• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przechowywać opony?

mJ
4 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (46)
Jak i gdzie przechowywać opony po wymianie? Jak i gdzie przechowywać opony po wymianie?

Każdy właściciel auta chce, aby zakupiony komplet opon służył jak najdłużej. Na żywotność opony wpływa wiele czynników, a jednym z nich jest poprawne przechowywanie, gdy ta nie jest używana. Z tego artykułu dowiecie się, jak efektywnie przechowywać opony po sezonowej wymianie.



Gdzie przechowujesz opony?

Wielu kierowców nie chce zagracać swojego garażu czy piwnicy, dlatego odpłatnie przechowuje opony w magazynie u wulkanizatora. Ten artykuł skierowany jest do osób, które we własnym zakresie przechowują opony. Po jego przeczytaniu zapewne część kierowców zorientuje się, że przez wiele lat robiła to źle. Rzeczywiście, przy tak z pozoru błahej czynności można popełnić kilka błędów, które wpływają na żywotność opon.

Koszt wymiany opon wzrósł nawet o 20 proc. Koszt wymiany opon wzrósł nawet o 20 proc.

Same opony



Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę, że niepoprawne przechowywanie opon przez kilka miesięcy (np. letnich w okresie zimowym) może prowadzić do deformacji i uszkodzeń gumy.

Dla zdemontowanych opon kluczowe jest miejsce przechowywania. Najczęściej lądują one w piwnicy bądź w garażu. Pamiętajmy jednak, że miejsce składowania opon powinno być przede wszystkim suche, pozbawione dostępu do słońca i najlepiej o stałej, niskiej temperaturze. Wilgoć panująca w piwnicach nie będzie sprzymierzeńcem. Podobnie, jak składowanie opon przy źródle ciepła (np. piecu czy grzejnikach), wszelkiego rodzaju chemii z rozpuszczalnikami na czele czy urządzeniu generującym ozon.

Opony bez felg nie powinny leżeć jedna na drugiej - taki układ grozi odkształceniami opon, szczególnie tych leżących na dole. Zaleca się, aby opony stały pionowo obok siebie. Co więcej, warto je co jakiś czas obracać, najlepiej co cztery tygodnie, aby wielomiesięczny nacisk na jedną ze stron nie spowodował odkształceń.

Samych opon nie powinno się wieszać na hakach. Po kilkumiesięcznym wiszeniu może dojść do deformacji gumy.

Wulkanizacja - Gdańsk, Gdynia, Sopot



Całe koła



Gdy dysponujecie kompletem kół (opony plus felgi) to najlepszym rozwiązaniem jest ich powieszenie na ścianie, na hakach, lub ewentualnie ustawienie poziomo w tzw. stosach. Gdy zdecydujecie się ułożyć koła jedno na drugim - to warto położyć pod spód kawałek kartonu. Całych kół nie powinno się układać pionowo, obok siebie, bo opona pod wpływem ciężaru obręczy może się odkształcić.

Przygotowanie auta do zimy. Co warto wozić w bagażniku? Przygotowanie auta do zimy. Co warto wozić w bagażniku?

Przechowywanie w workach



Wulkanizatorzy jak najbardziej zalecają przechowywanie opon w workach z tworzywa sztucznego. Co istotne jednak, zanim spakujecie ogumienie do worków - te powinny być wysuszone, bez wilgoci. Po wpakowaniu opon do worów należy pozbyć się z ich wnętrza jak najwięcej powietrza i najlepiej hermetycznie zakleić je taśmą. Szczelne przechowywanie opon w workach ma zapobiec odparowywaniu olejów z mieszanek gumowych.

Kiedy zmienić opony na zimowe? Kiedy zmienić opony na zimowe?

Zadbaj o czystość



Warto przy tym dodać, że zanim opony czy też całe koła trafią do przechowalni - zaleca się doprowadzić je do porządku. Wystarczy umyć je przy pomocy wody z detergentem i szczotki.

Czy opony wielosezonowe są bezpieczne? Odpowiadają eksperci z Politechniki Gdańskiej Czy opony wielosezonowe są bezpieczne? Odpowiadają eksperci z Politechniki Gdańskiej
mJ

Opinie (46)

  • (13)

    Znajomy z pracy jeździ na wielosezonowych. Są podobno wyśmienite na każdy sezon. Więc nie wymienia. Jednak jak wczoraj sypnęło to przyjechał do pracy tramwajem. No i mówi :"no wiecie w taka slizgawice to..."

    • 30 13

    • Wielosezon to letnia udająca że może coś więcej. (4)

      Coś jak napęd 4x4 w Dusterze w porównaniu do Land Rovera

      • 9 18

      • U Michalina Crossclimate tak (1)

        ale w większości ludzie właśnie powielają takie błędy,bo to opona homologowana jako zimowa z dopuszczeniem letnim.

        • 8 1

        • Skąd ty te "mądrości" czerpiesz?

          Pokaż jakis dowód na to, że to są niby zimówki, skoro po bieżniku nie poznajesz.

          • 1 1

      • no tak, ostatnio Dusterem 4x4 wyciagalem wypasione Audi 4x4 (1)

        Widocznie Dusterem nie jezdzisz...

        • 3 3

        • Taaaa, jasne....

          "Wypasione" Audi to ma torsena, przy którym Twój Duster to nawet nie stał.

          • 5 3

    • Opony zimowe nic nie dają na lodzie (4)

      • 13 9

      • (1)

        Jeżdżę aktualnie na letnich i zapewniam, że na zimówkach na lodzie jest dużo lepiej. Zwłaszcza przy hamowaniu

        • 8 1

        • letnie zimą, przy hamowaniu w rowie, lub na drzewie na pewno są lepsze

          szybciej się ginie

          • 3 0

      • A gdzie tu masz czysty lód? Zwykle to jest mieszanina z przewagą śniegu i błota.

        • 3 3

      • "nic nie dają na lodzie..."... Typowy tekst golasa co żałuje na wymianę opon.

        • 8 5

    • I slusznie zrobil. Kiedys jak porzadnie sypnelo wyjechalem na zimowkach na glowna na dzielni. Po godzinie stania w korku

      wrocilem do domu. Kiedy sypie i mozna jechac tramwajem, to raczej bardzo dobry pomysl. Nawet majac zimowki.

      • 7 0

    • wielosezonowe są dla oszczędnych

      tramwajem przyjechał, bo nie chciał zamoczyć opon

      • 3 1

    • najlepsze opony nie pomogą gdy nie potrafisz jeździć

      Gdy zima kolejny raz zaskoczy rodaków to zwykle najlepsze niemieckie zimowe opony nie pomagają.
      Zwyczajnie nie umiemy jeździć. Korki i jazda 20km/h

      • 0 0

  • (3)

    Ja mam i polecam całoroczne.Odpada kosztowna wymiana i składowanie.Polecam.

    • 7 11

    • Pod każdym artykułem jest twój komentarz.....

      • 1 1

    • Ić stont

      Gastarbeiterze

      • 1 1

    • Pojedź w góry, po pierwszym dzwonie szybko zmienisz zdanie.

      • 1 0

  • Prawidłowe przechowywanie opon jest niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa na drodze. (5)

    Niestety niewiele zakładów przechowuje opony w szczelnie zamkniętych workach wypełnionych argonem, narażając swoich klientów na ryzyko poważnego wypadku z powodu utraty w oponach ich właściwości jezdnych. Dlatego opony zimowe po dwóch sezonach powinny być utylizowane, żeby mieć gwarancję bezpieczeństwa na drodze.
    Należy jak najszybciej wyeliminować z dróg seryjnych zabójców na oponach całorocznych. Mam nadzieję, że za używanie takich opon będzie konfiskata pojazdu albo jego równowartości, bo taki kierowca jest bardziej niebezpieczny od pijanego, ale na markowych oponach zimowych premium.

    • 2 20

    • Podstawa to powietrze premium (1)

      innym nie pompuje,ufam wulkanizatorowi

      • 6 0

      • ja uzywam tego powietrza tez do sieci WIFI, odkad kupuje to powietrze do WIFI internet dziala o wiele lepiej :)

        • 2 0

    • Marna prowokacja......

      Wyjedź do KRLD, tam nie będziesz miał takich problemów

      • 1 2

    • a jak pijany bedzie jechal na opnach po 4 sezonach, powinno sie tez konfiskowac auta w calej okolicy (1)

      • 2 0

      • A nawet w dwóch okolicach

        • 0 0

  • Bez składu i ładu (7)

    Same bzdury jak opona naciska na regał to się odkształca a jak samochód stoi na kołach kilka kilkanaście godzin i dłużej to się nie odkształca bo samochód nic nie waży i nie ma nacisku ciekawe co piszący te wypociny miał z fizyki ???

    • 45 10

    • Sam obaliłeś swoją teprię. (4)

      Opony postawione na regale zazwyczaj stoją cały sezon, a zamontowane stoją kilka / kilkanaście godzin.

      • 2 1

      • a jak ktoś całą zimę nie odpala samochodu? (1)

        • 3 1

        • to mu się odkształcą

          • 1 0

      • Obalił? (1)

        A jaki ciężar ma opona?
        Chłopie - daj se siana.
        Magazynowanie opon to kolejny sposób na łatwą kasę od naiwnych.
        A jak samochód stoi 1-2 tygodnie? 300-400 kg na każde koło?
        Aa, no tak, trzeba jechać znowu wyważać :D

        • 6 1

        • Zrób doświadczenie.

          Jedną oponę postaw na cały sezon i jej nie ruszaj, a drugą też postaw, ale obracaj ją o kilkanaście stopni co kilkanaście dni. sam zobaczysz jak będą wyglądać obie opony.

          • 0 0

    • zostaw samochod na dwa miesiace bez ruchu to zrozumiesz

      • 3 1

    • Ty tak na poważnie? I jeszcze tyle osób to polubiło nic więc dziwnego że nasz naród jest jak owieczki, dzieci we mgle.

      • 2 1

  • Przechowuję w serwisie i nie mam żadnych problemów z wymianą. (2)

    • 3 3

    • A wiesz jak je tam przechowują...? (1)

      • 1 2

      • Nie interesuję się tym. Co 3 lata zmieniam komplet

        opon zimowych i letnich.

        • 2 1

  • (1)

    Jak schodzę do mojej piwniczki obracać wina, aby dojrzewały, to przy okazji obracam opony.

    • 40 2

    • jaboli się nie obraca, miesza się siara

      opony mózgowe po wypiciu jabola same się obracają

      • 4 0

  • nigdzie (2)

    kupic całoroczne

    • 4 8

    • Całoroczne mają zalety, mają wady.... (1)

      • 2 1

      • jak wszystko w życiu

        • 3 0

  • Mam taki myk, ze Ja opony przechowuje na samochodzie. Jak sie zuzyją wyrzucam i kupuje nowe. (1)

    Aha, juz wyjasniam, ten moj trik wprowadzi w rozpacz przechowalnie opon. Uzywam opon calorocznych.

    • 8 4

    • Rozkminiłeś system

      Agenci już po Ciebie jadą. Podążaj za białym królikiem.

      • 4 0

  • Ja przechowuję opony na felgach zamontowanych na samochodzie. Cały rok.

    • 5 3

  • Na płasko. W piwnicy

    • 8 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane