• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Compass debiutuje w Trójmieście

Michał Jelionek
8 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Drugą generację Compassa można już oglądać w obu trójmiejskich salonach Jeepa. Drugą generację Compassa można już oglądać w obu trójmiejskich salonach Jeepa.

Jeep to dość konserwatywna marka, która raczej sporadycznie raczy nas nowościami w swojej ofercie. Ale jak już wypuszcza na rynek nowy model albo odświeżoną generację - to zazwyczaj robi to z przytupem i osiąga zakładany sukces. Czy podobnie będzie z drugą generacją Jeep Compassa, który właśnie wjechał do salonów Auto PlusAuto Mobil? Wszystko na to wskazuje, bo cennik modelu, który stylistycznie nawiązuje do Grand Cherokee, startuje od niespełna 100 tys. zł.



Jeep Compass to średnich rozmiarów kompaktowy crossover, który na rynku pojawił się w 2007 roku. Pierwsza odsłona tego modelu - delikatnie mówiąc - nie grzeszyła aparycją. Można pokusić się o stwierdzenie, że był to jeden z brzydszych samochodów w historii marki. W ciągu ostatniej dekady Compass przeszedł jednak dwie kuracje odmładzające, dzięki którym auto stało się zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Teraz nowa generacja rusza na podbój świata, i to dosłownie, bo Compass będzie oferowany w ponad 100 krajach.

W aktualnej ofercie Jeepa, Compass pozycjonowany jest pomiędzy najmniejszym i najtańszym Renegadem a nieco futurystycznym Cherokee. Nowy model został zbudowany od podstaw, na przedłużonej platformie modelu Renegade. Jego nadwozie mierzy 4410 mm długości, 1820 mm szerokości i 1640 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2630 mm. Auto zachowało charakterystyczną dla marki stylistykę, z siedmioszczelinową atrapą chłodnicy na pierwszym planie. Teraz Compass wygląda nieco jak młodszy i mniejszy brat Grand Cherokee.

  • Jak doskonale widać na tym zdjęciu, nowy Compass stylistycznie nawiązuje do Grand Cherokee.
Jak zapewnia producent, poza asfaltem Compass radzi sobie naprawdę dzielnie i jest dobrym rozwiązaniem dla osób szukających kompromisu między miejską dżunglą a bezdrożami. Osoby, które potrzebują auta do jazdy w bardziej wymagającym terenie - powinny pomyśleć o wyborze wersji Trailhawk. W tym najbardziej uterenowionym wariancie fabrycznie montowane są osłony podwozia, a prześwit podniesiono o 20 mm. Zresztą Compass Trailhawk może pochwalić się całkiem przyzwoitymi wartościami kątów: natarcia (30 stopni), rampowego (24,4 stopnia) oraz zejścia (33,6 stopnia). Ponadto w tej wersji, oprócz standardowych trybów jazdy (automatyczny, śnieg, piasek oraz błoto), pojawiła się opcja jazdy po... skałach, a także przełożenie pełzające.

Poza terenowym wariantem Trailhawk, Compass będzie dostępny w innych wersjach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited, a na początku sprzedaży również w edycji limitowanej - Opening Edition.

  • Interesująco skrojone wnętrze Compassa.
Do oferty silnikowej trafiły w sumie trzy jednostki o różnych mocach - jeden "benzyniak" i dwa diesle. Bazową jednostką napędową Compassa będzie silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM. Motor, który do sprzedaży trafi w przyszłym roku, będzie współpracował z 6-stopniową skrzynią manualną, a moment obrotowy przekazywany będzie wyłącznie na przednią oś. To oczywiście najbardziej okrojona i najtańsza wersja, której ceny rozpoczynają się od 99 800 zł. Alternatywą dla klientów jest silnik benzynowy 1.4 o mocy 170 KM. W tej konfiguracji jednostka współpracuje z 9-stopniowym automatem i napędem Jeep Active Drive 4x4. Ceny Compassa z mocniejszym "benzyniakiem" pod maską rozpoczynają się od 143 900 zł (wersja Limited).

Nieco większy wybór mają miłośnicy jednostek wysokoprężnych. Listę otwiera 1,6-litrowy MultiJet II rozwijający moc 120 KM z napędem na przód oraz 6-biegową przekładnią manualną. Cennik tej wersji otwiera kwota 113 900 zł. 14 tys. zł więcej zapłacą klienci, którzy skonfigurują swojego Compassa z 2-litrowym turbodieslem generującym moc 140 KM (napęd 4x4 i 6-stopniowy manual). Do oferty trafił również 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM, który pracuje pod maską Trailhawka. Ceny uterenowionego Compassa rozpoczynają się od 161 900 zł.

Cennik Jeepa Compassa. Cennik Jeepa Compassa.

Miejsca

Opinie (66) 2 zablokowane

  • Jazda próbna po obwodnicy. (1)

    Zadzwoniłem by umówić się na jazdę próbną. Pan jakiś oznajmił mi że jazda próbna to ok.30min łącznie z jazdą po obwodnicy i nie ma szans na próbę auta na jakiś wertepach. Niestety z tego powodu nawet nie biorę już go pod uwagę.

    • 0 0

    • bo to nie jest auto na wertepy. Ono tylko ma tak wyglądać - prawie nikt z kupujących nie zamierza go używać w terenie. Stąd takie jednostki...

      A auto - bardzo ładne!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane