• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hyundai i30. Trzy razy tak

Bawo,Mart,Zuz
30 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Hyundai i30. Koreańczyk może poczuć się pewnie. Ma powody.



Śmianie się z Hyundaia może być dowodem tylko ignorancji. Opinii o koreańskim samochodzie jako produkcie tanim i kiepsko jeżdżącym już dawno obcięto głowę, a korpus przebito kołkiem. Chociaż konkurencja wolałaby pewnie, żeby w ten sposób potraktowano samego Hyundaia.



Możemy to powiedzieć wprost, Hyundai i30 to samochód, w stylu "wsiadasz i jedziesz". Nie wymaga specjalnego przyzwyczajania się do niego, wertowania instrukcji obsługi czy walki z jakimiś rażącymi słabymi stronami gdyż... po prostu nie ujawniają się one w czasie codziennej eksploatacji. Oczywiście jeśli mówimy o aucie nowym, którym wyjechaliśmy z salonu.

Hyundai przyzwyczaił nas już do swojej stylistyki, a ta z upływem czasu wcale nie zaczyna trącić myszką. Podobnie jest z deską rozdzielczą. Taka architektura wnętrza może być za czas jakiś uznana za klasyczną. Dlaczego? Bo jest bardzo funkcjonalna i przemyślana. Denerwuje na niej tylko zbyt mocne, niebieskie podświetlenie. Można się go pozbyć, ale wtedy w czasie nocnej jazdy słabo będziemy widzieli dwa "budziki" na desce rozdzielczej. Także podłokietnik z przodu mógłby być parę centymetrów dłuższy. To jednak małe drobiazgi, biorąc pod uwagę chociażby jakość materiałów i ich spasowanie. To jest bardzo dobre.

Hyundai i30 z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 120 KM nie jest sportowcem, dlatego fotelom można wybaczyć nieco słabe boczne trzymanie. Oprócz tego są bardzo wygodne i twarde. Pozycja "startowa" w i30 jest dość niska, a widoczność zadowalająca.

  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30
  • Hyundai i30


Główne zalety silnika to bardzo cicha praca. Nawet przy wysokich obrotach jest kulturalny i ledwo słychać jego pomrukiwanie gdzieś pod maską. Kto chce jeździć bardziej dynamicznie, ten powinien "trzymać go" w górnych rejestrach, bo poniżej trzech tysięcy niewiele się dzieje. Manualna, sześciobiegowa skrzynia pracuje twardo, płynnie i precyzyjnie.

W i30 możemy wybrać trzy tryby wspomagania kierownicy: komfortowe, normalne lub sportowe. To pierwsze pomoże słabeuszom na parkingu, a trzecie mocno utwardzi układ kierowniczy, co i tak nie wyzwoli w kierowcy sportowego ducha, bo mimo dużej precyzji jest on całkowicie znieczulony na doznania płynące z drogi. Optymalna pozycja to tryb "normal" i spokojna jazda. Wtedy i30, nawet w trudniejszych warunkach miejskiej zimy robi się relaksujący i zadowala się spalaniem rzędu 9 litrów benzyny na setkę.

Do zalet Hyundaia i30 dołożyć należy zawieszenie, które nie dobija nawet na sporych nierównościach i ma zdecydowanie komfortowy charakter. Przez to i30 lubi się nieco "położyć" w szybko pokonywanym zakręcie. Ostra jazda w łukach jest jednak wbrew jego naturze. Rozważnie, spokojnie, a przez to komfortowo i bezpiecznie, zdaje się mówić koreański kompakt.

Szyty na miarę europejskiego kierowcy i30 bardzo poprawnie wypełnia zadanie miejskiego hatchbacka, który dobrze sprawdzi się też w dłuższej podróży raczej z trójką niż czwórką pasażerów na pokładzie. Wtedy nikomu nie będzie ciasno, a bagażnik o pojemności 378 litrów połknie wszystkie bagaże, mimo nieregularnych kształtów na burtach.

Hyundai i30 1.6 MPI 120 KM w wersji comfort - mającą praktycznie wszystko, co potrzebne kierowcy o standardowych wymaganiach (na pokładzie nie znajdziemy fabrycznej nawigacji, wyposażenie dodatkowe obejmuje także tempomat, ksenony czy panoramiczny dach) - katalogowo kosztuje 63 100 zł. Kto dysponuje takim budżetem, w poszukiwaniu nowego samochodu kompaktowego, naszym zdaniem absolutnie nie powinien pomijać salonów Hyundaia.

Samochód do testu udostępniony przez Margo, przedstawiciela marki Hyundai w Trójmieście.


Trójmiejskie salony Hyundaia znajdziesz tutaj
Bawo,Mart,Zuz

Miejsca

  • Margo Gdańsk, al. Grunwaldzka 250

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • a ja nie mam samochodu ...

    ... i jestem szczęśliwy :)

    • 9 0

  • (1)

    Miałem przyjemność dostać auto zastępcze w postaci nowego i30 z silnikiem 1.4.

    Jak na tę pojemność autko całkiem żwawe, chociaż brakuje trochę dołu silnika przy wyprzedzaniu (trzeba redukować)

    Z minusów: brak lampki oświetlającej wnętrze dla kierowcy i pasażera, brak podłokietnika, trochę głośny powyżej 130km/h, plastikowa kierownica.

    Ogólnie za tę cenę fajne autko:)

    • 6 1

    • wersja

      Dostałeś słabszą wersję. Wyższe mają już to wszystko, czego Ci brakowało.

      • 0 0

  • no hejterzy dawac (1)

    A wiekszosci z Was zapewne nie stac na auto powyzej 20tys zl i kupujecie stare golfy i paski. A ja mam i30 1.6 crdi od 2008 z salonu i nie mam zamiaru kupowac nowego. Dlaczego:
    Spalanie zima 5.8/100km
    Tanie czesci
    Tanie ubezpieczenie
    Zlodzieje nie kradna
    Przez 5 lat mnie nie zawiodl. 2x stanal bo zamarzlo mi paliwo w filtrze ale to z mojej winy, trzeba bylo lepiej pilnowac i lac mocniejszego diesla. Ale autopomoc w ubezpieczeniu i temat z glowy
    Doslownie oprocz klockow, tarcz i drazkow stabilizatora doslownie nic sie z tym autem zlego nie dzialo (nie licze stluczek).
    Mam juz 105tys km nabite. W srodku idealnie dopasowany a jestem wysoki. Kupilem go w sumie przez przypadek i nie zaluje.
    A z napinaczy ktorzy sie smieja z H powiem tylko jedno: to ja mam wygodniej i taniej od Was. Jesli podobaja sie Wam inne auta to fajnie, z gustami sie nie dyskutuje. Ale wypowiadacie sie o aucie, ktorym nie jezdzicie i ktorego kompletnie nie znacie. Bo piszecie glupoty i tylko sie osmieszacie. Szerokiej drogi wszystkim uzytkownikom drog :-)

    • 11 0

    • i30!

      ja swojego 1,6 crdi 115 km w wersji comfort plus kupilem w lutym 2012, 40 tysi nabite, zero awarii, zero problemow, dynamika i trakcja miodzio, bardzo sympatyczne auto

      • 3 1

  • Golf z roku 1995 i tak jest lepszy :-)

    • 1 3

  • Hyundai wchodzi "na salony"

    Hyundai wprowadził do elity Światowej swój model Hyundai i20 WRC.To jest bardzo dobry samochód rajdowy i wkrótce dołączy do czołówki.Wiadomo,że wiele sprawdzonych elementów z testów rajdowych, wchodzi później do produkcji seryjnej.Firma rozwija się i ma przyszłość przed sobą.

    • 3 0

  • To ten Hyundai?

    Z trującą klimą? Dziękuję.

    • 1 2

  • tyle

    nabyłem , jeżdżę i jest suppeeer ,,, dla komentatorów poniżej powiem nie czytuję takich opinii jak ....słaba dynamika , dużo pali , testy zderzeniowe itp i itd ... kupcie sobie czołg z silnikiem BMW i wyciągnijcie ołów z nóg .... NAUCZCIE SIĘ PRAWIDŁOWO jeżdzić bo jak widzę na drogach swołocz w TDI-kach i innej maści ROPNIAKÓW to na mdłości bierze ,, NA POLA I ŁĄKI KOSIĆ ....

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?

 

Najczęściej czytane