- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
- 2 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (6 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (190 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (21 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 6 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
Gorsza jakość paliwa przy hipermarketach? Bzdura
Gdzie można zatankować najtańsze paliwo? Zdecydowana większość kierowców zna odpowiedź na to pytanie. Przy hipermarketach - to oczywiste. Tankując na tego typu stacjach, można zaoszczędzić, bo z reguły ceny za litr są niższe niż w popularnych sieciach. Skąd jednak obawy, że paliwo przy marketach jest gorszego sortu? Rozwiewamy wątpliwości.
CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE
Nie jest tajemnicą, że na stacjach paliw przy hipermarketach można zatankować taniej. Problem w tym, że wielu kierowców nie ufa tego typu obiektom. Powodem ma być rzekomo gorszej jakości paliwo. Ekspert, który udzielił wypowiedzi naszemu portalowi, nie ma jednak wątpliwości - jakość paliw na stacjach przy marketach nie odbiega od normy. Nie ma się czego obawiać.
Jakość paliwa w normie
W Trójmieście trzy hipermarkety posiadają swoje stacje paliw. To Leclerc przy ul. Obrońców Wybrzeża 1, Carrefour przy ul. Schuberta 102A, a także dwie stacje Auchan przy ul. Szczęśliwej 3 i przy ul. Grunwaldzkiej 108. Trzy pierwsze znajdują się w Gdańsku, a ostatnia w Rumi.
Niektórzy kierowcy nie korzystają z tych stacji, bo uważają, że paliwo jest... "chrzczone". Ta teoria nie ma jednak większego sensu. Duże sieci nie pozwoliłyby sobie na zszarganie opinii sklepu przez kiepskiej jakości paliwo, które jest tylko dodatkiem w ofercie. Poza tym "chrzczenie" paliwa to raczej proceder przeszłości. Dziś kontroli jakości jest dużo i są bardzo drobiazgowe. Niewielkie przekroczenie dozwolonych limitów może skutkować nałożeniem wysokich kar. Nikt nie chce ryzykować. To po pierwsze.
A po drugie, gdyby faktycznie paliwo było podejrzanej jakości, nie byłoby kolejek aut ustawiających się do dystrybutorów. A to jednak dość częsty widok na stacjach przy marketach.
Niektórzy kierowcy myślą, że skoro "tanie", to automatycznie jest "podejrzane", ale nie ma to potwierdzenia w faktach, bo paliwa te dostarczane są w taki sam sposób jak na "typowe" stacje, a więc obawy są właściwie na wyrost - wyjaśnia dr Jakub Bogucki, analityk rynku paliw w portalu e-petrol.pl.
W ubiegłym roku na trzech powyższych stacjach (z wyjątkiem Carrefoura) UOKiK przeprowadził kontrolę oleju napędowego. Badane próbki na wspomnianych stacjach spełniły wymagania określone w rozporządzeniu. Rok wcześniej kontrolerzy zbadali także jakość benzyny na stacji Auchan w Gdańsku. Ocena badania - pozytywna.
Paliwo z jednej cysterny
Co więcej, z reguły ta sama cysterna, która dostarcza paliwo do stacji znanych sieci, transportuje je także do stacji przy hipermarketach.
Tak, to często jest ta sama cysterna - oczywiście w zależności od lokalizacji i specyfiki danego obiektu. Jednak raz jeszcze wypada uspokoić czytelników, że obiekty marketowe mają paliwo podlegające kontroli analogicznie jak na zwykłych stacjach, a obawa o jego jakość w powiązaniu z okazyjną ceną nie jest uzasadniona - dodaje.
Czytelnik: 10 zł za litr paliwa? I tak będziemy tankować
Dlaczego jest taniej?
Zmotoryzowani zastanawiają się, dlaczego więc paliwo przy hipermarketach jest tańsze? Odpowiedź zdaje się być prosta. Pamiętajmy, że stacja paliw to jedynie dodatkowy dochód wielkiego marketu. Pełni rolę raczej wabika, który ma przyciągnąć klienta do sklepu. Dlatego też sieć nie musi zarabiać na paliwie. A jeśli już, to jest to raczej zarobek symboliczny. Stąd tak atrakcyjne ceny na pylonach przy stacjach hipermarketów.
Niższa cena wynika z szeregu czynników, takich jak chociażby specyfika zakupów paliw przez takie sieci, która pozwala na utrzymywanie korzystnych cen w sprzedaży. Dodatkowo paliwa mają stanowić "magnes" dla zakupowej wizyty w sklepie. I to jest powodem utrzymywania się stosunkowo niskich cen w marketowych obiektach - stwierdza ekspert.
1 litr paliwa - z czego składa się jego cena?
Miejsca
Opinie (136) ponad 20 zablokowanych
-
2022-08-17 19:48
Opinia wyróżniona
Paliwo w marketach mieści się w normie (8)
ale w jej dolnej granicy a cysterny mają w środku kilka zbiorników dlatego mogą dostarczać różne paliwa do różnych stacji.
- 45 53
-
2022-08-19 10:39
"ale w jej dolnej granicy" ???
skąd masz takie rewelacje ?? , paliwa są zamawiane ze składów paliw (hurtowni -jak zwał ,tak zwał) z tych samych składów skąd zaopatrywane są też inne stacje benzynowe. A norma , to norma albo coś się w niej mieści albo nie - dla twojej informacji z każdej dostawy jest pobierana próbka i stacja benzynowa ma obowiązek przetrzymywania(próbka jest
skąd masz takie rewelacje ?? , paliwa są zamawiane ze składów paliw (hurtowni -jak zwał ,tak zwał) z tych samych składów skąd zaopatrywane są też inne stacje benzynowe. A norma , to norma albo coś się w niej mieści albo nie - dla twojej informacji z każdej dostawy jest pobierana próbka i stacja benzynowa ma obowiązek przetrzymywania(próbka jest plombowana) jej przez określony czas dla ewentualnej kontroli (porównawczej - z dystrybutora i tej plombowanej) . Jak nie wiesz to nie pisz głupot - nie wszyscy są takimi debi...mi jak ty
- 2 1
-
2022-08-18 09:37
terminal (6)
A w cysternie skąd się bierze to paliwo? Myślisz, ze w Terminalu paliwowym Carrefour ma swój zbiornik? I osobny dla Auchan itd.? Podpowiem - w razie czego - paliwo jest zawsze z tego samego źródła, jedyna różnica to dodatki "uszlachetniające".
- 27 0
-
2022-08-20 13:56
generalnie to trudno oszukać bo jest obowiązek przetrzymywania próbki do celów kontroli
w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw
- 1 0
-
2022-08-19 15:32
I właśnie! W benzynie przy hipermarketach jest biopaliwo.
A zatem w benzynie tej jest więcej biokomponentów, dlatego jest tańsze!
- 3 2
-
2022-08-19 08:53
(2)
Na stacjach w markecie do zbiornikow dolewa sie przeterminowany olej roslinny, ktory sie nie sprzedal.
- 3 8
-
2022-08-19 17:48
Ja kiedyś w moim dizlu kupionym w markecie znalazłem wiśnie w alkoholu.
Serio. Cały kanister dizla pomieszanego z wiśniami. Auto ledwie trzymało się potem pasa. Zawsze tankuję w marketach. :)
- 2 0
-
2022-08-19 10:43
sam to wymyśliłeś czy ci ktoś pomagał ? , dolewałeś samodzielnie tą zużytą fryturę do zbiornika ?? pewnie "pod okiem monitoringu
- 2 1
-
2022-08-18 15:58
ciekawe
- 0 5
-
2022-08-17 20:03
Opinia wyróżniona
(6)
Wielokrotnie tankowałem na Auchan. Zero problemów. Wszystko ok. Chrzczone paliwo to mit
- 107 46
-
2022-08-19 18:15
Xxx
Ostatnio do zbiornika na gaz, zatankowałem 47 m, a do tej pory, max 34;)stacja paliw Auchan Kartuska
- 0 0
-
2022-08-18 09:37
(1)
tylko trzeba używać co jakiś czas preparatu do czyszczenia zaworów bo te bio dodatki się odkładają , da się odczuć przed i po , a najgorsze paliwo to ma stacja BP przy lotnisku , auto w ogóle nie chce "ciągnąć "
- 2 4
-
2022-08-18 19:46
Bredzisz, od ponad 10 lat tam tankuje wszystkie samochody i nigdy nie maiłem problemów ze strony złej jakości paliwa. Nie dolewam żadnych dodatków, niezależnie czy benzyna, czy diesel. Jedynie gazu nie tankuje, bo nie mamy instalacji gazowej.
- 3 0
-
2022-08-17 21:47
Potwierdzam
- 9 0
-
2022-08-17 20:30
(1)
Ja też. Niestety jakiś czas temu zmienił się właściciel i ceny paliw nie są już tam konkurencyjne. Plus przestałem robić w Auchanie zakupy, więc po samo paliwo nie opłaca mi się jechać.
- 33 3
-
2022-08-18 19:43
Bardzo dobrze się stało, bo przynajmniej normalnie można tam zatankować. Jak mieli najniższe ceny to janusze ze wsystkich zakamarków województwa przyjeżdzali zatankować o 5groszy taniej.
- 2 3
-
2022-08-17 18:03
Opinia wyróżniona
(11)
Wierutna bzdura,jakość jest ok i cały czas kontrolowana.Od 20 lat tankuję tylko na Ojszą, zero problemów. Taniej o 20,30 groszy niż koncerny które biorą paliwo z tych samych rafinerii..ale jak ktoś lubi przepłacać jego sprawa.
- 93 65
-
2022-08-18 06:39
(1)
To ciekawe, bo auchan ma stację benzynową dopiero od jakichś10 lat.
- 1 0
-
2022-08-20 13:58
chyba trochę dłużej bo sam pamiętam jak tankowałem tam w 2008
- 0 0
-
2022-08-17 22:26
Swencjusz
Przecież wózek nie jest na paliwo.
- 0 2
-
2022-08-17 18:57
(3)
Swieta prawda doktorze Svencjuszu,o nasz zlotousty wszechwiedzacy matuzalemie,krynico wiedzy i intelektu.Ten portal bez Ciebie szybko by zubozal...a wiec trwaj po wsze czasy....
- 15 1
-
2022-08-18 10:36
nie ma to jak pisać teksty pochwalne samemu sobie.
- 2 0
-
2022-08-17 21:06
O tak. Nawet 3xtak. (1)
- 3 1
-
2022-08-17 21:33
POpieram !!! sierotka z antySemickiej ławeczki .
- 1 2
-
2022-08-17 18:20
Nie, że lubi przepłacać, tylko ma daleko do stacji hipermarketowej
- 9 1
-
2022-08-17 18:17
Ale Sven, przecież ty nie masz samochodu, tylko jeździsz skmką, żeby nie stać w korkach :O
- 40 6
-
2022-08-17 18:11
Przestań bredzić
- 9 20
-
2022-08-17 18:08
Dopisując bo 3 minuty to za mało na rzetelny komentarz,warto wspomnieć o braku kolejek po hot dogi,bułki czy inne sprawy które tylko denerwują na koncernowych stacjach...
- 37 11
Wszystkie opinie
-
2022-08-17 18:03
Opinia wyróżniona
(11)
Wierutna bzdura,jakość jest ok i cały czas kontrolowana.Od 20 lat tankuję tylko na Ojszą, zero problemów. Taniej o 20,30 groszy niż koncerny które biorą paliwo z tych samych rafinerii..ale jak ktoś lubi przepłacać jego sprawa.
- 93 65
-
2022-08-17 18:08
Dopisując bo 3 minuty to za mało na rzetelny komentarz,warto wspomnieć o braku kolejek po hot dogi,bułki czy inne sprawy które tylko denerwują na koncernowych stacjach...
- 37 11
-
2022-08-17 18:11
Przestań bredzić
- 9 20
-
2022-08-17 18:17
Ale Sven, przecież ty nie masz samochodu, tylko jeździsz skmką, żeby nie stać w korkach :O
- 40 6
-
2022-08-17 18:20
Nie, że lubi przepłacać, tylko ma daleko do stacji hipermarketowej
- 9 1
-
2022-08-17 18:57
(3)
Swieta prawda doktorze Svencjuszu,o nasz zlotousty wszechwiedzacy matuzalemie,krynico wiedzy i intelektu.Ten portal bez Ciebie szybko by zubozal...a wiec trwaj po wsze czasy....
- 15 1
-
2022-08-17 21:06
O tak. Nawet 3xtak. (1)
- 3 1
-
2022-08-17 21:33
POpieram !!! sierotka z antySemickiej ławeczki .
- 1 2
-
2022-08-18 10:36
nie ma to jak pisać teksty pochwalne samemu sobie.
- 2 0
-
2022-08-17 22:26
Swencjusz
Przecież wózek nie jest na paliwo.
- 0 2
-
2022-08-18 06:39
(1)
To ciekawe, bo auchan ma stację benzynową dopiero od jakichś10 lat.
- 1 0
-
2022-08-20 13:58
chyba trochę dłużej bo sam pamiętam jak tankowałem tam w 2008
- 0 0
-
2022-08-17 18:10
"Gdzie można zatankować najtańsze paliwo? Zdecydowana większość kierowców zna odpowiedź na to pytanie." (3)
Tak większość zna - na BP, Orlenie lub Lotosie, gdzie jest rabat 30 groszy od ceny nominalnej. Cieszę się, że mogłem wyręczyć autora.
- 25 35
-
2022-08-17 18:16
Rabat jest od sześciu tygodni i za dwa się skończy, paliwo najtańsze będzie znowu na stacjach przy hipermarketach
- 23 2
-
2022-08-17 18:42
(1)
nie ma rabatu, jest to koszt instalacji aplikacji w telefonie i udostępnienia z niego informacji firmie
- 21 3
-
2022-08-17 19:55
Nawet nie chce mi się logować
żeby pokazać ten kod na stacji dla tych paru zl ,wolę naliczyć punkty na kartę a z kodem się nie da.
- 4 3
-
2022-08-17 18:24
(4)
W jaki sposób jakość paliwa może być gorsza skoro ta może to być paliwo z rafinerii Lotosu lub Orlenu?
- 14 18
-
2022-08-17 19:26
zbiorniki (1)
paliwo może i to samo, ale czy zbiorniki na paliwo były kiedykolwiek tam czyszczone?
- 5 8
-
2022-08-17 19:31
Musza czyscic bo by im stacje zamkneli Lotos Orlen nie wyczysci i stacja zamknieta
- 5 0
-
2022-08-17 21:07
(1)
Poprostu cysterny są ładowane z innej rury :)
W tych tańszych paliwach jest więcej biodotakow- 5 9
-
2022-08-18 09:39
to nie prawda
- 3 4
-
2022-08-17 18:43
Mój samochód tankowany od rezerwy do pełna, czyli około 45 litrów. (8)
Robi około 100-120km mniej jak zatankuję na Auchanie niż jak zatankuje na BP.
- 63 21
-
2022-08-17 19:09
Tak samo z mlekiem z Auchan 20 procent wody dolewają
- 16 5
-
2022-08-17 19:12
A mój odwrotnie...robi 120 km więcej...jak żyć?)
- 14 18
-
2022-08-17 19:14
I to samo z ziemią pod storczyki.
Nic nie chcą rosnąć!!!- 17 3
-
2022-08-17 19:34
Mam to samo
Dokładnie to samo spostrzeżenie mam
- 6 4
-
2022-08-17 20:59
Witamy członka klubu uciekających z chemii w liceum.
- 9 1
-
2022-08-18 08:28
Odwrotnie (2)
W przypadku nowych aut jest zupełnie odwrotnie. Tankowane na stacjach przy marketach dostają czyste paliwo i można zrobić na pełnym baku (60L) nawet do 120 kilometrów więcej nie zmieniając techniki jazdy. Stacje renomowane dodają sporo dodatków które polepszają jakość paliwa dla aut z silnikami starszego typu bez norm spalin itp. a nowoczesne jednostki spalają je szybciej.
- 5 5
-
2022-08-18 09:59
Filozof (1)
Nie technolog. Stacje nic nie dają. Chyba że wody.
- 4 1
-
2022-08-18 23:59
Panie Papudrak nie technolog
Widzę, że nareszcie zrozumiał Pan jak funkcjonuje dystrybucja paliw, ale nie chce Pan tego przyjąć do głowy. Komentując jak rozkapryszona zazdrosna dziewczynka nic nie Pan nie uzyska. Chociaż dzięki Panu przypomniałem sobie jak działa sztuka kabaretu :)
- 0 2
-
2022-08-17 18:44
Jam tam wolę przez ten krótki czas promocji zapłacić troszkę więcej niż instalować aplikację i udostępniać wszystkie dane z
telefonu znanej wszystkim korporacji... bo sama karta rabatowa niestety nie wystarczy jak mówiono w tv, co nie dziwi.
- 21 8
-
2022-08-17 19:11
Gdy 5 lat temu do silnika 2.0 FSI instalowałem gaz... (3)
...koledzy się ze mnie śmiali. Dziś pytają, czy może nie chciałbym auta sprzedać...
- 10 30
-
2022-08-17 19:34
FSI ? to ten silnik co się go wymienia co 100 tys km ?
- 16 6
-
2022-08-17 19:37
Bezpośredni wtrysk? To albo masz
Instalkę Prinza za Ok 10 tys albo masz guano co się nijak nadaje do tego silnika. A samochód sprzedaj bo na gazie i tak długo nie pojeździsz bez awarii wtrysków czy silnika.
- 12 3
-
2022-08-17 21:08
Myślą o sprzedaży na złom.
Zawsze 200 zet wpadnie.
- 5 2
-
2022-08-17 19:14
Ja tankuje wyłącznie na Orlen aby wspomóc wydatki rządowe
- 29 30
-
2022-08-17 19:16
Obecnie nie jest taniei (1)
Ja mieszkajac na Przymorzu, 150 metrow od Leclerka, tankuje na Shellu na Al. Rzeczypospolitej ( obecnie z aplikacja -30 gr i wychodzi taniej) dane przy rejestracji podalem wymyslone.
- 21 10
-
2022-08-17 20:02
Czyli jesteś kłamczuch, komentarz też nie jest wiarygodny
- 6 14
-
2022-08-17 19:28
Nie widzę powodu, żeby kupwać w Auchan (1)
Odkąd ogłosili, że kontynuują działalność w Rosji. Gdyby wszyscy w Europie zrobili tak samo to szybko zmieniliby zdanie.
- 47 12
-
2022-08-17 22:54
stacja chyba nie należy do Auchan
a zakupy wiadomo na pewno nie w Auchan ani w Leroy
- 1 15
-
2022-08-17 19:28
(4)
Kiedyś zatankowałem gaz na stacji Auchan, po przejechaniu kilku kilometrów zapalił się chack engine. Po sprawdzeniu błędu wyszła zbyt uboga mieszanka. Wyjeździem cały gaz błąd cały czas się pojawiał, zatankowałem na innej stacji i od tego momentu więcej błąd nie wyskoczył. Także dziękuję za tańszy gaz na stacji Auchan...
- 45 13
-
2022-08-17 19:38
yo
duzo zalezy od tego jak dana instalacja przyjmuje dana mieszanke...niestety!!! przykro mi rowniez bardzo ale Twoja sie srednio nadaja a nawet nijak moja w scenicu 2 perfect prxzyjmuje i sie ciesze ze moge tam tankowac Pozdrawiam i najlepszego!
- 2 12
-
2022-08-17 19:41
Bo akurat na Auchan
Stosowane są bio dodatki. Informacja o tym jrst przy każdym dystrybutorze;) Też mi się kiedyś check zapalił ale po skasowaniu (blad jakości spalania) i ponownym zatankowaniu na Auchanie nie było problemu
- 6 5
-
2022-08-17 20:28
Bzduraaaaaa
- 3 5
-
2022-08-18 10:01
Mam to samo.
Niby wylatywanie wtrysku. Tylko na Auchan.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.