• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Patryk Szczerba
14 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wyświetlacze mają przypominać kierowcom o konieczności zmniejszenia prędkości przy placówkach szkolnych. Wyświetlacze mają przypominać kierowcom o konieczności zmniejszenia prędkości przy placówkach szkolnych.

W ostatnich dniach pojawiły się kolejne wyświetlacze prędkości przy gdyńskich przejściach - tym razem przy ul. Unruga na Obłużu. Statystyki pokazują, że choć wyświetlacze mają funkcję wyłącznie informacyjną, kierowcy zwalniają na ich widok.



Zwalniasz w okolicach placówek edukacyjnych?

Wyświetlacze od kilku tygodni działają przy szkołach przy ul. WitomińskiejRdestowej. W ostatnich dniach pojawiły się w kolejnym niebezpiecznym dla pieszych miejscu - przy ul. Unruga, w rejonie Szkoły Podstawowej nr 39 na Obłużu. Tablice zostały zamontowane na jednym maszcie, na dwupasmowym odcinku ulicy Unruga. Kosztowały blisko 55 tys. zł.

Podobne urządzenia funkcjonują także w kilkunastu miejscach w Gdańsku.

Tablice informują kierowców w Gdańsku o aktualnej prędkości


Aprobata od policji oraz rodziców i uczniów



- Wyświetlacze prędkości, które działają od kilku miesięcy na Dąbrowie i Działkach Leśnych, zyskały też aprobatę służb mundurowych, a także uczniów oraz rodziców. To dla nas najlepsza rekomendacja - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zasady działania wyświetlaczy przy ul. Unruga nie różnią się od innych tego typu urządzeń - zamontowanych w Gdyni, ale też np. w Gdańsku czy Sopocie.

Gdy pojazd jedzie z dozwoloną prędkością, to pojawi się na nim zmierzona prędkość wraz z napisem "DZIĘKUJĘ". Gdy jazda będzie zbyt szybka, to wyświetli się zmierzona prędkość wraz z migającym napisem "ZWOLNIJ". Poza pomiarami jest wyświetlana dozwolona maksymalna prędkość w danej lokalizacji.

Statystyki: kierowcy jeżdżą wolniej



Choć nie brakuje krytyków zastosowanych rozwiązań, okazuje się, że zmobilizowały kierowców do ściągnięcia nogi z gazu - przynajmniej w początkowym okresie.

Pokazują to statystyki powstałe na podstawie danych z pięciu wyświetlaczy w trakcie jednego tygodnia przed uruchomieniem i tygodnia po uruchomieniu.

W przypadku skrzyżowania Rdestowa-Kolendrowa procent kierowców przekraczających dopuszczalną prędkość zmniejszył się po montażu tablicy z 23,26 proc przed uruchomieniem do 13,12 proc po uruchomieniu. W drugą stronę na Rdestowej tablica zmniejszyła liczbę przekraczających prędkość z 7,96 proc. do 4,29 proc.

Na ul. Witomińskiej w kierunku centrum liczba przekraczających prędkość spadła z blisko 19,5 proc do 11,3 proc.

Znane są też wyniki z ul. Unruga. W kierunku centrum przed montażem tablic blisko 10 proc. przekraczało prędkość, tydzień po - blisko 8 proc. W kierunku Pogórza te liczby wynoszą kolejno 26,3 proc. i 20,8 proc.

Opinie (151) 9 zablokowanych

  • Mój stary dom

    Przy moim starym domu były właśnie takie wyświetlacze zmniejszające prędkość teraz jestem w nowym mieszkaniu i tutaj właśnie nie ma tego zmniejszacza prędkości

    • 0 0

  • Spowalniacz

    Akurat na ulicy Unruga te wyświetlacze to fikcja. Najpierw zostały zrobione spowalniacze przy pasach a za chwilę wyświetlacze.. Wiadomo ze każdy kierowca zwalnia do spowalniacza! W tym miejscu zamiast robic wyświetlacze trzeba było zrobić kolejne spowalniacze na następnych pasach-raptem 100 m dalej, bo na tych pasach prowadzone są dzieci do przedszkola które jest obok, wtedy rzeczywiście kierowcy jechali by wolniej na tym odcinku! A tak przejedzie wyświetlacz i gaz do dechy!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane