• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianin odebrał pierwszego w Polsce Abartha 124 Spider

Michał Jelionek
8 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Pierwszy w naszym kraju Abarth 124 Spider.

W środę, 8 lutego, w salonie Auto-Mobil w Wejherowie odbyło się uroczyste wręczenie kluczyków do najnowszego wcielenia Abartha 124 Spider. To pierwszy egzemplarz włoskiego roadstera, który trafił do naszego kraju. Szczęśliwym właścicielem został pasjonat motoryzacji - pan Jerzy z Gdyni.



Nowy roadster Fiata, czyli Abarth 124 Spider oficjalnie zadebiutował podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Genewie. To następca ikony. Auta, które godnie zapisało się na kartach historii Fiata, zdobywając w latach 70. pierwszy mistrzowski tytuł podczas Rajdowych Mistrzostw Europy. Już niebawem nowego Abartha 124 Spider będzie można podziwiać na ulicach Trójmiasta.

- Bardzo się cieszę, że jestem pierwszym właścicielem tego auta w Polsce. Kiedy dowiedziałem się, że mogę kupić premierowy egzemplarz tego samochodu - nie zastanawiałem się zbyt długo - tłumaczy pan Jerzy, właściciel auta.
Biało-czarny Abarth z czerwonymi wstawkami na pewno będzie wyróżniał się w tłumie.

- Jestem pasjonatem zabytkowej motoryzacji. Dlatego jedyną słuszną dla mnie konfiguracją była ta nawiązująca do dawnych lat, do historii modelu. Zakochałem się w tym samochodzie w październiku ubiegłego roku, w Padwie. Wówczas miałem okazję zasiąść za kierownicą tego auta. Powiedziałem sobie: to jest to, to są moje buty. I dziś auto jest już z nami - dodaje.
Włoskiego roadstera już niebawem będzie można zobaczyć na ulicach Trójmiasta. Włoskiego roadstera już niebawem będzie można zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
Włoski roadster premierową przejażdżkę ulicami Trójmiasta zaliczy jak tylko poprawią się warunki na drogach.

- Pewnie za kilkanaście lat nie będę mógł powiedzieć, że to auto nigdy nie widziało deszczu, jak chociażby samochody kalifornijskie. Mam jednak nadzieję, że nie skłamię mówiąc, że ten egzemplarz Abartha nigdy nie widział soli. Pamiętajmy, że to auto za 40 lat będzie klasykiem, dlatego warto o nie odpowiednio dbać - wyjaśnia właściciel.
Właściwości jezdne - to najważniejsza cecha, która wyróżnia Abartha 124 Spider. Pod maską auta, które ma dawać kierowcy dreszczyk emocji, trafił czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir generujący moc 170 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto rozpędza się do "setki" w 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów (opcjonalnie również z automatyczną). Oczywiście moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś, co dodaje jeszcze większych emocji podczas prowadzenia samochodu.

Abarth 124 Spider waży niewiele ponad tonę, a masa pojazdu została idealnie, w proporcjach 50:50, rozmieszczona pomiędzy obie osie.

Samochód produkowany jest w Japonii, a ceny rozpoczynają się od około 165 tys. zł.

Pod maską Abartha 124 Spider kryje się silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 170 KM. Pod maską Abartha 124 Spider kryje się silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 170 KM.

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • wole mx5 (14)

    niestety.

    niech służy, gratuluję zakupu ale niestety to dalej Fiat

    • 28 43

    • silnik Fiata ale feszta mazda mx5

      • 0 0

    • (1)

      Tylko jest jedna ale... ten fiacik i mazda to to samo auto z tym samym silnikiem, tą samą płytą podłogową, przemodelowali lampy, zderzaki, nalepili znaczek fiata i ch*j tyle...

      • 0 2

      • wszystko ma to samo oprócz silnika

        Mazda oferuje swoje jednostki 1.5 i 2.0 z bezpośrednim wtryskiem, natomiast Fiat 1.4 turbo znany z innych jego modeli. Skrzynie biegów tak samo

        • 1 0

    • No wiesz, patrz na siłę marki Fiat gloablnie, a nie przez pryzmat Polski. (3)

      W Polsce Fiat jest uznawany za "zwykłą" markę, pewnie to pokłosie malucha z PRL-u. Coś co może mieć każdy i jest powszechne. Zaś na świecie Fiat ma ugruntowaną, wysoką pozycję, tam nie usłyszysz tekstów w stylu "niestety to dalej Fiat", bo wszyscy doceniają historię i tradycję tej marki, jej dokonania. To, że była jednym z pionierów motoryzacji na świecie od początku XX wieku. Że w skład grupy Fiata wchodzą lub wchodziły takie marki jak Ferrari, Alfa Romeo. Z całym szacunkiem dla Mazdy, ale ta marka rozwinęła się globalnie dopiero w latach 70/80 XX wieku, mimo że istniała od 1920 roku.
      No, ale przecież zawsze można napisać, że to "niestety tylko Fiat".

      • 4 0

      • akurat opinię na świecie to ma taką jak w Polsce

        w USA to w ogóle egzotyczny samochód, ale jakbyś zapytał amerykanina z czym mu się kojarzy ta marka to odpowie że z małymi samochodami. Absolutnie nie zaprzeczam wspaniałej historii i sam również lubię Fiaty, ale nie przesadzajmy z opinią. Większość ludzi nie zastanawia się co było 50 lat temu, poza tym, to było ... 50 lat temu. Historia. Od kilkudziesięciu lat fiat wytwarza w zasadzie samochody małolitrażowe

        • 1 0

      • (1)

        Ja tam lubię Fiaty ;) Zwłaszcza za Coupe, którego miałem, sypał się niesamowicie, ale dzięki tanim częściom i prostocie konstrukcji nauczyłem się sam dużo o mechanice :)
        Zresztą nie wszystkie Fiaty to nudne wozidełka, niektóre jak np. Coupe, czy Barchetta mają "pazur" :)

        • 3 0

        • To jest dalej fiu...fiat:)

          Czy ma pazur czy nie to dalej marna jakosc.
          Seicento sporting tez ma kopa a gnije,alfa ma kopa,jest piekna ale peka w silniku i na podwoziu:)

          • 0 3

    • Mazda MX 5 -220 PS I 250 NM doladowanie 0.6 bara (3)

      Turbo Garret 6 sec do setki.....

      i tyle w temacie

      • 3 1

      • (2)

        Który Garret?

        • 1 0

        • 2560 (1)

          .....

          • 1 0

          • Dobrany idealnie do silnika :)

            • 1 0

    • Fiat z Japonii, Jeep Renegade z Włoch, helikoptery Apache ze Świdnika, Misiewicz z apteki... Dziwny jest ten świat

      • 13 0

    • (1)

      tez uzywam ze pasek b5 powinni byli produkowac w cabrio... no i nie jest na f

      • 4 3

      • Używaj, używaj kotek.

        • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy w Polsce Abarth 124 Spider trafił do Gdyni

    Fiat w cenie Mercedesa

    Co za czasy. d*py nie urywa. Od dawna na wyspach kanaryjskich do wypozyczenia w co drugiej wypozyczalni, a tu mega wydarzenie.

    • 0 0

  • Jak to (4)

    Silnik 1.4 i dreszczyk emocji? Matko Bosko Częstochowsko, to ja żonie kupiłem ML 450 CDI za znacznie mniej kasy a nie czuje aby jechał.

    • 3 1

    • (3)

      nie masz pojęcia co to jest tonowy roadster z idealnie wyważoną masą i napędem na tył.. oj nie masz

      • 2 1

      • Szit...

        Taki jest fiat.

        • 0 0

      • a Ty masz ? (1)

        na oblodzonych kocich łbach ?
        na zapadniętych studzienkach ?
        na plastikowych leżących policjantach ?
        na torowiskach ?

        • 1 1

        • Twój przedmówca ma większe jednak pojęcie.

          No chyba, że myślisz że zobaczysz to autko za 3 lata na otomoto z przebiegiem 150.000 km...

          • 0 0

  • jak za grubo ponad 200k to d*py nie urywa... wygląda jak mazda z daleka. (3)

    • 29 8

    • Lysy

      • 0 0

    • to nie kupuj

      • 1 1

    • Bo to praktycznie jest Mazda. W dodatku 124 schodzą z tej samej linii montażowej, co MX-5.

      • 8 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy w Polsce Abarth 124 Spider trafił do Gdyni

    Konfiguracja tego samochodu...

    Automat do tego samochodu to nie pasuje do tego samochodu i powinna być manualna przekładnia do tego samochodu.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy w Polsce Abarth 124 Spider trafił do Gdyni

    taki stary dziadu w takim aucie? hahahha

    chyba zamiennik czegoś, co już nie staje. hahahah

    • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy w Polsce Abarth 124 Spider trafił do Gdyni

    Akurat ten Pan nie musi nic nikomu udowadniać (1)

    jest skromnym człowiekiem, z klasą a jego garaż mógłby uświetnić nie jedną wysokiej klasy imprezę motoryzacyjną na świecie. Jest miłośnikiem włoskiej motoryzacji, ma kilka Ferrrari i innych klasyków które pojedynczo warte są tyle ile zawartość nie jednej hali garażowej flustratów tutaj piszących. Więc wrzućcie na luz bo sami się ośmieszacie.

    • 7 1

  • Ten fiat to formalnie mazda 5 poczytajcie o tym, klasykiem nigdy nie będzie. (1)

    Na forum zacznie się zaraz szydzenie itp. Mnie dziwi coś innego.
    Dawniej dobre auto budzące podziw to był np Datsun, Audi quatro, Lancia, Alfa romeo sportowe. Fiaty sporotwe. Limuzyny citroena jak ktoś był zamożny to auta brytyjskie jak ciemniak dorobkiewicz to jakieś mercedesy BMW a teraz?

    Teraz dobre auto to dostawczak od nissana qashkai, kombi od audi czy vw lub w bieda wersji skody seata do tego jakieś mega śmieszne mini lub mercedesy o kształtach dostawczaków. Mało są tacy którzy potrafią się lansować na takie auta. O kia sportingach z niesamowitą ilością światełek czy citroenach o podobnej modzie nie wspomnę.
    Później gdy chcecie sprzedać takie auto i to pomimo że jest srebrne i to pomimo pełnego pakietu nikt go nie chce bo po co komu auto które ma reflektory w 7 miejscach z przodu i 3 z tyłu? Po co komu auto wyposażone w w 8 calowe wyświetlacze skoro silnik padaka. Po co komu auto z pakietem elektrycznym skoro dymi się przy uruchamianiu spryskiwaczy z bloku kierownicy.

    Fiat z obrazka ma jedną dużą wadę. Szybko niszczy się tylna szybka w płóciennym dachu a musi ona być podgrzewana bo nie przejdzie przeglądu i tu zaczynają się kłopoty.
    Auto piękne o ładnej linii bez zbędnych chromów w ypadku auta sportowego i tylko cena zaporowa jak na polski rynek.

    • 3 0

    • No racja

      Opinia 100/100.A to wszystko dlatego,ze kiedys ludzie bardziej interesowali sie technika.Ktos,kto kupowal konkretny samochod dowiadywal sie szczegolow.Dzis najwazniejsze ze nowy model Citroen robi zdjecia a Hyundai ma taaaki ekran i bluetooth.No i ma malo palic.

      • 0 0

  • Gdynia (2)

    Po barwach widać że z wioski rybackiej ;-) Totalne, koszmarne bezguście ;-)

    • 2 7

    • Nie podpisuj się tak kreaturo Gdańsk to nie obóz Gestapo ofiaro (1)

      Jak chcesz pisać Danzig to polecam forum dla takich jak ty właścicieli drewnianego mózgu.

      Gdybyś nie był manekinem to byś może przeczytał że nazwa gdańsk wzieła się od opisu osady rybackiej w pobliżu Wisły czyli Vistuli którą podróżnik z wysp brytyjskich opisał jako Kdansk lub Kdansik fonetycznie.

      Gdynia jeśli już nie była wioską rybacką a raczej zwykłą bo przeważali chłopi zajmujący się profesjami lądowymi.

      A o guście i bezguściu będziesz mógł rozmawiać gdy kupisz sobie własne auto.

      • 1 0

      • Pomuchel

        Milcz kaszubie. Do pługa pomuchlu :*

        • 0 0

  • (9)

    Lipa z tym silnikiem 1.4... Szkoda

    • 22 13

    • To autko ma pewnie śmieszną masę (4)

      tym bardziej, że silniczek właśnie 1.4. 170 KM powinno wystarczyć w zupełności.

      • 5 0

      • (3)

        Ale 170 KM przy takim agregatorku to trochę za dużo. Ciekawe jak z awaryjnością i ile km wytrzyma.

        • 2 4

        • popytaj właścicieli (2)

          alf giuliett i jeepów renegade...raczej się nie skarżą, nawet po kilku latach. poza tym w takim samochodzie jak 124 przebiegi raczej nie przekraczają 100k w ciągu całego ich żywota...

          • 4 0

          • (1)

            piszesz do łbów czerpiacych wiedze o motoryzacji poprzez obcowanie z tatowym b5, jakby temu fiatowi dali na znaczku widły, wlozyli 1.9tdi i licznik przekrecili na 198 000 byloby git

            • 16 3

            • Pogadaj z mechanikami o takich samochodach.

              Nimi sie nie jedzie do warsztatu tylko na złom no chyba że na swap. Tylko że swap na co?

              • 0 0

    • niesamowite ... (1)

      kiedys wnukom bedziesz te historie opowiadal ....

      • 3 8

      • Wnuki nie będą wiedziały że było coś takiego jak mały silnik z turbo bo:

        Za pare lat te auta będą na złomie.
        Jak wnuki będą kupowały auta to nie będzie w nich silników spalinowych.

        • 0 0

    • ta Mazda z silnikiem 2.0 na torze miała czasy jak Mini John Cooper Works

      w jakiejś tam wersji GP czy GT, nie znam sie na nich ale miał 230 koni, usportowione zawieszenie i obniżoną masę w stosunku do zwykłego Mini JCW. Biorąc pod uwagę to że Mini na prostych był szybszy to Mazda musiała sporo nadrabiać w zakrętach. Więc już to świadczy o tym jak to auto musi się świetnie prowadzić. Ten silnik w zupełności wystarczy, ewentualnie mistrzowie prostej mogą pokusić się o podniesienie mocy. To samo z Subaru BRZ/Toyota GT86, na torze te same wrażenia, te same osiągi i odczucia. 2 najfajniejsze auta w epoce aut nieanalogowych, no chyba że kogoś stać na Lotusa

      • 1 0

    • No ekspert od 2.0 w tedeiku z VW się odezwał.

      99% Polaków jak zobaczy napis 1.4 na aucie to myśli, że takie auto to 75 KM ma, a ich Passtuch B5 w tedeiku zostawia takie auta z tyłu.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane