• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Genesis G90, czyli luksus po koreańsku

Michał Jelionek
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Pierwszy film ukazujący Genesis G90


Na najbliższe lata plan prężnie rozwijającego się Hyundaia jest prosty: zawojować zdominowany przez niemiecką motoryzację segment aut luksusowych. W tym celu Koreańczycy powołali do życia markę Genesis, która właśnie zaprezentowała swój pierwszy model. To ekskluzywna limuzyna G90.



Co myślisz o Genesis G90?

Przymiarki do stworzenia przez Hyundaia swojej marki premium trwały od dawna, ale dopiero 9 grudnia tego roku producent zaprezentował motoryzacyjnemu światu swoje nowe dziecko. Koreańczycy wyczekali i trafili w dziesiątkę? Ciężko powiedzieć, ale już teraz zainteresowanie jest gigantyczne. Kilkanaście dni temu uruchomiono przedsprzedaż Genesisa G90, a w ciągu doby zamówiono 4300 egzemplarzy luksusowego modelu.

Model w ofercie koreańskiego producenta zastąpi flagową limuzynę Equus. G90 to zupełnie nowe auto bazujące na przedłużonej płycie podłogowej Hyundaia Genesisa. Projektanci spisali się na piątkę, bo samochód wygląda bardzo korzystnie, jednak gołym okiem dostrzec można stylistyczne inspiracje innymi modelami. Futurystyczny przód auta z gigantycznym grillem i ciekawą linią reflektorów przypomina ten z Forda Mondeo, a z profilu G90 prezentuje się bardzo podobnie do BMW serii 7.

Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania. Linia nadwozia Genesisa G90 prezentuje się bardzo korzystnie. Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania. Linia nadwozia Genesisa G90 prezentuje się bardzo korzystnie.
Logotyp ze skrzydłami kojarzy się z inną marką. To Bentley. Logotyp ze skrzydłami kojarzy się z inną marką. To Bentley.
Uwagę zwraca również charakterystyczne, skrzydlate logo nowej marki, które do bólu przypomina doskonale znany emblemat Bentleya.

Dużym plusem Genesisa jest jego wielkość. Pojazd mierzy 5202 mm długości, 1905 mm szerokości i 1495 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3160 mm (w przyszłości producent planuje wprowadzenie do oferty dłuższej o blisko 30 centymetrów wersji "long"). Do dyspozycji podróżujących oddano 484 litry przestrzeni bagażowej.

Jak na ekskluzywny model przystało - jego wnętrze jest przestronne, ocieka luksusem i z pewnością zawstydzi niejednego europejskiego przedstawiciela klasy premium. Osoby ceniące sobie komfort powinny być bardzo zadowolone. Kabina Genesisa została wyposażona m.in. w elektrycznie regulowane fotele (ten kierowcy można przesuwać w aż 22 płaszczyznach), 12,3-calowy wyświetlacz multimedialny z przodu oraz dwa 9,2-calowe tablety dla zasiadających w drugim rzędzie, szlachetne materiały wykończeniowe - drewno (jesion albo orzech włoski) oraz skórzaną tapicerkę dostępną w kilku odcieniach.

We wnętrzu G90 czuć bogactwo i luksus. We wnętrzu G90 czuć bogactwo i luksus.
Pod maską Genesisa G90 znajdziemy trzy propozycje silnikowe. Podstawową jednostką jest wolnossąca V6 GDI o pojemności 3.8 litra generująca moc 315 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 397 Nm). Auto do "setki" przyspiesza w 6,9 sekundy. Ponadto, w ofercie luksusowego "koreańczyka" znajdziemy 3.3-litrową Lambdę V6 o mocy 370 KM (maksymalny moment obrotowy 510 Nm) oraz najmocniejszą V8 Tau o pojemności 5 litrów i mocy 425 KM (520 Nm). Każdy z tych silników współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

W pierwszej połowie 2016 roku Genesis G90 trafi do sprzedaży na rynek południowokoreański. Eksport auta do Europy planowany jest na drugą połowę przyszłego roku. Hyundai już teraz odważnie zapowiada, że do 2020 roku w gamie Genesisa znajdzie się sześć modeli.

W polskich salonach limuzyna będzie dostępna w jednym wariancie wyposażeniowym, a jej cena będzie oscylowała w granicach 300 tys. zł. Czy auto znajdzie się w ofercie trójmiejskich salonów? Tego jeszcze nie wiadomo. Na kilka dni jeden z egzemplarzy trafił do Wejherowa, do dealera Auto-Mobil, który zaprasza na jazdy testowe swoich klientów.

Genesis rusza na podbój segmentu premium. Pierwszą bronią Koreańczyków jest model G90. Genesis rusza na podbój segmentu premium. Pierwszą bronią Koreańczyków jest model G90.

Miejsca

Opinie (62) 1 zablokowana

  • 300 koła :) (4)

    za 300 to mam Mercedesa i wiem co mam .

    • 0 4

    • do 300 koła

      i kija w d*pie masz wieśniaku przedpotopowy

      • 1 0

    • (2)

      Masz Mercedesa, ktory ma "Prestizzz" w czystej postaci cokolwiek to znaczy.. snobizm?, szkoda ze taki zawodny i od pewnego czasu poprostu zwyczajny czy tez poprawny wizualnie :/

      • 1 0

      • Sprawdz raporty TUV. Nowe mercedesy sie nie psuja (1)

        Psuja sie te od naszych Mirkow.

        • 0 1

        • Z oczywistych wzgledow nie ufam juz raportom TUV :) Nie chce tutaj generalizowac bo sama tego bardzo nie lubie i byc moze cos sie zmienilo w ostatnim roku, jednak... Tak sie zlozylo ze w mojej rodzinie sa 2 nowe e-klasy, gl i 2 dostawczaki. Wszystkie ponizej 3lat i albo wszyscy mamy takiego pecha albo to standard ze conajmniej raz w roku trzeba sholowac auto do serwisu :/ Jedynie gl nie byl holowany ale po poltora roku zepsula(przepalila? nie znam sie) uszczelka glowicy :(

          • 1 0

  • Fakty

    Koreańczyk i premium? Jakoś tego nie widzę. Zresztą to zależy z jaką marką porównać. Z pewnością nigdy nie dorówna idealnemu pod każdym względem Infiniti, głównie technologią i jakością wykonania a także elementów wnętrza, tego mogą się od Infiniti uczyć nawet wiodące niemieckie marki.

    • 1 1

  • (4)

    Juz dawno czuc bylo ze nadchodzi przewrot w motorycacji. Dzis wybieram opla zamiast vw a za jakis czas moze sie okazac ze ktos wybierze hyundaia zamiast mercedesa.

    • 0 0

    • (1)

      Opel, ford, vw to ta sama polka :)

      • 0 0

      • Ford i VW mozna sie klocic ale opel jest polke nizej.

        • 0 0

    • Opla zamiast vw. (1)

      Piszesz to z pustego salonu Opla albo nie znasz sie na samochodach. Przewrot - dobre sobie.

      • 0 0

      • Jak pisze z pustego salonu opla to tylko potwierdza jego slowa. Opel wykupiony ;)

        • 0 0

  • (6)

    Kupujesz za 300 tys. Wyjeżdżasz z salonu i jest warty jakieś 100 tys :) Polesingowe 3-letnie będą za jakieś 40-50 tys (ale tylko te full opcja).

    • 10 12

    • (3)

      Dlatego tylko B5 TDI.
      Procentowo to cena w ogóle prawie nie spada.
      Polecam

      • 11 1

      • B5 w kombi z drabina i dobrymi blachami do cekolowania

        • 0 0

      • (1)

        B5 w TDI? Cena już zaczyna rosnąć. Ostatni dobry Passat.

        • 2 2

        • dobry passat = oksymoron
          h eh ehe

          • 2 0

    • (1)

      Proszę zauważyć, że 3miasto nie włożyło tematu do "deluxe". To o czymś świadczy ;)

      • 2 2

      • Faktycznie 3miasto wie doskonale o deluxe, wystarczy poczytać to co tam jest.

        • 3 0

  • Cena (6)

    Jak autor artykulu oszacowal cene na polskim rynku? Cos mi tutaj nie pasuje.. Hyundai Genesis kosztuje u nas ok.300tys wiec logicznie myslac za G90 trzeba bedzie liczyc blizej 400tys.

    • 2 2

    • (2)

      W Polsce auto będzie dostępne w póki co jednej konfiguracji i będzie kosztowało 299 tys. zł

      • 0 0

      • Czyli cena na poziomie ceny w USA, tego jeszcze nie bylo :)

        • 0 0

      • Dziwna polityka firmy. To tak jakby bmw sprzedawalo w tej samej cenie "5" i "7". Skoro faktycznie tak bedzie to powinni znaczaco obnizyc cene Genesisa, ktory swoja droga jest swietnym samochodem, mysle ze wart tych pieniedzy, jednak na polskim stereotypowym rynku za wiele w tej cenie nie zwojuje :(

        • 0 0

    • Cena

      Sprawdzilem ceny AUDI A8/BMW 7/MERCEDES S. W podobnej konfiguracji jak G90 wychodzi po ok 600tys. zl. Calkiem prawdopodobne ze Europejska cena G90 bedzie oscylowac w granicy 450tys.

      • 1 1

    • Cena

      W USA poprzedni model czyli Equus kosztuje 60% więcej niż Hyundai Genesis. Jeśli przełożyć tą różnicę na cenę w polsce to wychodzi ok 480tys zł za G90. Hyundai przesadzil z cena Genesisa w polskich salonach tym bardziej, że w stanach, uwzględniając nawet obecny wysoki kurs dolara, auto kosztuje poniżej 150tys zł. Myślę że G90 będzie u nas kosztował 399tys zl :) A z ceną Genesisa zejdą poniżej 250tys.

      • 0 0

    • Eguus

      Dokładnie. G90 to następca Hyundaia Equus, czyli klasa wyzej od Hyundaia Genesis który stoi w polskim salonie za 299tys zl. Logicznie myśląc G90 nie moze byc w cenie Genesisa.

      • 0 0

  • bedzie kombi? (2)

    • 0 0

    • Ta.i to w gazie

      • 0 0

    • d*pa

      A nie kombi cielaku

      • 0 0

  • A tam (5)

    huczne zapowiedzi, a g..wno z tego wyjdzie... Luksusowe japonskie marki, jak Lexus i Infinity, od ponad 20 lat probuja bezskutecznie zawojowac europejski rynek i nic ... Bo luksus to nie tylko wykonanie i bezawaryjnosc, ale to cos - historia marki i prestiż..

    • 19 8

    • tak historia i prestiż faszystowskiej marki na m jest niesamowita

      tak jak większości starych niemieckich marek nie tylko motoryzacyjnych.

      • 1 0

    • (3)

      Faktycznie, lexus jest marką nieznaną i niekupowaną w Europie.

      • 5 4

      • a jaki jest udzial procentowy (2)

        Lexusa w rynku samochodów luksusowych, mądralo?

        ps. i czytaj ze zrozumieniem- nie powiedzialem, ze lexus i infinity sa nieznane, powiedzialem, ze niczego nie zawojowaly w Europie, kumasz roznice?

        • 9 2

        • np takie infinity w polsce (1)

          ledwie co istnieje :)
          dlatego ze jeszcze go nie wprowadzili pelna para.
          ale na przyklad na wschodzie lata jak glupie

          • 1 0

          • To tam gdzie kotleta jedzą łyżką popijając naftą? Kręcą cię kałmuckie skośne mordy?

            • 0 0

  • ale te tablety mogli wbudować w fotele... (2)

    to nie będzie złe auto - i na pewno to co będzie oferować za swoją cenę to będzie sporo - ale nie zdetronizują nikogo.
    Swego czasu w automaniaku porównywali BMW 7, Merca S-klasę i właśnie takiego Hyundai'a.
    I niestety nie dorównał.
    Ale przynajmniej koreańczyk który będzie chciał luksusu i będzie go na niego stać będzie mógł kupić swoje.
    Dlatego nie wyśmiewam, bo to jak siedząc w maluchu śmiać się że Mustang dużo pali...

    • 8 1

    • Cos namieszałeś

      Takiego Hyundaia to nie porownywali. Bo to nie Hyundai tylko Genesis a G90 to pierwszy model tej Marki. Może pomylilo Ci sie z Hyundaiem Genesis :)

      • 1 0

    • W automaniaku...
      He he he
      Eksperci

      • 0 0

  • (3)

    Nie ma co "jechać" po tym aucie. My Polacy nie mamy swojej motoryzacji.

    • 45 1

    • (2)

      A tarpan honker?
      Zatkao kakao?

      • 6 6

      • I jeszcze

        żuk, nysa i 1700 mikrusów. Polak potrafi!

        • 1 0

      • Faktycznie. W jednym rzędzie z tą limuzyną...Wskrzesimy niebawem Warszawę. Półtora melona i będzie można się delektować. Później ma być Polonez i Syrena. Nostalgia działa na niektóre osoby.

        • 4 1

  • Nic nie przebije nowej BMW 7 (5)

    Trzyma drogi się świetnie, wchodzi w zakręty jak bez gumy,
    koreańczycy niech wrócą do robienia mikrofalówek.

    • 8 33

    • (3)

      Najlepsze jest bmw 6m grand coupe sam taką sobie zamówiłem.

      • 4 2

      • aha

        a tu jesteś głąbie!

        • 3 0

      • Gratuluję.
        Pewnie zarobiłeś w rok -to oczywiste, ale przyznaj, że trochę do roboty musiałeś się przyłożyć.

        • 8 0

      • Chyba sobie zamówiłeś wallpapera na twojego alcatela

        • 11 1

    • zgadzam sie

      tylko, ze chyba pomyliles z Porsche

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane