Wiadomości

Genesis G90, czyli luksus po koreańsku

Pierwszy film ukazujący Genesis G90


Na najbliższe lata plan prężnie rozwijającego się Hyundaia jest prosty: zawojować zdominowany przez niemiecką motoryzację segment aut luksusowych. W tym celu Koreańczycy powołali do życia markę Genesis, która właśnie zaprezentowała swój pierwszy model. To ekskluzywna limuzyna G90.



Co myślisz o Genesis G90?

Samochód prezentuje się imponująco, brawo Hyundai 56%
Podoba mi się, ale jest zbyt drogi jak na koreańskie auto 32%
Jest beznadziejny i do tego stworzony przez Koreańczyków. Jestem na nie 12%
zakończona Łącznie głosów: 151
Przymiarki do stworzenia przez Hyundaia swojej marki premium trwały od dawna, ale dopiero 9 grudnia tego roku producent zaprezentował motoryzacyjnemu światu swoje nowe dziecko. Koreańczycy wyczekali i trafili w dziesiątkę? Ciężko powiedzieć, ale już teraz zainteresowanie jest gigantyczne. Kilkanaście dni temu uruchomiono przedsprzedaż Genesisa G90, a w ciągu doby zamówiono 4300 egzemplarzy luksusowego modelu.

Model w ofercie koreańskiego producenta zastąpi flagową limuzynę Equus. G90 to zupełnie nowe auto bazujące na przedłużonej płycie podłogowej Hyundaia Genesisa. Projektanci spisali się na piątkę, bo samochód wygląda bardzo korzystnie, jednak gołym okiem dostrzec można stylistyczne inspiracje innymi modelami. Futurystyczny przód auta z gigantycznym grillem i ciekawą linią reflektorów przypomina ten z Forda Mondeo, a z profilu G90 prezentuje się bardzo podobnie do BMW serii 7.

Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania. Linia nadwozia Genesisa G90 prezentuje się bardzo korzystnie.
Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania. Linia nadwozia Genesisa G90 prezentuje się bardzo korzystnie. mat. prasowe
Logotyp ze skrzydłami kojarzy się z inną marką. To Bentley.
Logotyp ze skrzydłami kojarzy się z inną marką. To Bentley. mat. prasowe
Uwagę zwraca również charakterystyczne, skrzydlate logo nowej marki, które do bólu przypomina doskonale znany emblemat Bentleya.

Dużym plusem Genesisa jest jego wielkość. Pojazd mierzy 5202 mm długości, 1905 mm szerokości i 1495 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3160 mm (w przyszłości producent planuje wprowadzenie do oferty dłuższej o blisko 30 centymetrów wersji "long"). Do dyspozycji podróżujących oddano 484 litry przestrzeni bagażowej.

Jak na ekskluzywny model przystało - jego wnętrze jest przestronne, ocieka luksusem i z pewnością zawstydzi niejednego europejskiego przedstawiciela klasy premium. Osoby ceniące sobie komfort powinny być bardzo zadowolone. Kabina Genesisa została wyposażona m.in. w elektrycznie regulowane fotele (ten kierowcy można przesuwać w aż 22 płaszczyznach), 12,3-calowy wyświetlacz multimedialny z przodu oraz dwa 9,2-calowe tablety dla zasiadających w drugim rzędzie, szlachetne materiały wykończeniowe - drewno (jesion albo orzech włoski) oraz skórzaną tapicerkę dostępną w kilku odcieniach.

We wnętrzu G90 czuć bogactwo i luksus.
We wnętrzu G90 czuć bogactwo i luksus. mat. prasowe
Pod maską Genesisa G90 znajdziemy trzy propozycje silnikowe. Podstawową jednostką jest wolnossąca V6 GDI o pojemności 3.8 litra generująca moc 315 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 397 Nm). Auto do "setki" przyspiesza w 6,9 sekundy. Ponadto, w ofercie luksusowego "koreańczyka" znajdziemy 3.3-litrową Lambdę V6 o mocy 370 KM (maksymalny moment obrotowy 510 Nm) oraz najmocniejszą V8 Tau o pojemności 5 litrów i mocy 425 KM (520 Nm). Każdy z tych silników współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

W pierwszej połowie 2016 roku Genesis G90 trafi do sprzedaży na rynek południowokoreański. Eksport auta do Europy planowany jest na drugą połowę przyszłego roku. Hyundai już teraz odważnie zapowiada, że do 2020 roku w gamie Genesisa znajdzie się sześć modeli.

W polskich salonach limuzyna będzie dostępna w jednym wariancie wyposażeniowym, a jej cena będzie oscylowała w granicach 300 tys. zł. Czy auto znajdzie się w ofercie trójmiejskich salonów? Tego jeszcze nie wiadomo. Na kilka dni jeden z egzemplarzy trafił do Wejherowa, do dealera Auto-Mobil, który zaprasza na jazdy testowe swoich klientów.

Genesis rusza na podbój segmentu premium. Pierwszą bronią Koreańczyków jest model G90.
Genesis rusza na podbój segmentu premium. Pierwszą bronią Koreańczyków jest model G90. mat. prasowe

Opinie (62) 1 zablokowana

  • Hmmm (4)

    Logo ala bentley, lampy ala mercedes, gril ala audi, linia nadwozia ala bmw...nie bardzo widzę gdzie ta nowa marka...

    • 30 11

    • (2)

      Może będzie się wyróżniał tym, że nie będzie się psuł.

      • 15 2

      • hyundai??? (1)

        • 2 5

        • taki grill

          pierwszy robił hyundai....
          check it out
          logo faktycznie aston, bentley.
          ale buda to już mix audi / bmw, myślę ze technicznie nie bedzei im ustepowac a moze okaze sie strzalem w dziesiatke ?
          to dopiero pierwszy ich model
          ja widze duzy potencjal i szanse na detronizacje audi, bmw mercedese, albo chociaz lekkie pogrozenie piescia

          • 3 0

    • Grill jak Ford Mondeo, a nie jakieś tam Audi.

      • 3 3

  • (3)

    Nie ma co "jechać" po tym aucie. My Polacy nie mamy swojej motoryzacji.

    • 45 1

    • (2)

      A tarpan honker?
      Zatkao kakao?

      • 6 6

      • Faktycznie. W jednym rzędzie z tą limuzyną...Wskrzesimy niebawem Warszawę. Półtora melona i będzie można się delektować. Później ma być Polonez i Syrena. Nostalgia działa na niektóre osoby.

        • 4 1

      • I jeszcze

        żuk, nysa i 1700 mikrusów. Polak potrafi!

        • 1 0

  • Nic nie przebije nowej BMW 7 (5)

    Trzyma drogi się świetnie, wchodzi w zakręty jak bez gumy,
    koreańczycy niech wrócą do robienia mikrofalówek.

    • 8 33

    • (3)

      Najlepsze jest bmw 6m grand coupe sam taką sobie zamówiłem.

      • 4 2

      • Chyba sobie zamówiłeś wallpapera na twojego alcatela

        • 11 1

      • Gratuluję.
        Pewnie zarobiłeś w rok -to oczywiste, ale przyznaj, że trochę do roboty musiałeś się przyłożyć.

        • 8 0

      • aha

        a tu jesteś głąbie!

        • 3 0

    • zgadzam sie

      tylko, ze chyba pomyliles z Porsche

      • 1 1

  • Wyglad

    Wyglada dosc atrakcyjnie, wzieli te lepsze czesci od innych producentow. Na plus.

    • 14 1

  • Cena odsprzedaży -90%

    poleasingowe to mogą być okazją

    • 11 1

  • (6)

    Kupujesz za 300 tys. Wyjeżdżasz z salonu i jest warty jakieś 100 tys :) Polesingowe 3-letnie będą za jakieś 40-50 tys (ale tylko te full opcja).

    • 10 12

    • (3)

      Dlatego tylko B5 TDI.
      Procentowo to cena w ogóle prawie nie spada.
      Polecam

      • 11 1

      • (1)

        B5 w TDI? Cena już zaczyna rosnąć. Ostatni dobry Passat.

        • 2 2

        • dobry passat = oksymoron
          h eh ehe

          • 2 0

      • B5 w kombi z drabina i dobrymi blachami do cekolowania

        • 0 0

    • (1)

      Proszę zauważyć, że 3miasto nie włożyło tematu do "deluxe". To o czymś świadczy ;)

      • 2 2

      • Faktycznie 3miasto wie doskonale o deluxe, wystarczy poczytać to co tam jest.

        • 3 0

  • A tam (5)

    huczne zapowiedzi, a g..wno z tego wyjdzie... Luksusowe japonskie marki, jak Lexus i Infinity, od ponad 20 lat probuja bezskutecznie zawojowac europejski rynek i nic ... Bo luksus to nie tylko wykonanie i bezawaryjnosc, ale to cos - historia marki i prestiż..

    • 19 7

    • (3)

      Faktycznie, lexus jest marką nieznaną i niekupowaną w Europie.

      • 5 4

      • a jaki jest udzial procentowy (2)

        Lexusa w rynku samochodów luksusowych, mądralo?

        ps. i czytaj ze zrozumieniem- nie powiedzialem, ze lexus i infinity sa nieznane, powiedzialem, ze niczego nie zawojowaly w Europie, kumasz roznice?

        • 9 2

        • np takie infinity w polsce (1)

          ledwie co istnieje :)
          dlatego ze jeszcze go nie wprowadzili pelna para.
          ale na przyklad na wschodzie lata jak glupie

          • 1 0

          • To tam gdzie kotleta jedzą łyżką popijając naftą? Kręcą cię kałmuckie skośne mordy?

            • 0 0

    • tak historia i prestiż faszystowskiej marki na m jest niesamowita

      tak jak większości starych niemieckich marek nie tylko motoryzacyjnych.

      • 1 0

  • No to jest gospodarka Korei (6)

    Kraj, który był biedniejszy od Polski dzisiaj sprzedaje wysoką technologię. My pozbywamy się młodych ludzi, którzy uciekają za granicę. Efekt Balcerowicza.

    • 20 8

    • swietny wywod ...

      chyba musisz miec doktorat z ekonomii, geniuszu?

      • 1 5

    • gw (1)

      zdecyduj się, czy się pozbywamy młodych ludzi, czy uciekają zagranicę? Bo nie mozna sie kogos pozbyc, kto zdecydowal sie uciec.. Tak na logike, koleś ...

      • 2 3

      • gw to jak rozumiem g*wniany wywód

        bo to w twojej wypowiedzi nie ma logiki. fakt pozbywania się ludzi nie kłóci się z tym, że uciekają z kraju.

        • 2 0

    • biedniejsi? (1)

      Korea jest biedniejsza od Polski? Ciekawe, z tego co mi wiadomo, jest kilkakrotnie bardziej rozwinięta pod każdym względem, szczególnie pod względem Polszy

      • 1 3

      • ooo

        czytać ze zrozumieniem nie umiesz głąbie?

        • 5 0

    • efektem Kaczyńskiego będzie

      powrót Średniowiecza, Inkwizycja i ustanowienie Księżyca centrum Wszechświata.
      A co? - nie można ?

      • 5 3

  • Polak czuje luksus

    w golfie III, więc o czym tu mówić....

    • 21 0

  • ale te tablety mogli wbudować w fotele... (2)

    to nie będzie złe auto - i na pewno to co będzie oferować za swoją cenę to będzie sporo - ale nie zdetronizują nikogo.
    Swego czasu w automaniaku porównywali BMW 7, Merca S-klasę i właśnie takiego Hyundai'a.
    I niestety nie dorównał.
    Ale przynajmniej koreańczyk który będzie chciał luksusu i będzie go na niego stać będzie mógł kupić swoje.
    Dlatego nie wyśmiewam, bo to jak siedząc w maluchu śmiać się że Mustang dużo pali...

    • 8 1

    • W automaniaku...
      He he he
      Eksperci

      • 0 0

    • Cos namieszałeś

      Takiego Hyundaia to nie porownywali. Bo to nie Hyundai tylko Genesis a G90 to pierwszy model tej Marki. Może pomylilo Ci sie z Hyundaiem Genesis :)

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?