- 1 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (304 opinie)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (110 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (40 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Nie można go już traktować jak ubogiego krewnego w segmencie c, gdzie do tej pory niepodzielnie królowali volkswagen golf, opel astra czy ford focus. Najnowszy hyundai i30 może śmiało stanąć z nimi w szeregu i nie będzie się miał czego wstydzić.
Hyundai zaczął słuchać kierowców z Europy i to widać we wnętrzu auta. Prawie wzorowe rozplanowanie całości, wysoka jakość montażu, lekko sportowy design, niebieskie podświetlenie i wystarczająca, przytulna ilość miejsca. Nie zabrakło wejścia do ipoda. Mały minus to zbyt głęboki schowek w tunelu środkowym, zmuszający do zbytniego pochylania się by sięgnąć po drobiazgi.
Pochwała koreańskiemu kompaktowi należy się przede wszystkim za komfort jazdy. A to dzięki cichej pracy zawieszenia, które mimo iż nastawione na komfort zachowuje przyjemną i całkowicie akceptowalną w tej klasie pojazdu twardość. Co prawda inżynierowie koncernu chyba zapomnieli, że istnieją drogi, np. w naszym kraju, które mimo postępu w dziedzinie remontów nawierzchni, nadal straszą dziurami i wybojami.
Gdy dojdzie do kontaktu i30 z nawierzchnią o naprawdę kiepskiej jakości, samochodem wstrząsa jakby wyposażono go w resor piórowy, a nie skomplikowany wielowahacz. Na prostej drodze jazda to sama przyjemność.
Tę potęguje bardzo kulturalnie i cicho pracujący silnik benzynowy o pojemność1.6 litra i mocy 126 KM. Bardzo dobrze współpracuje z mechaniczną, sześciobiegową skrzynią. Pamiętać należy tylko, że lubi jak się go wkręca powyżej 2500 obrotów. Niżej, zwłaszcza na wyższych biegach bywa nieco słabowity.
Jeśli nie zapomnimy, że i30 lubi wysokie obroty, silnik zapewnia przyzwoite przyśpieszenia aż do autostradowej prędkości. To wystarczy. Do wyboru mamy tez 3 tryby pracy elektrycznego wspomagania kierownicy. Jedyne słuszne to sport, zapewniające dobry opór na kierownicy i przyzwoite wyczucie drogi. Spokojną jazdę w mieszanym trybie i30 wynagrodzi zużyciem paliwa nie przekraczającym 8 litrów na 100 km.
Dla osób szukających ciekawego kompaktu, potrzebujących wygodnego i całkiem dynamicznego auta do codziennej eksploatacji, i30 może być ciekawą propozycją. Warto poświęcić trochę czasu na jazdę próbną, bo hyundai dość szybko potrafi do siebie przekonać, pokazując się od najlepszej strony.
Cenę trochę pokontestujemy - ponad 60 tysięcy za ca prawda nieźle wyposażoną wersję komfort, to w naszym warunkach wciąż poważna kwota. Byłoby odrobinę taniej, konkurencja naprawdę mocno mogłaby poczuć oddech Koreańczyka na plecach.
Miejsca
Opinie (18) 4 zablokowane
-
2012-10-31 23:25
kijdaj
Posiadam i30.Totalna pomyłka. Nawet toto nie leżało koło samochodu. Przez prawie try lata przejechałem ponad 180 tys km. Gwarancja skończyła się po tygodniu (jak tylko padła skrzynia bieg.) 5 lat?!!! Akumulator wytrzymał dwa lata i padł... (choć to ponoć teraz norma-nowy zapewniał sprzedawca wytrzyma 4 zimy.)Generalnie guano zabójczo męczące-NIE POLECAM!!!
- 0 0
-
2012-07-22 10:50
taaa
- 3 2
-
2012-07-20 14:41
HYUNDAI ........
bardzo fajne samochodziki- posiadam już trzeciego i bez awarii mam ACCENTA 1,4
TERAZ ZROBIŁEM PONAD 1700 KM SPALANIE ŚREDNIA 5,2L/100KM- 3 5
-
2012-07-19 21:47
hyundai (5)
Dla kogo nowy Hyundai?
*Samochód dla skodziaży, tych co myślą że jak mają 60 tys zl to trzeba za nim biegac po salonie bo jest Panem i chce kupić koreanskiego smiecia , jeżdzac swoją octawią mówi i myśli, ze to passat ( prawie robi wielką różnicę). Pozdrowienia dla wszystkich skodziaży:-)
*grupa nr dwa to stare mochery, ta kategoria klienta bardzo wierna marce przesiada się z niezawodnych im acentów ,opowiadają jak to przez 10 lat nie trzeba było palcem dotykać. Nie jest to dziwne jak mocher nakręcił nim 60 tys km trzymaja go w garazu na dywanie. W takich warunkach i Yugo by nie zawiodło.
*trafiają się też tacy co mówią, że chciał kupić Golfa VI ale w tej cenie ma auto na skórach no i ta gwarancja 5 lat szkoda ze ostatnie dwa lata tylko na silnik i na skrzynię - znak dla nich - powoli wkraczacie Państwo w świat mocherów.
Posumowanie:
Ktos kto choć troszkę zna się na motoryzacji, obserwuje rynek , lub w nim uczestniczy na codzien ,wie że konkurencją dla Hyundaia nie jest Ford , golf czy astra tylko ich własna Kia. Hyundai potrzebuje dobrych kilku lat by znaleźć się na tej samej lini co marki niemieckie. Wzrost sprzedazy tej marki spowodowany jest tym że Polacy to naród mocherów i skodziaży. Są kraje za granicą gdzie Hyundai stanowi znikomą część udziałów w rynku motoryzacyjnym. Tak więc nie zgodzę się z tym artykułem, napisanym na plus na Hyundaia pewnie dlatego że dealer użyczył samochodu żeby było o czym napisać i dostać po raz kolejny.- 5 44
-
2012-07-20 12:11
wstydliwa ocena
nasycenie kompleksów forumowicza swoją intensywnością zasłania sens przekazu zawarty w treści. O co Tobie człowieku chodziło w swoich śmiesznych wywodach? Ocenę marki czy ludzi którzy kupują się na zakup Hyundaia czy Kia?
- 12 0
-
2012-07-20 07:23
(1)
popieram, mochery łapki w dół:-)
- 1 8
-
2012-07-20 09:00
Następny dumny właściciel Golfa ?
Bez znajomości ortografii...
- 11 1
-
2012-07-20 08:41
Moja własna opinia :-(
" Samochód dla skodziaży"
" Pozdrowienia dla wszystkich skodziaży:-)"
" to stare mochery"
" dziwne jak mocher"
"wkraczacie Państwo w świat mocherów."
" Polacy to naród mocherów i skodziaży."
"lub w nim uczestniczy na codzien ,wie że konkurencją "
No to zwróciłeś na siebie uwagę...niechlujną pisownią- 18 0
-
2012-07-20 06:25
Chyba piszesz przemówienia ne ekspozeeeee
pióra czar
- 12 0
-
2012-07-19 16:28
Jestem pod wrażeniem (1)
Bardzo ładna sylwetka, fajne bogato wygladajace wnetrze, widac, ze hyundai mierzy wysoko i nie jest zainteresowany walka cena, a raczej poziomem wykonania
- 16 4
-
2012-07-19 21:58
To jak ze zgrabną 40stką , z zewnatrz wygląda dobrze ale jak ją rozbierzesz to czar pryska.
- 5 7
-
2012-07-19 14:54
Duży spadek wartości (4)
Z hyundaiem jest problem z utrzymaniem jego wartości, samochody tej marki, może niesłusznie, ale bardzo szybko tracą na wartości, poza ty są droższe niż KIA, a to dokładnie te same auta, może to się zmieni, ale w dalszym ciągu są zbyt drogie, a ceny serwisów niedostępne. W USA Kia i Hyundai przeliczając na PLN kosztują połowę tego co w Polsce i to jest ich prawidłowa cena, mając do wybory Hyundaia za 35 tys i Golfa za 55 tys wybrałbym Hyundaia, ale jeżeli nie ma w cenie nowego auta różnicy wybiorę inną markę niż koreańska, zresztą wiem że bardzo ciężko sprzedać później używane auto z Korei.
- 13 7
-
2012-07-19 21:51
swięta prawda
Samochód nie trzyma ceny, to znaczy że na rynku wtórnym jest niewiele wart. Nie jest to popularna marka.
- 3 3
-
2012-07-19 15:21
taa... bo auto to inwestycja !!! (1)
- 7 4
-
2012-07-19 17:41
toyota jest inwestycja...
- 1 9
-
2012-07-19 16:30
w USA
prawie wszystkie samochody kosztuja polowe tego, co tu.. A co do spadku wartosci, to mysle, ze juz niedlugo bedzie inaczej - kiedys wszyscy nasmiewali sie z Samsunga i LG, a dzisiaj sa liderami w sektorze elektroniki
- 14 0
-
2012-07-19 14:36
Najlepszy obecnie kompakt, pomijając klasę premium. (1)
- 14 10
-
2012-07-19 21:49
chłopie co ty gadasz
- 7 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.