• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie zbudować stacje do ładowania samochodów elektrycznych?

Krzysztof Koprowski
19 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36). Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36).

Gdańsk rozpoczyna internetowe konsultacje dotyczące lokalizacji ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Wyznaczonych zostało 81 propozycji lokalizacji, z których na podstawie głosów mieszkańców wybranych do realizacji zostanie 68. Urzędnicy na głosy i uwagi mieszkańców czekają do 29 maja.



Czy kupił(a)byś samochód elektryczny?

Realizacja ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych to efekt przyjęcia przez rząd tzw. ustawy o rozwoju elektromobilności.

Zgodnie z jej treścią, do końca roku w Gdańsku musi powstać 210 punktów, gdzie będzie można podłączyć do prądu samochód elektryczny.

- Aktualnie w Gdańsku jest ok. 50 punktów, a kolejne 21 jest w budowie. W związku z koniecznością uzupełnienia liczby punktów do ładowania sporządzony został plan budowy ogólnodostępnych stacji. Dokument przygotowywała grupa robocza składająca się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Biura Rozwoju Gdańska oraz Energi Operator SA. Zespół ten wytypował 81 lokalizacji, które spełniają określone kryteria - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Tabela z 81 propozycjami lokalizacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych (pdf)



Spośród 81 lokalizacji, do realizacji zostanie wybranych 68. O ostatecznej liście zdecydują głosy i uwagi mieszkańców, które można zgłaszać do 29 maja 2020 r.:
  • przez formularz konsultacyjny (.doc), który należy wysłać drogą elektroniczną na adres elektromobilnosc@gdansk.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Gdańsku - Wydział Gospodarki Komunalnej, ul. Kartuska 5, 80-103 Gdańsk.
  • w trakcie interaktywnych spotkań, których sposób organizacji i terminy zostaną obwieszczone na stronie gdansk.pl co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem (obecnie nie jest podany żaden termin).

Stacje ładowania samochodów elektrycznych


Realizacja wszystkich nowych stacji będzie powierzona operatorowi systemu dystrybucyjnego, którym w Gdańsku będzie Energa Operator SA. Większość punktów będzie umożliwiała ładowania jednocześnie dwóch pojazdów ładowarkami o mocy 22 kW.

Materiał archiwalny z 2018 r.



Opinie (68) 2 zablokowane

  • Miasto powinno wpisać w MPZP (8)

    I wymuszać na deweloperach przynajmniej 10 takich miejsc ns 100 mieszkań, a w galeriach handlowych przynajmniej 30 takich miejsc ma 100 miejsc postojowych.

    • 8 15

    • a deweloper i tak to przeżuci w koszt (3)

      uważasz ze mieszkania są za tanie?

      • 3 7

      • (1)

        Czemu ma nie przerzucić? Przecież nie jest instytucją charytatywną.

        • 3 3

        • bo moze Gdansk tez jest przeludniony od dobrych 15 lat.

          • 2 2

      • jak "przeżuci" to ok.

        a ty naucz sie pisac.

        • 3 0

    • Znawco (1)

      Skad bedziesz mial energie? Siec SN juz teraz ledwo zipue

      • 4 0

      • A nie sądzisz, że to "zmartwienie" firm energetycznych?

        Jak byś sprzedawał prąd to byłby dla Ciebie problem, że ludzie chcą go więcej, czy okazja do interesu?

        • 0 0

    • Miasto w ogole nie powinno sie tym zajmowac

      • 0 0

    • podpowiadam: jedna we Wrzeszczu pod domem sędziego NNW

      kolejna na osiedlu, gdzie powszechnie wiadomo zasiedziane jest gros obecnych, byłych i prawdopodobnie przyszłych władz z układu, inne jak kasy starczy pobudowac plebsowi by nie ujadała i na wybory grzecznie chadzal

      • 0 0

  • Po co? (4)

    Przeciez udowodniono juz w wielu miastach ,wlasnie teraz w czasie epidemii ze ruch samochodow nie zredukowal znacznie smogu!!
    Np w Krakowie w ostatnich zimnych dniach smog ma sie dobrze a samochodow brak...
    Swiadczy to tylko o wyolbrzymianiu problemu zwiazanego glownie z dieslami

    • 34 9

    • zacznijmy od tego, że większość stacji pomiaru jest oddalona od większych ulic. Celowo.

      • 1 5

    • (1)

      Zacznijmy od tego, że samochody są odpowiedzialne za 3-5% zanieczyszczeń powietrza.

      • 3 4

      • Ale śmierdzi w mieście jakby mniej i jest znacznie ciszej jak nie ma samochodów. Korki też mniejsze. Komunikacja jeździ planowo.

        I chodniki niepozastawiane. Wypadków i potrąceń też jakby mniej. Pewnie nie każdy to zauważył

        • 0 3

    • Tłumaczę twojego posta na przykładowe liczby:

      Emituję miesięcznie do atmosfery 100kg CO2. Ale przecież sąsiad emituje 1000kg CO2. To znaczy, że nie ma sensu żeby każdy ograniczył emisję CO2.

      • 0 1

  • moze troche offtopic ale... (1)

    początki elektromobilnosci muszę zaliczyc na swoje wlasne konto. dlugo zanim kto poslyszal o pierwszej hybrydzie, to my ze Szpilkiem mielismy pierwszą stację ładowania za technikum na Sambora w Gdyni! ładowalim baterie do przerobionego komarka marki "Simson"

    • 6 6

    • niech ten co chce wykupi po prostu sobie w domu odpowiednie przylacze od energii

      Bo odpowiedz brzmi.Nigdzie. Nie ma budowac miasto dodatkowo zeby jeszcze ograniczac tereny zielone w miescie.

      • 3 0

  • Elektryki szybciej znikną z naszych dróg, niż się na nich na dobre pojawią. (4)

    Jeśli ktoś nie ma własnego gniazdka, to koszt ładowania na mieście i przejechania 100 km jest wyższy, niż przejazd tej samej wielkości samochodem spalinowym.

    • 27 7

    • paliwo jest zbyt tanie (w stosunku do kosztów jakie powoduje jego spalanie) (1)

      jest ukrycie dotowane. Cale społeczeństwo będzie musiało wydawać biliony by powstrzymać niekorzystne zmiany.

      • 2 12

      • 50% podatków w paliwie ?

        to gdzie ta ukryta dotacja? Prąd jest wytwarzany w większości z tak samo drogiego wydobywanego paliwa. Tyle ze bez tak wysokiej akcyzy i podatków. Ale w ładowarkach już tak nie jest.

        • 5 0

    • Duży koszt do czasu

      Jak będzie odpowiednio duży rynek na prąd do samochodów to konkurencja zrobi swoje. Póki co najwięcej stacji na Pomorzu ma Energa, i póki co jest najtańsza w Polsce, sprawdzałeś jej cennik?

      • 0 0

    • A jak ma własne gniazdko?

      Elektryki kupują praktycznie tylko ci, którzy je mają, chociażby w hali garażowej.

      • 0 0

  • (4)

    Biorąc pod uwagę koszt zakupu i całościowe koszty utrzymania plus spadek wartości to mała benzynka albo mały dizelek zdecydowanie korzystniejszy dla naszej kieszeni :)
    Chyba że eko furiaci dołożą podatki i posiadania auta spalinowego stanie sie bardzo drogie szczegolnie w duzych miastach.

    • 20 4

    • Maly dizelek (2)

      Jesy wporzo. Tak do 2.5l i 300konikow

      • 2 4

      • (1)

        I tak będzie tańszy w zakupie i utrzymaniu i tankowaniu!

        • 0 0

        • Koszt zdrowia do super eko dizelka doliczyłeś?

          W utrzymaniu chyba nie wygrasz z elektrykiem, chyba że nie zmieniasz oleju, pasków, świec itp. W tankowaniu też nie, zostaje Ci tylko koszt zakupu, a różnica między spaliniakiem a elektrykiem wciąż maleje :-)

          • 0 2

    • duże

      mała benzynka pewnie tak, do czasu jak coś się nie zepsuje ;). ale im większe auto tym różnica w cenie mniejsza a przy ok 200 tys już elektryk tańszy. spadek wartości elektryka jest dużo mniejszy jak spalinówki. zapomniałeś też o serwisie. przy tańszych autach może nie ma dramatu, ale jak auto już segment C to ma to duże znaczenie. w elektryku nie płacisz praktycznie za nic poza prądem i oponami. w spalinówce przeglądy, dolewki, hamulce itd :) .
      dużo mitów o elektryka powstało bazujących na pierwszych autach. pozdr

      • 1 0

  • w centrum miasta

    przy tych cenach za parkowanie to będą jedyne pojazdy w centrum

    • 4 10

  • Proszę nie budować żadnych stacji !!!!!!!!!!! (6)

    Samochody elektryczne to fanaberia i w dodatku bardzo droga . Baterie są budowane w oparciu o pierwiastki ,które są wydobywane w nieludzkich warunkach w afryce. Kolejna sprawa to sprawność i cena baterii . Mamy pierwsze przykłady że auto elektryczne po max 10 latach zamienia się w elektro złom - Nissan Leaf piewszej generacji z zasięgu 150 km po 10 latach do 25 kilometrów przy czym nowa bateria to koszt 35tysięcy pln a ,,sprawnego,, Leafa można kupić za podobną sumę . Kolejna sprawa to koszt prądu oraz czas ładowania , W obecnych czasach bardziej ekologicznym samochodem jest benzyniak +LPG .

    • 25 4

    • zgadzam sie

      PRzyłacza tylko na zamowienie i na wlasna reke w mieszkaniach chetnych i zamawiane u operatora pradu.

      • 8 0

    • (3)

      Zgadzam się z tobą, ale należy jeszcze dodać fakt, że produkcja i przede wszystkim utylizacja takich baterii akumulatorów jest znacznie bardziej szkodliwa dla środowiska, niż samochody spalinowe.

      • 9 0

      • Utylizacją tych od laptopów i komórek się nie przejmujesz? (2)

        A to miliardy sztuk co roku, a póki co samochodowe dostają drugie życie na kilkadziesiąt lat w magazynach energii, problemu póki co więc nie ma, jest czas na dopracowanie technologii.

        • 0 2

        • Mam... (1)

          jednego laptopa od 7 lat i kupłem go już używanego i telefon od 10 lat ten sam ..więc nia mów mi czy się przejmuję bo nie jestem konsumentem jak reszta masy trawiąco wydalajacej .

          • 1 0

          • No widzisz, masz 7 lat i bateria trzyma

            Dlaczego w samochodzie miałoby być inaczej?

            • 0 1

    • Masz rację, są przypadki aż tak dużej utraty pojemności wśród Leafów

      Ale w najstarszych rocznikach, i w najgorszych dla nich warunkach - upały, w międzyczasie co nieco już polepszyli. Do tego to nie jedyny samochód elektryczny :-) Jak już podajesz takie przykłady to wspomnij o Teslach z 0,5mln km przebiegu i wciąż 90% oryginalnej pojemności. Póki co moja Ampera w 8 lat i 150 tys. km straciła ok. 3% pojemności, czego i tak nie widzę, bo producent ukrywa to w zapasie.

      • 1 0

  • Nigdzie. niech ten co chce wykupi po prostu sobie w domu odpowiednie przylacze od energii (2)

    • 19 3

    • Turystom i przyjezdnym też to powiesz?

      Spaliniaki pozwalasz im tankować i smrodzić nimi po ulicach, ale elektryków zabraniasz? Do codziennego ładowania wystarcza zwykłe gniazdko, jakie każdy ma w mieszkaniu, pewien problem zaczyna się, gdy mieszkanie jest na 10 piętrze, a parking jest tylko osiedlowy.

      • 1 1

    • w domu jeśli masz czas (np całą noc) wystarczy zwykłe gniazdko

      chyba że codziennie robisz 300 kilometrów wtedy potrzeba szybkiej ładowarki

      • 1 0

  • Jak najszybciej wprowadzic opłaty po 500 zł na miesiac od wszystkich trujacych blachosmrodów spalinami (2)

    Ale powinno się tez złomować wszystkie spalinowe autobusy.

    • 1 20

    • Czas do szkoły gimbusie (1)

      Wystarczy parę dni zdalnego nauczania, i efekty zaraz widać.

      • 6 1

      • Prostaku z 20 letniego szrota ty niemasz zadnego efektu nauczania bo masz sieczke zamiast mózgu :)

        • 0 2

  • a kto ma zaplacic za budowe stacji ladowania? (2)

    to powinno byc komercyjne przedsiewziecie tak jak stacje benzynowe i oczywiscie koszt ladowania powinien odzwierciedlac rzeczywisty rachunek za energie a nie dotacje
    nawet jezeli niektore markety czy dyskonty oferuja "darmowe" ladowanie to i tak jest to wliczone w cene towarow i wszyscy klienci sie dokladaja

    • 14 1

    • Zapłacić ma jej właściciel

      Jak widzisz powinno być w Gdańsku 200, a jest/będzie 70 komercyjnych, pewnie jeszcze trochę komercyjnych przybędzie, wciąż trochę brakuje. A skoro wszyscy się dokładają do elektryków to nie bądź frajer i kup takiego, co będziesz się dokładał jak inni mogą Ci się dołożyć :-)

      • 0 0

    • Ładowarki powstaną tam gdzie parkingi podziemne.

      czyli przy hotelach. Tam gdzie chce niemiecki właściciel

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane