• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Infiniti wycofuje się z Polski

Michał Jelionek
13 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy obiekt Mazdy BMG w Gdańsku
Salon Infiniti Gdańsk został otwarty w październiku 2017 roku. Niebawem zostanie zamknięty. Salon Infiniti Gdańsk został otwarty w październiku 2017 roku. Niebawem zostanie zamknięty.

To już pewne - Infiniti wycofuje się z rynku europejskiego. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż aut spod znaku luksusowej marki Nissana.



Infiniti zakończy działalność na terenie Unii Europejskiej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zapowiedziano, że marka zniknie z naszego rynku do końca marca przyszłego roku.

Powód wycofania japońskiej marki z Europy jest prosty - obecność na tym rynku po prostu przestała się opłacać. W ciągu ostatniego roku sprzedaż spadła o połowę i wyniosła niespełna 6 tys. egzemplarzy w skali całej UE.

W połowie tego roku Infiniti wstrzyma produkcję dwóch modeli - Q30 i QX30, które składane są w angielskim Sunderlandzie. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE ta produkcja już kompletnie nie będzie dla Japończyków rentowna. W tym samym czasie przedstawiciele Infiniti będą pracować nad zakończeniem współpracy z dealerami, a mówiąc wprost - nad zamknięciem salonów.

Japończycy zapowiedzieli, że skupią się na kluczowych dla siebie rynkach, czyli Ameryce Północnej i Chinach. Infiniti wciąż będzie sprzedawało swoje auta w Europie Wschodniej.

W połowie roku zakończy się produkcja modelu QX30. W połowie roku zakończy się produkcja modelu QX30.
Jak zatem po wycofaniu japońskiej marki z Polski będzie wyglądała obsługa posprzedażowa w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych?

- Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian. Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody. Rozpoczęliśmy starania o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej - zdradza Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, importera marki Infiniti w Polsce.
Przedstawiciele Infiniti zapewniają, że gwarancja na samochody będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.

W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60.

Przypomnijmy, że salon marki Infiniti rozpoczął swoją działalność w Gdańsku stosunkowo niedawno, bo 5 października 2017 roku. Niebawem zniknie z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (121) 6 zablokowanych

  • "Rozpoczęliśmy starania o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej"

    Hahaha hahaha

    • 20 0

  • Cóż. Nowe i**otyczne normy emisji spalin i jeszcze parę lat i cały świat będzie miał samochody, a Europa elektryki przejeżdżające 80km.

    • 24 1

  • (8)

    kiedy salony Maserati, Astona Martina, Lamborighini i Bentleya w Trójmieście ?

    • 9 11

    • (4)

      na św. Dygdy czyli nigdy

      • 3 1

      • Jak bedzie Gwiazdka w Maju. (3)

        Po co wam takie drogie samochody? Zeby na parkingu przed hala targowa w Gdyni sie pochwalic?

        • 5 1

        • (2)

          Czyli drogie auto kupuje ske tylko dla chwalenia?

          • 1 0

          • Jeśli chodzi o powyższe marki

            to zdecydowanie tak.

            • 4 1

          • W gdyni tak

            • 1 1

    • Ty tak na serio pytasz? Za młodyś, nic jeszcze nie rozumiesz, nie wiesz w jakim kraju żyjesz.

      • 0 0

    • Maserati było w Gdyni w Orlowie

      i wykupiła salon Honda

      • 1 0

    • Najpierw sprawdz poprawna pisownie wymienionych marek "znawco motoryzacji"

      • 0 0

  • Klient chce takiego auta. (2)

    Tak to jest jak się produkuje na siłę co się chce zamiast tego co chcą klienci.A klienci chcą SUVa na gaz w automacie z dużym wyświetlaczem,tylną klapę dzieloną,panorama dach i fajnym tunelem między pasażerem a kierowcą taki jak ma Peugeot 3008.Reszta nie ważna.

    • 5 5

    • Tunel przeszkadza, jak dorośniesz zrozumiesz

      • 4 0

    • - nie ważna.

      Jaka??

      • 0 0

  • Ale kicha

    Zupełnie na poważnie zastanawiałem się nad Q50 V6 AWD.
    Ale prawdziwa przyczyna wycofania nazywa się... EURO 6d-TEMP od września 2019. Eko bzdura. Najwyraźniej nie opłaca się wprowadzać nowych silników i testować absolutnie każdej wersji/wariantu (wymóg!), przy tak niewielkim łącznym wolumenie sprzedaży.

    • 19 1

  • Infiniti jako top model z Nissana sam wpadl we wlasne sieci takze. (3)

    Nissan od kilkunastu lat produkuje duzo tansze ale bardzo eleganckie i atrakcyjne dla oka takze z bardzo wysokimi parametrami nizsze modele. Tj.: Maxima, Altima, Sentra. Zobaczcie na Google zdjecia. Klienci wola wydac na nie pieniadze niz doplacac od 15 do 20 tysiecy dolarow za samochod ktory tak naprawde niewiele sie rozni od nizej sklasyfikowanych modeli. Zawsze bylem fanem Nissanow i potem Subaru. Kto z was pamieta jeszcze Nissany ze originalna nazwa jaka kiedys byla Datsun?

    • 11 3

    • Mialem kiedys nowego Nissana Primere (2)

      W 90% procentach zjadla go rdza, zanim oddalem go za 1PLN. Zrazilem sie do tej marki i niczego wiecej od nich bym nie kupil.

      • 2 3

      • Tak. Byly czasy kiedy Japonczycy wchodzili na rynki (1)

        zachodnie w latach 60-tych. Karoserie bardzo kieosko zabezpieczane przed korozja. Nie potrafie powiedziec czy nie znali wtedy technologii albo metoda taniej chinszczyzny chcieli wejsc na rynki. Amerykanscy kierowcy bardzo narzekali na nie wlasnie z tej przyczyny. Ale to juz jest historia bo dzisiejsze wozy sa znakomite.

        • 0 0

        • Mialem nissana suny-g.... jakich malo

          • 0 0

  • Wygląd (1)

    Moim zdaniem główną przyczyną niepowodzenia jest wygląd tych samochodów, a drugą brak przestrzeni w środku i mikroskopijne bagażniki.

    • 6 3

    • Dobre

      Żarty. Ludzie oglądają się za tymi samochodami bardziej niż za Porsche, których choćby w Poznaniu jest tyle co nowych passatów, Infiniti od zawsze robiło samochody niemal tak zmysłowe jak Alfy, o wiele bardziej przyjemniejsze dla oczu linie niż w Lexusach, nie wiem kto napisał, że problemem jest ich wygląd chyba tylko zawistny użytkownik ostatniego i prawdziwego samochodu jedynego na swiecie e39 z dwulitrowym dieslem w em-pakiecie składanym z kilku trupów.

      • 0 1

  • w Unii motoryzacja się skończyła (2)

    Dobre marki nie chca wsadzać 1 litrowych 3 cylindrowych silniczków do fajnych dużych samochodów. Normy spalin wykończyły dobrych producentów. Teraz sie produkuje jednorazówki i sprzedaje za kupę kasy

    • 30 1

    • jeden z nielicznych

      merytorycznych komentarzy
      :)

      • 1 1

    • jakby wstawiali kucizne to by dzialalo. Wylewane tloki sa poporstu za slabe do takiego sprezenia.

      • 0 0

  • Przestraszyli sie morawieckich (2)

    pojazdów elektrycznych, w produkcji których Polska będzie liderem i potęgą w Europie

    • 7 8

    • (1)

      hehehehe
      jaki jesteś zabawny

      • 3 0

      • Schetyna jest zabawny i Bronisław razem z kelnerem

        • 2 2

  • Salon po Infinity (3)

    Super miejsce w Gdańsku na salon Tesli

    • 12 4

    • Ta akurat, kościół tam postawią ze stacją szybkiego ładowania dla Tesli.

      • 2 2

    • Jeronimo Tesla

      • 5 0

    • Tesla likwiduje salony

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane