- 1 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 2 Alkoholowa mapa Polski (16 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (321 opinii)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (120 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
Grunwaldzka - aleja dealerów samochodowych
Myślisz: najpopularniejsza motoryzacyjna lokalizacja Trójmiasta, mówisz: al. Grunwaldzka. Trudno się z tym nie zgodzić. Od wielu lat przy jednej z głównych arterii Gdańska prężnie działają salony samochodowe, i wciąż powstają nowe.
To właśnie w Oliwie, głównie w jej południowej części, nieopodal granicy ze Strzyżą, wyrosło istne centrum motoryzacyjne. Na kilometrowym odcinku znajdziecie stacje dealerskie: Zdunek KMJ (Nissan), Konocar (Opel), Carter (Toyota), Margo (Hyundai), Plichta (Skoda), Zdanowicz (Subaru oraz autoryzowane serwisy Mazdy i SsangYong) i BIG Autohandel (Ford). A to przecież nie koniec, bo w sąsiedztwie al. Grunwaldzkiej znajduje się salon British Automotive (Land Rover i Jaguar), a jadąc dalej w kierunku Sopotu, natraficie na powstający od podstaw obiekt Mercedes-Benz Witman.
Zestawienie salonów samochodowych zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej uzupełnia działający od trzech lat we Wrzeszczu obiekt Bawaria Motors.
Salonów będzie więcej
Już niebawem do powyższej listy dopiszemy kolejne obiekty. Na grudzień zaplanowane jest otwarcie salonu Citroen Zdunek, natomiast w przyszłym roku działalność rozpocznie nowoczesna stacja Lexusa, która powstaje w miejscu dawnego sklepu Media Markt. Wybiegając nieco w bardziej odległą przyszłość, w Strzyży, tuż przed wspomnianym wiaduktem PKM wybudowany zostanie nowy salon British Automotvie.
Jeśli nie al. Grunwaldzka to...
Motoryzacyjnemu zagłębiu Trójmiasta nic nie grozi, choć coraz częściej dealerzy decydują się na budowę swoich salonów na obrzeżach miast. W ostatnich latach tym najpopularniejszym kierunkiem jest oczywiście obwodnica. Atrakcyjne ceny gruntów, łatwy dojazd, duży parking, no i większe możliwości aranżacyjne salonu - plusy migracji są naprawdę spore.
Dziś na działkach sąsiadujących z obwodnicą Trójmiasta znajduje się kilka salonów, m.in. Infiniti Centrum, Serwis Haller (Opel), Plichta (Volkswagen, Skoda, Seat, Audi), Wróbel (Mercedes-Benz), Truck Nord Center (Iveco), Scania Polska czy Isuzu Trucks.
Jest również kilka salonów, które zlokalizowane są na obrzeżach, ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie obwodnicy. To chociażby obiekty Volvo Drywa, Kia Interbis, Peugeot JD Kulej czy Toyota Walder w Chwaszczynie.
Miejsca
Opinie (81) 3 zablokowane
-
2018-11-20 21:57
Ta część Grunwaldzkiej wygląda raczej jak wjazd do Rumii (2)
- 21 0
-
2018-11-21 14:00
(1)
Wjazd do Rimini wygląda lepiej.
- 0 0
-
2018-11-21 14:01
Rumii miało być.
- 0 0
-
2018-11-20 21:58
ale nagrodę za lokalizację otrzymać powinien salon ... (1)
ale nagrodę za lokalizację swojego obiektu powinien otrzymać dealer Infinity - marka niby premium a na zapleczu taniego hipermarketu no chyba ze liczą na ich klientów albo ze ich Klienci chętnie podczas pobytu w serwisie wyskoczą na zakupy do pobliskiego hipermarketu lub centrum motoryzacyjnego - interesująca lokalizacja jak na premium
- 10 1
-
2018-11-21 11:35
Infinity premium...serio?
Polecam przejazdzke ta marka przed wydawaniem takich opinii
- 0 1
-
2018-11-20 22:09
Ta ulica wygląda fatalnie wczesne lata 90te (1)
I pomyśleć że jest to środek Trójmiasta, wstyd.
- 19 0
-
2018-11-21 14:02
Niestety, ale całe miasto tak wygląda.
- 2 1
-
2018-11-20 22:44
Zieleń obiecana?
Brakuje zieleni, tej ziemi obiecanej przez Budynia.
- 5 2
-
2018-11-20 22:52
Nie w byłym tylko na miejscu byłego sklepu z elektroniką. Redaktor analfabeta?
- 3 2
-
2018-11-20 22:54
Samochody - tylko patrzeć jak korki jeszcze urosną (2)
Ale może to dobrze, wszyscy wtedy zrozumieją w jakiej jesteśmy d*pie i zaczną domagać się efektywnego transportu. A ci, co muszą wyrażać autem swój status niech go wyrażają stojąc w tej rurze do kibla, która nazywa się tunel gocłowskiego.
- 10 0
-
2018-11-20 23:07
(1)
Przestań płakać i nadal jeździj komunikacją miejską a i nawet rowerem zimą.
- 0 4
-
2018-11-21 14:03
Popłaczemy razem?
- 1 0
-
2018-11-20 23:08
jadąc z Gdanska trafiamy na ulicę banków, dalej wjeżdżamy w ulicę samochodowych dostawców
by następnie trafić na biurowy mordor. A kiedyś do Wrzeszcza chodziłem na zakupy z rodzicami.
- 11 0
-
2018-11-20 23:22
brak miejsc dla klientów! (2)
a mnie wkurza brak miejsc dla klientow i to juz jakas plaga! auta stawiaja pracownicy salonow albo zastawiane sa samochodami dealera.
- 10 1
-
2018-11-21 09:41
Przyjedź tramwajem (1)
- 0 2
-
2018-11-21 14:04
Albo metrem.
- 0 0
-
2018-11-20 23:36
Przyklad jak nie projektuje się miasta
Salony i stacje serwisowe wzdłuż Grunwaldzkiej. Tak się nie tworzy miasta. Ale Bielawski nie zna się to robią takie kwiatki.
- 10 0
-
2018-11-21 07:11
We wstępniaku są błędne tezy.
Po pierwsze skąd w ogóle wiadomo, że czytelnicy myślą?
Skoro już myślą to po co o dealerach?
A jak już ostatecznie się zdarzy, to niby czemu wszyscy o Grunwaldzkiej?
Ja bywam w tamtych rejonach a w ogóle tego nie zauważyłem. Myślałem, że to jakieś baraki pod smutne hurtownie/składy budowlane, a nie zachęcające do zakupu ekskluzywne salony sprzedaży. Ale fakt, że mam szyldo/reklamo odporne oczy.- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.