- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (273 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego
1,1 mln zł pochłoną ekspertyzy i badania, dzięki którym zbadany zostanie aktualny stan Estakady Kwiatkowskiego . Równocześnie będzie przygotowywana dokumentacja projektowa modernizacji i podniesienia nośności drogi do 11,5 ton na oś na całej długości, potrzebna do rozpoczęcia remontu drogi, który zależy od pozyskania środków z UE.
Ostatni remont drogi został zakończony jesienią. Koszt prac pochłonął 1,6 mln zł. Remontowane były przeguby starszej części Estakady. Inwestycja była niezbędna, jednak to wciąż działanie doraźne.
Prawdziwą szansą dla drogi jest jej gruntowny remont, który ma szanse zostać sfinansowany z pieniędzy europejskich. Według szacunków cała inwestycja miałaby kosztować 200 mln zł. Czy Unia Europejska przeznaczy na ten cel pieniądze, jeszcze nie wiadomo. Remont Trasy Kwiatkowskiego jest bowiem co prawda uwzględniony przez resort infrastruktury i rozwoju, jednak na razie tylko na liście rezerwowej.
Modernizacja mogłaby zostać wykonana w ramach projektu: "Łącząc Europę" (CEF) skupiającego pieniądze z tzw. funduszu spójności. Polska ma otrzymać nawet 4 mld euro na projekty, które w sposób znaczny usprawniają połączenia morskie, kolejowe i drogowe wewnątrz Unii Europejskiej.
I choć widoki na remont są niepewne, miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie ekspertyz, które mają dać odpowiedź, w jakim stanie technicznym jest droga.
Pierwsza część zamówienia obejmuje wykonanie ekspertyzy technicznej, dotyczącej aktualnego stanu technicznego i rzeczywistej nośności obiektu. Część druga dotyczy wykonania minimum dwuwariantowej koncepcji modernizacji i podniesienia nośności obiektu do klasy A (TEN-T), czyli możliwości jazdy ciężarówek o nośności 11,5 ton na oś.
- Finansujemy to we własnym zakresie. Chcemy zbadać stan drogi, zobaczyć, jakie są najpilniejsze potrzeby w zakresie jej dostosowania do pełnej nośności TEN-T i jednocześnie posiadać dokumentację projektową, gdyby udało się w końcu rozpocząć remont drogi - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Te ruchy prawdopodobnie nie zrobią większego wrażenia na pracownikach obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy w sprawie przejęcia drogi przez państwo były prowadzone wielokrotnie. Miało ono pozwolić na odciążenie budżetu miasta, z którego pochodzą środki na remonty. Jako argumenty, gdyńscy urzędnicy przytaczali duże natężenie ruchu na drodze oraz - de facto - jej międzynarodowy charakter. W walce o zmianę statusu lojalnie wspiera miasto Port Gdynia. Do podjęcia konkretnych decyzji nikt się jednak nie kwapi.
- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.
Opinie (150)
-
2014-02-13 06:03
Kolejny remont (5)
Korki na morskiej i wiśniewskiego. Taniej by chyba wyszło zburzyć estakade i postawić nową z wìększym udzwigiem.
- 141 6
-
2014-02-13 12:44
Powiedz to ludziom z Oksywia, Obłuża, Pogórza. Wyburzysz i będą jeździli Pucką do centrum? (2)
- 5 1
-
2014-02-13 17:50
Dlatego trzeba odnowić projekt SKM z Obłuża!
- 9 0
-
2014-02-13 16:01
Kiedyś nie było estakady i też się żyło :)
- 5 2
-
2014-02-13 09:00
tam ktoś abonament już za to płaci
- 4 0
-
2014-02-13 07:55
W sumie dawno nie było remontu
- 20 2
-
2014-02-13 17:24
WA ŁKi WAŁKI WAŁKI
same wałki poniżej miliona nic się w POlsce nie opłaca dla urzędasów i innych patałachów...........................................
- 5 2
-
2014-02-13 16:54
Miasto jest nasze i do nas należy !
ferajna i kolesie
- 8 1
-
2014-02-13 16:47
A ja sie pytam, gdzie sa bezrozumn, gdynianie i licznik? Co jest z wami? 130 negatywnych opinii, a aparat ds. propagandy jeszcze nie działa?
- 8 1
-
2014-02-13 16:34
Szczura
Postawcie na wyjeździe z portu z lizakiem i niech kontroluje 20 wml etm a dopiero potem za remont się weźcie przez ta estakade mieszkańcy Gdyni tracą majątek na rzecz kosakowa rewy i pucka
- 7 0
-
2014-02-13 16:15
ściężkę rowerową za 10 milonów niech
stępą z kolesiami zbada, sorry niech zbada to NIK
- 9 1
-
2014-02-13 16:02
Po co bylo wywalac kase na budowe niepotrzebnego lotniska w Gdyni, skoro mozna bylo przeznaczyc ta kase na remont estakady???
- 10 1
-
2014-02-13 15:56
Brak 91 mln
To jest haslo wyborcze w Gdyni
- 7 1
-
2014-02-13 15:39
Od jakiegoś czasu śledzę vlog pewnego kierowcy ciężarówki Polaka, w USA. Tam normą na międzystanowych drogach są wagi, zatoczki na które musi zjechać każda ciężarówka, co najwyżej niektóre dostają zielone światło bez ważenia, gdy operator stwierdzi wzrokowo, że ładunek nie jest przeładowany.
Trzeba zrozumieć, że niezależnie od kraju, bez stałej kontroli - bata ciągle będą jeździć przeładowane ciężarówki, które będą niszczyć drogi. Pytam się więc gdzie jest waga na wyjeździe z gdyńskiego portu i komu zależy aby nie powstała?- 5 0
-
2014-02-13 15:33
Ledwo co skonczyli to od razu co roku remonty
najlepiej wskrzesic budowniczych mostu Bruklinskiego to by im pokazali jak sie buduje a nie psuje i rujnuje
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.