• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jazda na suwak: częste błędy kierowców

Michał Jelionek
27 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Od 6 grudnia 2019 roku jazda na suwak w naszym kraju jest obowiązkowa. Trzeba przyznać, że od tego czasu zaobserwowaliśmy sporą poprawę w tym temacie. Jest nieźle, ale może być zdecydowanie lepiej, bo wciąż wielu kierowców popełnia proste błędy, które wpływają na efektywność suwaka.



Czy po wejściu w życie obowiązkowej jazdy na suwak zaobserwowałe(a)ś poprawę w tym temacie?

Podstawowa zasada jazdy na suwak brzmi: kierujący pojazdami poruszającymi się pasem z kontynuacją jazdy mają obowiązek naprzemiennego wpuszczania aut z pasa, który się kończy. Jeden kierowca wpuszcza jeden samochód. W ten sposób auta wjeżdżając na przemian, po jednym, utworzą "suwak".

W przypadku, gdy pasów ze zwężeniem jest więcej, kierowca jadący drożnym pasem ruchu ma obowiązek wpuścić przed siebie dwa samochody - najpierw auto znajdujące się na prawym pasie, a następnie pojazd z lewego pasa.

Pamiętajmy również, że obowiązek jazdy na suwak tyczy się wyłącznie sytuacji, gdy w miejscu zwężenia doszło do znacznego spowolnienia ruchu.

Poniżej prezentujemy wam kilka błędów, które skutecznie zaburzają rytm zamka błyskawicznego.

Jazda na suwak to nic trudnego. Wystarczy nauczyć się kilku prostych zasad, a nam wszystkim będzie jeździło się lepiej. Jazda na suwak to nic trudnego. Wystarczy nauczyć się kilku prostych zasad, a nam wszystkim będzie jeździło się lepiej.
Jazda na suwak - błędy


  1. Zbyt wczesna zmiana kończącego się pasa. Niecierpliwi kierowcy zamiast zmienić pas zbliżając się do zwężenia, zjeżdżają na sąsiadujący pas zdecydowanie zbyt szybko. Wykorzystują moment, gdy między autami powstaje większa luka.
  2. Niewpuszczanie aut. Niestety, niektórzy kierowcy chyba nie słyszeli o nowych przepisach albo po prostu brakuje im drogowej kultury. To spory problem, bo nie wszyscy kierujący decydują się na udostępnienie miejsca innemu pojazdowi.
  3. Wpuszczanie więcej niż jednego samochodu. Odwrotna sytuacja. Zbyt życzliwi kierowcy wpuszczają przed siebie po dwa albo i trzy auta.
  4. Ślamazarna zmiana pasa. Ten manewr powinien odbywać się płynnie, bez hamowania. Kierowcy, którzy wpuszczają auto, zawczasu powinni zrobić wystarczająco miejsca przed maską swojego pojazdu. Nie jeździjmy zderzak w zderzak, bo to również spowalnia płynne tworzenie suwaka.
  5. Wpychanie się za autem zmieniającym pas. Niektórzy kierowcy zmieniają kończący się pas poza swoją kolejką, "podczepiając się" pod samochód, któremu udostępniono miejsce na pasie z kontynuacją jazdy.

Czytaj także: Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe

Jak tworzyć korytarz życia?

Od 6 grudnia 2019 obowiązkiem kierowców jest tworzenie korytarzy życia.

Opinie (148) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Poproszę o uzupełnienie mojej wiedzy (6)

    co robić w sytuacji gdy jedziemy drogą dwupasmową, prawym pasem, ale w pewnym momencie droga przechodzi w jednopasmową, a lewy pas znika, przy założeniu że ruch na prawym pasie jest płynny, a lewy pas jest generalnie pusty, jedziemy dozwoloną przepisową prędkością, a w miejscu gdzie kończy się lewy pas stoi auto, które nie włączyło się do prawego pasa wcześniej? czy mamy obowiązek stawać i hamować płynny ruch na prawym pasie, żeby ten z lewego mógł się włączyć, czy też on musi czekać na lukę i włączać się kiedy będzie miał możliwość?

    • 25 6

    • Włączanie się do ruchu

      Jest oczywiste , że jegomosc na konczącym się pasie musi zaczekać

      • 0 0

    • nie wiadomo bo przepisy są nieprecyzyjne.

      Po pierwsze stan faktyczny zależy od tego czy spowolnienie ruchu jest znaczne czy nieznaczne.
      To jest subiektywne - jedni twierdzą że znaczne jest dopiero jak na drodze jest zator i samochody stoją i poruszają się "skokami", inni twierdzą że nieznaczne to jest o np. 20% od prędkości maksymalnej, a niżej jest znaczne.

      Kolejna nieścisłość to brak określenia gdzie to spowolnienie ma nastąpić (przepisy mówią że na jezdni), ale bez sprecyzowania czy nastąpić musi na wszystkich pasach jezdni, tylko na jednym i co w przypadku jezdni dwukierunkowej (czy spowolnienie musi też nastąpić na pasach do jazdy w przeciwną stronę - byłby to absurd, ale jak najbardziej wynikający z przepisów).

      A jeszcze jedna sprawa to kwestia dowodowa - kierowca z pasa kończącego w razie kolizji będzie twierdził że spowolnienie było znaczne i w związku z tym nie miał on obowiązku ustępować pierwszeństwa przy zmianie pasa (bo obowiązek ten nie funkcjonuje gdy prędkość jest znacznie zmniejszona).
      Kierowca z pasa kontynuowanego będzie twierdził że nie było znacznego zmniejszenia prędkości i miał on pierwszeństwo.
      Możliwości ustalenia stanu faktycznego będą często bardzo ograniczone, zwłaszcza że ta sama sytuacja z punktu widzenia obu kierowców wyglądać będzie bardzo różnie.

      • 4 1

    • Pytanie dodatkowe ;

      sprawny pojazd ,posiada apteczkę i ważną gaśnicę ,jaka panuje pogoda w danej chwili oraz w jakim województwie się znajduje ? Dostosował postój do przepisów w PRL-bis ?

      • 2 9

    • Nie nie masz obowiązku

      Ale skoro się zagapił i jest w potrzebie to wielka ujma cię nie spotka jeśli taki samochód wpuścisz. Może tobie też ktoś kiedyś pomoże.

      • 19 3

    • Nie

      Jazdę na suwak stosujemy gdy na jezdni (nie pasie ruchu) następuje znaczne spowolnienie! Takie gwałtowne hamowanie może spowodowac zagrożenie bezpieczeństwa na Twoim pasie ruchu. Dlatego ten przepis jest właśnie tak sformulowany. Jeśli będą dwa pasy i na lewym dochodzi do kolizji to też nie wolno zjeżdżać na prawy powodując tam zagrożenie. Dopiero gdy w wyniku powstałej sytuacji nastąpi spowolnienie na całej jezdni (a tak będzie bo kierowcy na prawym widząc co się dzieje automatycznie stopniowo zaczną zwalniać) zaczynamy stosować suwak

      • 20 1

    • To prawdopodobnie ona a nie on

      Się nie zdążyła zmieścić;)

      • 21 22

  • Spowolnienie (3)

    Cwaniaki wiedzą że pas się kończy to jadą do końca i korzystają z nowego prawa. gdyby wszyscy stanęli na pasie nie kończącym się byłoby szybciej i sprawniej. Ten przepis jest tylko dla cwaniaków.

    • 6 31

    • Spowolnienie widoczne w twoim mózgu

      • 1 0

    • Masz wykorzystać dostępną przestrzeń na jezdni. Pamiętaj, że dzięki dojechaniu do końca pasa sam zator jest krótszy, więc np. jest szansa na to, że nie zablokuje się choćby skrzyżowań.
      Przepis nie jest dla cwaniaków - trzeba myśleć na drodze.

      • 2 0

    • Na bank jeździsz na GA...

      Przez takich drogowych inwalidów, drożny pas ma 5 km zamiast 2,5!

      • 7 2

  • "Obowiązek jazdy na suwak tyczy się wyłącznie sytuacji, gdy w miejscu zwężenia doszło do znacznego zmniejszenia prędkości" (15)

    Szkoda, że znowu ktoś stworzył prawo do którego potrzebne są opinie prawnicze i interpretacje.

    "Znaczne" to mniej niż 10km/h, 20, a może 30?

    To bardzo ważne, bo od tego zależy ewentualna wina w przypadku kolizji.

    • 89 6

    • (6)

      Ciekawe czy gdyby kierowca jednego samochodu nie chciał wpuścić kierowcy drugiego samochodu mimo obowiązku i dwójka z pełną premedytacją wjedzie w pierwszego... Kogo wina?

      • 1 0

      • (2)

        No cóż, jeżeli ktoś ma tak chorą głowę żeby rozmyślnie wjeżdżać w inne auta to jest to jego wina, niezależnie od pierwszeństwa. Podstawowym obowiązkiem kierwowcy jest zachowanie bezpieczeństwa.

        • 2 1

        • Skoro ma się pierwszeństwo to znaczy, że wina tamtego więc dlaczego mam się zatrzymywać

          • 0 0

        • Co znaczy rozmyślnie?

          Jak mam pierwszeństwo to jadę i nie analizuję tego przez pół godziny. Art 4 uprd polecam sobie przyswoić.

          • 1 0

      • W zaleznosci

        Kogo bardziej polubi sędzia

        • 2 0

      • (1)

        Czyja wina?
        Kogo ty sobą reprezentujesz?

        • 1 1

        • wina będzie pewnie zatwierdzona przez sąd

          • 0 1

    • Dokladnie... (7)

      ...podobnie można luźno interpretować włączanie się aut z rozbiegowki na obwodnicę. Obowiązuje wtedy suwak czy nie???

      • 1 15

      • Oczywiście (6)

        Że nie obowiązuje, polecam poczytać kiedy obowiązuje tzw.suwak.

        • 17 3

        • Pełna odpowiedź powinna brzmieć: (5)

          Nie obowiązuje, chyba że nastąpi znaczne spowolnienie ruchu (zator drogowy) - wtedy jak najbardziej obowiązuje. Więc w przypadku zatoru na obwodnicy za Węzłem Karczemki (w kierunku A4), zarówno prawy jak i środkowy pas muszą ustępować odpowiednio rozbiegówce/lewemu pasowi.

          • 6 0

          • (3)

            Czytałem te zmiany i zrozumiałem w zasadzie, że pas przeznaczony do włączenia się do ruchu nie jest pasem kończącym się i nie ma pierszeństwa. A przypadek o którym Pan/Pani mówi chyba tyczy się dróg o trzech pasach zwężonych do jednego. Wtedy kierowca na środkowym pasie powinien wpuszczać na zmiane osobę z lewej i prawej. Ale takiej drogi nie widziałem, a obwodnica jest jej dobrym przykładem, gdyby nie pas włączający do ruchu.

            • 0 1

            • I właśnie dzieki "zrozumialem" (2)

              Ten przepis jest zły. Tam gdzie jest zbyt duża możliwość interpretacji przepisów zaczyna się kombinowanie. Jeszcze w grudniu jak przepis był "świeży" ludzie się wpuszczali nawet tam gdzie nie powinni, teraz zaczyna się to zmieniać szczególnie tam gdzie korek jest niespodziewany i ludzie są poddenerwowani

              • 2 0

              • Dokładnie. (1)

                Każdy przepis, który jest dyskusyjny jest sformułowany źle.

                Dobre prawo powinno być jednoznacznie sformułowane w taki sposób, żeby nikt nie musiał dyskutować o tym na forum.

                Dobre prawo powinno być pisane w taki sposób, żeby analfabeta po 3 klasach podstawówki był w stanie jednoznacznie zrozumieć treść!

                Tak zalecają pisać wyroki i uzasadnienia w obecnie jedynej szkole sędziów i prokuratorów w Krakowie. Wnioskuję więc, że w podobny sposób powinno być sformułowane prawo.

                • 0 1

              • gdyby przepisy były sformułowane jednoznacznie

                to banda nierobów w czarnych szlafrokach straciłaby możliwość zarobkowania

                • 0 0

          • A jak samochody jadą obwodnicą stabilnie 30km/h to jest już znaczne spowolnienie ruchu czy nie?
            Bo w bardzo istotny sposób zmienia to kwestię pierwszeństwa na połączeniu z pasem rozbiegowym i dlatego powinno być możliwe do konkretnego określenia.

            • 0 0

  • drogi sa za waskie, jak robić suwak np na drodze 222???

    drogi sa za waskie, jak robić suwak np na drodze 222???

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jazda na suwak: błędy kierowców

    Balagan

    Szkoda że Pan jest tak blisko dworca i nie widzi co władze zgotowały klientom PKP i taksówkarzom.Chyba ich Pan opuścił !!!!

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jazda na suwak: błędy kierowców

    W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni (1)

    Panie dziennikarzu, zapomniał pan wspomnieć, że jazda na suwak obowiązuje tylko wtedy gdy obowiązują warunki znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni....

    Art. 22. KD
    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
    4a.W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.
    4b. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy dwoma pasami ruchu z powodu przeszkód na tych pasach ruchu lub ich zanikania, jeżeli pomiędzy tymi pasami ruchu znajduje się jeden pas ruchu, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy, kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed mi

    • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jazda na suwak: błędy kierowców

      czytaj, jest w artykule

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jazda na suwak: błędy kierowców

    Remont

    Może lepiej w końcu niech władze Gdańska zrobią ten lewo skręt na Hawla wystarczy trochę ziemi wywieźć i asfaltu położyć i na suwak nie będzie trzeba jeździć.

    • 0 0

  • Szybko się uczą. A wystarczy nie bać się wprowadzać zmian, które w cywilizowanych krajach od dawna są normą (9)

    Poproszę jeszcze dwa przepisy:
    1. kierowcy zobowiązani są do ustąpienia pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściach dla pieszych lub zbliżającym się do takich przejść
    2. Zabrania się zatrzymywania na przejściach dla pieszych w przypadku utrudnień w ruchu

    • 22 38

    • chodnikiem idzie pieszy ... (3)

      ...w tym samym kierunku co tor jazdy twojego auta (innymi słowy widzisz jego plecy) .... jest 1 m od przejscia i trudno zgadnac czy na nie wejdzie czy nie ..... auto, ktore prowadzisz jest kilka metrow za nim.... i co w mysl tych przepisow mam gwaltownie hamowac bo byc moze pieszy wejdzie na przejscie.... przeciez ma pierwszenstwo wiec nawet nie musi sie rozgladac.... teoretycznie.... po prostu wchodzi..... to nie jest dobra zmiana

      • 20 6

      • Tak właśnie ma być "królu szos" - musisz uważać i ustępować. (1)

        Jak nie potrafisz to kup hulajnogę

        • 6 20

        • Nie chodzi o królowanie na szosie tylko o bezpieczeństwo. Na szczęście ktoś zrozumiał, że nie można wprowadzić tak i**otyczne zapisu jak bezwzględne pierwszeństwo pieszego oraz, że w wielu sytuacjach kierowca nie jest w stanie stwierdzić który pieszy zbliża się do przejścia z zamiarem przejścia przez nie.

          • 3 0

      • Powinieneś zachować ostrożność, czyli jechać z taką prędkością żeby zdążyć zareagować. Wiadomo zdarzają się wariaci co wyskakują znienacka ale na takich najlepiej mieć kamerę ;)

        • 3 1

    • Nie zbliżających się a stojących przed w celu upewnienia się, że mogą przejść w bezpieczny sposób.

      • 2 0

    • Warto też niektóre zapisy całkowicie wycofać (1)

      Np. o zakazie wchodzenia wprost pod jadący pojazd na przejściu dla pieszych.
      Można śmiało założyć że piesi nie są samobójcami a jeżeli czasem się taki trafi to i tak przepis go nie powstrzyma.

      • 7 5

      • Ten przepis pozwala wybronić się kierowcy w sytuacji, gdy pieszy rzeczywiście wtargnie w bezmyślny sposób na przejście, nie dając kierowcy szans na reakcję. Więc nie - takich przepisów nie można wycofywać.

        • 2 1

    • Dobre rady Janusza na rowerze

      Bezcenne

      • 1 0

    • Co do pkt 2 to - Art 49 pkt 2 Kodeksu Drogowego

      "Zabrania się zatrzymania pojazdu: na przejściu dla pieszych..."
      Każdy normalny kierowca o tym wie.

      • 11 1

  • (10)

    warto też wspomnieć, ze jazda na suwak nie dotyczy sytuacji, kiedy np. lewy pas przechodzi w lewoskręt, jak np. na czarnym dworze przy skrzyżowaniu z Jana Pawła. Tymczasem co dzień odbywa się tam eldorado. Cwaniaki walą do końca lewym omijajac stojących w korku i na chama wbijają się na samym końcu - sam widziałem już 8 stłuczek z tego powstałych. Oczywiście można tak robić, ale nie blokując na koniec lewy pas (bo nikt oczywicie nie chce cwaniaka wpuścić) oraz nie wymuszając spychając inne auta

    • 81 3

    • Popatrz, w ktorym miejscu znajduje sie znak informujący o tym, ze lewy pas zamienia się w lewoskret. Dopóki nie zmienią tego oznakowania to eldorado bedzie trwalo i bedzie jak najbardziej normalne bo znak stoi okolo 50m od swiatel

      • 0 0

    • .. problem tam moze (1)

      rozwiazalaby ciagla linia miedzy pasami od polowy odleglosci do ronda wczesniej /hallera, i kamera wykroczen.. zmienisz pas na koncu lewego na prawy - 300pln.

      • 4 0

      • wtedy dopiero byłby problem

        Kierowcy na lewym zatrzymywaliby się w połowie jezdni i skutecznie blokowali obydwa pasy.

        Problemem nie jest to, że ktoś jedzie jak najdalej lewym pasem, to wręcz dobrze o ile wykorzysta lukę miedzy ślamazarnie ruszającymi pojazdami i płynnie zmieni pas. Dzięki temu więcej pojazdów przejedzie na jednej zmianie świateł i korek będzie krótszy!

        Problem jest dopiero wtedy kiedy ten z lewego się zatrzyma i spowoduje zablokowanie najpierw swojego a następnie prawego pasa (kiedy ktoś go będzie wpuszczać) a tak się dzieje nagminnie.

        • 0 0

    • tam po prostu albo z lewego wbijamy się licząc na uprzejmość kogoś kto jedzie prawym pasem (4)

      albo widzimy duży odstęp między samochodami więc w tę lukę wjeżdżamy
      i obie te sytuacje są jak najbardziej dozwolone
      Tam nie ma jazdy na suwak tam jest albo się uda albo nie uda
      Jak nie masz refleksu to od początku jedziesz prawym pasem i zżymasz się na tych bardziej obrotnych, którzy jednak przepisów nie łamią

      • 3 15

      • O ile wykorzystana jest luka to nie ma problemu, problem jest z wszystkimi wymuszającymi i pseudo uprzejmymi blokującymi ruch

        W praktyce, przy dużym ruchu, na całej długości jezdni między skrzyżowaniami z Jana Pawła i Hallera kierowcy z lewego pasa zatrzymują się (co uniemożliwia im płynną zmianę pasa) i próbują wjechać na prawy (co w takiej sytuacji jest możliwe tylko jak ktoś na prawym zupełnie się zatrzyma i ich wpuści.

        Efekt jest taki, że lewy pas często jest blokowany a prawy pas praktycznie stoi bo co chwile ktoś kogoś wpuszcza. Jeśli w takiej sytuacji staniemy na samym końcu zatoru na prawym pasie to będziemy się powoli przesuwać do przodu w tępię max kilku aut na jedną zmianę świateł, kiedy w tym samym czasie, lewym pasem będzie nas omijało minimum kilkanaście podjazdów na cykl.

        Z tego powodu, sam tam jeżdżę jak najdalej lewym pasem ale zmieniam go na prawy płynnie i tylko kiedy trafi się wystarczająco duża luka, bez blokowania kogokolwiek.

        Wbrew pozorom nie jest to trudne bo wiele pojazdów rusza bardzo wolno i luki są częste i duże. Bardzo sporadycznie zdarzy się, że nie ma możliwości bezpiecznej zmiany pasa w pierwszym cyklu, wtedy spokojnie dojeżdżam do końca pasa (znaczy do ostatniego stojącego na nim auta) i ponawiam próbę kiedy wszyscy ruszymy w następnym cyklu. Płynnie, bez tamowania ruchu ani na lewym ani na prawym pasie!

        • 1 0

      • bardzo często to powoduje utrudnienia lewoskrętu

        nie można swoim cwaniactwem spowalniać tych co jadą w lewo lub prosto, jak chcesz skręcać w p prawo to zjedź na prawy w odpowiednim momencie

        • 3 0

      • Nazywasz

        Cwaniactwo obrotością? Żeby cię kiedyś ta obrotnosc nie zgubiła

        • 5 0

      • no właśnie Ci bardziej obrotni powodują największe ryzyko wgniota, najbardziej mnie rozbraja później tłumaczenie takich obrotnych jak mimo całek swojej obrotności nie zdążają robiąc obcierkę, mina delikwenta bezcenna :)

        • 7 1

    • recepta na czas

      Wg. mnie największym problemem i przyczyną zakorkowania miast jest ślamazarne ruszanie - światło zmienia się na pomarańczowe to wrzuć ten bieg i rusz z zielonym, a nie 5 sekund po jego zapaleniu, czy też jeżeli ktoś przed Tobą rusza to ruszaj z nim a nie czekaj aż zrobi się 15m odstępu. Kilka razy więcej samochodów by przejechało, drogi by się odetkały i wszyscy mieliby więcej czasu. Ponoć w stanach gdzie większość automatów jeździ problem ma znacznie mniejszą skalę.
      Pozdrowienia dla dynamicznie ruszających i upłynniających ruch!

      • 9 0

    • luz brada

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jazda na suwak: błędy kierowców

    Wczoraj miałem właśnie kolizję z takim baranem wyjechał na chama , doszło do kontaktu samochodów wyskoczył z morda że jazda na suwak jest i to moja wina że go nie wpuscilem. Kazałem mu zjechać i powiedziałem że jazdę na suwak wyjaśnia mu policjanci po których właśnie dzwonię. Kosztowało go to 6 pkt karnych oraz 450 zł. Tekst na końcu rozwalił system ... bo on nie wie jak interpretować jazdę na suwak tylko słyszał że coś takiego jest.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?

 

Najczęściej czytane