Wiadomości

Genesis G90, czyli luksus po koreańsku

Pierwszy film ukazujący Genesis G90


Na najbliższe lata plan prężnie rozwijającego się Hyundaia jest prosty: zawojować zdominowany przez niemiecką motoryzację segment aut luksusowych. W tym celu Koreańczycy powołali do życia markę Genesis, która właśnie zaprezentowała swój pierwszy model. To ekskluzywna limuzyna G90.



Co myślisz o Genesis G90?

Samochód prezentuje się imponująco, brawo Hyundai 56%
Podoba mi się, ale jest zbyt drogi jak na koreańskie auto 32%
Jest beznadziejny i do tego stworzony przez Koreańczyków. Jestem na nie 12%
zakończona Łącznie głosów: 151
Przymiarki do stworzenia przez Hyundaia swojej marki premium trwały od dawna, ale dopiero 9 grudnia tego roku producent zaprezentował motoryzacyjnemu światu swoje nowe dziecko. Koreańczycy wyczekali i trafili w dziesiątkę? Ciężko powiedzieć, ale już teraz zainteresowanie jest gigantyczne. Kilkanaście dni temu uruchomiono przedsprzedaż Genesisa G90, a w ciągu doby zamówiono 4300 egzemplarzy luksusowego modelu.

Model w ofercie koreańskiego producenta zastąpi flagową limuzynę Equus. G90 to zupełnie nowe auto bazujące na przedłużonej płycie podłogowej Hyundaia Genesisa. Projektanci spisali się na piątkę, bo samochód wygląda bardzo korzystnie, jednak gołym okiem dostrzec można stylistyczne inspiracje innymi modelami. Futurystyczny przód auta z gigantycznym grillem i ciekawą linią reflektorów przypomina ten z Forda Mondeo, a z profilu G90 prezentuje się bardzo podobnie do BMW serii 7.

Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania. Linia nadwozia Genesisa G90 prezentuje się bardzo korzystnie.
Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania. Linia nadwozia Genesisa G90 prezentuje się bardzo korzystnie. mat. prasowe
Logotyp ze skrzydłami kojarzy się z inną marką. To Bentley.
Logotyp ze skrzydłami kojarzy się z inną marką. To Bentley. mat. prasowe
Uwagę zwraca również charakterystyczne, skrzydlate logo nowej marki, które do bólu przypomina doskonale znany emblemat Bentleya.

Dużym plusem Genesisa jest jego wielkość. Pojazd mierzy 5202 mm długości, 1905 mm szerokości i 1495 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3160 mm (w przyszłości producent planuje wprowadzenie do oferty dłuższej o blisko 30 centymetrów wersji "long"). Do dyspozycji podróżujących oddano 484 litry przestrzeni bagażowej.

Jak na ekskluzywny model przystało - jego wnętrze jest przestronne, ocieka luksusem i z pewnością zawstydzi niejednego europejskiego przedstawiciela klasy premium. Osoby ceniące sobie komfort powinny być bardzo zadowolone. Kabina Genesisa została wyposażona m.in. w elektrycznie regulowane fotele (ten kierowcy można przesuwać w aż 22 płaszczyznach), 12,3-calowy wyświetlacz multimedialny z przodu oraz dwa 9,2-calowe tablety dla zasiadających w drugim rzędzie, szlachetne materiały wykończeniowe - drewno (jesion albo orzech włoski) oraz skórzaną tapicerkę dostępną w kilku odcieniach.

We wnętrzu G90 czuć bogactwo i luksus.
We wnętrzu G90 czuć bogactwo i luksus. mat. prasowe
Pod maską Genesisa G90 znajdziemy trzy propozycje silnikowe. Podstawową jednostką jest wolnossąca V6 GDI o pojemności 3.8 litra generująca moc 315 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 397 Nm). Auto do "setki" przyspiesza w 6,9 sekundy. Ponadto, w ofercie luksusowego "koreańczyka" znajdziemy 3.3-litrową Lambdę V6 o mocy 370 KM (maksymalny moment obrotowy 510 Nm) oraz najmocniejszą V8 Tau o pojemności 5 litrów i mocy 425 KM (520 Nm). Każdy z tych silników współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

W pierwszej połowie 2016 roku Genesis G90 trafi do sprzedaży na rynek południowokoreański. Eksport auta do Europy planowany jest na drugą połowę przyszłego roku. Hyundai już teraz odważnie zapowiada, że do 2020 roku w gamie Genesisa znajdzie się sześć modeli.

W polskich salonach limuzyna będzie dostępna w jednym wariancie wyposażeniowym, a jej cena będzie oscylowała w granicach 300 tys. zł. Czy auto znajdzie się w ofercie trójmiejskich salonów? Tego jeszcze nie wiadomo. Na kilka dni jeden z egzemplarzy trafił do Wejherowa, do dealera Auto-Mobil, który zaprasza na jazdy testowe swoich klientów.

Genesis rusza na podbój segmentu premium. Pierwszą bronią Koreańczyków jest model G90.
Genesis rusza na podbój segmentu premium. Pierwszą bronią Koreańczyków jest model G90. mat. prasowe

Opinie (62) 1 zablokowana

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza: