• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie auta lubimy? Sprawdził to dealer Opla

Mart
31 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Wiemy, jakie samochody wybieramy najczęściej. Podium na naszym rynku okupują Skoda, Volkswagen i Toyota. Jakie są jednak preferencje klientów wśród poszczególnych modeli? Na opracowanie bardziej szczegółowych statystyk pokusił się jeden z trójmiejskich dealerów Opla.



Do tej pory żadna z obecnych na pomorskim i trójmiejskim rynku motoryzacyjnym firm nie badała dokładniej gustów i preferencji klientów. W salonach przeważnie możemy dowiedzieć się, które modele cieszą się największą popularnością, ewentualnie z jakim silnikiem i w jakim kolorze.

O lepsze poznanie preferencji klientów pokusiła się firma Serwis Haller, zbierająca na bieżąco i uaktualniająca dane o motoryzacyjnych preferencjach mieszkańców Trójmiasta i Pomorza, którzy wybierają markę Opel. Dane stworzono w oparciu o dwa popularne u nas modele - Corsę i Astrę.

- Wynika z nich, że najbardziej popularnymi wśród prywatnych, pomorskich klientów Opla wersjami Corsy i Astry, są modele z nadwoziami pięciodrzwiowymi, stanowiącymi odpowiednio 85 proc. wszystkich nabywanych Cors i 79 proc. Astr. Nadwozie trzydrzwiowe w małej Corsie stanowi 15 proc. całej sprzedaży, natomiast w przypadku Astry, na wersję kombi decyduje się 17 proc. nabywców. Czterodrzwiowego sedana wybiera 4 proc. kupujących - mówi Józef Haller, wiceprezes firmy.

Czym kierujesz się przy wyborze samochodu?

Jakie kolory lubią klienci Opla? W przypadku Corsy najpopularniejszy jest szary, który wybiera 37 proc. odbiorców, czarny 21 proc., czerwony 14 proc. i niebieski 8 proc. Natomiast w przypadku Astry, najczęstszym kolorem jest czarny, w którym gustuje 40 proc. pomorskich klientów, szary 26 proc. i brązowy 16 proc. Tylko 7 proc. klientów wybiera kolor srebrny.

Silniki? Najbardziej pożądanymi w miejskiej Corsie są silniki o pojemności 1.2 l i mocach 69KM i 85KM, w które wyposażanych jest 66 proc. kupowanych aut. Z kolei na silnik 1.4 100KM decyduje się 33 proc. nabywców. W przypadku większej Astry, najpopularniejszym napędem jest 140-konny, turbodoładowany silnik benzynowy 1.4. Silnik o tej samej pojemności ale mocy 100KM stanowi 8% sprzedaży, natomiast na jednostkę 1.6 115KM decyduje się 42 proc. klientów. Co ciekawe, tylko 6 proc. to silniki wysokoprężne.

Wisienką na torcie mającą zwieńczyć badanie gustów klientów, było stworzenie przez dealera "metropolitarnego Adama", samochodu, który mieli spersonalizować sami klienci. Znalazły się w nim opcje, które wybrała największa ilość osób spośród fanów firmy na Facebooku.

Jakiego Opla Adama najchętniej widziałby mieszkaniec Trójmiasta i Pomorza? To samochód w wersji wyposażenia SLAM, z silnikiem 1.4 100KM, w kolorze czarnym z białym dachem oraz czarnymi felgami i listwą przednią z logo marki Opel, obudowami lusterek zewnętrznych w kolorze czerwonym oraz półskórzaną czarną tapicerką.

Taka próba wyłonienia jednego, "podobającego się" wszystkim samochodu, to oczywiście zabawa. Jednak tuż po zakończeniu plebiscytu, jeden z klientów nieznający jego wyniku, zamówił prawie identyczny samochód jak ten, który wybrali internauci. Różnił się tylko kolorem obudowy lusterek.

Sprawdź gdzie znajdują się salony dealerów marki Opel w Trójmieście.
Mart

Opinie (54) 2 zablokowane

  • jeszcze troche to Unia Europejska (11)

    będzie wsadzać do więzienia ludzi, którzy mają pojemność silnika większą niż 2.0

    • 35 2

    • (10)

      uważasz, że silnik 2.0 jest zbyt słaby? Podaj jakieś sensowe argumenty za większą pojemnością.

      • 1 7

      • szybciej poderwiesz kobietę jak masz większy silnik, np. 4,8 litra

        niż np. seiczento 0,6 litra

        • 13 2

      • (7)

        bezpieczne wyprzedzanie TIRa na drodze krajowej.
        bezpieczne włączanie się do ruchu
        szybkie właczanie sie do ruchu - płynność ruchu
        możliwość "uskoczenia" w podbramkowej sytuacji.

        Osobiście mam 2.0 diesel 190 koni i wiem ze nastepny bedzie 3.0 i moc około 250.

        Dziś taki silnik spokojnie przy moim stylu jazdy zamknie się w 7,5-8 litra na 100 km ... aktualnie mam 6,35l/100km a zimą na węższych oponach i bez klimatyzacji schodze poniżej 6.

        MOC pod pedałem daje bezpieczeństwo ... i mi przyjemnosc z jazdy oraz spokoj.

        • 17 1

        • (1)

          Zgadzam się w pełni, ale to raczej moment obrotowy daje bezpieczeństwo i to on decyduje, że auto przyspiesza, szczególnie w Twoim przypadku ( diesel)

          • 8 0

          • moment obrotowy i moc to parametry od siebie zależne

            jak masz dużą moc przy danych obrotach to i moment bedziesz miał duży przy tych własnie obrotach. nie mylić z mocą maxymalną i momentem maxymalnym. wzór M = 7021,5 x P/n. P - moc w koniach mech., n - ilość obr/min. przykład. auto ma 100 koni przy 6000 obr/min, zatem moment przy tych 6000 obr/min wynosi 117 Nm. a przy 3000 tam gdzie bedzie miało maxymalny moment powiedzmy na poziomie 150 Nm moc bedzie wynosila 64 konie mech.

            • 1 0

        • Mówisz ze ci wyszło i zaokrągliłeś do 6,35.

          Ja myślę że za mało dokładnie to wyliczyłeś.
          Było podać wynik do pięciu cyfer po przecinku. Wtedy byłoby lepsze samopoczucie i blżej wyniku 6,34

          • 1 3

        • :)

          dokładnie... 2,5 litrowy turbodiesel 143 koni pozdrawia (i nie muszę pisać jaka marka, kto zorientowany ten wie)

          • 0 0

        • ja tam bezpiecznie wyprzedzam nawet 60 konnym autem

          po prostu styl jazdy mam inny, nie wyprzedzam tak czesto a gdy to robie to z rozbiegu przy roznicy predkosci z autem wyprzedzanym. nie czaje sie jak niektorzy partyzanci na zderzaku. moc jest fajna do zabawy i do tego zeby bylo cicho w samochodzie. komfort wyprzedzania tez lepszy ale bezpieczenstwo juz zalezy od istoty ktora zasiada za kolkiem czyli najslabsego elementu

          • 0 0

        • (1)

          A ja, w przeciwieństwie do Ciebie, nie muszę mieć 350 KM pod maską, wystarczy mi 82KM mojego Poloneza.
          ... tylko że ja mam się czym pochwalić między nogami... ;-P

          • 0 1

          • ja też mam czym sie pochwlaić miedzy nogami ale zamiast 82KM mam 350

            czyli generalnie mam lepiej

            • 0 0

      • nie ma za słabego silnika

        wszystko zależy od kierowcy i jego poczynań. jak stawiasz na dynamike to moze byc za slaby, jak jedziesz ospale to nie. dla mnie jest za slaby bo w aucie szukam emocji, lubie wciskanie w fotel, ale nie przesadzam i nie przekraczam przepisow. nie dostalem nigdy mandatu a prawko mam od 12 lat.

        • 2 0

  • tanie, niezawodne - takie lubimy (3)

    ot taka prawda

    • 18 1

    • ale takich nie ma ;) (2)

      Albo kupujesz auto tanie - Dacie, Fiata, Chevroleta, albo niezawodne - czyli de facto droższych marek (poza francuskimi, bo te są drogie i awaryjne). Gołosłowie? Proszę o sprawdzenie raportu awaryjności aut DEKRA, TUV czy ADAC - tam to widać czarno na białym. Moim zdaniem akurat wspomniany tu Opel znajduje się mniej więcej w połowie stawki, choć raczej w tej lepszej części. Pozdrawiam

      • 2 7

      • (1)

        podobnie sprawa jest z cenami ... w wyższej połce marek popularnych.
        Marki Premium jak Audi, BMW czy MB pozostawiam w innej lidze jakościowej i cenowej.

        • 0 3

        • marki premium? haha

          wez nie zartuj :) mozesz co najwyzej najdrozsze modele uznac jako premium.

          • 2 0

  • Każdy diler swój towar chwali a my lubimy takie na jakie nas stać.

    • 19 1

  • To jest bezpłatna reklama czy w sumie co ?....

    Może do mnie ktoś przyjedzie i za darmo wsadzi taki tekst ?!

    • 15 3

  • (4)

    Po pierwsze nie chciałbym mieć w garażu żadnego Opla.

    • 24 7

    • Przy takich samych cenach jak na zachodzie, a zarobkach 4-5razy mniejszych możemy sobie pooglądac auta w katalogach.

      • 9 1

    • (1)

      nowe auto w Polsce? niezły ubaw. Zarabiam 600Euro, a auto kosztuje np 20tys Euro. Niemiec zarabia 3000Euro, a auto ma za taką sama cenę.

      • 14 1

      • to pracuj w niemcach

        • 3 7

    • ja tez bym chcial miec ferrari, rollsa, atoma jakiegos

      no ale mnie nie stac, wiec musz smigac jakimis oplami, citroenami czy innymi toyotami

      • 1 0

  • Opel Adam :) (1)

    Kiedyś był periodyk o takiej samej nazwie/tytule. Nie nazwałbym tego zbiegiem okoliczności. W czym Opel jest niebanalny i czym się wyróżnia, żeby być jego fanem? No czym?

    • 7 5

    • niczym tak samo jak reszta konkurencji

      dopiero mocne i drogie auta RWD albo ze stalym 4x4 sie wyrozniaja, jakies lepsze cabriolety tez, a tak to sama marka opel to taka sama jak reszta stawki

      • 1 0

  • Jakie auta lubimy ? (3)

    Na pewno nie ople...

    • 22 8

    • haha (1)

      golfy i pasaty jako szczyt luksusu ;) albo mercedesy, ktore bardziej gnija niz niejeden opel(osobowki nie mowiac juz o dostawczakach)

      • 1 5

      • jeżdżę oplem

        10 latek ma i 325 tys km - żyletka nie auto , nie chcę
        póki co innego

        • 1 0

    • to jakie?

      • 0 0

  • Czarne, szare, srebrne... (3)

    Wybiera większość wg statystyk. Wg ankiety natomiast ludzie kierują się "własnym gustem i osobistymi preferencjami". Jeżeli jednak wierzyć statystyce to wszyscy te gusta mamy takie same...

    A może to producenci dają nam wybór jak za PRL... Chociaż wtedy można było mieć żółtego fiaciora, zielonego mercedesa czy błękitnego opla. Teraz wszystko na jedną modłe...

    • 10 0

    • Producenci dają nam wybór koloru! Niestety wiekszość z nas kupuje samochód używany lub taki który akurat stoi w salonie. Mało kto zamawia samochód który sam personalizuje.

      • 3 3

    • osobistą preferencją

      jest np. brak dopłaty do lakieru metalizowanego, co u większosci producentów daje jeden lub dwa kolory do wyboru:)

      • 2 0

    • @dealer zioła

      dokładnie opisałeś czym jest leming, w twoich słowach: "Wybiera większość wg statystyk. Wg ankiety natomiast ludzie kierują się "własnym gustem i osobistymi preferencjami"." nic dodać nic ująć.

      • 0 0

  • Trzeba mieć JOBLA, by kupić OPLA.... (4)

    • 7 9

    • oj tak (2)

      opel, ford - toto szybciej rdzewieje niż jeździ

      • 0 0

      • mi nissan zardzewiał (1)

        • 1 0

        • a mi blotniki w mazdzie 3, zaraz nad kolami te ranty czy jak to sie nazywa

          ale to norma w tej marce

          • 1 0

    • ja jego

      jakbys sie podpisał, fan porsche, albo fan ferrari albo chociaz BMW to bym zrozumiał. ale mazdy? toż to to samo co opel tylko z innego kraju. takie samo dziadostwo, powolne, z malym silnikiem, dla rodzin z dziecmi i psem

      • 1 0

  • Opel - popel (2)

    Opel z cennikiem astry lub insygni to celuje chyba w półkę premium...jakaś porażka

    • 5 5

    • uzywane insignie dostaniesz juz od 40tys

      jak nie chcesz insigni to moze kia optima? No bo nie powiesz mi, ze passat jest lepszy...

      • 1 0

    • przeciez kosztuje tyle samo co avensis czy mundek

      porownywalem insignie z bmw 3 i za podobny silnik i wyposazenie nowy opel kosztuje 20-25 klockow mniej. wiec raczej cena premium nie jest

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane