury czy część wybrzeża w okolicach Łeby.
Byleby daczowisko było.- 8 16
-
2020-02-17 13:39
Ja też nie chcę autostrady w centrum.
Tu mieszkam, moja rodzina tu mieszka i znajomi też - naprawdę miasto to nie jest miejsce by zachęcać kierowców do szybkiej jazdy.
W Śródmiesciu pieszych jest wielokrotnie więcej niż samochodów - naprawdę to pieszy powinien się tu czuć bezpiecznie a nie kierowca mieć zachętę do jazdy 70 km/h i szybciej. A potem dziwimy się, że miasto likwiduje szkoły z hasłem, że dzieci mają za głośno bo samochody są za głośno. Błedne koło.- 12 1
-
2020-02-17 09:50
Widziałeś kiedyś miejską autostradę? (2)
Raczej wątpię.
- 6 16
-
2020-02-17 12:05
Władysława IV właśnie taka jest
Szczególnie odcinek między Piłsudskiego a Obrońców Wybrzeża - to jest autostrada w mieście. Nagminne łamanie ograniczenia prędkości, sznur aut, wyprzedzanie - jak na autostradzie
- 24 2
-
2020-02-17 09:57
No mamy takie.
Gdyńska, al. Zwycięstwa, Morska. Każda przynajmniej po dwa pasy w każdą stronę na osobnych jezdniach. Nawet Władysława IV tak wygląda na długim odcinku. Ograniczenia prędkości nie respektowane, jeździ się prawie z autostradową prędkością.
- 33 10
-
2020-02-17 09:18
Co się rozrasta? Jeszcze napisz z że się rozwija.
- 10 3
-
2020-02-17 08:28
Opinia wyróżniona
niezbędne parkingi wielopoziomowe na obrzeżach centrum ! (34)
Niezbędne są parkingi wielopoziomowe na obrzeżach centrum Gdyni.
Bez tego centrum naszego miasta będzie umierać.
Parkingi wielopoziomowe są wokół centrum każdego normalnego miasta europejskiego, Gdynia nie może tu być wyjątkiem.- 193 20
-
2020-02-17 14:52
(1)
Po to budują trasę kaszubską aby w mieście było więcej aut. Droga prowadzi wprost do centrum więc tam też są potrzebne parkingi. Jeśli nie chcą aut niech pozamykają ulice i zrobią deptaki
- 1 5
-
2020-02-17 15:59
Zapoznaj się z topografia miasta.
Która z dróg prowadzi do centrum. Żadna.
- 1 0
-
2020-02-17 12:58
A jest na to miejsce, chociażby na Wendy tam gdzie jest dziki parking, można by tam zrobić spokojnie 4-5 piętrowy (1)
Na spokojnie odciążyło by centrum.
- 2 2
-
2020-02-17 13:22
To zrób
- 2 0
-
2020-02-17 11:34
(2)
W każdym normalnym europejskim mieście ludzie rozumieją, że centrum nie jest dla samochodów. Centra się zamykają na indywidualny ruch kołowy, ale Polak wie lepiej.
- 8 7
-
2020-02-17 12:22
To Trójmiasto jest mentalnie w poprzedniej epoce (1)
Kraków i Wrocław już to dawno zrozumiał
- 6 2
-
2020-02-17 17:14
Krakow..
Jestem w Krakowie raz w miesiącu na weekend i w Trójmieście w porównaniu do stolicy Małopolski miejsca parkingowe czekają na kierowcę.- 2 0
-
2020-02-17 10:37
masz wielopoziomowy parking w rivierze (3)
o ile w weekend faktycznie trudno o miejsce, to w tygodniu nie ma większego problemu.
- 7 3
-
2020-02-17 11:48
i kilometr do przejścia (2)
bo komunikacji tam nie uświadczysz.
Sporadycznie pojawiający się 27 wiosny nie czyni...- 5 5
-
2020-02-17 12:21
Nogi Ci odpadną jak się ten kawałek przejdziesz? (1)
- 6 4
-
2020-02-17 13:12
Ja to samochodem
nawet z sypialni do kibla jadę. Co będę chodził te 5 metrów jak mam auto.
- 5 1
-
2020-02-17 09:20
W chorym mieście budują wielki drogi parking centralny w samym centrum (3)
- 8 2
-
2020-02-17 10:19
Ten parking ma sens, pod warunkiem, (2)
że będzie dla wszystkich, a nie tylko dla urzędów, biurowców i innych uprzywilejowanych. Jak jadę do centrum korzystam z parkingu (najczęściej pod szkołą filmową) i jak byłby ten parking pod Piłsudskiego to dalej mogę iść pieszo. Teraz muszę się pchać przez Świętojańską lub Władysława IV. Także parkingi przed wjazdem do centrum (z różnych stron i kierunków) są jak najbardziej potrzebne. Wtedy można myśleć o ograniczeniu ruchu w centrum.
- 7 1
-
2020-02-17 12:20
Masz parking przy węźle Karwiny
dalej możesz sobie podjechać komunikacją miejską
- 6 1
-
2020-02-17 11:47
nie ma
bo za mały a po drugie, niedostępny z wymienionych i gołym okiem widocznych powodów...
Miejsce na parking jest (przy torach) a oraz było (po drugiej stronie torów). Jednak nie zostanie to zrealizowane, do puki interesy "znajomych królika" nie zostaną zaspokojone.- 5 1
-
2020-02-17 09:12
Gdzie są niby te parkingi w centrach miast? (4)
- 6 2
-
2020-02-17 13:07
w Oslo też
- 0 0
-
2020-02-17 12:42
W Goteborgu na przyklad. (2)
- 1 1
-
2020-02-17 13:08
Byłem w Goeteborgu, lecz na parking (1)
wielopoziomowy nie trafiłem. Taki dopiero znalazłem w drodze powrotnej w Hamburgu, przy głównym dworcu kolejowym.
- 3 0
-
2020-02-17 17:24
Nic nie poradzę na to, żeś niedowidzący.
Przy samej przelotówce masz 2, obok Lisebergu i przy ICE Focus.
- 0 0
-
2020-02-17 09:09
(2)
Gdynia nie może być wyjątkiem? To patrz jak nim jest! XD
Wiecie co jest w każdym europejskim mieście? Rower miejski, wspólny bilet, automaty biletowe, heh długo by tak można...- 8 3
-
2020-02-17 10:51
Ja tam często w nich bywam i widzę dużo samochodów. No, ale nie jestem oczadziałym ekoterrorystą. (1)
- 3 6
-
2020-02-17 12:18
Nie mówimy tu o Pucku
- 7 0
-
2020-02-17 09:09
Już centrum umarło.. (2)
Po godz. 17 pusto w Gdyni. I ciemno.
- 18 5
-
2020-02-17 13:41
Kiedy tu ostatnio byłeś po 17?
- 2 0
-
2020-02-17 13:04
Centrum po 17:00 umiera ? Przy Batorym
nie mogę znaleźć miejsca parkingowego nawet o 20:30, gdy rzadko przybywam tutaj samochodem (znacznie częściej rowerem).
- 1 2
-
2020-02-17 08:50
i jednopoziomowe również !
- 8 1
-
2020-02-17 08:46
(6)
Kierowcy i tak nie beda korzystac bo zaluja kilku zlotych na parking
- 23 3
-
2020-02-17 12:41
Chęci!
Wystarczy po wybudowaniu tych parkingow skomunikować je komunikacją miejską, a za złe parkowanie/nie płacenie zrobić mandat 250zł (na dzisiejsze stawki) i będzie porządek. Podobnie pod blokami, zrobić model szwedzki - wszystkie miejsca przydzielone. Nie masz miejsca - nie parkujesz. I po problemie. Ale do tego trzeba odwagi i trochę inwestycji, choć i tak niewiele przy np rozbudowie dróg i parkingów w centrum. Zaoszczędzone środki na poprawę życia.
- 4 0
-
2020-02-17 09:42
(4)
jak wprowadza ten bilet metropolitalny za 150zł to ilość pojazdów wiozących ludzi do pracy w centrum spadnie drastycznie, pozdrawiam ;D
- 6 12
-
2020-02-17 10:23
(1)
Jeszcze bardziej zapchana komunikacja miejska ma zachęcić kogoś do rezygnacji z samochodu? Nie sądzę.
- 12 3
-
2020-02-17 12:17
Nie, ale korki i brak miejsc parkingowych powinny zachęcić
- 12 1
-
2020-02-17 10:06
(1)
Nie wydaje mi się.
- 11 1
-
2020-02-17 11:36
ja też wątpie, każdy Janusz musi pokazać, że ma brykę i stać go na paliwo
- 13 2
Wszystkie opinie
-
2020-02-17 07:00
Im to na rękę, że były protesty. (7)
To nie jest inwestycja którą można zrobić farbą więc urząd miasta nie wyszedłby poza projekt
- 198 19
-
2020-02-17 07:27
Ile do tej pory urząd miasta wydał na projekt Władysława iv na analizy i badania? Milion? (2)
- 16 1
-
2020-02-17 08:05
co to ich pieniądze? (1)
- 9 0
-
2020-02-17 08:11
znowu sam ze soba gadasz?
- 4 7
-
2020-02-17 08:05
rondo na Puckiej już tak będzie wyglądało? (3)
Część tego "ronda" zapadła się.
- 7 2
-
2020-02-17 08:08
(2)
Napisz jeszcze raz, tym razem po polsku.
- 2 7
-
2020-02-17 08:37
(1)
Czego i**oto nie jesteś w stanie zrozumieć? Że w dużym mieście istnieje jako stałe rondo stworzone z plastikowych separatorów?
- 4 1
-
2020-02-17 13:59
Normalnym ludziom wystarczy namalować rondo
Dziczy trzeba sygnalizować zmianę na wszelkie sposoby, bo "nie zauważą" znaków poziomych
- 2 1
-
2020-02-17 07:01
Znów brak kasy? (6)
- 85 21
-
2020-02-17 07:02
Ale to nawet lepiej, samochody nie powinny tam jeździć (4)
- 8 7
-
2020-02-17 07:04
Jestem taksówkarzem ale jak widzę jak moi koledzy kierowcy zachowują się na drodze (3)
to chcę aby był również dla nas zakaz wjazdu!
- 10 4
-
2020-02-17 08:24
janusz (2)
Czy napisałeś już wszystkie odpowiedzi do swojego wpisu czy jeszcze coś nas czeka ?
- 2 1
-
2020-02-17 09:40
Myślisz że te dwie pozostałe odpowiedzi ja pisałem? (1)
To się przypatrz
- 2 0
-
2020-02-17 11:00
Ktoś się podszywa pode mnie
Przypatrz się dobrze bo trzcionka jest inna!
- 2 0
-
2020-02-17 09:20
Nie, zdrowy rozsądek
- 2 1
-
2020-02-17 07:01
Gdynia to już dawno temu powinna zrobić deptak ze Świętojańskiej (40)
Cudownie ożywiłoby to centrum
- 185 131
-
2020-02-17 07:05
Chyba zabiło już teraz handel (14)
Umiera. A to pan? Panie ł. Co za wstyd.
- 13 28
-
2020-02-17 07:15
Przeciez tam na długo przez otwarciem riviery handel się wyniósł
Polacy nie robią zakupów przy ulicach. Taki mamy rynek.
- 30 5
-
2020-02-17 07:40
co? wręcz przeciwnie! (10)
To ludzie robią zakupy, a nie samochody.
A precyzyjniej - kierowcy na Świętojańskiej nie wysiadają, bo nie ma gdzie zaparkować, żeby wejść do sklepu. Dlatego ich ten handel nie dotyczy. A ograniczenie ruchu aut zwiększy atrakcyjność tej ulicy, będzie więcej pieszych, a oni zakupy będą robić.
Samochody, precz ze Świętojańskiej i Starowiejskiej !- 53 30
-
2020-02-17 07:47
Taaa (6)
Bo do tej pory ten mityczny pieszy nie może jakoś trafić na Świętojańską. Przedmówca sam sobie zaprzecza. Ludzie nie przyjeżdżają bo jest za mało miejsc do parkowania - ograniczmy jeszcze ilość tych miejsc. Przecież to logiczne.
- 22 28
-
2020-02-17 08:09
(1)
Liczbę, nie ilość. Co to, te miejsca są niepoliczalne, płynne???
- 10 9
-
2020-02-17 08:39
Oczywiście,
nie wszystkie legalne miejsca do parkowania są wyznaczone, a na miejscu jednej G-klasy, mogą zmieścić się dwa Smarty w zależności od umiejętności parkowania i życzliwości parkujących. Więc jak najbardziej można pisać o ilości :)
- 3 8
-
2020-02-17 09:01
A po co tam pieszy ma trafiac? (3)
A kierowca wysiadac?
Nie ma po co i, ot, cala tajemnica.- 11 3
-
2020-02-17 11:26
żeby to samo kupić drożej
- 6 0
-
2020-02-17 14:00
(1)
Ludzi jest tam dużo, bo nie każdy musi codziennie jeść schabowego z ziemniakami
- 0 4
-
2020-02-17 16:44
Oho
Zwolennicy ekonomii kafejkowej w natarciu.
- 5 0
-
2020-02-17 08:58
Właśnie tak !
- 0 0
-
2020-02-17 10:26
"ludzie robią zakupy, a nie samochody"
demagogia.
Tam się nie robi zakupów. Tam się nic nie robi...
No chyba, że "interesy"...- 8 5
-
2020-02-17 16:40
W CH Riviera
Widać, że zakupy robią przede wszystkim ludzie w samochodach. Niby do centrum 500 metrów, ale po kiego wała tam jechać.
- 2 1
-
2020-02-17 08:58
umiera przez co ?
Przez deptak, którego nie ma ? Chłopie, zacznij myśleć ! W wielu miastach są deptaki i handel ma się świetnie ! U nas od lat o deptaku się dopiero mówi, a ty już twierdzisz, że przez niego handel na Świętojańskiej umiera.
- 21 6
-
2020-02-17 10:39
Popieram od zawsze, ale włodarze nie mają jaj żeby podjąć taka decyzję
- 4 0
-
2020-02-17 07:06
(5)
Ale po co, jeszcze więcej ludzi chcesz w mieście?
- 6 6
-
2020-02-17 08:10
(4)
To moze bombę walnij, część ludzi wyginie i wtedy bedziesz miał swój raj bez ludzi.
- 6 4
-
2020-02-17 08:18
Nie trzeba, sami się wykończą, społeczniaku.
- 1 10
-
2020-02-17 11:21
(2)
To sobie kolego sprowadzaj więcej ludzi do miasta, tylko później nie narzekaj, że stoisz w korku na Estakadzie czy Kieleckiej, że nie ma gdzie zaparkować w centrum, że są dłuższe kolejki do sklepów, czy że po prostu wszędzie jest tłoczno.
- 5 0
-
2020-02-17 17:39
(1)
Ale można przyjąć więcej mieszkańców mówiąc im otwarcie: dla waszego samochodu raczej nie będzie miejsca albo będzie ono naprawdę drogie.
- 0 0
-
2020-02-17 20:31
To się sprowadzą pociągami czy innymi promami i prędzej czy później będziesz miał ścisk.
- 0 0
-
2020-02-17 08:01
Lepiej ze Starowiejskiej (2)
Piękne połączenie od dworca do morza
- 13 6
-
2020-02-17 08:28
Stowarzyszenie Starowiejska??? (1)
- 5 1
-
2020-02-17 08:44
A wolisz zawaloną samochodami ulicę w centrum?
Nawet nie wiem co to za stowarzyszenie. Ale jak widzę zdegradowaną ulicę z takim potencjałem to żal mi się robi. A mit o podjeżdżaniu pod sklep samochodem już dawno można porzucić. Zazwyczaj trzeba zaparkować kilkaset metrów dalej i dojść. Tak czy siak się nachodzisz, tylko wcześniej narobisz korków i dymu.
- 15 8
-
2020-02-17 08:19
(2)
pamiętam jak dziś wypowiedz włodarzy Gdyni że to nowoczesne miasto nie potrzebuje Świętojańskiej jako deptak
- 6 3
-
2020-02-17 16:47
Przegapiłem (1)
A to jakaś wyjątkowo przytomna wypowiedź jak na władze miasta
- 3 1
-
2020-02-17 19:35
to ze 20 lat temu było, powstała koncepcja miasta dla ludzi niestety przegrała z durnym populizmem a szkoda...
- 1 0
-
2020-02-17 08:59
Temu "centrum"...
...juz nic nie pomoze...
- 10 3
-
2020-02-17 09:02
Niezupełnie (6)
Po co jeszcze jeden deptak? Jest już Skwer i Bulwar. Chyba wystarczy. Trzeba jakoś dojechać do tych deptaków.
- 11 8
-
2020-02-17 10:01
Autobusem też się da dojechać (5)
Polecam.
- 3 17
-
2020-02-17 10:25
Na spacer owszem, (1)
ale do lekarza, do laboratorium, ze starszymi osobami jest problem. Przynajmniej podwieźć i wtedy na parking, pod warunkiem że jest w miarę niedaleko.
- 10 0
-
2020-02-17 17:38
Jeszcze ten parking musi być wolny od czasu do czasu co oznacza że musi być odpowiednio drogi i opłaty muszą być skutecznie egzekwowane. Innymi słowy "niedasię"
- 0 1
-
2020-02-17 12:29
(1)
Nie każdy może jeździć komunikacja miejską. Ja np jazdy autobusem unikam z prostej przyczyny. Odporność mam obniżoną a ludzie się nie myją. W praktyce oznacza to dla mnie, ze dwie-trzy podróże autobusem i jestem chora.
Jak najbardziej przerzucę się na jazdę komunikacją miejską, ale pod jednym warunkiem - ludzie zaczną przestrzegać podstawowych zasad higieny osobistej- 4 7
-
2020-02-17 12:40
do pracy też nie chodzisz? do sklepu spożywczego na zakupy?
- 8 1
-
2020-02-17 14:44
Jasne ze sie da, ale jak z W Kacka mam jechac 30 min autobusem do centrum, w ktorym i tak nic nie ma, to po prostu nie jezdze tam wcale. Szkoda ze ci wspaniali spolecznicy nie dostrzegaja ze centrum Gdyni wrocilo do PRL
- 7 1
-
2020-02-17 10:26
na to juz za pozno. o tym trzeba bylo myslec przed budowa riviery. teraz juz po ptokach. nikt na swietojanska nie wroci
- 9 1
-
2020-02-17 11:49
chyba tylko "cudownie"
bo tylko cud to miejsce może ożywić...
- 5 2
-
2020-02-17 13:21
Deptak
Coraz mniej kupujących. Niedługo na Świętojanskiej znikną sklepy i zostanie pusty deptak jako wybieg dla kotów !
- 7 0
-
2020-02-17 13:41
Deptak
Skwer Kościuszki, Park Kamienna Góra, Promenada nad morzem ...,,Obok rozpalony asfalt na Świętojańskiej a dookoła mury....Deptak dla masochistów ?
- 6 1
-
2020-02-17 20:51
Deptak, ale dokąd?
Deptaki są w starych miastach i prowadzą do rynku. Gdynia jest zbyt młoda i nie posiada rynku. Skąd wiec i dokąd ma prowadzić ten deptak?
- 2 0
-
2020-02-17 07:01
Ja jestem za tym aby z samochodami zrobić WON z centrum (10)
tylko komunikacja miejska i osobiste środki transportu
- 100 176
-
2020-02-17 07:10
Samochód jest osobistym (1)
środkiem transportu.
- 47 7
-
2020-02-17 08:34
Od kiedy samochod to hulajnoga?
Proponuję zapoznać się z definicją UTO
- 8 16
-
2020-02-17 07:15
Bo nie masz prawka i jesteś bezdomny (5)
Kto pracuje ten musi sie ruszać.
- 29 19
-
2020-02-17 11:41
(3)
No właśnie twoja odpowiedź jest charakterystyczna dla prowincjonalnego postrzegania spraw. Niech zgadnę: jesteś pierwszym pokoleniem w rodzinie z samochodem? W Europie indywidualny ruch kołowy wywala się z centrów miast, bo jest nieefektywny. Miasta z takim ruchem śmierdzą, trują i są permanentnie zatkane.
- 9 12
-
2020-02-17 12:31
(1)
No właśnie tu Cię zaskoczę. Zarówno moi rodzice, jak i dziadkowie samochody posiadali ;)
- 4 4
-
2020-02-17 14:24
czyli 3 pokolenia nic was nie nauczyły
- 4 7
-
2020-02-17 14:50
A byles gdzies poza Gdynia? Np w Berlinie na ktory tak ochoczo powoluja sie wlodarze Gdyni? Tam nikt nikogo z centrum nie wyrzuca, ale sa za to parkingi i rozwinieta komunikacja miejsca, ktora porusza sie na szynach. Podobnie w Singapurze i wielu innych nowoczesnych miastach. Najpierw niech beda alternatywy a dopiero pozniej zakazu! To jest bardziej skuteczne!
- 8 1
-
2020-02-17 13:18
Dareczku, a co z tymi co stracili prawko
z powodu np. pijaństwa za kierownicą ?
Mają być bezdomni i nie pracować, jak daleko im jeszcze do emerytury, a w pracy potrafią być trzeźwi ?- 1 3
-
2020-02-17 09:10
Typowy Janusz
- 5 1
-
2020-02-17 19:23
Upadek na głowę
Janusz nie pajacuj chłopie, Ile lat mieszkasz w moim mieście????
- 0 1
-
2020-02-17 07:01
(4)
Władyślawa IV może być spokojnie dwupasmowa. Ja bym jednak pomyślał o czerwonym pasie dla rowerów po srodku jezdni lub zabrał kierocom jeden pas i puscił tam rowery hulajnogi i wózki inwalidzkie.
- 49 115
-
2020-02-17 09:32
Dodaj kontrpas dla taczek bo utkniesz w korkach.
- 18 0
-
2020-02-17 14:51
Pomysl tez o wizycie u psychologa
- 11 0
-
2020-02-17 19:27
Wkurzony
Weź się puknij w głowę zimowy miłośniku rowerów na środku głównej ulicy miasta. Lecz nogi. już taki pas jest na świętojańskiej i urzędnicy mogą sobie popatrzeć na te tłumy rowerowych samobójców.
- 4 1
-
2020-02-17 23:47
Żart
Czytajac taki komentarz to odbieram go jako żart.aut przybywa a zabrac maja pasy dla nich tylko zrobic na wozki inwalidzkie? Moze zrobic pasy dla ludzi ktorzy korzystaja z butow na wysokich obcasach?
- 1 0
-
2020-02-17 07:01
5 lat planowania (4)
i teraz kolejne plany.
- 111 5
-
2020-02-17 07:06
Kasa musi się zgadzać. Za rok będzie kolejne planowanie i ktoś zarobi. Itd. itp...
- 8 1
-
2020-02-17 07:23
Znajomi muszą zarobić. a nie zarobią jak plan będzie niezmieniony
- 6 0
-
2020-02-17 10:25
paradoksalnie tutaj wyszło to gdyni na dobre
:)
- 3 1
-
2020-02-17 11:52
Gdynia miasto marzeń!
Sami nie realizują a marzą
Chcesz pomarzyć w Gdyni o willi z basenem. Wyciągnij kartkę i kredki rysuj ile wejdzie kartka przyjemnie wszystko. Miasto marzeń zaprasza lunatyków- 3 2
-
2020-02-17 07:03
W końcu ktoś próbuje powstrzymać te fantazje
I szkodliwe plany.
- 53 40
-
2020-02-17 07:05
większość dzielnic ma problemy komunikacyjne, dojazd do nich to tragedia
a oni chcieli poszerzać drogę w centrum???
- 98 11
-
2020-02-17 07:05
(1)
W Gdyni jak zwykle Nic nie da się
- 85 25
-
2020-02-17 07:15
A czytałeś artykuł?
- 6 10
-
2020-02-17 07:06
Jak piszą o Gdyni w kontekście (3)
Inwestycji, to że jednak czegoś nie zrobi.
- 73 7
-
2020-02-17 07:25
A jak mają coś w Gdyni zrobić jak cała kasa jest marnowan na imprezki (2)
- 10 4
-
2020-02-17 13:39
(1)
pisuary ograniczaja samorzadom nowymi ustawami wplywy
- 2 1
-
2020-02-17 17:16
Kible pełowskie
rozkradły wszystko w naszym mieście
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.