• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Compass, czyli mały Grand Cherokee

Michał Jelionek
15 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowy Jeep Compass wygląda jak mniejszy brat Grand Cherokee. Nowy Jeep Compass wygląda jak mniejszy brat Grand Cherokee.

W ofercie Jeepa pozycjonowany jest między najmniejszym i najtańszym Renegadem a nieco futurystycznym Cherokee. Kompaktowy SUV czerpie garściami od flagowego Grand Cherokee, od którego zapożyczył atletyczną sylwetkę i atrakcyjną stylistykę. Poznajcie nowego Jeepa Compassa, który zmienił się nie do poznania.



Czy podoba ci się nowy Jeep Compass?

Pamiętacie premierową generację Jeepa Compassa? Mówiąc delikatnie, auto nie grzeszyło aparycją. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że był to jeden z brzydszych samochodów w historii marki. Na całe szczęście ten dziwacznie wyglądający model przeszedł dwie poważne operacje plastyczne, po których stał się zdecydowanie bardziej atrakcyjny. Dziś Jeep wynagradza nam niezbyt udane początki Compassa i wprowadza do swojej oferty rewelacyjnie prezentującą się drugą odsłonę tego modelu.

Aktualnie najlepiej sprzedającym się modelem w ofercie Jeepa jest designerski Renegade. Nic więc dziwnego, że producent poszedł za ciosem i wzbogacił swoją paletę o kolejnego Jeepa "poniżej 100 tys. zł". To przedstawiciel bardzo popularnego ostatnimi czasy segmentu kompaktowych SUV-ów. Compass podejmuje rękawice i staje do walki z wymagającymi rywalami, jak chociażby VW Tiguan, Hyundai Tucson, Kia Sportage czy Ford Kuga.

  • Projektanci Jeepa odrobili pracę domową i po niezbyt udanej stylistyce pierwszej generacji Compassa, stworzyli bardzo atrakcyjny produkt.
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
Nowy Compass został zbudowany od podstaw, na przedłużonej platformie modelu Renegade. Jego nadwozie mierzy 4394 mm długości, 1819 mm szerokości i 1635 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2636 mm. Takie wymiary pozwoliły wygospodarować 438 litrów przestrzeni bagażowej w standardowej konfiguracji siedzeń i 1251 litrów przy złożonej kanapie tylnej. Prześwit w Compassie wynosi 208 mm.

Auto zachowało charakterystyczną dla marki stylistykę, z siedmioszczelinową atrapą chłodnicy na pierwszym planie. Trzeba przyznać, że teraz Compass przypomina nieco mniejszego brata Grand Cherokee. Myślę, że wiele osób będzie miało trudności z odróżnieniem tych dwóch modeli na ulicy.

Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się ściągnięty żywcem z Granda pas przedni z masywnym grillem i LED-owymi światłami. Dobrze komponuje się także srebrna listwa podkreślająca linię dachu. A ten, podobnie jak przypadku Renegade, może być innego koloru niż pozostałe elementy karoserii. Niestety, klienci nie mają wyboru - tym drugim kolorem może być jedynie czerń, a opcja dwukolorowego malowania dostępna jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Limited i kosztuje 6900 zł.

  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
Compass po flagowym modelu Jeepa odziedziczył nie tylko urodę, ale również podpatrzył u Granda jazdę w terenie. Kompaktowy SUV naprawdę dzielnie radzi sobie poza utwardzoną drogą i jest dobrym rozwiązaniem dla osób szukających kompromisu między miejską dżunglą a bezdrożami. Auto ma dołączany napęd na wszystkie koła, a do dyspozycji kierowcy oddano system zarządzania trakcją Select-Terrain z czterema trybami jazdy w bardziej wymagającym terenie: automatyczny, śnieg, piasek i błoto.

Żeby jednak poznać wszystkie terenowe możliwości Compassa, trzeba wybrać wersję Trailhawk, która na polskim rynku będzie dostępna dopiero za kilka miesięcy. W tym najbardziej uterenowionym wariancie fabrycznie montowane są osłony podwozia, a prześwit podniesiono o 20 mm. Zresztą Compass Trailhawk może pochwalić się całkiem przyzwoitymi wartościami kątów: natarcia (30 stopni), rampowego (24,4 stopnia) oraz zejścia (33,6 stopnia). Ponadto w tej wersji, oprócz standardowych trybów jazdy, pojawiła się opcja jazdy po... skałach, a także przełożenie pełzające.

Czytaj także: Mazda CX-5 jest jeszcze piękniejsza

  • Przestronne i dobrze spasowane wnętrze Jeepa Compassa.
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
Zaglądamy do przestronnego wnętrza Compassa. A te zostało dobrze spasowane i wykonane z niezłej jakości materiałów (z wyjątkiem kilku plastików). Podczas jazdy nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi. Jest naprawdę bardzo solidnie. Testowany przez nas egzemplarz posiadał limitowane wyposażenie Opening Edition. Mamy nadzieję, że podobnym wykończeniem mogą pochwalić się Compassy w nieco tańszych wersjach (Sport i Longitude).

W pierwszej kolejności w oczy rzucił się duży ekran nowego systemu multimedialnego. Sam wyświetlacz jest dobrej jakości, a system intuicyjny w obsłudze. Duży plus należy się Jeepowi za grubą, mięsistą kierownicę, która sprawia, że prowadzenie auta jest po prostu przyjemniejsze.

Czytaj także: Mercedes-Benz GLC Coupe - kochasz albo nienawidzisz

Ekran z systemem multimedialnym. Ekran z systemem multimedialnym.
Pora na silnik. Demonstracyjny egzemplarz został wyposażony w 2-litrowego diesla MultiJet II o mocy 140 KM (230 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który zestrojono z bardzo efektywnie pracującym 9-biegowym automatem. Po przejechaniu kilku pierwszych kilometrów stwierdziłem, że w tym aucie brakuje mocy. Jednak im dłużej jeździłem Compassem - tym bardziej przekonywałem się do tych 140 KM, a brak dynamiki nie raził aż tak bardzo. Nie zmienia to jednak faktu, że przydałoby się trochę więcej mocy.

Klienci przy konfigurowaniu Compassa mają do wyboru jeszcze dwie jednostki wysokoprężne MultiJet II. Najsłabszy diesel ma pojemność 1.6 litra i moc 120 KM. Natomiast topowym dieslem jest 2-litrowy silnik generujący moc 170 KM. Dla fanów silników benzynowych przygotowano dwie propozycje Multiair o pojemności 1.4 litra. Słabszy "benzyniak" wytwarza 140 KM, a mocniejszy 170 KM.

Siedmioszczelinowa atrapa chłodnicy - znak rozpoznawczy Jeepa.

Siedmioszczelinowa atrapa chłodnicy - znak rozpoznawczy Jeepa.
Ile kosztuje nowy Jeep Compass? Cennik bazowej wersji Sport z najsłabszym benzynowym silnikiem pod maską startuje od kwoty 99 800 zł. Ceny Compassa z 2-litrowym dieslem o mocy 140 KM i automatyczną skrzynią biegów rozpoczynają się od kwoty 127 900 zł. A co na to konkurencja?

  • VW Tiguan (2.0 TDI, 150 KM, 7-stopniowa skrzynia DSG) - ceny od 136 590 zł
  • Ford Kuga (2.0 TDCi, 150 KM, automat) - od 121 tys. zł
  • Kia Sportage (2.0 CRDi, 136 KM, 6-biegowy manual) - od 117 990 zł
  • Hyundai Tucson (2.0 CRDi, 136 KM, 6-biegowy manual) - od 112 490 zł

Ważnym argumentem przemawiającym za kupnem Jeepa Compassa są jego właściwości jezdne w terenie. Żaden z konkurentów w segmencie kompaktowych SUV-ów nie jeździ tak dobrze po bezdrożach, jak Compass.
Samochód do testów użyczył dealer Auto Plus z Gdańska.

Miejsca

Opinie (40) 1 zablokowana

  • (6)

    Fajny samochód,ale niestety wnetrze to ciasnota. Żony szwagier w Niemczech ma firmę i wziął w leasing Jeep Grand Cherokee Summit.Piękne auto. Płaci co miesiąc 500 euro. To jest tygodniówka jego pracownika... Kuźwa gdyby u nas można wziąć auto tej klasy za średnią tygodniówkę to sprzedałbym swój używaniec za pół ceny pierwszemu lepszemu co by zadzwonił. Pozdro dla ludzi co kochają motoryzację.

    • 29 1

    • Ano tygodniówka "szeregowego" niemca to nasz miesięczny... (3)

      Tak, tak to jest jak się dopuszcza zamykanie zakładów w imię "opłacalności", jak się udziela firmom kredytów komercyjnych, jak nie ma państwa w państwie.

      Niemcy hojnie sponsorują swoje firmy i jest git, u nas verboten...

      • 9 7

      • bzdura, tak to właśnie jest jak się firmy tłamsi, a te nie mogą się rozwijać

        Dopłacanie natomiast pochodzi z podatków więc ktoś musi stracić żeby dostał ktoś inny. Utrzymywanie nierentownych molochów przerabialiśmy przed 89. Jak się skończyło to chyba wiadomo. Najsilniejsza gospodarka świata nie dopłaca do żadnych firm.

        • 7 1

      • Czas nam potrzebny (1)

        Niemcy mają ponad trzydzieści razy więcej złota niż Polska więc o czym my mówimy .Od niedawna ktoś zaczął dbać o nasze interesy więc czasu nam trzeba . 20 lat musi minąć zanim coś będzie odczuwalne a niektórzy pospłacają kredyty i później zostawią swoim dzieciom mieszkania.No i oczywiście pętle podatkowe nie sprzyjają małym firmom ale to już chyba jest oczywiste.

        • 2 2

        • niemiecka gospodarka jest przede wszystkim 10 razy większa od naszej

          a ludzi tylko 2 razy więcej. Po prostu potrafią wyprodukować więcej przeliczając na jeden niemiecki łeb. Rynek jest rynkiem pracownika i trzeba o niego konkurować, co odbywa się m.in. ceną takiego pracownika. A z racji tego że ich stać bo dużo produkują to i pensje są wysokie. Odbija się to też na innych branżach. Bogactwo bierze się z pracy jaką są w stanie wykonać. Tak jak mówisz, trzeba lat inwestycji aż nasze zakłady będą tak rozwinięte technologicznie.

          • 4 0

    • Za 1100 zł, też można wziąć ( tygodniowka) u nas ładne auto, średnia poszła wysoko w górę.

      • 3 3

    • Ale to jednak nie pracownik kupił to auto:)

      Pomimo, że pracownik tygodniowo zarabia 500 Euro, to jednak auto kupił nie on, a szef firmy:)). Koszty utrzymania jednak są tam ciągle większe, więc nie każdego stać na auta z wyższej średniej półki. Co jednak nie zmienia faktu, że pracownikowi w Niemczech łatwiej kupić nowe auto.

      • 4 0

  • Dobre mocne auto (2)

    Jeep idzie w dobra stronę - wreszcie jakaś alternatywa dla niemieckiej motoryzacji.

    • 22 3

    • Dobre niemieckie auto (1)

      Tak, tylko jakość wykonania, zwłaszcza wewnątrz, jest nadal lata świetlne za Niemcami..

      • 1 3

      • z tymi latami świetlnymi to się nie zgodzę

        Lata świetlne to by odbiegał co najwyżej Tarpan. Ten jeep jest bardzo dobrze wykonany. Na tyle dobrze żeby nie brać tego jako kryterium jeśli się ma dylemat co kupić.

        • 4 1

  • Super auto na nasze drogi ;-) (1)

    Wiem bo mam i polecam :-) Pozdrowienia dla ekipy Auto PLUS!

    • 17 3

    • A co jest nie tam z naszymi drogami? pomijając jakieś zabite dechami dziury gdzie asfalt pamięta lata 60?

      • 5 2

  • Jakniejest elektryczne albo hybrydowe to jest do niczego

    • 1 12

  • Bessensu

    Mojim VW z 1,9tdi z magnetyzerem mocy. Wciągnę go nosem na światłach.

    • 6 12

  • Jednak nie ma to jak DODGE RAM - idelane autko na drobne zakupy w osiedlowym spozywczaku (2)

    lub by podrzucic dziecko do przedszkola.

    • 15 4

    • potrzebuję go w firmie do wożenia towaru

      • 5 0

    • Angela ....

      twój koment to kopiuj -wklej ...

      • 0 0

  • (1)

    I duże, ciekawe auto za 20tys. A u nas 100tysiaków.

    • 6 0

    • taki kurs panie

      • 1 0

  • (2)

    Dobry Jeep to był Cherokee (XJ), Grand Cherokee (ZJ), Grand Cherokee (WJ)

    • 12 2

    • No i Wrangler i KJ

      • 1 0

    • Właśnie w tej kolejności. Oczywiście jeśli mowa tylko o linii Cherokee, bo Wrongi są OK cały czas.

      • 3 0

  • (1)

    Jelionek zlituj sie.... To wnętrze, a nie te wnętrze.

    • 7 2

    • Ten co pisał wie lepiej o czym i jak pisał, uwagi merytoryczne, proszę bardzo.

      • 0 0

  • Taki sobie zlepek.. (1)

    pachnie tu trochę kijanką i fijatem, a 120KM czy140 KM w teren to lipa.

    • 5 9

    • UAZ ma 70 KM, a w prawdziwym terenie, żaden SUVik nawet z 250 KM silnikiem dalej od UAZa nie pojedzie.

      • 8 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane