• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak oni chcieli to przewieźć? Skuteczna kontrola ITD na autostradzie A1

MKo
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Niczym niezabezpieczone opony leżały pod burtą dostawczaka. Ładunek tak napierał na jedną ze ścian naczepy, że kierowca nie był w stanie jej otworzyć, by opony nie wysypały się na jezdnię.
  • Niczym niezabezpieczone opony leżały pod burtą dostawczaka. Ładunek tak napierał na jedną ze ścian naczepy, że kierowca nie był w stanie jej otworzyć, by opony nie wysypały się na jezdnię.

Stertę opon pod plandeką i spięte przetartym pasem skrzynie z sadzonkami zastali inspektorzy transportu drogowego w Gdańsku podczas kontroli aut dostawczych przy bramkach autostrady A1 w Rusocinie. Kierowcy zostali ukarani mandatami i mogli ruszyć w dalszą drogę dopiero po prawidłowym zabezpieczeniu ładunków.



W pierwszym przypadku kierowca przewoził skrzynie z sadzonkami drzew na platformie z burtami. Druga warstwa skrzyń nie została prawidłowo zabezpieczona przed przemieszczeniem do przodu. Ponadto inspektor stwierdził nieprawidłowe zastosowanie pasów zabezpieczających.

Drugi z kontrolowanych pojazdów przewoził opony na naczepie typu burto-firana. Kierowca został podczas kontroli wezwany do otwarcia jednej ze stron kontrolowanej naczepy. Jak się okazało, nie było to możliwe ze względu na napierającą na kurtynę masę ładunku. Otwarcie groziło wypadnięciem ładunku poza przyczepę.

W obu przypadkach kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi oraz zakazano dalszej jazdy do momentu prawidłowego zabezpieczenia ładunku.

  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
  • Drugi z kierowców przewoził sadzonki w skrzynkach niewłaściwie zabezpieczonych przetartymi pasami.
MKo

Miejsca

Opinie (71) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Tomek

    Co oni od tych opon chcieli... Jak panom inspektorom przewoźnik i producent wytoczy sprawę cywilna w sądzie to odechce się kontroli....d**ile nie wiedzą co robią

    • 0 0

  • Francja

    We Francji jakoś nie ma problemu i można tam w ten sposób przewozić opony. ITD bierze przykład z BAG, wszystkiego się czepiają i wyciągają pieniądze z kieszeni przewoźnika. Szkoda, że brakuje tendencji godziwej zapłaty za transport. Nic tylko wyciągać pieniądze, bo jak masz firmę to pewnie masz dużo pieniędzy... A ITD tylko nowe zabawki sobie kupuje

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    ITD do przeszkolenia! (25)

    Co jest nieprawidłowego w załadunku opon na jodełkę? W taki sposób ładują najwięksi producenci w Europie, Niemczech, czy Holandii... Po co ma otwierać burtę, ten ładunek ładuję się i rozładowyeuje od tyłu. Jasne, że burty nie da się otworzyć jak towar się o nią opiera. Żenada!

    • 334 74

    • 15 lat robisz i widać się nigdy nie nauczysz zakuty łbie (8)

      Przestań brednie wypisywać o jodełce jak prostego tekstu zrozumieć nie potrafisz samochwało

      • 31 62

      • (7)

        Myślisz, ze jak tyle lat jedyne, co robi, to ciężarówkami jeździ, to ma chociaż maturę?:)

        • 13 28

        • a od kiedy potrzebna jest matura do kierowania autem ? (4)

          Matura to nie jest zawód

          • 20 0

          • A mój mąż z zawodu jest dyrektorem! (3)

            • 13 0

            • ale jeszcze ważniejsze aby był w partii.

              • 0 0

            • A ja ogolić się nie dam. Noszę zarost od przed wojny! (1)

              • 3 0

              • chamstwo się zjeżdża z całego świata, na bramkach w rusocinie kasza niedogotowana...

                • 3 1

        • Ma maturę i studia niektóre a głąb jakich mało.
          W ostatnich czasach to maturz

          • 1 1

        • jaki ma doktorat a jest tumanem

          • 23 14

    • Nie takie nadwozie!

      Opony załadowane prawidłowo, tylko...samochodzik zły. Też tak woziłem opony, ale w izotermie. Co do zasady, firanka musi być tak załadowana, żeby dało się otworzyć burtę. Pomijam patologię uprawianą w Niemczech, gdzie po dach ładuje się używane ciuchy w workach, a żeby się kontener nie rozlazły na boki, spina się go wewnątrz poprzecznie pasami

      • 2 0

    • Idealny przykład buraczka któremu za sam wpis powinno sie odebrac prawojazdy na minimum 10lat! (3)

      Nikt tak nie ładuje opon zadne producent!!I to jest potwierdzone od kazdego producenta opon!!
      Ale unas mamy najwiecej piratów drogowych nie tylko w blachoszrotach ale i jak widac innych kategorii!!
      I jeszcze taki dzban che pouczac ITD !!

      • 21 42

      • To jak się ładuje opony? Woziłem dla Fuldy Continental Goodyear i wszyscy ładowali na jodełkę

        • 5 1

      • Haha. Ciekawe jak to zweryfikowałeś. Dzwoniłeś do wszystkich po kolei?

        • 3 2

      • W pupie byles

        stolec

        • 12 10

    • Kierowca

      Woziłem opony identycznie były ładowane pierwszy raz nie wiedziałem co i jak to we Francji ledwo na bramkach się mieściłam i nikt się nie czepił, później jak już wiedziałem co to może zrobić to spisałem pasami deski i było wszystko ok

      • 2 1

    • bo oni wiedzą że to jest niezgodnie z 2568 rozporządzeniem ministra transportu.

      każda opona musi mieć swoją paletę i 3 kg strecza.

      • 1 2

    • Ładunek wystaje po za obrys naczepy

      ITD miało racje- ładunek źle zabezpieczony.
      Autor artykułu laik... jak się ładuje opony takie jak na zdj to albo na sztywną zabudowę albo załadowca każe mieć 8 desek n a stronę... i duuuużo pasów

      • 4 0

    • w transporcie na jodełkę nie ma nic złego, ale nie chcesz chyba powiedzieć że ten bajzel na zdjęciu to jest transport na jodełkę

      Odbiorca opon widząc to powinien zrobić zdjęcie i bez rozpakowywania odesłać cały transport jako uszkodzone w transporcie.

      Jak chcesz zobaczyć jak wygląda ładunek opon na jodełkę wpisz sobie w google "Tak wygląda załadowany TIR opon."

      • 9 1

    • Opony są ułożone odpowiednio. Kierowca nie zadbał jednak o ich właściwe zabezpieczenie. Po pierwsze : na burtach brakuje desek które zabezpieczają towar tak,żeby nie wyciskał plandeki (można wtedy bez problemu ją otworzyć). Po drugie: co dwa,trzy rzędy zabezpiecza się ładunek pasami na krzyż. Jeżeli ktoś tak zabezpieczy swój ładunek, nie będzie na pewno miał problemów z policją.

      • 13 1

    • I wszystko jasne

      Kazałbym Ci jechać całą drogę koło niego na motorze.

      • 2 1

    • (1)

      To są impotenci intelektualni wynajęci przez państwo do niszczenia polskiego transportu.

      • 22 25

      • Popieram,

        Większość dorosłe sierotki, nie znające się na niczym poza przepisami "wrytymi" przed odpwiednimi egzaminami, Sweterek, komputerek i na ulicę gnębić obywateli bo pisowcy potrzebują siana by nie przegrać wyborów z kretesem...

        • 8 8

    • Ułożenie na jodełkę jest prawidłowe

      Tyle, że burty tej naczepy nie są przystosowane do takiego transportu, widoczny jest brak poprzeczek. Niechlujstwo i tyle

      • 41 2

    • Co w razie wypadku?

      Z tego co rozumiem (poprawcie mnie jak się mylę) to te opony były ułożone "na ścisk" a nie spięte, tak? Czyli w razie nieszczęśliwego wypadku mogłyby być ciśnięte na przykład na pas ruchu w przeciwnym kierunku, robiąc rzeźnię niejednej rodzinie. A tak dla przypomnienia, Niemcy i Holandia są w Europie. Pozdrawiam.

      • 8 17

    • Na temat

      Witacza mało masz doświadczenia,skoro pytasz!

      • 1 1

  • Stare opony idą na produkcję lewego węgla (2)

    • 7 4

    • (1)

      opony są nowiutkie.

      • 1 0

      • ale tańsze od węgla i dobrze trzyma ciepło

        • 0 0

  • (6)

    Opony zaladowane jak najbardziej ok chociaż gdyby były w koszach było by idealnie a do sadzonek zostało podstawione nie prawidłowe auto ale podejrzewam ze było 100zl tańsze niż izoterma lub chłodnia. Kary powinny być dla załadowcy bo nie powinien załadować jeżeli stwaza to zagrożenie. Tylko u nas nie ma kar dla firm wiec aby wyjechało.

    • 41 6

    • A od czego ty jesteś przy załadunku

      • 0 0

    • (3)

      To kierowca odpowiada za to, czy załaduje towar. On odpowiada za załadunek, zabezpieczenie ładunku i tyle w temacie. Widzę, że ładunek będzie kijowo leżał to telefon do szefa, że nie zabieram części albo wszystkiego i już.

      • 4 6

      • (2)

        Tak tak xD bajki jak na garbsenie: podjechałem pod firmę i drzwonie do starego że nie ładuje a stary mówi że ok i wysyła inne auto xD

        • 4 1

        • (1)

          ale to przepisy o tym stanowią a nie bajki. Kierowca odpowiada za bezpieczeństwo przewożonego ładunku

          • 3 0

          • A szef za to czy kierowca będzie dalej pracował

            • 1 0

    • kierowca może poinformować ITD przed odjazdem z pod rampy

      • 0 1

  • Pieprzenie

    A jak niby te opony miały jechać? Jedne na drugich? Przy tych temperaturach po np2 dniach transportu to te opony zaproponowałbym dla.panow z itd to by ich trochę popodrzucalo i może więcej rozumu do głowy by weszło. Czym ten transport zagrażał? Że nie mógł otworzych plandeki? Opony od zawsze.ukladalo się od.przodu do tyłu i nigdy nie widziałem żeby cokolwiek się stało. No ale oni są zawsze mądrzejsi. Przykład idzie z.gory karać i ściągać kasę to ich motto.

    • 0 0

  • Wszystko ok

    Przecież wszystko jest ok

    • 0 0

  • Zabezpieczenie.

    Ja mam pytanie do szanownych państwa inspektorów , jak maja być odpowiednio zabezpieczone opony ? Proszę o opisanie jak ma wyglądać poprawne zabezpieczenie.

    • 0 0

  • Prawidłowo zaladowane (1)

    A jak by wiózł węgiel to też kazali by otworzył burty, bo jest napisane że to burtofiranka, albo inspekcja już spada na dziady albo pismak coś pogoglowal i bez wiedzy pisze brednie.w żadnej fabryce w Europie nie zaladuja inaczej opon.krokodyle na szkolenia.

    • 6 1

    • Potwierdzam. Opony w jodełkę. Tak ładują producenci więc jeśli nie miał gabarytów to nie powinni się czepiać

      • 0 1

  • To już ITD nie umie znaleźć poważniejszych naruszeń?!

    Nie mają wag aby łapać przeładowane tiry albo urządzeń do kontroli spalin, to się zajmują jakimiś d.i i jeszcze robią z tego aferę!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane