• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden pas mniej na Grunwaldzkiej w Oliwie

bra
21 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zwężenie na odcinku 100 metrów zacznie się w tym miejscu. Zwężenie na odcinku 100 metrów zacznie się w tym miejscu.

Od poniedziałku na ponad trzy tygodnie, do 15 sierpnia, zwężony zostanie odcinek al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku Sopotu, na wysokości powstającego biurowca Wave. Powodem są prace związane z podłączeniem sieci centralnego ogrzewania do powstającego budynku oraz budowa prawoskrętu. Prace finansuje Skanska - deweloper obiektu.



Spodziewasz się dużych utrudnień w związku ze zwężeniem Grunwaldzkiej?

22 lipca o godz. 7 rano z ruchu wyłączony zostanie prawy pas al. Grunwaldzkiej w Oliwie na 100-metrowym odcinku od budynku pod nr 343 zobacz na mapie Gdańska w stronę Sopotu. Kierowcy będą mogli korzystać ze środkowego oraz lewego pasa jezdni.

Powodem jest konieczność wykonaniu podłączenia sieci centralnego ogrzewania do powstającego biurowca Wave. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa pasa do skrętu w prawo, umożliwiającego dojazd do budynku.

Utrudnienia w ruchu potrwają do 15 sierpnia.

Przebudowa al. Grunwaldzkiej realizowana jest w ramach umowy zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych. To oznacza, że finansuje ją deweloper - w tym przypadku firma Skanska - która buduje Wave'a.
bra

Opinie (137) ponad 10 zablokowanych

  • Mogliby od razu dać progi zwalniające. (3)

    Najlepiej takie wysuwane po 21. By sie zaraz skończyły wyścigi.

    • 122 35

    • (1)

      W pierwszej chwili pomyślałem, że to jak z obwodnicą, gdzie usunięto odcinkowe 3 pasy. "W celu poprawy bezpieczeństwa, kosztem przepustowości", w tym kraju niestety takie rozwiązania są bardzo możliwe do realizacji.

      • 3 6

      • Akurat miejscowe 3 pasy na obwodnicy guzik dawały w temacie św. Przepustowości, bo niewydolne to są zjazdy, a nie główne jezdnie.

        • 6 0

    • najpierw, to mogliby tam po sobie gwoździe pozbierać z dróg.

      • 5 3

  • (1)

    Teraz to bedzie armagedon...kierowcy sie zaplaczo stojac wiecej niz pol dnia w korku :) a co do wyscigow chlopcy se poradza

    • 54 24

    • Masz rację, się "zaplaczo"....

      ja już zaczynam widząc Twoją znajomość języka...

      • 6 5

  • Znowu kosztem mieszkańcow (4)

    developer robi co chce. Jak chcą się podłączyć to niech sobie tunel zrobią.

    • 97 89

    • Tam ktoś mieszka?

      • 21 5

    • Jaki to koszt dla mieszkancow? Ze praca będzie?

      Jedyny minus powstania tam biurowca to to, że przyjedzie tam znowu masa bydła samochodami. Wtedy dopiero będziecie płakać bo korki

      • 16 5

    • każdy kto pisze developer = stan umysłu.
      a wiesz, ze twoje mieszkanie tez "deVeloper" wybudoVał?

      • 6 3

    • lol

      jakich mieszkańców? od chopina (koło budowlanki) do derdowskiego (bloki za biurowcami) nie ma tam i nigdy nie było mieszkań...

      • 3 2

  • A wybudują adekwatną ilość miejsc parkingowych dla pracowników i klientów? Tak po prostu ciekaw jestem....... (15)

    Czy tak, jak do tej pory, że dla 2000 będzie 20 miejsc i ojej!!!... będzie trzeba musowo, dla dobra oczywiście mieszkańców, SPP rozszerzyć od Wejherowa po Tczew..........

    • 123 36

    • Oczywiście, że nie. (5)

      Wysycenie góra 20%, na więcej bym nie liczył.

      • 12 2

      • Zobacz parkingi w biurowcach, które już tam są. Od groma pustych miejsc. (4)

        • 15 2

        • (3)

          Bo cena 500zl za miesiac nie przyciagnie szarego pracownika.

          • 14 11

          • i tak jest to ponizej kosztow budowy i utrzymania takiego miejsca.

            • 15 2

          • tak ma być (1)

            jak się uprzesz- przyjedź samochodem, ale słono za to zapłać. jak nie chcesz płacić- komunikacja miejska w okolicy jest całkeim niezła.

            • 12 3

            • od stacji SKM dojedziesz hulajnogą w try miga

              • 2 2

    • Mam nadzieję, że nie postanie tam w ogóle parking (2)

      Po co jeszcze bardziej zwiększać ruch na grunwaldzkiej. Da się tam spokojnie dojechać KM

      • 18 4

      • oho juz sie znalazl pierwszy jajogniot (1)

        • 5 20

        • ma racje.

          • 14 2

    • miejsc parkingowych jest i tak stanowczo tam za duzo.

      • 9 1

    • A widzieliście co się buduje przy Spacerowej ? (2)

      Tam się cyrk zacznie jak zacznie to działać

      • 7 6

      • co sie buduje?:>

        • 5 0

      • chodzi ci o te kilka apartamentow?

        no raczej nic sie nie zmieni

        • 8 2

    • Drogi parking dla pracowników wcale nie spowodował mniejszego ruchu w tej okolicy. (1)

      Do zeszłego roku pracownicy pobliskich biurowców masowo korzystali z darmowego parkingu UG. Pracownicy i studenci przyjeżdżający po godz. 8 rano nie mieli gdzie postawić samochodów bo większość miejsc zajmowali pracownicy pobliskich biurowców. Właśnie dlatego władze uczelni podjęły decyzję o wprowadzeniu ograniczenia wjazdu dla studentów i pracowników. Ta decyzja spowodowała jednak poważne konsekwencje dla mieszkańców Oliwy, gdzie do godz. 17 nie można było kompletnie zaparkować. Podobno na prośbę samych mieszkańców wprowadzono strefy płatne, aby choć trochę zmniejszyć liczbę samochodów. Każdego dnia obserwuję masę samochodów parkowanych gdzie popadnie, na zakrętach, w miejscach poza wyznaczonymi strefami. Niejednokrotnie sama nie mogę wyjechać z bramy ponieważ jest zastawiona. Doszło nawet do tego, że mieszkańcy handlują miejscami na podwórkach. Dodam, że są to miejsca wspólne dla wszystkich mieszkańców i już teraz nie można zaparkować na zamkniętym terenie pod blokiem. Po oddaniu kolejnego wieżowca będzie tylko gorzej. Moim zdaniem mała liczba miejsc parkingowych i zawrotna cena za miejsce postojowe wcale (albo w bardzo małym stopniu) nie zmniejsza ruchu, powoduje tylko coraz większe utrudnienia dla mieszkańców. Jasne, można się wyprowadzić i nie narzekać. Tylko dlaczego to mieszkańcy mają uciekać ze swojej dzielnicy bo stawiane są kolejne wieżowce? Przecież ktoś za to bierze niemałe pieniądze.

      • 9 0

      • Za nieprawidłowe parkowanie powinna raczyć mandatami straż miejska. Dlaczego za chamstwo ludzi wini Pani budowniczych, a nie chamskich ludzi?

        • 1 1

  • Wyższa konieczność (5)

    Generalnie powinno to byc, zrobione przed lub, po sezonie turystycznym. Inwestor moze ponieść koszty a nie przerzucać na kierowców.

    • 54 31

    • A dlaczego po sezonie?

      TO u nas jest takie klękanie przed turystami. We Włoszech i nie tylko, roboty są prowadzone latem. Jak ludzie i młodzież szkolna jest na wakacjach, tak żeby najważniejsi nie cierpieli. Mam na myśli ludność lokalną. Turyści mają czas, są zrelaksowani i mogą poczekać.

      • 35 2

    • (3)

      Tja, lepiej zróbmy paraliż miasta w wrześniu i październiku, gdy madki i studenciaki wylęgną na drogi

      • 24 4

      • (2)

        w mowie i w piśmie istnieje słowo 'matk'i od mamy , no chyba że jest się płodem dwóch facetów jak ty , czyli tata i madka (żeński odpowiednik faceta)

        • 5 22

        • Bedzie wolniej i bezpieczniej

          • 2 1

        • Akurat "madka" ma zupełnie inne znaczenie. Twój podpis sugeruje, że nie masz słownika w domu.
          Hetera (gr. hetaíra towarzyszka) w starożytnej Grecji odpowiednik kurtyzany.

          • 2 0

  • Mała Zwężka

    • 13 4

  • Kazda ulica w miescie powinna byc zwerzona o jeden pas obecnie poto by tam postwał bus pas dla komunikacji miejskiej (22)

    • 51 72

    • Troll, ale prawdę pisze

      • 4 14

    • I chodniki! (8)

      Chodniki też należałoby zwęzić. Do jednego pasa w każdą stronę.

      • 10 5

      • jednego pasa samochodowego... (7)

        czyli 3m szerokosc

        • 6 2

        • (6)

          A ciebie już boli nawet szerokość pasa jezdni?

          • 3 6

          • (5)

            boli.kierowcy dostaja po 8 pasow ( kazdy po 3 metry), a ja musze sie przeciskac rowerem pomiedzy pieszymi po 2 metrowym chodniczku ( bo urzednik sobie postawil nakaz jazdy rowerem po nim). Mało tego ten chodnik służy jako miejsca parkingowe dla kierowcow. tak wygląda zrównoważony transport w gdansku. wiec tak boli

            • 6 11

            • Prawdę piszesz

              I te kretyńskie zwężenia chodnika na zatoki autobusowe, właśnie tam gdzie najwiecej ludzi czeka. Jakby jaśnie pan kierowca tych 15 sekund poczekać nie mógł aż autobus ruszy

              • 5 4

            • najlepiej ze skrajności w skrajność. (3)

              w dużych miastach najbardziej optymalnym przekrojem jezdni w jednym kierunku są dwa pasy+ ewentualnie lewo- i prawoskręty na bardziej obleganych skrzyżowaniach.
              niestety u nas jest głównie model jednopasmowy, co oznacza, ze każdy wolny pojazd/ zagubiony turysta/autobus bez zatoczki/zwykły sprawny intelektualnie inaczej może spowodować korek zatykający dwa i więcej skrzyżowań...
              Więcej w 99% przypadków nie trzeba, ale dwa pasy w jednym kierunku naprawdę wiele zmieniają...
              a szerokość pasa jest taka właśnie po to, by łatwiej było takiego jak Ty rowerzystę bezpiecznie minąć...3+3m to więcej niż 2,25+ 2,25m na wyprzedzenie rowerzysty 1m przez samochód 2,2m (z lusterkami) w odległości 1 m...

              • 5 2

              • ale tu są trzy w każdym kierunku plus prawo i lewo skręty.
                policz ile przestrzeni się na to marnuje.

                szerokie pasy są z myślą o rowerzystach? Jak, skoro nie wolno mu skorzystać z jezdni jak ma chodnik z nakazem jazdy po nim. autostradowe pasy maja po 3.75m. pewnie dlatego są tak szerokie żeby można było wyprzedzić dwóch rowerzystów jadących obok siebie :D

                • 2 2

              • szerokie pasy jedynie zachęcają do szybkiej jazdy

                co do wyprzedzania rowerzysty z większym odstępem to nie ma nic do rzeczy szerokość pasa bo i tak wyprzedza cie na gazetę. Przy węższym pasie jest lepiej bo kierowca zwolni, wiec z automatu jest bezpieczniej.

                • 3 2

              • Korki na skrzyżowaniach powodują zchamiałe indywidua wpierniczające się na "późnym żółtym", pomimo braku możliwości opuszczenia skrzyżowania, a nie "zagubiony turysta".

                • 1 1

    • (6)

      Proponuję jak w komunistycznej Albanii - zakazać posiadania samochodów.

      • 7 6

      • (4)

        A może po prostu przestać pozwalać kierowcom eksternalizować kosztów posiadania? Publiczne drogi "za darmo", parkowanie "za darmo", a podatki płacą wszyscy.

        • 4 6

        • Ciebie ktoś zrobił za darmo (1)

          Podatek drogowy,który z załozenia miał finansować drogi płaci każdy kierowca kupując paliwo. Na co wydaje go państwo to pytaj złodziei! Ja ze swoich podatków utzymuje leczenie palaczy,pijaków i całej bezrobotnej patologii 500+

          • 5 3

          • "Podatek drogowy", czyli opłata paliwowa naście groszy od litra nie pokrywa nawet kosztów utrzymania jezdni, a co dopiero budowy nowych szerokich dróg dla "panów kierowników" oraz parkingów.

            • 0 3

        • W paliwie jest 60% podatku (1)

          Starym passatem przez 10 lat spalilem paliwa za 55 tysiecy czyli 30 tysiecy podatku oddalem panstwu a ty z biletow czy roweru ile?

          • 6 1

          • 30 tysięcy to nic w kontekście kolosalnych kosztów budowy i utrzymania dróg pod jazdę twojego smrodzącego szrota. Opłata paliwowa nie pokrywa kosztów inwestycji drogowych, a już na pewno nie wielkich, "darmowych" parkingów w centrum

            • 0 5

      • standardowy wpis zarażonego samochodozą - przeginanie

        nudny jak flaki z olejem

        • 2 3

    • buraki jak zawsze

      oburzone to są przykłady miast zachodnich. Nie jest to żadna nowość .Tylko koniczności w Kraju gdzie pirat drogowy jest bezkarny gdzie ,w korytarzu życia jedzie kilkunastu buraków pod prąd ,to jest wielkie oburzenie .Ale co się dziwić tutaj każdy burak ma blachosmroda sredni wiek to 18 lat najwyższe w całej Europie. Bo to do nas trafia złom ze złomowisk zachodnich .Prostaków mamy na tony w trójmieście . Wiec w miastach zachodnich zmniejsza się pasy ulic zwęża albo całkowicie zamienia na deptaki dla pieszych.A Biurowce maja o połowe mniejszy limit na budowę miejsc parkingowych niż w Polsce!

      • 6 6

    • (1)

      Po co, Przecież komunikacją miejską jeździ patologia której nie stać na samochód..

      • 3 2

      • Dobry trolling :)

        Fajne dziewczyny w autobusie zawsze ze mną jadą do Oliwy, pozdrawiam

        • 4 2

    • Wąż jak zwężony

      Skończ najpierw jakąś szkołę podstawową, Postwale mocno zawężony.

      • 1 1

    • Dokładnie tak

      Ale zaczadzeni jeszcze długo tego nie zrozumią.

      • 2 1

  • brawo drogowcy (3)

    sezon w pełni , czas wyjść na drogi

    • 40 29

    • Sezon masz w Holandii gdy obornik rozrzucasz na polu

      • 10 4

    • W sezonie ruch jest mniejszy stad teraz te roboty

      • 9 1

    • Zasadniczo, to by można na stałe zwęzić.

      • 0 2

  • Ciekawe (5)

    Czy jakbym chciał zamknąć ulice przed swoim domem na trzy tygodnie czy dostałbym pozwolenie?

    • 63 17

    • Tak. Jak byś uzasadnił i zapłacił za zajęcie pasa drogowego.

      • 15 4

    • W lesie nie ma ulic. (1)

      Więc do twojej obory nie ma przylaczy

      • 9 8

      • Zajmij się oborą...

        ... Daj spokój lasom.

        • 1 1

    • Nie. Bo nie odróżniasz zamknięcia od zwężenia.

      • 5 3

    • tam naprawdę ktoś mieszka?

      :))))

      • 2 2

  • Ten odcinek byl dopiero remontowany Gdansk hahahaha (5)

    I jego beznadziejne zarzadzanie

    • 79 38

    • Nie ten glupku. (1)

      Wracaj do pcimia

      • 17 10

      • O przepraszam!

        W Pcimiu niedawno wyremontowali. Wylano świeży piasek na ulice.

        • 4 7

    • kasperek - to ty? (1)

      • 4 6

      • nie, olunia

        • 2 2

    • I po co kłamiesz?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane