• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Honda ujawniła cennik nowego Civika

Michał Jelionek
25 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Honda Civic dziesiątej generacji. Honda Civic dziesiątej generacji.

Pod koniec lutego w gdyńskim salonie Hondy zobacz na mapie Gdyni zaparkują pierwsze egzemplarze dziesiątej generacji Civika. Polski importer odkrył karty i przedstawił cennik kultowego modelu. Ceny rozpoczynają się od 69 900 zł.



Czy podoba ci się nowa Honda Civic?

Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Flagowy kompakt powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej. Teraz nadwozie pięciodrzwiowego hatchbacka jest szersze o 30 mm, dłuższe o 130 mm i niższe o 20 mm od poprzedniej generacji. Ponadto udało się zrzucić kilka kilogramów. Teraz platforma jest lżejsza o 16 kg i zdecydowanie sztywniejsza. Dzięki takim zabiegom Japończycy uwypuklili sportowe cechy nowej konstrukcji. I rzeczywiście, wystarczy spojrzeć na agresywny przedni pas nowego Civika, ciekawie wyprofilowaną maskę czy chociażby na przetłoczenia biegnące wzdłuż auta.

W nowym Civiku debiutują dwa doładowane silniki benzynowe VTEC Turbo. Bazową jednostką będzie 3-cylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra i mocy 129 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejszą alternatywą jest 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra, który legitymuje się mocą 182 KM (240 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Widać, że Japończycy poszli z duchem czasu i położyli mocny nacisk na modny w ostatnich latach downsizing.


  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
Civic będzie oferowany w różnych opcjach wyposażenia. Słabsza jednostka napędowa będzie występowała w czterech wariantach: S (ceny od 69 900 zł), Comfort (od 79 500 zł), Elegance (od 89 100 zł) i Executive (od 97 100 zł). Z kolei drugi z silników będzie dostępny w trzech konfiguracjach wyposażenia: Sport (ceny od 97 500 zł), Sport Plus (od 106 000 zł) oraz Prestige (111 000 zł).

Silniki zostały zestawione z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Istnieje jednak możliwość dokupienia bezstopniowej automatycznej przekładni CVT. Za automat należy dopłacić 5 tys. zł.

Czytaj także: Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio

Warto podkreślić, że Japończycy wzięli sobie do serca bezpieczeństwo swoich klientów. Już w najtańszej, podstawowej wersji S lista systemów jest imponująca. A znalazły się na niej m.in. rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegający przed kolizją, asystent utrzymujący odstęp między pojazdami, system ostrzegający przed zjeżdżaniem z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości czy tempomat adaptacyjny ACC.

Niestety, coś za coś. Na rzecz bezpieczeństwa podróżujących ucierpiał ich komfort jazdy, bo w bazowej wersji na próżno szukać... radia, klimatyzacji, elektrycznych i podgrzewanych lusterek czy chociażby tylnej wycieraczki.

W bogatszych wersjach wyposażenia znajdziemy m.in. reflektory LED, skórzaną tapicerkę, system multimedialny z nawigacją czy układ adaptacyjnego tłumienia.

Gdyński dealer już teraz przyjmuje zamówienia na Hondę Civic X. Pierwsze egzemplarze trafią do szczęśliwych nabywców w połowie marca.

Tak prawdopodobnie będzie wyglądać nowa Honda Civic Type R. Tak prawdopodobnie będzie wyglądać nowa Honda Civic Type R.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • VIII jest ładnniejsz

    • 4 0

  • Murowany hit :) (5)

    70 tys. zł. za kompakt bez klimy, radia i wycieraczki tylnej za to z 3 cylindrowym silniczkiem od kosiarki i wyglądem jak hotwheels w standardzie. Prawdziwa okazja. To będzie na pewno hit sprzedaży. Przy okazji w 10 generacji zrobili sztywne podwozie. Nareszcie. Bravo! Mam nadzieję, że blachy są grubsze niż dotychczas a lakier trwalszy. Czekam też na opinie tych co niedawno śmiali się z europejskich silników z turbiną, twierdząc, że tylko wolnossący VTEC jedzie (przy okazji głośno wyje i sporo pali). Wieszczę super sprzedaż. Szczególnie tych wersji "lepszych" po 100 tys. zł..

    • 8 0

    • Auto na miasto

      Mieszkający po wsiach za obwodnicą zaraz pourywaliby te spojlero-zderzaki, choć w zimie to i w mieście nie będzie problem.

      • 1 0

    • Normalne (1)

      W Polsce to wszystko się nie podoba.
      Octavie też wyśmiali a silników wiele więcej do wybrania.
      Klima jest i radio też ale octavia to złom hehehheh

      • 0 1

      • W porównaniu z civicem, octavia to normalny samochód.

        • 1 1

    • No coż za prestiż trzeba płacic. Jak cię nie stać to kup Forda czy VW :-))))) (1)

      • 0 2

      • LG

        Honda = prestiż ? Chyba żartujesz?

        • 0 0

  • Ochyda (1)

    ochyda za darmo bym nie chciał.

    • 4 2

    • ... zdecyduj się: albo nie chciał albo ohyda. ....

      • 0 0

  • Ufff, dobrze że ujawnili ceny.

    Bo chyba bym nie zasnął.
    A nie mogli tak po prostu ogłosić?
    Te ceny tajne jakieś były?

    • 4 1

  • paskuda

    kolejne generacje civica wyglądają jak karykatura poprzedniego modelu, dramat! wstyd obok tego parkować, nie mówiąc już o jeżdżeniu tym.

    • 5 1

  • Zderzaki jak ze ścigaczy

    z Gwiezdnych Wojen. Dziwne, dla mnie brak uroku w tej stylistyce

    • 2 1

  • A gdzie kombi :-)

    • 0 1

  • japonczyki to wszystko robia takie zamalutkie

    mam 185 cm wzrostu i za chiny ludowe nie mieszcze sie za kierownica aktualnego civica

    • 2 2

  • Honda Civic samochód dla chłopców (2)

    Jako 40 latek tylko niemieckie auta.
    Japonczyki są brzydkie i dla chłopców a nie dla dorosłego faceta sukcesu.
    Honda civic ostatnia generacja jeździłem autem testowym ma poważna wadę która ja dyskwalifikuje w moich oczach. Ja cenie sobie komfort sportowych limuzyn audi A8 z niższej półki ople insignia OPC. Generalnie limuzyny w topowej wersji. To co poza wyglądem, komfortem i spalaniem ja preferuje tylko turbo diesle z wysokim momentem obrotowym odrzuciło mnie od civika to fakt ze jako kierowca siedzimy pod bakiem paliwa. I nie mowię tu o bezpieczeństwie ale o fakcie ze siedząc najniżej jak sie da na wysokości oczu mamy górna linie przedniej szyby. Co doprowadza mnie do szału. Ja chce widzieć tylko to co jest za szyba a nie oglądać jej górna ramkę i schylać głowę w dół co jest dyskomfortem. Poza tym civic to silniki kosiarki strasznie głośne na wysokich obrotach i bez turbo co jest dyskwalifikuje od razu. W aucie jak jadę przy 130-140 km obwodnica lub na A4 ma być absolutna cisza. Zero szumu powietrza i opon. Jeździłem tez nowym sestem Leon FR i przez te lusterka do środka przedostaje sie taki szum powietrza ze nie wyobrażam sobie jechać z Gdańska to Warszawy przy takich decybelach z zewnatarz i jeszcze do tego wyjący silnik.
    Sa auta i marki dla plebsu i chłopców a są inne dla faceta w wieku 40 lat.
    I tak większość z was nie stać na nowe auto z salonu za gotówkę. Wiec w ogóle darujcie sobie komentarze. Komentować mogą tylko osoby które stać na kupno nowego Civika Blebs nie powinien uczestniczyć w dyskusji.

    • 1 13

    • masakraJaki ty musisz być zakompleksiony (1)

      • 0 0

      • Facet jest arogancki ale niestety jego komentarz ma w sobie trochę prawdy. Mając 20kilka lat posiadanie civic wydawało mi się szczytem szczęścia motoryzacyjnego. Teraz jestem po 40ce, mam inne zarobki (na szczęście lepsze) i jeżdżę dużo lepszym samochodem. Zalety Civic zbladły i nie planuję wracać ani do tej marki, ani do modelu, chyba że coś w życiu pójdzie nie tak.

        • 0 0

  • VAG i Ford powoli wycofują się z downsizingu, bo to przestało się opłacać

    Małe silniczki owszem są dobre ale tylko na miasto, przykład, proszę podczas testów Skody Roomster na niemieckiej autostradzie samochód z silnikiem 1.2 TFSI przy prędkości 180 km/h zadowalał się skromnymi 22 litrami benzyny/100 km!!. Małe silniki wcale tak mało nie palą, jeżeli chcemy pojechać nim a nie tylko przetoczyć się z miejsca na miejsce.
    Co do Hondy to szkoda, że nie widać następcy Accorda, w tym roku będę zmieniał samochód i Accord załatwiłby temat a tak trzeba się zastanowić, Mazda 6, Mondeo czy Peugeot 508.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane