• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile kosztuje lakierowanie auta?

mJ
27 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca. Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca.

Uszczerbki i zarysowania karoserii, leciwość lakieru, lakierowanie wybranego elementu, a może po prostu chęć zmiany koloru auta - powodów wizyty w profesjonalnym warsztacie lakierniczym jest przynajmniej kilka. Sprawdziliśmy, z jakimi wydatkami wiąże się lakierowanie samochodu.





Jak ważny jest dla ciebie wygląd twojego auta?

Lakier mówi o samochodzie mniej więcej tyle, ile buty o człowieku. Dlatego też wielu właścicieli stara się w miarę swoich możliwości dbać o powłokę lakierniczą swoich aut. Problem w tym, że na niektóre czynniki nie mają żadnego wpływu. Z upływem czasu i przejechanych kilometrów lakier auta płowieje, traci swój pierwotny blask, a do tego często pojawiają się mniejsze lub większe rysy i defekty.

Sposobów na poprawienie estetyki nadwozia pojazdu jest wiele, ale niestety, nie jest to tania zabawa. Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy.

Usługi blacharsko-lakiernicze w Trójmieście


Malowanie całego auta - ile to kosztuje?



Dla profesjonalnego warsztatu całkowite lakierowanie samochodu oznacza długą i żmudną pracę, a dla klienta... spore wydatki. Niestety, ale ciężka praca lakierników słono kosztuje, dlatego w wielu przypadkach - z punktu widzenia klienta - to zabieg nieopłacalny ekonomiczne, gdyż jego cena może przekroczyć wartość pojazdu.

Wysokość ceny lakierowania całego pojazdu zależy od kilku czynników: wielkości auta, liczby drzwi, stanu technicznego (np. korozja, nierówności, otwory czy kształt nadwozia), rodzaju lakieru, ale również renomy i lokalizacji warsztatu.

- Cenę lakierowania auta ustalamy indywidualnie z klientem, zaraz po oględzinach samochodu. W naszym serwisie koszt takiej usługi kształtuje się w granicach od 7 do 11 tys. zł - zdradza Robert Żarliński z warsztatu MRCAR Żarlińscy.
Lakierowanie całego auta trwa z reguły do dwóch tygodni.

- Proces lakierowania jest dość skomplikowany. Opisując go w dużym uproszczeniu, w pierwszej kolejności rozbrajamy nadwozie z wszelkich listewek, klamek, lamp czy zderzaków. Następnie szlifujemy, szpachlujemy i oczyszczamy karoserię w celu przygotowania jej do nałożenia podkładu. Potem następuje obróbka podkładu, czyli szlifowanie papierem ściernym o różnych granulacjach. Kolejnym etapem jest oczyszczanie, odtłuszczenie i oklejenie części. W końcu nadchodzi czas samego lakierowania. Dodam tylko, że lakier wygrzewamy przez 30 minut w temperaturze 60 stopni, czas zależy od rodzaju lakieru. Ostatnimi etapem jest konserwacja, polerowanie, uzbrojenie i końcowe oczyszczenie lakieru - dodaje.
W zależności od warsztatu czas oczekiwania na realizację usługi trwa z reguły od dwóch tygodni do nawet kilku miesięcy.

Bezbarwna folia ochronna - droga, ale bardzo skuteczna


Zmiana koloru się nie opłaca



Lakiernicy jak jeden mąż powtarzają, że w dzisiejszych czasach nie ma chętnych na "przefarbowanie" swojego auta. Zmiana koloru jest zdecydowanie zbyt kosztowaną usługą. Tym bardziej, że w ostatnich latach bardzo modne stało się oklejanie samochodów specjalną folią. Taki zabieg trwa krócej, jest tańszy, a do tego całkowicie odwracalny. Dlatego też w większości przypadków zmiana koloru poprzez tradycyjne lakierowanie nie jest brana pod uwagę. Nie ma to po prostu sensu.

- Zmiana koloru na inny wiąże się z przygotowaniem i polakierowaniem większej liczby elementów. Przy zmianie koloru wymagany jest demontaż dodatkowych elementów wyposażenia auta, jak chociażby uszczelki, mocowania, wnętrze pojazdu, szyby itp. W związku z tym dochodzi nam sporo pracy, przez co też koszt takiej usługi - w porównaniu do lakierowania w tym samym kolorze - może się zwiększyć nawet o 100 proc. Orientacyjnie, zmiana koloru nadwozia na inny w przypadku np. Skody Fabii to koszt rzędu 8-20 tys. zł. Przy większym aucie, załóżmy Jeepie Grand Cherokee, klient zapłaci 12-30 tys. zł - wylicza Sławomir Ostrowski z serwisu samochodowego ANRO Ryszard Ostrowski.

Folia alternatywą dla lakieru


Koszt polakierowania jednego elementu



W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów. W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów.
W celu poprawienia estetyki auta, wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów. Cena takiej usługi jest nieporównywalnie niższa od kosztów lakierowania całego nadwozia. W renomowanych warsztatach, w zależności od wielkości lakierowanej powierzchni, trzeba się liczyć z wydatkiem od 100 zł do nawet 1,5 tys. zł za jeden element.

- Nie powinno się stosować cennika lakierowania rozbitego na poszczególne elementy, bo jest to po prostu mało precyzyjne. Elementem może być dach pojazdu, pokrywa bagażnika, ale również lusterko czy spojler. Wbrew pozorom, procesy lakierowania drzwi i lusterka nie różnią się znacząco, gdyż koszty stałe przygotowania i lakierowania są wysokie. Cena lakierowania jednego elementu uzależniona jest od jego wielkości, kosztów przygotowania oraz rodzaju lakieru i jego ilość - tłumaczy Ostrowski.
Dla przykładu, koszt polakierowania lusterka wynosi 150-250 zł, natomiast drzwi 500-800 zł. Czas realizacji usługi w dużej mierze zależy od tego, czy element jest po pracach blacharskich. Taki proces trwa do trzech dni.

Nieszablonowe folie. Do wyboru, do koloru

mJ

Opinie (92) 4 zablokowane

  • A gdzie podpis pod artykułem?? (2)

    A gdzie podpis pod artykułem?
    Przecież to artykuł sponsorowany!
    A ceny z kosmosu.
    Pomalowałem auto w 2 kolory z odcięciem i kosztowało to 2500 i trwało tydzień.
    I jest prawie idealnie.
    A malował mi szczeniak lat 21.
    I na pewno do niego wrócę jak coś

    • 9 1

    • Prawidłowo!

      Masz namiary na kolesia? Chętnie skorzystam

      • 1 0

    • za 2500zl całe auto ? Jest to mozliwe - ale jak chłopak szczeniak zacznie liczyc ile zarobil w przeliczeniu na roboczogodzine po odliczeniu materiałów i kosztów typu prąd etc. to albo zmieni stawki albo wyjedzie za granice :)

      • 0 1

  • 500 zl za element na dobrych materiałach. Wszystko powyżej to przeplacanie.

    W tej cenie oczywiście likwidacja drobnych wgniecen czy głębokich rys. Jedynie tylny blotnik w coupe może być droższy bo jest znacznie wiekszy.

    • 4 1

  • Z takimi cenami sufit na główkę Panom się oberwał,dużo taniej i dobrze można to zrobić (1)

    • 7 0

    • hahahah... ale wiesz że malowanie wałkiem się nie liczy ;)

      niektórzy po prostu chcą mieć zrobione porządnie, a nie byle jak

      • 0 7

  • Zmienić kolor lepiej oklejeniem

    Żeby zmienić kolor auta najlepiej je okleić.
    Jest to usługa dość tania (5-8tys w zależności od auta), nie powoduje problemów przy odsprzedaży (folię można zawsze zerwać).
    Ładnie położona daje efekt lepszy niż lakier.
    Do tego doskonale chroni lakier - w razie jakiś zadrapań czy nawet uderzeń drzwiami, lakier się nie uszkodzi tylko folia.
    Wgniecenie wtedy można zazwyczaj wyciągnąć polewając blachę wrzątkiem i używając większej przyssawki.
    Z kolei folię na uszkodzonym elemencie można wymienić, co kosztuje znacznie mniej niż lakierowanie.

    • 1 1

  • gdybym miał piniondze (1)

    to przemałowałbm se moje 25 letnie polo
    na kolor LGBT ... ale nie mam

    • 5 1

    • Sponsor

      Z chęcią ci zafunduje

      • 0 0

  • Pseudo reklama, pytać się o ceny w najdroższym warsztacie.

    Gdzie maluje ukrainiec, który maluje gdzie indziej taniej na własną ręke.

    • 4 0

  • (2)

    W zeszłym roku malowalem 2 zderzaki. Łączny kosz usługi 800zł, oczywiście nie w garażu tylko w profesjonalnym zakładzie w Gdańsku. I Panowie się ładnie postarali. Więc skąd te ceny żeście wzięli???!!!

    • 1 1

    • (1)

      To przepłaciłeś ze 2X.

      • 0 0

      • Ostatnio naprawiałem szkodę z AC w autoryzowanym serwisie, dwa nowe elementy plus lakierowanie dało na fakturze 14 tysięcy. :D

        • 3 0

  • Ciekawe jak z gwarancją?
    Ile na to dajecie? Pół roku, rok, dwa? I co konkretnie obejmuje?

    • 2 0

  • W trojmiescie ceny lakierowania sa nawet o 50% niz mniejszych miejscowosciach (1)

    Koszt lakierowania wcale nie jest taki drogi poprostu w Trojmiescie sa ceny nawet o 50% wyzsze niz w malych mniejszych miejscowosciach.Efekt pracy jest taki sam roznica w cenie ogromna.Material kupowalem sam.W trojmiescie wszystkich najbardziej interesuje kasa i by jaknajwiecej zarobic .

    • 5 0

    • Raczej 150%

      Tak jest.

      • 1 0

  • Kosztuje dużo za dużo! (1)

    1l lakieru 40 zł max - lakierowanie małego elementu gdzie potrzeba 0,3l 400 - 500 zł. jakość usług jest najczęściej co najmniej dyskusyjna - najzwyklejsze zdzierstwo a może nawet cwaniactwo!

    • 6 2

    • Kup sobie ten lakier i nie zapomnij o pedzlu skodo tylko to bierzesz pod uwage

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane