• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednokierunkowa Świętojańska: jak radzą sobie kierowcy?

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na wjeździe na Świętojańską zamontowano tablicę zakazującą wjazdu samochodom. Na wjeździe na Świętojańską zamontowano tablicę zakazującą wjazdu samochodom.

Minął miesiąc od zmian w ruchu na ul. ŚwiętojańskiejMapka, którą od początku lipca autem można jechać tylko w kierunku al. PiłsudskiegoMapka. Wciąż nie wszyscy kierowcy stosują się do nowych zasad. - Najpierw pouczaliśmy, a od połowy lipca wystawiamy mandaty. Bywa ich nawet pięć dziennie - informują gdyńscy policjanci.



Jak oceniasz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Świętojańskiej?

Przypomnijmy:

  1. Od 4 lipca ul. Świętojańska jest jednokierunkowa na odcinku od skweru KościuszkiMapka do al. PiłsudskiegoMapka
  2. Trolejbusy i rowery mogą jeździć w obydwie strony.
  3. Przez to, że zniknęła ciągła linia, parkować można nadal po obydwu stronach ulicy.

Początkowo wprowadzenie jednego kierunku ruchu wywołało duże zamieszanie. Na tyle spore, że przez pierwsze dni porządku na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego musieli praktycznie przez całą dobę pilnować policjanci i strażnicy miejscy, pouczając kierowców o nowych zasadach jazdy.

Policjanci i znaki ostrzegające kierowców



Podczas weekendu, po wprowadzeniu zmian, patrol stał także przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej. Do 20 lipca pas do jazdy na wprost przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego w kierunku ul. 10 Lutego był wygrodzony, a tydzień wcześniej zniknęło wygrodzenie mające blokować chcących jechać Świętojańską w dół.

Obecnie kierowcom o zmianach w ruchu przypomina dodatkowa tablica z informacją o jednokierunkowej ul. Świętojańskiej.

Rowerzyści pojawili się w większej liczbie na ulicy, choć wielu nadal wybiera jazdę chodnikiem. Rowerzyści pojawili się w większej liczbie na ulicy, choć wielu nadal wybiera jazdę chodnikiem.
Efekty? Te pozytywne to większa liczba rowerzystów, którzy zdecydowali się zjechać z chodników, i mniej hałasu przy ulicy. Negatywne, o których piszą sami kierowcy, to częste nietypowe manewry próbujących zaparkować na miejscach "pod prąd" lub z nich wyjechać oraz trudności w wyprzedzaniu cyklistów podczas jazdy w kierunku urzędu miasta.

Wciąż sporo pracy mają policjanci z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni, którzy przyznają, że samochodów jeżdżących "pod prąd" wciąż jest dużo. Kierowcy wyłapywani są najczęściej podczas regularnych objazdów patroli.

Nawet pięć mandatów dziennie



- Do połowy miesiąca stosowaliśmy pouczenia, ale obecnie karzemy już kierowców mandatami. Najczęstsze sytuacje wjazdu "pod prąd" na ul. Świętojańską nie dotyczą skrzyżowania przy UM, ale skrętów z bocznych ulic. Dziennie wystawiamy nawet cztery-pięć mandatów - informuje asp. sztab. Jarosław Biały, naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Władze miasta deklarują, że w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Planowane są jedynie drobne korekty w zakresie oznakowania zatok postojowych.

Piesi nie muszą czekać na "zielone"



Wciąż nie będzie czynna sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Świętojańskiej.

Na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej nadal pozostaje wyłączona sygnalizacja świetlna. Na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej nadal pozostaje wyłączona sygnalizacja świetlna.
- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Świętojańskiej z ul. Armii Krajowej została wyłączona pilotażowo. Zmiana ta związana jest z projektem pn. "Klimatyczne Centrum", którego jednym z priorytetów jest m.in. poprawa warunków ruchu dla pieszych i rowerzystów. Dzięki wyłączeniu sygnalizacji piesi nie muszą oczekiwać na sygnał zielony - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

W początkowym okresie porządku na Świętojańskiej pilnowały służby porządkowe

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Kierowcy sobie poradzą, pytaniem jest, jak sobie poradzą najemcy lokali przy Świętojańskiej i właściciele (26)

    nieruchomości, które z każdą decyzją UM w Gdyni tracą na atrakcyjności, per saldo na swojej wartości. Na co komu lokal, pod który będzie niebawem można dojść tylko pieszo, lawirując między rozpędzonymi rowerzystami?

    • 339 97

    • Tak jak w Poznaniu

      W Poznaniu nie poznałem centrum miasta - po prostu wymarło po wprowadzeniu zakazu ruchu na głównej ulicy Św. Marcina. reszta ulic - jednokierunkowe. Restauracje, banki sklepy świecą pustkam i to jeszcze pandemii nie było. Oczywiście można tam dojechać rowerem tramwajem ale to nie przysporzyło miastu korzyści.

      • 0 0

    • (2)

      Cóż. Póki co - otworzyły się 4 restauracje i Pierre Cardin.

      • 7 2

      • Zaraz się zamkną. (1)

        Ty chyba jesteś nowy w Gdyni?

        • 2 1

        • wróć do olsztyna kolego i za kilka lat do gdyni ponownie zapraszam

          • 1 0

    • Na całym świecie (4)

      Piesi i rowerzyści zostawiają więcej kasy w lokalach niż kierowcy. Ba, jak nie ma samochodów pod lokalem, to klientów jest więcej! Na zmianach zyskają przede wszystkim najemcy, a może i puste lokale się wypełnią (na pewno by tak się stało, jakby całkiem wyrzucić samochody).

      • 42 35

      • Zwłaszcza w marketach budowlanych! (3)

        • 12 28

        • Do marketu czy centrum handlowego idziesz zupełnie po inny typ zakupów,

          Na takie ul jak Świętojańska to raczej dla relaksu. Przykładem jest odcinek A.Abrahama w Gdyni gdzie jest ruch samochodów znacznie spowolniony również miejsc parkingowych jest znacznie mniej, przede wszystkim jest ciszej ale i knajpki się nowe otworzyły no i się zapełniły :) kiedyś ten odcinek ul był pusty nieatrakcyjny

          • 2 0

        • Przyznam, żejeszcze nie jadłem obiadu z rodziną w markecie budowlanym w cenrum miasta.

          Daj jakieś namiary gdzie tak można.

          • 6 1

        • takich było na Świętojańskiej od zawsze bardzo wiele

          to było główne źródło dochodów właścicieli położonych tam nieruchomości

          • 32 1

    • Radzimy sobie niezbyt fajnie (9)

      tym bardziej, że szaleje korona i rząd wrzuca cały czas g*wniane restrykcje.

      • 31 8

      • Być może to działania celowe, aby zmusić prawowitych właścicieli nieruchomości, aby sprzedali (8)

        je za bezcen miastu, które musiało je im oddać. Stąd pomysły na jednokierunkową Świętojańską, kolejnym ruchem będzie zakaz ruchu pojazdów, zrobienie z niej deptaka, a najbliższe parkingi będą oddalone na tyle, że nikomu nie będzie chciało się do Gdyni już przyjeżdżać na zakupy. Wtedy miasto zmusi właścicieli nieruchomości do ustępstw i szybko przywróci ruch samochodów na Świętojańskiej. Wspomnisz moje słowa...

        • 30 32

        • Marcin

          Witam
          Ja z chęcią kupił bym na świętojańskiej kilka kamienic w szczególności jak będzie tam zakaz wjazdu samochodów ;) oczywiście zakaz jeżeli byłby to w godzinach od ~8-20.
          Pamiętajmy że zakaz nie powinien dotyczyć mieszkańców najemców czy komunikacji miejskiej. Moim zdaniem świętojańska powinna być wolna od samochodów, zwiększy to atrakcyjność tej ulicy.

          • 1 0

        • Jak już nie będzie samochodów. (6)

          To Gdynia zapełni się pieszymi i rowerzystami, jak na prawdziwe miasto przystało.
          Zyskają wszyscy, no może poza przyspawanymi do kierownicy.

          • 48 53

          • Chłopie odstaw zioło bo ci szkodzi (5)

            • 32 32

            • Rzeczywiście masz rację (4)

              Przecież taki Monciak w Sopocie czy Długa w Gdańsku - jakby tam przywrócić ruch to od razu handel i usługi by rozkwitły, nie to co teraz, marazm i brak klientów bo właściciele lokali nie mogą dojechać i ich zaopatrzyć.

              • 52 14

              • (1)

                Osobiscie nie lrzeszkadza mi takie coś na świętojańskiej. Ale mam zastrzezenie co do Sopotu, tam droga prowadzi prosto na morze, u nas jest to poprzeczna ulica, ktora dojdzie sie do komendy głównej, tez mi atrakcja:)

                • 17 11

              • Długo już mieszkasz w Gdyni?

                Dwa lata będzie?

                • 1 3

              • (1)

                Haha porównanie Długiej i Monciaka do Swiętojańskiej dawno mnie nic tak nie rozbawiło

                • 20 14

              • Gdynia to stan umysłu, zapomnieli tylko że w tym mieście po sezonie po 18:00 to wiatr hula w Śródmieściu

                i to jest to klimatyczne Śródmieście gdzie po 22:00 nie zamówisz jedzenia

                • 27 5

    • Co ty za pierdoły napisałeś?
      A na Monciak w Sopocie wjedziesz?
      A na Piotrkowską w Łodzi?

      To może ożywić Świętojańską i zwiększyć jej atrakcyjność.

      • 0 1

    • A nie można z ,, buta"

      • 3 0

    • A wcześniej to nie było lawirowania pieszych (1)

      wśród samochodów ?

      I chyba przejść dla pieszych nie zlikwidowano, więc poza nimi piesi pierwszeństwa nie mają.

      • 4 0

      • A o to chodzi żeby mieli bo to nie obwodnica.

        • 2 2

    • chyba pozostałeś na etapie lat 90 (1)

      wtdy wszyscy głośno krzyczeli, że to zabije ich biznesuy

      a potem okazało się, ze chcą i to bardzo zamkniecia ulicy, bo to nie samochody generują im dochody

      • 30 8

      • trzech trollów od minusów odsyłam do sklepikarzy

        jak nie wiecie, to sie dowiedźcie, a nie minusujcie bez sensu

        • 9 14

    • Tak jak na Monte Cassino w Sopocie

      Ale powinni zrobić deptak a nie jeden kierunek

      • 25 4

  • Zakaz ruchu powinien być wymalowany na ulicy bo dużo kierowców jeżdzi na pamięć

    • 2 0

  • jelonków nie brakuje

    Tyle czasu minęło kiedy wprowadzono jednokierunkowy ruch a i tak jest pełno jelonków, którzy jadą pod prąd mimo to, że inni kierowcy zwracają im uwagę, mrygają światłami a nawet trąbią.
    Niestety straż miejska i policja słabo tego pilnuje. Mamy okres wakacyjny a takich geniuszy, którzy ignorują znaki jest bardzo dużo.
    Wystarczy, że będzie jeden patrol na tej ulicy a w ciągu dnia spokojnie znajdzie się kilkudziesięciu kierowców na mandacik.

    • 2 0

  • rowery

    Panie Lucyk rowery jezdzą po chodniku co to znaczy

    • 1 0

  • Działania gdyńskiej władzy to taka radziecka logika.. (3)

    Jest taka anegdota, że podczas wojny, żołnierze armii czerwonej byli pod wrażeniem wody wylewającej się ze ściany, wyrywali więc krany i po wojnie wbijali w ściany w swoich domach. Było wielkie zdziwienie, że woda nie leciała ..
    W wielu atrakcyjnych turystycznie miejscach, rzeczywiście są atrakcyjne deptaki, ale zrobienie na siłę takowego nie spowoduje, że turyści będą walić drzwiami i oknami. Deptak jest skutkiem a nie przyczyną ...

    • 9 3

    • zależności przyczynowo skutkowe bywają dwukierunkowe (2)

      Żeby wprowadzić deptak trzeba wykazać się odwagą i konsekwencją. W Kopenhadze kolejne ulice i place przekształcane były w deptaki przez ponad 40 lat z bardzo dobrym skutkiem. Każdej zmianie ulicy w deptak towarzyszyło podawanie informacji o zwiększeniu liczby ludzi korzystającej przy tej ulicy ze sklepów i lokali gastronomicznych. W Gdyni także powinny takie badania być realizowane co roku.

      • 3 1

      • Popatrz na plan Kopenhagi

        Rozłożyste miasto gdzie zrobienie deptaku nie sparaliżuje miasta. Dla odmiany Gdynia ma 3 równoległe nitki komunikacyjne i z jednej chcesz zrobić deptak. Pogratulować zdrowego rozsądku.

        • 0 0

      • Jak jest po co deptać, to się robi deptak ...

        i tyle, jak w temacie.

        • 0 0

  • Pomysl fajny ale wykonanie typowo gdyńskie (16)

    • 110 43

    • Jednokierunkowa świętojańska (3)

      Z pozostawionymi trolejbusami w obie strony to jest jakaś parodia. Co to ma być i czemu ma służyć? Zamineliby całkiem a nie takie porąbane pomysły. Jak to w Gdyni, co mogli namalować to namalowali.

      • 23 10

      • Czemu parodia? Masz problem z dotarciem do domu czy do pracy? (2)

        • 6 12

        • Raczej do twojego rozumu (1)

          • 9 4

          • masz rację w słoikowie jest inaczej

            • 0 0

    • beznadziejny, niebezpieczny pomysł (8)

      Gwarantuję, że w momencie gdy na jednej wysokości spotka się rowerzysta, dostawczak i trolejbus z naprzeciwka, to ktoś ucierpi. Tam jest za wąsko na takie rozwiązanie. Kompletnie nieprzemyślany ruch. Ani to wygląda, ani to praktyczne.

      • 20 11

      • To dostawczak poczeka z wyprzedzeniem rowerzysty (4)

        • 6 5

        • .... ale prawdopodobnie chodziło o rowerzystę (2)

          jadącego w tym samym kierunku co trolejbus. Po tej stronie nie ma wydzielonego pasa dla rowerzystów ( ciekawe dlaczego ? )
          Zatem trolejbus poczeka ... ?

          • 1 1

          • tak, poczeka (1)

            • 0 1

            • Brakuje mi odpowiedzi na pytanie

              Dlaczego rowerzystom został wydzielony pas tylko w jedną stronę ? To stanowi istotę problemu, którą urzędnicy chcą przemilczeć, dopuszczając niebezpieczne sytuacje ...

              • 1 0

        • śnisz ja zawsze wyprzedzam na gazete

          • 2 3

      • Niedawno odkryłem, jakie powody stały za zredukowaniem ruchu na ul.Świętojańskiej (1)

        Po prostu nie ma już na tej ulicy nic intersującego. Tej ulicy turystom pokazać już nie wypada. To jest pewien rodzaj makiety Patiomkinowskiej. Już nie kwiaty, ktore mialy odwracac uwagę od lichości niegdyś kwitnącego miejsca, ale odwracanie uwagi.Ulica zapyziała ze straszącymi pieszych pustostanami.

        • 3 1

        • Dekoracje świąteczne zaraz wrócą, te ładne niebieskie

          ... te same od 100 lat i będziesz znowu miał co pokazywać:)

          • 3 0

      • uuu... ale pojechałes z przykładem. Zamartwiasz się widzę :)

        A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców....

        • 5 7

    • dwa pasy (1)

      Czy fakt, że Świętojańska jest dostatecznie szeroka i 'jednokierunkowa', ruch w stronę UM może odbywać się 'dwoma' pasami ruchu? Proszę o potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu.

      • 2 0

      • ruch rowerów może odbywać się dwoma pasami ruchu

        Ruch trolejbusów takoż. Ruch samochodów niekoniecznie.

        • 1 0

    • a co konkretnie innego byś zaproponował?

      jakie kryteria "gdyńśkości" wykonań przekształceń przestrzeni miejskiej stosujesz?

      • 1 0

  • Rowerzyści na swietojanskiej dalej po chodnikach jeżdżą, pomimo ścieżki rowerowej w obu kierunkach. A kierowcy dalej jezdza na pamięć :-/

    • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Pomysły na miarę XXI wieku? (25)

    Lekki dramat!Spowalnianie ruchu,zmuszanie ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej,rowerów czy hulajnóg jednym słowem ograniczanie ruchu w relatywnie młodym mieście z wytyczonym ok sto lat temu układem urbanistycznym zakładającym szerokie ulice (dwu i trzypasmówce),skwery,parki itp,to poprostu dramat...Drugi dramat to to,ze jednym posunięciem niszczy się infrastrukturę ul Swietojańskiej,ryje się asfalt żeby zedrzeć wcześniejsze malowanie drogi,a przecież nie tak dawno ulica była gruntownie remontowana i przeszła poważną modernizację za nie małe pieniądze!Koniec końców obecny ruch do niczego nie jest podobny,pozostawiono zatoczki,światła,jakby zwężono ulice tworząc na jezdni miejsce dla rowerów,ale jakoś jak jadę w górę to wcale bezpiecznie się nie czuje mijając jadący w dół z dość duża prędkością trolejbus...Jednym słowem dramat!Do tej pory reprezentacyjna ulica miasta obecnie nie przypomina dosłownie niczego logicznego!Nic dziwnego,ze tylu kierowców się gubi...A można było zrobić coś normalnego...Albo nic nie robić,przynajmniej bezsensownych kosztów by nie było...Świętojańska na wzór Nowego Świata w Warszawie mogłaby mieć całkowicie ograniczony wjazd prócz np trolejbusów i autobusów oraz taxi,w zasadzie moznaby zrobić z niej deptak pod warunkiem przeniesienia ruchu na sąsiadujące ulice i stworzenia nowych rozwiązań drogowych,tak aby i tak już zatłoczone miasto bardziej jeszcze nie korkowało się tak jak ma to miejsce teraz...Ale wierze,ze decydenci wiedzą lepiej,z pewnością mają większe doświadczenie i są świetnie wyedukowani w rozwiązaniach urbanistycznych i stworzą nam mieszkańcom doskonałe warunki do życia w mieście na miarę XXI wieku!

    • 323 53

    • (11)

      głupoty piszesz, jeżdżę dla jednej z firm dostawczych rowerem, kilka razy w ciągu dnia po Świętojańskiej i żadne trolejbusy tam nie gnają, tylko jadą wolno w pierwszych dniach zjeżdżałem na bok i ich przepuszczałem, ale bez sensu bo oni 30km/h a okazywało się ze ja szybciej rowerem jadę. Teraz nie zjeżdżam, jestem sporo przed trolejbusem, mało tego on wjeżdża do zatoczki i już za mną nie ma szans być. Gdzie ci one pędzą ? Faktem jest, że blokują te pojazdy osobowe jadące pod prąd, nawet jeden osobówka na wstecznym musiał jechać - może to ty byłeś ?

      • 10 14

      • Um gdynia zrobil.ze swietojanskiej.autostrade dla.rowerowych dostawcow jedzenia (10)

        Klekajcie narody. Kucyk szczurka to wizjoner. Najpierw te biale plamy na molo pld. teraz autostrada dla dostawcow jedzenia na swietojanskiej no i ten wiejski lunapar przy skwerze.... Gdynia rzadza prawdziwi wizjonerzy

        • 16 7

        • Przyszłość... (9)

          Nie chciałem się rozpisywać bo i tak dużo napisałem,ale skoro wątek się rozszerzył to dodam tylko,ze jestem prawdziwym fanem ostatnich inwestycji miejskich związanych z drogami i miejscami parkingowymi.To co stało się na końcu Skweru Kościuszki to prawdziwy popis geniuszu - park na asfalcie z wielkimi donicami,kilkoma ławkami i bliżej nieopisane okręgi wymalowane białą farbą...W dodatku na dawnym wjeździe na parking postawiono jakieś zapory parkingowe...Cud estetyki.Że nie wspomnę o likwidacji bardzo ciekawego miejsca,chyba jedynego w swoim rodzaju w skali kraju (nie znam innego dużego miasta gdzie możnaby podjechać autem,motocyklem czy poprostu innym pojazdem tak blisko morza i przystanąć sobie na chwile).Dodam tylko,ze spacerowicze i tak mieli całkiem sporo miejsca na końcu Skweru,także parking nie ograniczał nadwyraz miejsca na tym terenie.No ale parkingu nie ma,nowego parkingu też nie ma,a miasto wydało nie małą kasę na donice,kilka ławek i farbę przerabiając parking na asfaltowy park...Do tego dodać należy ograniczanie miejsc postojowych wszędzie gdzie sie da,polityka słupkowania wszystkiego gdzie to możliwe (jakby znaki drogowe i mandaty nie wystarczyły),propagowanie slow life jako super recepty na życie (jedni żyją sobie slow,a inni dojeżdżają godzinami w korkach do pracy,świadcząc rożnego rodzaju usługi w mieście slow),dodawane są nowe płatne strefy parkowania (np Działki leśne...),a na turystów się miasto chyba obraziło bo z czasem nie będzie już możliwości parkowania auta niezależnie czy jesteś mieszkańcem czy przyjezdnym turystą,który np przyjechał podziwiać kunszt architektury bud z pamiątkami wszelakimi czy zrobic sobie zdjęcie z nieczynną fontannę na Skwerze Kościuszki.Turysci mogliby też przyjechać popodziwiać baseny ze skoczniami na Polance redłowskiej,no ale póki co po basenach pozostała strasząca od lat dziura wstydu...No to są decyzje na miarę XXI wieku!!!A prawda jest taka,że od czasu budowy Węzła F. Cegielskiej i Trasy różowej to praktycznie nie buduje się nowych rozwiązań drogowych i nie tworzy się nowych parkingów ponieważ to kosztuje,trzeba wykupić grunty,wydać gigantyczne środki na budowy itp,taniej i szybciej wmówić ludziom,ze powinni przesiąść się do komunikacji miejskiej,na rowery,hulajnogi itp...Ciekawe jak się jeździ rowerem zima?Jak starszy mieszkaniec Gdyni pojedzie po zakupy czy do lekarza gdy np pada deszcz czy śnieg?Co mają zrobić Ci co nie mogą przesiąść się na rowery itp z różnych przyczyn czasem niezależnych od siebie?Czemu jesteśmy praktycznie do tego zmuszani,nie daje się nam żadnej logicznej alternatywy?Rozumiem gdybyśmy mieli w Trojmiescie cała siatkę połączeń kolejowych czy tramwajowych miedzy dzielnicami poszczególnych miast,gdyby pod ziemia kursowało metro,gdybym wiedział ze jak wyjdę na piechotę z jednego krańca miasta to łatwo i w miarę szybko dostanę się na drugi czy gdziekolwiek indziej w obrębie miasta...Tak jak to jest w większości cywilizowanych aglomeracjach europejskich,bo do tego przecież aspirujemy...Ale tak nie jest,a zamiast tego powstaje masa ograniczeń,ludzie wyprowadzają się poza centrum i stoją nieefektywnie godzinami w korkach jadąc do domu (a gdzie tu ekologia?),czy to jest nasza przyszłość?Jak tak to ja idę na kurs survivalu,przyda mi się żeby na stare lata przetrwać w różnych warunkach pogodowych na rowerze czy hulajnodze...

          • 31 4

          • do jazdy rowerem 20 minut w śnieżycy zdarzającej się raz na rok (5)

            nie wymaga odbycia kursu survivalu. Spróbuj w lecie, w ciągu 20 minut dojedziesz rowerem z co najmniej 50 % obszaru dzielnic Gdyni do jej centrum. Z wariantem rower + SKM masz cały obszar miasta w zasięgu zdrowej przejażdżki nawet w wieku 60+.

            • 2 4

            • Rower (1)

              Dajmy sobie spokój z tym rowerem...Jeżdżę rowerem i jeździć będę,lubię ten rodzaj aktywności,nie lubię za to jak mnie ktoś do czegoś przymusza...A to aktualnie się dzieje w naszym mieście...O to mi tylko chodzi...Spójrzmy na całokształt,nie tylko na to,ze fajnie jest jeździć rowerem po mieście...

              • 7 1

              • Gdzie ty chcesz pojeżdzić w Gdyni ,10 minut i wszystko zwiedzone.Prawda taka że w Gdynia nie nadaje się na jazdę rowerem.

                • 0 0

            • Ale kur.............a ma....... jak zrobisz zakupy jadąc rowerem.Nawet krotkie wejście na parę minut do żabki jest niebezpieczne bo ci ukradna rower i nie pomogą żadne zabezpieczenia.O załatwieniu swoich potrzeb w WC nie wspominam ,bo tam też trzeba poświęcić 10 -20 minut na postawienie dwójki .A te pseudo parkingi dla rowerow to o kant d........y .Nie wszyscy jeżdżą na rowerach w parach jest bardzo dużo singli ,a drogiego roweru nie spuszczę z oka ani na sekundę.

              • 1 0

            • (1)

              Ale weźcie wyluzujcie z tymi rowerami. Nie każdy człowiek przecież ma chęć jeździć rowerem! Pomijając fakt, że to NIE jest miasto przystosowane do ruchu rowerowego w takim stopniu, że wszyscy nagle z radością i ochotą wskoczą na rower, bo ułatwi im to życie. Z namalowanymi farbą, urywającymi się nagle albo przecinającymi ulice pseudościeżkami rowerowymi. Poza tym nigdy nie powinno się to odbywać kosztem kierowców, nie te proporcje.

              • 4 1

              • dominację samochodów w mieście warto kwestionować

                to nadmiar samochodów jest główną przyczyną trudności w poruszaniu się samochodem i główną przyczyną trudności znalezienia wolnego miejsca do parkowania. Jaki jest sens uzależniania mieszkańców od pojazdu, który zajmuje teren przez 95% czasu swojej egzystencji w mieście?

                • 1 1

          • Ble, ble, ble. Stosuj akapity i odstępy między (2)

            partiami tekstu, jeśli ma go przeczytać więcej ludzi.

            • 5 26

            • Jeśli piszesz brednie nie pomogą ani akapity ani kursywa.

              Brednia zawsze obiektywnie jest brednia.

              • 1 0

            • Nie potrzebne akapity dzbanie ! Gość ma 100 % Rację , a ty siedź przed komputerem i edytuj znawco .

              • 21 5

    • Zastanówmy się co robimy ? (4)

      Czy jest zgodne z logiką - namawianie ludzi w dobie koronawirusa do podróżowania komunikacją miejską. przecież to paranoja

      • 3 7

      • to nie jest sposób na namawianie ludzi do podróżowania komunikacją miejską (2)

        to jest działanie na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób decydujących się na chodzenie pieszo, jazdę rowerem lub urządzeniami transportu osobistego takimi jak np. hulajnogi. To jest także sposób na poprawę jakości powietrza i redukcję hałasu w centrum miasta. Pośrednio przyczynia się do wzrostu obrotów lokali położonych przy ulicy Świętojańskiej

        • 0 5

        • Świętojańska i trolejbusy (1)

          Nic dodać nic ująć,korzyści związane z transportu trolejbusowego znane są w Gdyni i nie tylko naprawdę od dawna...Też korzystam z tego transportu,jeżdżę rowerem i spaceruje...Natomiast to co mnie irytuje to fakt wydawania kasy miejskiej na prowizoryczne dzieła takie jak asfaltowy park na końcu Skweru Kościuszki czy poryty asfalt na głównej ulicy Gdyni.Ani jedno ani drugie nie zostało zrobione jak należy,a w dodatku ludzie stracili możliwość parkowania pojazdów czy poprostu łatwego poruszania się.Ogranicza się ruch nie dając wiele w zamian,a w dodatku inwestycje miejskie przypominają raczej prowizorkę (wykonaną jak się okazuje niemałym kosztem),a nie poważne działanie na miarę Miasta z Morza...Jak spojrzy się na układ urbanistyczny miasta,główne założenia,funkcje poszczególnych rejonów,ulice,skwery,place itp to okaże się,ze od lat 90,a w gruncie rzeczy od lat 30-stych XXw naprawdę niewiele miasto zrobiło w obrębie Śródmieścia...I to mnie naprawdę zadziwia w porównaniu z tym co wydarzyło się na tym terenie w latach 20-stych czy 30-stych czy nawet w czasie PRL...Mowi się o ekologii,o działaniach prospołecznych,o upiększaniu miasta,pytam zatem co robią ludzie stojący codziennie w kilometrowych korkach?Czy naprawdę spowalnianie ruchu ma wiele wspólnego z ekologią?Czy budowanie hiperolbrzyma Riviery w obrębie centrum miasta nie zabiło na wiele lat drobnego biznesu?Czy to jest takie prospołeczne?Czy budy na Skwerze upiększające nasze otoczenie od kilku dekad to rzeczywiście to na co nas stać w tych czasach?Dlaczego umiera Hala targowa,symbol miasta?Przecież wystarczyłoby zreorganizować ta przestrzeń np na wzór Time out Market w Lizbonie i obiekt dalej byłby podziwiany i pracowałby na siebie.A zadam pytanie dlaczego w PRL opłacało się utrzymać baseny na Polance redłowskiej,a w dzisiejszych czasach jedyne na co było nas stać to oddanie tego terenu w niepewne ręce co spowodowało całkowitą degradację tego co było i skoczyło się dość żałośnie jak chyba wszyscy wiedzą...Jest wiele do zrobienia,bynajmniej ustanawianie ruchu jednokierunkowego na głównej ulicy miasta bez przygotowania i bez poważnej modernizacji ulicy nie uważam za priorytet...Co do samego ruchu to uważam,ze wystarczyło postąpić na wzór Nowego Świata w Warszawie i też byłoby dobrze,a nawet lepiej bo wówczas wystarczyło tylko zmienić znaki drogowe bez bezsensownego rycia asfaltu przez co powstały dziury w jezdni.A jazdę rowerem miedzy autami i trolejbusami nie uważam za nazbyt bezpieczną.Takie jest moje zdanie.

          • 7 1

          • dziel tekst na mniejsze kawałki

            nie rozumiesz sensu stopniowych przekształceń miasta, ale się wymądrzasz. Ruch rowerów po jezdni, na której jest zredukowana skala i został uspokojony ruch może być bezpieczny, to że dla Ciebie jest problem, to Twój problem. Na twoim miejscu optowałbym raczej za przekształceniem Świętojańskiej w deptak z dopuszczonym ruchem rowerów, reszta to dyrdymały.

            • 0 0

      • to nie jest namawianie do podróżowania komunikacją miejską

        to jest poprawianie komfortu i bezpieczeństwa ruchu osób decydujących się na przejście piechotą lub przejazd rowerem

        • 0 6

    • Świętojańska (2)

      Byłem kilkuset miastach w polsce , nie spotkałem miasta w którym w centrum nie było zamkniętych dla samochodów ulic !

      • 4 8

      • Lejesz wodę ale nawet jesli to 95% "planow" tych miast (1)

        powstała przed wiekami. Gdynia nie ma nawet 100 lat. Od poczatku zostala zaprojektowana dla ruchu samochodowego i ruchu pieszego.

        • 2 1

        • to, że kiedyś nie była projektowana dla ruchu rowerów

          nie znaczy, że nie warto promować tego wygodnego i "terenooszczędnego" sposobu poruszania się po mieście. Dominację samochodów warto kwestionować. Dzięki temu podnosi się jakość życia w mieście.

          • 1 1

    • Chiny ver 2.0 w tej waszej Gdyni ;)

      • 0 1

    • Chyba Pan rzadko jeździ ta ulica... (2)

      Mieszkam na Swietojanskiej i to była najlepsza decyzja od kilku lat w tym mieście, czekałam na to. W końcu jest ciszej, a barany dalej jeżdżą pod prąd...-niestety najczęściej na rejestracjach zaczynających się na GD

      • 1 10

      • Za to na Władka jest ciaśniej i głośniej (1)

        Ale co to cię obchodzi, prawda? A może w ogóle zamknijmy każdą ulicę na której panuje duże natężenie ruchu? Przecież mogłyby chodzić pieszo te barany. Zdrowo, ekologicznie i cicho.

        Ja bym zlikwidował też trajtki. Skoro tak lubisz ciszę to zasuwaj 2km do przystanku.

        • 5 1

        • Slow!

          Zastanawiam się czy są już w planie progi zwalniające na Władka i np na Morskiej?Czemu nie...Kilka słupków,ścieżka dla deskorolek,pas dla rowerów,poszerzenie chodnika,odjęcie po jednym pasie i byłoby wspaniale!Na pewno zredukowałoby to ruch i byłoby bezpieczniej...Tylko co dalej?Jaka przyszłość?Jaka strategia rozwoju?Czy faktycznie tak ma wyglądać to miasto?

          • 2 1

    • Nic nie będzie normalnie bez darmowej komunikacji miejskiej

      Nic tak nie odkorkuje miasta jak świadomość, że można podjechać autobusem lub trajtkiem. Obecnie ludzie jeżdżą z wygodnictwa, choć kwękają na koszty parkowania. Niektórzy jeżdżą też z oszczędności bo przy kilku osobach byle przejazd ZKM to absurdalny wydatek.

      Domagajmy się darmowej komunikacji w Gdyni.

      • 12 3

  • Mieszkańcy wydali werdykt (1)

    Blisko 2/3 głosów w ankiecie negatywnie ocenia zmiany na Świętojańskiej.

    • 5 1

    • Tyle samo zagłosowało też na Pis, i co z tego?

      • 0 0

  • gdzie dawna Świetojanska z lat 70 tych (6)

    Dla mnie Swiętojanska najlepszy okres przeżywala w II polowie lat 70 -tych . Potem byl tylko zwoj .
    Gdzie są bary Kapitański , Bosmański , dawna Polonia , nie mówiąc już o tych gdyniankach .
    Dziś nowoczesny smutek . Jednokierunkowa Swiętojanska ma tylko sens jezeli będzie 3 x więcej miejsc parkingowych wzdłuż .Nieskorzystam z knajp, sklepow itp. jezeli będę mial parkować kilometr dalej .

    • 15 6

    • Co ja czytam? (2)

      Chcesz powrotu do lat 70tych?? Dżizas, jprdl, weż jeszcze raz przeczyaj, co napisałaeś. Miasta mają to do siebie, że się zmieniją, rozwiją na lepsze. a ty wyjeżdżasz z kapitańskim, bosmańskim, jakieś totalne speluny (zapomniałeś o sterniku i małym barze). Wiem, że wspomnienia młodości są piękne ale bez przesady. Mam nadzieję, że gdyńskie, podrzędne wyszynki na zawsze pokryje zasłona zapomnienia i milczenia

      • 1 4

      • Może cofnijmy się do 1930 lub 1939 roku

        • 0 1

      • No właśnie " zmieniają na lepsze"...

        ....a na Świętojańskiej witryny zaklejone, część budynków jak po powstaniu.....

        Tyle jeśli chodzi o rozwój od lat 70.

        • 0 0

    • Podjedziesz trajtkiem.

      Tanio. Jedyne 4 zeta za przystanek czy tam dwa.

      • 3 1

    • badania pokazują, że to nie parkujące samochody są klientami sklepów i lokali gastronomicznych (1)

      Klientami są ludzie - mieszkańcy i przyjezdni poruszający się nie tylko samochodami.

      • 3 3

      • Ale takim jednym autem może podjechać 5 osób

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane