Jazda na suwak wciąż kuleje w Trójmieście

Najnowszy artukuł na ten temat Jazda na suwak: częste błędy kierowców

Tak wygląda jazda na zakładkę w Gdańsku


Kultura jazdy w Polsce - delikatnie mówiąc - pozostawia jeszcze sporo do życzenia. Wielu kierowców nie wie, a może po prostu nie chce wiedzieć, czym jest tzw. jazda na suwak. Z kolei osoby stosujące się do tej metody uznawane są za drogowych cwaniaków. Pora to zmienić.



Czy stosujesz się do metody jazdy na zamek?

Zobacz wyniki (1863)
Szeryf widziany na Jana z Kolna

Szeryf widziany na Jana z Kolna

Polska klasyka gatunku: na prawym pasie ustawia się długi sznur aut. Każdy z kierujących potulnie wyczekuje swojej kolejki, a przy okazji skrupulatnie pilnuje żeby przypadkiem żadnemu delikwentowi nie przyszło do głowy wciśnięcie się przed jego samochód. Jadą zderzak w zderzak.

Na lewym pasie pojawia się kilku "odważnych" zmotoryzowanych, którzy dojeżdżają do samego końca kompletnie pustego pasa. Planują - podobnie jak kierowcy w cywilizowanych krajach - pojechać na tzw. zakładkę czy suwak. To normalne. I wtedy włącza się niezrozumiałe myślenie tych stojących w korku od kilku dobrych minut: trzeba blokować cwaniaków. Wśród polskich kierowców pokutuje przekonanie, że każdy musi odstać swoje. Ja stałem, to ty też postoisz.

- Tylko, że cwaniakiem nie są wcale ci, którzy dojeżdżają do końca zanikającego pasa, a następnie go zmieniają. Cwaniakami są tzw. szeryfowie lewego pasa, czyli kierowcy - świadomie bądź nieświadomie - łamiący przepisy poprzez blokowanie ruchu na równoległym pasie. Tacy drogowi wychowawcy samozwańczo hamują zmotoryzowanych, którzy chcieliby pojechać na zamek - tłumaczy Radosław Ciepliński ze szkoły bezpiecznej jazdy EnjoyDriving.
Problem w tym, że polscy kierowcy nie zdają sobie sprawy, że jazda na suwak to jedna ze skuteczniejszych metod rozładowywania korków. Zasada jest banalnie prosta - każdy kierowca wpuszcza jeden samochód znajdujący się na ulicy podporządkowanej, albo na bocznym pasie, który się kończy. Jeden wpuszcza, drugi wjeżdża, zębatki się nakładają, a mechanizm działa bez zarzutów. Tak to powinno wyglądać.

trojmiasto.pl
Kierowco, jedź na suwak.
Kierowco, jedź na suwak. fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl
Kilka prostych zasad jazdy na suwak:

Metoda błyskawicznego zamka ma sens tylko wtedy, kiedy stosują się do niej wszyscy uczestnicy ruchu. W ten sposób korek symetrycznie rozkładany jest na dwa pasy.

Kierowcy aut poruszających się po głównym pasie, na wysokości zwężenia sąsiadującego pasa, powinni zostawiać trochę więcej wolnego miejsca względem poprzedzającego samochodu. Ułatwi to płynną zmianę pasa kierowcom z kończącej się jezdni.

Żeby nie zaburzać płynności ruchu, zmiana pasa powinna odbywać się dopiero na końcu, przy samym zwężeniu.

Każdy kierowca z głównego pasa powinien wpuszczać wyłącznie jedno auto. Również kierowca wpuszczanego samochodu nie powinien wpuszczać kolejnych pojazdów przed siebie.

To nic trudnego. Wystarczy odpowiednie zdyscyplinowanie i współpraca kierowców. Ten nieskomplikowany zabieg drogowy niesie za sobą naprawdę sporo korzyści.

- Przede wszystkim zwiększa się płynność jazdy i zmniejsza długość zatoru. Ponadto, jazda na zakładkę umożliwia bezkolizyjny przejazd przez korek pojazdów uprzywilejowanych oraz motocykli. Dzięki tej metodzie nie są blokowane drogi dojazdowe i pozostałe skrzyżowania dróg - wylicza Ciepliński.

Całkiem płynna jazda na suwak


W Trójmieście jest kilka popularnych punktów, które idealnie wpisują się w kanon nieumiejętnej jazdy na suwak. To zwężenia na końcu: ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum Gdańska, na odcinku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska przed skrzyżowaniem z ul. Łostowicą oraz Trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w kierunku Obłuża w Gdyni.

- Mam wrażenie, że na przestrzeni ostatnich lat kultura jazdy w Polsce uległa nieznacznej poprawie. Kierowcy z większą świadomością wykorzystują pasy rozbiegowe. Jednak w dalszym ciągu trzeba edukować zmotoryzowanych w temacie jazdy na zamek - kończy ekspert.
W kilku krajach zachodniej Europy jazdę na suwak regulują przepisy ruchu drogowego. Przykładowo, w Belgii za niestosowanie się do tych zasad grozi mandat w wysokości 55 euro. Polscy "szeryfowie" również powinni mieć się na baczności. Przypomnijmy, że kierowcy za jazdę dwoma pasami naraz mogą zostać ukarani mandatem karnym w wysokości 150 zł albo - w zależności od interpretacji policjantów - nawet 500-złotowym mandatem za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa na drodze. Blokowanie pasa ruchu, czyli najczęściej wystawiany w takich przypadkach mandat, kosztuje 250 zł i 5 punktów karnych.

Jazda na suwak to nic trudnego.
Jazda na suwak to nic trudnego. fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Opinie (361) 2 zablokowane

  • Dopóki policja (30)

    nie będzie karać szeryfów i mistrzów jazdy na zderzaku, to się nie nauczą. Co z tego, że świeżym kierowcom zasady są wpajane, jak jeździ masa buraków, którzy myślą, że znają przepisy, a sami wręcz je łamią. A wystarczy w godzinach szczytu postawić patrol w takim miejscu i nagłośnić, że jeden szeryf z drugim dostał mandat, to może jakiś efekt będzie.

    • 419 71

    • HIT (5)

      Gość w czerwonym Punto za Nissanem na filmie WYMIATA, prawie wjechał mu do bagażnika żeby tylko białego Transita nie puścić :/ żenada!

      • 52 20

      • (1)

        debilowi nie wytłumaczysz... ale ludzie - debile również - to w większości wzrokowcy...

        ale wystarczy chociaż by policzyć samochody na obu obrazkach i zobaczyć gdzie kończy się na nich korek ;)))

        • 4 13

        • najazd na zamek

          chętnie wezmę udział w najeździe
          jeśli w nagrode będą królewny

          • 9 13

      • zrobił dobrze, transit miał miejsce by jechać dalej, (2)

        co widać na filmie- w końcu pojechał dalej. powinien dojechać do końca pasa i tam dopiero zmieniać pas. zmiana pasa wcześniej nie ma nic wspólnego z jazdą na zamek i nasila zator, ale tego większość kierowców u nas nie kuma i uważa się za postępowych potęgując korki bardziej, niż gdyby nikogo nie puścili. to samo robił zielony mercedes- ma przed sobą 50 metrów, ale zatrzymuje się i próbuje zmienić pas- nikt nie powinien go wpuszczac.

        • 36 11

        • Dobrze? Taka oszczędność miejsca przydaje się na paradach przy przemarszu wojska, ale nie na drodze;)

          Easy driver z Punto powinien się cieszyć, że kierowca przed nim nie wpadł na pomysł odremontowania sobie auta na jego koszt.

          • 13 11

        • transit jechał poprawnie. Tam była linia ciągła (słabo widoczna ale była).

          • 6 5

    • Ok ale nie do konca... (4)

      Jazda na suwak owszem sprawdza się przy zwężeniach, ale takie znaki czasami stawiane są absurdalnie. Np. rano stoi korek kilkuset samochodów wyjeżdżających z Osowej, a jakiś geniusz stawia taki znak, żeby kierowcy wpuszczali po kilkanaście samochodów z obwodnicy. I to dwukrotnie, najpierw jadących z Gdyni, a za 100m jadących z Gdańska.

      • 14 47

      • No właśnie.... (3)

        I możesz tłumaczyć, stawiać znaki, a Fader i tak wie swoje. Bo ci kierowcy, którzy jadą z obwodnicy są przecież gorsi, należy im się wielogodzinne stanie, to ci jadący z Osowej są uprawnieni do płynnej jazdy. Bo są lepsi. Tamci niech stoją, niech stoi pas do zjazdu, niech się nawet zablokuje prawy pas na obwodnicy aż po Gdynię.
        To samo dotyczy nadjeżdżających od strony Gdańska - wszyscy są gorsi od tych z Osowej.

        • 61 14

        • Janusz Fader

          tyle wiemy. a przypuszczamy że jeździ golfem. spawanym z co najmniej dwoch
          i ma wycieraczki od wewtąrz, potrzebniejsze od tych na zewnątrz

          tyle wiedzy z takiego. małego textu. cieewy...

          • 6 11

        • Wandziu... (1)

          Tylko tam włączający się do ruchu z obwodnicy są na drodze podporządkowanej, zatem znaki wzajemnie się wykluczają. Idąc Twoim tokiem myślenia na każdym skrzyżowaniu należałoby jeździć na zamek.

          • 6 11

          • Jak najbardziej - na każdym zakorkowanym skrzyżowaniu bez sygnalizacji kulturalnie jest jechać na zamek.

            • 12 8

    • (15)

      Uważajcie z ta jazda na zamek przy policji. Kumpel mi opowiadał, że dostał mandat jak stosował suwak i ustawił się na samym końcu prawego pasa, żeby wjechać na lewy. Policja parę metrów dalej go zatrzymała i dała mandat za wymuszenie pierwszeństwa, koleś w ten sposób się dowiedział, że tam gdzie nie ma znaków jazdy na suwak nie można Tak jeździć. Ktoś miał podobna sytuację?

      • 14 43

      • (11)

        Co ty bredzisz??? Po co takie głupoty piszesz w ogóle?

        • 26 16

        • (10)

          Dobrze napisał. Miałem podobnie, tam gdzie nie ma znaków z jazda na suwak policja może łapać i dawac mandat za wymuszenie pierwszeństwa. Ogólnie wszytko zależy na kogo się trafi, ale oni na tym nieźle zarabia i podwyższaja sobie Tym statystyki.

          • 17 22

          • to się nie przyjmuje mandatu!!! (7)

            • 18 11

            • (6)

              Nie przyjąłem i wiesz co? Mam teraz już chyba czwarta rozprawę, wszytko się ciągnie i ciągnie. Najlepsze w tym wszystkim to, że widzę na rozprawie, że sąd stoi po stronie policji. To jest cholerna niesprawiedliwosc, bo wiem że jechałem prawidłowo, ale jednak domyślam się że sprawę przegram. To co na rozprawie mówi policja woła o pomstę do nieba..

              • 15 10

              • (5)

                jaką czwartą rozprawę? co Ty chłopie bredzisz za głupoty :D

                rozwiązaniem jest videorejestrator... drogi z przodu, g*wniany z tyłu
                jednorazowy wydatek na całe życie ~1000zł łącznie, i masz z głowy wszystkie mandaty, sprawy, problemy z milicją etc etc...

                • 2 20

              • suprise

                A teraz niespidzianka, tzw. jazda na suwak to nie jest oficjalny znak drogowy, a tylko sugestia, nie zmienia zasad pierwszeństwa

                • 21 4

              • Krzyś "Ciacho", rowerzysta z Gdyni też miał kamerkę!
                Policja wlepiła mandat piratowi, którego nagrał ale chciała jego ukarać wyższym mandatem, za wydumane wykroczenie, którego nie popełnił (byłem tam, wiem).

                Gdyby nie niezły adwokat, pewnie nie wygrał by.

                i tak się odwoływali i trwało to parę LAT

                Wierzę w tę "czwartą rozprawę". Tylko ktoś kto nie zna polskich sądów może się dziwić, że już cztery rozprawy, a jescze nie pachnie wyrokiem.

                Ten gość co teraz w Sopocie wygrał mimo jazdy poza śmieszką po AK w Sopocie miał też kilka rozpraw. Sądom się nie spieszy.

                Aradash, jesteś z Księżyca? Kiedy tu do nas spadłeś?

                • 11 4

              • (2)

                I co udowodnisz videorejestratorem? Owszem mam, udowodniłem tylko że tam nie ma znaku, czyli sąd uznał moja wine. Sorry, ale slabo kombinujesz

                • 4 2

              • (1)

                Ale ta tabliczka z jazdą na zamek nie jest znakiem i nie obowiązuje w ruchu drogowym.

                • 7 2

              • tabliczki mogą wskazywać organizację ruchu lub przypominać o ogólnych przepisach

                całość na mocy znaku drogowego - Rozporządzenie takie cuda dopuszcza

                • 1 4

          • Do Mecu
            Mam podobną sytuację, nie przyjąłem mandatu sąd uznał że jestem winny wymuszenia pierwszeństwa. Narazie się odwolalem, zobaczymy co bedzie dalje..
            Polska to chory kraj.

            • 17 5

          • wszędzie moze łapać za wymuszanie pierwszenstwa,

            również tam, gdzie znaki stoją. bo zamek w polsce polega na tym, że ten, który ma pierwszeństwo wpuszcza Cie przed siebie. ten znak nie ma żadnej mocy prawnej.

            • 15 5

      • tam, gdzie są,

        a jadacy pasem docelowym nie chce Cie wpuścić, to i tak on ma pierwszeństwo, nie Ty. takie w polsce jest prawo, a znaki z zamkiem są tylko sugestią. prawdopodobnie dlatego policja zatrzymała wspomnianego kierowcę.

        • 15 5

      • A potem sie obudziles?

        • 1 6

      • Kumplowi się przyśniło

        Nikt nie miał takiej sytuacji, bo to bzdura, szeryfie. Wolny pas jest po to, żeby nim jechać, a nie stać jak pi... i robić korek.

        • 0 0

    • nie będą karać bo łatwiej jest łapać na radar

      • 7 2

    • To nie tylko problem szeryfów ale ogolnego chamstwa

      i braku myślenia. Ludzie jeżdżą agresywnie i np. zamiast wpuścić kogoś na rondzie przyspieszają albo jadą szybko. Cały czas trzeba uważać żeby nie dostać strzała ...

      • 7 8

    • wina tych z lewego pasa

      80% kierowców z lewego pasa nie ma pojęcia na czym polega "suwak"

      • 2 2

  • (8)

    Januszowi nie wytłumaczysz korzyści płynących z jazdy na suwak, bo Janusz i tak wie swoje.

    • 301 65

    • (5)

      Ostatnio takiemu Januszowi jadącemu starą Astrą, który wie swoje powiedziałem że taki sposób jazdy świadczy o tym że jest niepełnosprawny umysłowo. Janusz w odpowiedzi zapytał czy próbuję go obrazić. Pozdro Janusz.

      • 28 16

      • też miałem taki przypadek...

        na jednokierunkowej dmowskiego... stałem w korku a buspasie ( nie wiem czy jest aktualny) ale skręcałem w grunwaldzką w stronę oliwy a obok mnie po lewej pajac trąbi abym go puścił... no bez jaj... :/

        • 10 10

      • Do cross

        Dobre uśmiałem się nieźle. Żeby cała niedziela była z takim dobrym humorem. Pozdrawiam.

        • 3 10

      • GWE swoje wie i już (2)

        • 12 9

        • A co napiszesz o TAXI z numerami zninawidzonymi, a mejące boczne numery z trójmiasta ? (1)

          Tylko bezmózgi interesują się numerami rejestracyjnymi

          • 3 9

          • o taxi na pewno nie napiszę nic dobrego

            • 2 3

    • Bo cham zawszę będzie chamem. Na wieki wieków. Amen.

      • 8 7

    • Oczywiście Janusz ma wąsy.

      • 8 6

  • bzdura (15)

    niby jak jazda na suwak ma rozladowac korek. jesli dodatkowo jeden z drugim sie zagapi to wszystko trwa dluzej niz jazda jednym pasem

    • 87 354

    • eee lorek masz kłopoty z myśleniem ? (5)

      wytłumacze ci kolesiu z podstawowym wykształceniem. Jesli sznur 300 aut ustawimy na jednym pasie to zakorkuje 1 km drogi wraz z wszystkimi podrzednymi zjazdami krzyzówkami.

      Jeśli ustawimy ich tak jak powinno być na dwóch pasach ruchu to mamy tylko 0,5 km i wszystkie krzyzówki wcześniej nie biorą udziału w korku.

      Idąc Twoim tokiem rozumowania - to po co buduje się drogi wielopasmowe ? Czy czasem żeby nie zwiększyć przepływu ruchu ?

      • 92 20

      • (3)

        predkosc jazdy zalezy od predkosci w najwolniejszym fragmencie drogi. jak dobrze wyksztalceni tacy jak ty dojezdzaja do zweznia to czekaja na werwe dlugosci 5 samochodow aby godnie wiechac na zwezenie swoim suvem lub innym krosouwerem.

        • 16 65

        • lorek - widzę że prawojazdy znalezione w chipsach ......

          j.w

          • 52 11

        • (1)

          @lorek
          "predkosc jazdy zalezy od predkosci w najwolniejszym fragmencie drogi"
          no oczywiscie, ze tak

          gdybyś natomiast umiał czytać ze zrozumieniem, wiedział byś, że nie mówimy o prędkości jazdy, tylko o długości korka :)))))))))))

          jesteś jakimś debilem czy co?
          SAM NAPISAŁEŚ:
          predkosc jazdy zalezy od predkosci w najwolniejszym fragmencie drogi
          więc dla prędkości przejazdu NIE MA różnicy, czy samochody stoją na 1 czy na 2 czy 3 pasach

          różnica jest - powtórzę Ci matołku - w długości korka, i jak ktoś wyżej wspomniał w ilości skrzyżowań które ten korek może blokować ;)

          zobacz sobie powyższy obrazek

          porównaj dwie jezdnie (podpowiem Ci, że na obrazku są DWIE jezdnie DWUpasowe)
          policz ilość samochodów
          zobacz gdzie kończy się korek na obu, i jak bardzo są ściśnięte na obrazku z szeryfami-debilami

          • 15 3

          • głupiś buraku

            co mnie obchodzi długość korka?? liczy się ile czasu tracisz

            na obwodnicy może mieć 3km, ale jak się jedzie 40km/h to za 5 minut jestem u celu, a taki suwak to co prawda tylko 1,5km korka, za to stoisz i czekasz 2 godziny zanim się wszyscy szanowni państwo z przodu włączą

            • 2 3

      • drogi wielopasmowe są po to, by szeryfowie mogli się wykazać

        • 17 1

    • Mam BMW 5 z 2008 roku. 3 litry 218 koni (6)

      Nikogo nie wpuszcze.

      • 17 9

      • (2)

        I GDA na tablicy?

        • 11 2

        • GKW

          • 6 1

        • GWE

          I GKA chyba raczej

          • 1 1

      • A ja mam Tico. (1)

        I też Cię nie wpuszczę.

        ps. HŁE hŁE Hłe

        • 12 1

        • ave diabeu

          aleś ty psotnik

          • 0 0

      • Watpie w Twoje BMW.

        Pewie masz Kie z 7letnia gwarancja albo szmelcwagena TDI albo inny wynalazek z Korei lub Francji

        • 1 5

    • Z najprostszej matematyki -jak masz korek na 300 aut to 300 kierowców musi ruszyć. Jak ich rozlokujesz na dwóch pasach to musi ruszyć 2x150 kierowców, czyli samych strat na ruszanie będzie o połowę mniej. A to tylko jedna z zalet jazdy na suwak.

      • 8 3

    • a kto powiedział, że suwak jest po to, żeby rozładować korki?

      suwak jest po to, żeby wszyscy jechali równym tempie, wcale nie szybko.

      • 2 3

  • Niestety ale jest za mało znaków nakazujących jazdę na suwak. (13)

    Np. W Gdyni na Kwiatkowskiego.
    I nie przetłumaczysz starym kierowcom tej zasady..........

    • 91 43

    • (1)

      Nie ma w ogóle znaków tego nakazujących.

      • 33 2

      • I tu jest sedno - nie ma znaku to myslenie niepotrzebne. Tacy wlasnie jestesmy.- Smutne.

        • 0 0

    • Stary kierowca to debil. I nie powinien miec zabrane prawo jazdy jak nie umie sie dostosowac. (7)

      • 4 9

      • Policja chyba może takich wysyłać na ponowne szkolenie (5)

        w UK tak jest, jak ktoś narusza zasady współżycia na drodze
        dostaje punkty, mandat i obowiązkowe doszkolenie z zachowania na drodze,
        czasem prace społeczne, zależy jak bardzo chamsko się ktoś zachował

        • 6 1

        • Podajcie wszelkie dane przepisu mówiącego o jeżdzie na ten wasz suwak . (4)

          • 2 6

          • (3)

            z art. 90 k.w. tj. wykroczenia utrudniające lub tamujące ruch, taryfikator mandatów wskazuje:

            1. Za blokowanie pasa ruchu przewiduje mandat - od 50 do 500 złotych i 2 punkty karne.

            2. Za zajmowanie więcej niż jednego, wyznaczonego na jezdni, pasa ruchu - mandat 150 zł

            3. Wykroczeniem jest również jazda z prędkością utrudniającą ruch innym kierującym. Takie zachowanie zagrożone jest mandatem w wysokości od 50 do 200 zł oraz 2 punkty karne.

            Z powyższego JASNO wynika, że masz OBOWIĄZEK jazdy do końca pasa ruchu.

            Przepisu o obowiązku jazdy na suwak nie ma...
            Jest to czysta uprzejmość i kultura jazdy ale Ty tego nie zrozumiesz.
            Można to zrobić płynnie i bez zatrzymania na KOŃCU pasa ruchu - tego też nie zrozumiesz...

            O logice takiego rozwiązania i statystycznym dowodzie na to, że Twoje miejsce w 'kolejce' i czas przejazdu będzie średnio taki sam jak w przypadku jazdy jednym pasem nawet nie wspominam... Ty pewnie nawet słów nie rozumiesz które czytasz...

            • 8 3

            • W bardzo wielu przypadkach na około 100 metrów przed zwężeniem łącznie ze znakiem informującym o zwężeniu (2)

              jest znak - zakaz wyprzedzania, a idioci twierdzą "że szeryf przeszkadza w jeżdzie na zamek". Co możesz napisać o takich szeryfach? I jeszcze jedno! Ty wiesz do kogo piszesz? A może jest to ktoś, kto ma te wszystkie przepisy(z racji wykonywanego zawodu) w małym paluszku? I tak odnośnie twoich danych o punktacji, to przy znaku mówiącym: zakaz wyprzedzania, możesz to włożyć między pamiątki z wakacji. Taki szeryf będzie jechać równo z pojazdami z sąsiedniego pasa i nikt nic nie może nic zrobić, ponieważ jedzie prawidłowo.

              • 4 4

              • (1)

                "W bardzo wielu przypadkach" - oho, internetowy specjalista :D

                "Ty wiesz do kogo piszesz? A może jest to ktoś, kto ma te wszystkie przepisy(z racji wykonywanego zawodu) w małym paluszku?"
                siedzę już na tym i innych portalach już dość długo, potrafię ocenić głupka z daleka, po jednej wypowiedzi takiej osoby ;)
                szczególnie, jeśli gada wybitne bzdury jak Ty teraz

                "W bardzo wielu przypadkach"
                pokaż mi znak B-25 w chociaż JEDNYM filmiku gdzie nagrywani są idioci blokujący pas :)

                cały youtube jest pełny tych filmów, znajdziesz bez problemu
                wklej JEDEN link do takiego filmiku, nawet nie musisz podawać czasu - znajdę...

                jeśli masz problem żeby znaleźć:
                wystarczy wpisać w youtube lub google 'szeryf' albo "drogowy szeryf" - "szeryf na drodze"

                znajdź mi DWA takie połączenia znaków w Polsce :)))))))

                albo milcz...
                gdyż sytuacja, którą opisujesz to MARGINALNY SKRAJNY przypadek, który MOŻE gdzieś tam raz czy dwa wystąpił w całej Polsce...

                faktem jest, że taki znak może się pojawić, jeśli tak - masz rację
                skoro piszesz 'w bardzo wielu' - podaj JEDEN udokumentowany filmikiem/zdjęciem przykład, gdzie ktoś blokuje pas za znakiem zakaz wyprzedzania ;))))
                albo DWA miejsca w Polsce, gdzie takie połączenie występuje :))))))

                "w bardzo wielu przypadkach" - HAHAHAHAHAHA

                masz, pomoge Ci:
                28 kwietnia 2014

                http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3414703,absurd-na-kazimierza-wielkiego-zakaz-wyprzedzania,id,t.html

                • 5 1

              • W trakcie ostatnich robót na obwobnicy.

                Psychologa możesz z siebie robić, ale osłem i tak zostaniesz .

                • 1 4

      • zastanów się trochę nad sobą

        • 2 1

    • nakazywac to sobie mozesz

      jazdy na suwak nie ma w kodeksie drogowym

      • 5 1

    • a na wuj ci znak nowy?

      To jest logiczne: widzę auta sunące z lewej, gdzie jest koniec pasa ruchu, to jadę równo, żeby mogły dojechać.

      • 1 1

    • Starym....

      Nie obrazaj bo powodow nie masz! Stary to wcale nie oznacza glupi- cwaniactwo na drodze to jest plaga!

      • 0 0

  • Co za hipokryzja (14)

    Wy tu mówicie o kulturze jazdy, a sami łamiecie przepisy. Jak typowe reżimowe medium, cenzurujecie i nie publikujecie filmu z wykroczeniem waszego firmowego samochodu w dziale filmy czytelników. Na szczęście są inne media gdzie nie macie wpływów.

    http://tablica-rejestracyjna.pl/GD219FC

    • 139 24

    • (1)

      Ciekawe czy doczekamy się komentarza ,,świętych" kierujących z portalu tromiasto.pl?

      • 37 2

      • doczekamy się skasowania :), do tego możliwy ban na jakiś czas....

        • 19 2

    • (3)

      "Trwa wewnetrzne sledztwo", a pozniej bedzie "Mimo usilnych staran nie udalo siw ustalic kto w danej chwili prowadzil pojazd"
      Swoja droga to z tym audio w tle tez bym sie wstydzil umiescic.

      • 31 0

      • Są gusta i guściki, nie pasuje? Wyłącz dźwiek, albo włącz sobie któraś symfonię Bethowena jak lubisz. (2)

        Dla mnie OK.

        • 4 13

        • Chłopie, łeb cię od tej rąbanki nie boli?? (1)

          • 7 4

          • A no nie bolii. I co zrobisz? Polecam baranka z rozbigu w ścianę.Może polubisz.

            Na weselu nie narzekałeś.

            • 0 1

    • Oj czepiasz się. Spieszyli się aby zrobić materiał o kobiecie zbierającej cegły.

      • 31 0

    • haha

      Hipokryzja w najczystszym wydaniu ;) pozdrawiamy mistrzów prostej z trójmiasto.pl :P

      • 11 2

    • Popieram !!!

      Sam widziałem wskazany samochód na Armii Krajowej jak pędził ponad 120 km/h i wymusił na zjeździe na Jabloniowa. Dorwać gnoja i wlepić mandat z górnej Polki !!!

      • 12 3

    • Co za konfitura (1)

      ze śliwy.

      • 1 4

      • Jak chesz możesz im opony lizać.

        • 3 1

    • sory ale nic wielkiego tam nie ma

      • 4 1

    • jakie disco z pola

      W tle :D

      • 1 0

    • Może by opublikowali

      Gdyby w tle nie leciała taka beznadziejna nuta

      • 2 0

  • (17)

    taa na kwiatkowskiego w Gdyni...nie będę wpuszczać cwaniaków którzy jadąc od strony Morskiej i widząc korek zamiast ustawić się w nim jadą lewym pasem aż pod zjazd na Obłuże a potem 'wpuść mnie' nie ma!! taki powinien postać tyle, ile by stał nie cwaniakując

    • 67 129

    • (10)

      To nie cwaniacy. Tak się powinno jeździć na suwak. Dwoma pasami a potem zjeżdża sie do prawej.
      Gdyby nie takie podejście jak Twoje to korek był by dużo krótszy.

      • 34 14

      • (9)

        to może wszyscy jedźmy drugim pasem i potem ojej 'zapomniałam' że mam zjechać no ale 15 minut do przodu jestem więc się to opłacało i wpuść mnie :/

        • 9 36

        • (1)

          Typowy umysłowy beton

          • 30 7

          • ma rację, na obłużu cwaniactwo jest standardem. Zapraszam w godzinach 15-18

            • 6 7

        • (6)

          Debilizm niereformowalny. Nie dotrze do takiego bałwana, że suwak przyspiesza ruch i zwieksza przepustowośc.

          • 22 11

          • Wydaje mi się, że autor postu

            nie za bardzo potrafił wyrazić swojej myśli. W opisywanym przez niego przypadku auta próbujące się wcisnąć jadą pasem przeznaczonym dla innego kierunku czyli faktycznie w momencie kiedy się zatrzymują próbując zmienić pas blokują przejazd samochodom jadącym zgodnie z oznakowaniem. Takiego zachowania nie można nazwać jazdą na suwak.

            • 23 1

          • Pomyśl , w jaki sposób przez zwężenie przejedzie więcej pojazdów jadąc na zakładkę . Może będą jechać jeden na drugim. (4)

            Jeżeli przez zwężenie w określonym czasie przejedzie 200 samochodów, to jak może nagle przejechać ich 300 ? Suwak? To jest tylko złudzenie, że tyle przejechało, a było ich dalej ta sama liczba 200 .

            • 1 7

            • (3)

              Tyle, że korek przed zwężeniem będzie krótszy. 100 aut na jednym pasie a 100 na dwóch to jednak jest różnica która pozwala np odblokować wcześniejsze zjazdy czy skrzyżowanie.

              • 7 0

              • (1)

                nie wytłumaczysz łosiowi

                jedyny sposób by do buca dotarło to
                skopiować tu to belgijskie prawo
                całe, bez ulepszania

                55 EUR go nauczy szybciej

                • 6 3

              • Zanim się pojawiłeś na tym świecie, ja jeżdziłem ciężarowymi po europie i przywoziłem Żubrem cytrusy z Hiszpanii i Włoch . Jeśli Tobie prawo w Polsce nie odpowiada, to wynocha do wietrznej Belgi. Może tam się czegoś nauczysz, bo prowadzisz odzywki jak Macierewicz i cała reszta pisowska .

                • 1 7

              • Tu każdy powinien się z tym zgodzić.

                Korek będzie dużo krótszy, ale czasowo będzie to samo na tym zwężeniu. Inne zjazdy częściowo się uwolnią, ale inne zablokują chamscy kierowcy, którzy na siłę będą chcieli zjechać z lewego pasa w prawo.

                • 1 3

    • przeczytaj jeszcze raz artykuł to może coś do ciebie dotrze.

      • 7 3

    • (1)

      w tym miejscu o który mówi to jednak racja jest po jego stronie. Lewy pas musi zostać wolny dla jadących prosto, na prawym czekają Ci co mają zjechać z estakady.

      • 10 0

      • Właśnie to samo stwierdziłem,potem czytając tą dyskusję,zgłupiałem.To nie jest ta sama sytuacja co zwężenie do 1 pasa,a jeżdżą po gościu jak po burej s.uce.Żal patrzeć jakich to mamy intelygentów.

        • 3 0

    • No właśnie o tobie ten artykuł, szeryfie

      • 7 1

    • Typowy Janusz

      Pi co inni mają mieć lepiej

      • 2 0

    • Dziwny jesteś.

      Skoro twoje życie jest tak bezwartościowe, że masz ochotę tracić je na stanie w korku, to twoja sprawa. Na szczęście takich jak ty jest mniejszość. Mnie d*pa nie boli kogoś wpuścić, sam też zawsze dojeżdżam do końca i w 99% przypadków jestem wpuszczany (albo i tak się wciskam, bo to umiem). Nie rozumiem dinozaurów lubiących stać w korku, kiedy obok wolny pas.

      • 0 0

  • Winni jedni i drudzy... (8)

    Niestety, ale oprócz ewidentnej winy drogowych "Januszy" blokujących pas, jest też sporo winy osób z pozoru chcących jechać "na suwak". Wielokrotnie byłem świadkiem, jak wpuszczenie jednego auta z kończącego się pasa ruchu, owocowało wpychaniem się kolejnych kierowców w pozostawioną lukę. Tak więc, oprócz samego faktu wpuszczania samochodów z kończącego się pasa należy pamiętać, że ma to być jedno auto, a nie że dziadek stanie i wpuszcza 20 aut, nie o to chodzi.

    • 137 13

    • w teorii (6)

      jeśli ludzie zmieniali by pas dopiero na zwężeniu nie byłoby szeryfów - obydwa pasy jechałyby równo

      więc to nie jest wina szeryfów że jeżdzenie na suwak nie działa jak powinno - oni są tylko wynikiem tego że ludzie zjeżdzają na całej długośći i powodują że docelowy pas jedzie dużo wolniej niż ten który się kończy...

      drogowcy mogli by pomóc malująć ciągłe linie zachęcając do jazdy na suwak - a nie tak jak teraz jest że mamy przerywaną zachęcającą do wcześniejszej zmiany pasa...

      • 16 0

      • jakoś w UK kierowcy nie mają z tym problemu (4)

        jeden z jednej, jeden z drugiej,
        każdy się wpuszcza, jazda to przyjemność

        • 6 2

        • To znikaj z Polski na wyspy, jak coś nie pasi. (3)

          • 3 7

          • Gdzie są zwolennicy jazdy na suwak za Januszami? (1)

            Pytam się dlaczego gdy pojawi się taki Janusz na lewym pasie to nagle większość kierowców za nim zjeżdża na prawy pas? Wtedy już jazda na suwak nie ma sensu? Gdyby za nim jechali dalej lewym pasem to za nimi nie musiał by się pojawiać "kolejny Janusz".
            Ile z osób które niby jeżdżą na zamek jak tylko widzą, że lewym pasem już szybciej nie zajadą, a na prawym zrobi się luka to zjeżdżają jeszcze daleko przed zwężeniem?

            Też jestem zdania, że to nie Janusze są problemem. Tylko ogólny brak świadomości. Dobrze, że o tym piszą i oby jak najwięcej kierowców z tego korzystało.

            • 3 0

            • Dodatkowo nie wiem dlaczego jadący za "szeryfami" tak się denerwują??

              Gdyby ładnie wszyscy jechali na zamek - czyli połowa aut jednym pasem, a druga drugim to i tak oba pasy poruszałyby się wolniej niż jadąc za "szeryfem".
              Oczywiście najistotniejsza kwestia to skrócenie zasięgu korka na który "szeryf" przeważnie i tak nie ma wpływu bo zanim jakoś nie widać sznura aut.

              • 0 0

          • już dawno tu jestem i czerpię radość każdego dnia

            codziennie wsiadam do samochodu z uśmiechem
            bo jazda tutaj to przyjemność,
            auta i paliwo są tanie więc stać cię na auto 5-10 razy droższe niż w Polsce
            (nawet mimo że ubezpieczenie jest 10 razy droższe),
            płyniesz sobie szerokimi, równymi drogami
            kontemplując okoliczności przyrody, pasące się owce
            i spacerujące bażanty (tak, tu zające i bażanty spacerują po łąkach i lasach)

            • 0 0

      • A co z linią ciągłą w przypadku gdy nie ma korka? Zakaz wyprzedzania?

        • 0 1

    • Dziadki zakała dróg.

      Dziadki to akurat niewpuszczaja nikogo. Czesto wrecz szeryfuja. Zacietrzewione tetryki, myślące ze są najmadrzejsi. Na szczęście coraz ich mniej.

      • 0 0

  • Brawo (5)

    Brawo dla janusza w czerwonym punto...... Specjalnie na zderzaku siedział a za nim miejsca na dwa auta...

    • 59 10

    • jak już napisałem wyżej, miał rację

      ale z innego powodu- transit próbował zmienic pas, zanim dojechał do jego końca. powinien był pojechać dalej, co zresztą w końcu zrobił.

      • 6 6

    • transit pchał się na hama

      bo on musi, inni się nie spieszą....... wjechał prawie na punto w koncu pojechal dalej może inna ofiara go wpuści.

      • 5 4

    • Wsioki z remontówki , tam pełno takich "wiejskich szeryfów ".
      Wiśniaki tak samo jak imigranci , też nie chcą się asymilować , wręcz przeciwnie swoje wiejskie zasady w mieście stosują !!!
      Zakaz robienia wiochy w mieście inaczej wracać do swego Pierdziszewa jak miasto to za duzo !!!!

      • 0 0

    • Paradoksalnie własnei punto miał rację

      Jestem jak najbardziej za jazdą na suwak.
      Ale zarówno Bus jaki Merceses próbowali wjechać o wiele za wcześnie. Powinni dojechać do końca pasa. Wtedy to ma sens. Tak to oni w zasadzie psuli zamek, powodując wydłużania się korka w tym przypadku na lewym pasie!

      • 4 0

    • uff, obejrzałem, nie umiecie jeździć na zamek

      jazda jest nerwowa i szarpana,
      to nie ma sensu

      • 0 0

  • (8)

    Po pierwsze, na zachodzie jest to samo, widziałem podobne zachowania na YT z USA lub Niemiec

    Po drugie w Polsce jest dużo lepiej niż kiedyś, mówię na podstawie zwężenia w Kokoszkach w stronę Kartuz - pełna kultura

    • 34 18

    • (1)

      proszę bardzo, USA

      https://youtu.be/ZmfnOk93LYc?t=6m3s

      • 0 8

      • Nie widzę na tym przykładzie

        ani szeryfów blokujących pasy ani jazdy zderzak w zderzak.

        • 7 1

    • w UK tez nie jezdzi sie na suwak (4)

      • 2 11

      • (2)

        Chyba mieszkasz w innym UK.

        • 12 3

        • jo, w twoim uk (1)

          to nawet pierdza na pachnaco

          • 9 7

          • W moim może nie pierdzą na pachnąco

            ale jeszcze w życiu nie widziałem szeryfa albo nie byłem blokowany przed zmianą pasa. Fakt, że nie zawsze jest to typowy suwak czyli jazda kilkoma pasami aż do zwężenia ale jednak kultura o wiele większa.

            • 11 3

      • UK to Ukraina?

        Tam jest za mało aut, żeby było to potrzebne.

        • 0 0

    • USA

      W USA zablokowanie komuś drogi mogłoby być potraktowane jako próba napadu i skończyć się strzelaniną. Polacy nie zdają sobie sprawy w jak spokojnym miejscu żyją.

      • 0 0

  • proszę na estakadzie ustawić znak informujący o tym że mam jechać na suwak, inaczej tumany nie załapia (5)

    • 33 29

    • W Polsce to powninni wprowadzić nowy znak

      Zakaz szeryfowania

      • 5 2

    • Tumanie !! A jak on wygląda, bo w prawie o ruchu drogowym takowy nie istnieje. (2)

      Załapałeś tumanie ?

      • 1 1

      • jazda na suwak ?!?! - znak istnieje szeryfie , zaktualizuj swoją wiedzę a potem wyzywaj

        • 0 0

      • Proponuje się dokształcić

        http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,26662,promuja-jazde-na-suwak.html

        • 0 0

    • Postawić znak i patrol, bo inaczej ludzie o mentalności niewolników tego się nie domyślą. Większość społeczeństwa ma mentalność niewolnika i bez bata nie zrobi nic, nawet we własnym interesie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

Mikołaje na Motocyklach
Mikołaje na Motocyklach
zlot
gru 5
niedziela, g. 10:00
Gdańsk, Polsat Plus Arena Gdańsk
II urodziny SM Poland - Świąteczne spotkanie
II urodziny SM Poland - Świąteczne...
zlot
gru 10
piątek, g. 18:00
Gdańsk, Polsat Plus Arena Gdańsk

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?