• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu

mJ
21 września 2023, godz. 13:00 
Opinie (76)
Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Całkiem niedawno w trójmiejskich salonach Hondy zadebiutowała nowość japońskiego producenta - model ZR-V. Czy ten samochód ma szansę zawojować nasz rynek? Jego cennik otwiera kwota 189 900 zł.



Ile przejedziesz swoim autem na jednym tankowaniu?

Debiut nowego modelu w gamie Hondy to niemałe wydarzenie. A tą nowością jest SUV, który w hierarchii Hondy plasuje się między dwoma dobrze znanymi modelami: powyżej HR-V i poniżej CR-V. Co jednak bardzo istotne, ZR-V jest zupełnie innym autem od wspomianych SUV-ów. Przez pozycję za kierownicą, ale i samo prowadzenie zdecydowanie bliżej mu do... Civica.

Co więcej, ZR-V nawet powstało na platformie 11. generacji Civika właśnie. Nie pomylę sięz jeśli napiszę, że to uterenowiona wersja najpopularniejszej Hondy. Warto również wytłumaczyć, skąd wzięła się nazwa modelu. Żeby nie było łatwo - dokładnie ten sam model w Stanach Zjednoczonych i Chinach występuje pod nazwą... HR-V. No ale przecież w Europie Japończycy już to grali, więc musieli wymyślić inną nazwę na nasz rynek. Wybór padł na ZR-V.

Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Wyłącznie ekonomiczna hybryda



Ważący 1,6 tony SUV czy - jak kto woli - crossover Hondy dostępny jest wyłącznie z układem hybrydowym (e:HEV). Bazuje na ekonomicznym, czterocylindrowym, 2-litrowym "benzyniaku", który z kolei współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Dokładnie ten sam zestaw występuje w Hondzie Civic.

Układ generuje zadowalającą moc 184 KM i 315 kWh maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h.

Hybyrda do swojej pracy wykorzystuje bezstopniowy automat, który wielu zmotoryzowanym kojarzy się z... nieprzyjemnymi dźwiękami. Honda rozwiązała problem i jej skrzynia CVT działa niemal bezszelestnie (jak typowa skrzynia automatyczna), a do tego precyzyjnie. Moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś.



Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Nawet okrągły tysiąc km na jednym tankowaniu



Układ oceniam pozytywnie. Również, a może przede wszystkim ze względu na jego ekonomiczność. Podczas jazd testowych przy dość "ciężkiej stopie" średnie zużycie paliwa wyniosło 6 l paliwa na 100 km. Przy spokojniejszej jeździe z całą pewnością można zdecydowanie poprawić ten wynik. Co jednak bardzo istotne - Hondą ZR-V da się przejechać nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu.

Dużą zaletą tego auta jest prowadzenie. Jak już wspomniałem: choć jest to SUV, właściwości jezdne oferuje zbliżone do auta osobowego, do Civika. Trzeba przyznać, że inżynierowie Hondy wykonali świetną pracę.



Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Grill Astona?



Pół żartem, pół serio - projektanci Hondy nakreślając pas przedni ZR-V chyba zainspirowali się nieco charakterystycznym grillem od... Astona Martina.

Stylistyka nowego SUV-a jest interesująca, ale raczej niezbyt porywająca. Z pewnością zwraca na siebie uwagę. Ale czy jest atrakcyjna? Czy tak wyglądający samochód chcielibyście parkować na swoim podjeździe? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami. To kwestia gustu.

ZR-V mierzy 4568 mm długości, 1840 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2657 mm. Jak te wymiary przekładają się na przestrzeń we wnętrzu SUV-a? Przestrzeni w drugim rzędzie jest wystarczająco dużo.

Bagażnik niestety nie jest za duży. Pomieści 390 l przy standardowej konfiguracji siedzeń. Po złożeniu oparć litraż urośnie do 1322.



  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Wnętrze



Zaglądamy do kabiny nowej Hondy. Wnętrze jest schludne, są niezłej jakości materiały, no i jest praktycznie. W oczy rzucają się 9-calowy "tablet" wystający z kokpitu oraz ponad 10-calowe wskaźniki cyfrowe. Bardzo ciekawie prezentuje się obszyta skórą kolumna środkowa z charakterystycznym schowkiem. Układ przycisków również jest korzystny i intuicyjny, a kierowca ma pod ręką wszystko to, czego potrzebuje. Bez błądzenia.

Co ważne, auto już w standardzie jest bogato wyposażone. Na minus - jakość kamery cofania. Jest niestety kiepska.

Nowe modele aut w trójmiejskich salonach



  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
Cennik Hondy ZR-V startuje od kwoty 189 900 zł za bazową wersję Elegance. Do wyboru są jeszcze dwie wyższe wersje - Sport i Advance. Egzemplarz demonstracyjny został wyceniony na kwotę 215 100 zł.

Samochód do jazd testowych udostępniła Honda Gdańsk.

  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
mJ

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • 200 koła za małego bąka. (1)

    Świat zwariował.

    • 28 2

    • Całkowicie się zgadzam, świat zwariował!
      Najlepiej od razu milion wołać, po co się rozmieniać ma takie drobne?

      • 13 1

  • "i 315 kWh maksymalnego momentu obrotowego" (2)

    co? - od kiedy moment obrotowy jest opisywany taką jednostką?

    • 17 0

    • No niestety, świat schodzi na psy

      • 6 0

    • Bo to nieuk i ignorant pisał

      • 1 0

  • Przód z forda

    Tył z renówki.
    Taka trochę niezaładna.

    • 15 2

  • Opinia wyróżniona

    Auto zwojowało by nasz rynek ale cena jest absurdalna. (12)

    Za 130tys zł można kupić dobrze znanego i już dopracowanego Volkswagena T-Rocka.
    Jego cena też jest mocno zawyżona ale nie abstrakcyjna.

    • 58 22

    • (2)

      Fajnie, żę taniej można kupić auto z segmentu niżej (mniejsze). To chyba logiczne.

      • 15 4

      • Nie zgadzam się do końca..

        Bagażnik w Hondzie to 390l a T-Rock 445l, nie wiem jak w środku ale nie wygląda na pojazd typu Q8 czy nawet Tiguana..

        • 5 6

      • Mniejszy jest T-Cross a porównując półkę wypasionej Hondy to T-Rock z 4Motion i 300 koni w standardzie

        • 1 2

    • Co to za pirównanie (1)

      Technika upadającego, lub mającego poważne kłopoty finansowe z powodu nie udanych elektryków do Hondy z jej wyrafinowaną i sprawdzoną techniką, ponadto hybryda nie ma turbo,rozrusznika, również wbew temu co pisze redaktor skrzyni biegów więc jest mniej elementów do pt awarii.

      • 12 3

      • Dawni nic śmieszniejszego nie czytałem... nie ma skrzyni biegów powiadasz?? Nie masz pojęcia ale musisz się wypowiedzieć bo coś gdzies czytałeś.. co za porazka

        • 0 2

    • Prownujac VW do Hondy to tak jak by porownac zardzewiala stal do srebra (1)

      Poza tym szajs ta Honda bo myślałem, ze będzie to z napędem wodorowym a tu przestarzała hybryda.

      • 0 9

      • Ale co? Marzy ci się jeżdżenie z przyczepką na zbiornik wodoru?

        • 2 0

    • Dobre

      mniejszy suv bez hybrydy porownujesz do hybrydy. Rownie dobrze mozesz porownac ta hnde do mercedesa GLE

      • 1 0

    • Co? Volkswagen? A co to jest za firma? To ta, co wtopiła z elektrykami? To ta, dzięki której statek przewożący

      te elektryki cały spłonął? Czas użyć zdrowego rozsądku a nie opierać się na mitach o super niemieckiej motoryzacji.
      Osobiście znam gościa, który kupił niedawno nowego Volkswagena i ten aktualnie teraz stoi w serwisie - konsylium do dzisiaj nie wie w czym problem.

      • 2 0

    • uważam że

      w pierwszej kolejności powinieneś pojeździć ZRV potem twoim wymarzonym T-rockiem potem toyotą corollą cros a na końcu skodą obojętnie jaką karoq... kamiq czy jakie tam jeszcze mają żeby zrozumieć różnicę a potem możesz pisać komentarz który będzie miał sens od siebie dodam żeby naświetlić sam fakt zasiadania w tych autach to poza Hondą we wszystkich wymienionych ale nie tylko siedzisz jak na sztaplarce nawet nie chce mi się wymieniać pozostałych różnic co do ceny to nawet toyota cross startuje chyba od 170 tys.

      • 2 0

    • 189tys to absurd.

      Powinno być 109tys.

      • 0 0

    • T Rock jest dużo mniejszy, to samochód klasy tiguana.

      • 0 0

  • kosiarka za 200 tysi (4)

    ładnie się bawią kosztem ekologii....

    • 13 5

    • Ta kosiarka ma 8s do setki :) (3)

      Lepiej niż większość spalinowych pierdziawek.

      • 3 4

      • Ja mam 3.5sek (2)

        I co z tego?

        • 1 4

        • Taaa, chyba jak na wagę w łazience wchodzisz

          • 5 2

        • Noo ja 5,5sec, przy Aucie z 91r..;]P

          • 2 1

  • Cena (1)

    Cena z kosmosu.

    • 30 0

    • No, niestety samochody tanie już były.

      • 0 0

  • Jednak napędy hybrydowe Toyoty (6)

    nadal są niedoścignione. Taka porównywalna z Hondą ZR-V Toyota Corolla Cross pali 5-5.5l/100km i ma w dodatku lepsze przyspieszenie. Większa RAV4 pali 5.5-6l/100km a to stary napęd, ciekawe jak to będzie z nową RAV4.

    • 8 8

    • A ile pali przy prędkości autostradowej? 5.5 l/100 km? (2)

      • 1 0

      • Ja jeżdżę Toyotą C-HR 2l 184KM

        I przy autostradowej 140-150 pali 6.5-7l. To i tak dobry wynik ale też i bez znaczenia dla mnie jak i dla 95% kierowców którzy 95% tras pokonują po mieście. Jak ktoś 50% tras jeździ po autostradach to hybryda niekoniecznie będzie najbardziej oszczędna.

        • 3 2

      • U mnie toyota yaris cross hybryda, w te wakacje przejechałem 4500km autostradami po Europie (średnia prędkość 130) - średnia spalania z tego to 4.5 - 4.7 l/100km - nie żartuję.

        • 0 0

    • ravka 2.5 hibrid chleje od 8 do 17 (1)

      jak się jeździ a nie ślimaczy

      • 1 2

      • Jak się ślimaczy, to silnik chodzi na granicy szarpania wałem korbowym, ale niskie spalanie jest

        • 0 0

    • różne bzdety

      już czytałem ale większej ściemy nigdy toyota corolla cross ma oczywiście silnik 2L i 1,8L ale żeby spod świateł była szybsza od ZRV musisz połączyć oba silniki razem to auto po prostu sapie co do spalania to bzdury na dziecinnym wyświetlaczy możesz schować do bajek jeździłem i jednym i drugim autem spalają bardzo podobnie choć i tu minimalnie wygrywa ZRV co do plastików w toyocie i wygody jazdy szerokości w środku tego bułkowatego wąskiego podłokietnika w toyocie... toyota po prostu przegrywa a jej napęd bez względu która by to nie była generacja zostaje po prostu zmiażdżony przez trzysilnikowy zespół hondy

      • 1 1

  • Wolę obojętnie które nowe Volvo za te pieniądze:) (5)

    • 13 17

    • (2)

      nie ma co sie wspierac chinczykow

      • 9 8

      • No niestety, volvo od bankructwa w 2010 w rękach chinczyków, a chinczycy lubią putina

        • 5 2

      • Volvo jest fajne ale awaryjne

        • 3 1

    • (1)

      Ja za te pieniądze wolę kawalerkę.

      • 3 0

      • I seicento

        • 2 0

  • Puszka za 180 kola

    Np niezle. Moj stary disel na ziorniku 1100 bez laski przy zuzyciu 4.9

    • 8 3

  • (1)

    ale maszkaron, wyglada jak to brzydactwo yariss cross. albo projekt rysowal jakis ksiegowy albo razem z toyota dla obnizenia kosztow zamowili to samo.

    • 6 8

    • Najgorszy grill na świecie, wygląda jak zadrutowany ryj Hannibala Lectera

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane