- 1 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 2 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (113 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (314 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Jeep Renegade po kuracji odmładzającej z nowymi silnikami
Rynkowa ofensywa Jeepa trwa w najlepsze. Całkiem niedawno do trójmiejskich salonów wjechała najnowsza, czwarta generacja legendarnego Wranglera, a już niebawem poznamy nowego Cherokee po kuracji odmładzającej. Zanim do tego dojdzie, sprawdziliśmy, co zmieniło się w najmniejszym i najtańszym modelu Jeepa - Renegade. Zmiany są dość subtelne.
Nie zmienia to jednak faktu, że zwolenników tego auta nie brakuje. Tylko w ubiegłym roku, na Starym Kontynencie Jeep sprzedał ponad 73 tys. egzemplarzy swojej małej "terenówki". Dzięki czemu Renegade zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w Europie.
Po czterech latach od oficjalnej światowej premiery Renegade'a, Włosi z FCA (Fiat Chrysler Automobiles) postanowili nieznacznie odświeżyć model. Co się zmieniło? Projektanci delikatnie przestylizowali pas przedni, oferta poszerzyła się o nowe silniki benzynowe, poprawiono również systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących.
Zacznijmy od stylistyki odmłodzonego Renegade'a. Zmiany na rok 2019 są raczej skromne i objęły głównie pas przedni. To przede wszystkim reflektory, które otrzymały LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej. To również delikatnie zmodyfikowany grill i przestylizowany zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Spostrzegawcze oko dostrzeże także delikatne zmiany w tylnych lampach. Dodatkowo klienci będą konfigurować swoje egzemplarze z nowymi kolorami lakieru i nowymi wzorami felg. I to by było na tyle.
Czytaj także: Jeep Renegade Trailhawk ma terenowy potencjał
Zaglądamy do kabiny Renegade'a, w którym zaszło kilka zmian. Pojawił się nowy, całkowicie dotykowy ekran centralny (7 lub 8,4 cali) zintegrowany z systemem multimedialnym UconnectTM nowej generacji, który działa bez zarzutów, a dodatkowo oferuje użytkownikom kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM. Ponadto delikatnie zmodyfikowano panel z przyciskami oraz pokrętłami od klimatyzacji i radia.
Czytaj także: 707-konny Jeep kupiony w Trójmieście
Największą nowością w ofercie Jeepa Renegade'a 2019 są dwa turbodoładowane silniki benzynowe - 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM. Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 litra, która została zestrojona z 6-biegową manualną skrzynią.
Byliśmy bardzo ciekawi, jak poradzi sobie 120-konny "benzyniak". Ku naszemu zdziwieniu, ten "agresywnie" brzmiący silnik zdał egzamin na mocną czwórkę. Dla osób, które przemieszczają się głównie po mieście - będzie to wystarczająco dynamiczny motor. Mocy zaczyna brakować na drogach szybkiego ruchu. Spalanie? Podczas naszych jazd, w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.
Ofertę silników uzupełniają 1.6-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 120 KM i 2-litrowy silnik MultiJet II turbodiesel o mocy 140 KM lub 170 KM.
Na pewno dużym plusem nowego Renegade'a są zaawansowane technologicznie funkcje bezpieczeństwa, w tym m.in. system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assist) z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) w wersji Limited.
Cennik zmodernizowanego Jeepa Renegade'a otwiera kwota 73 900 zł. Egzemplarz testowy w wersji Limited został wyceniony na kwotę 114 tys. zł.
Miejsca
Opinie (61) 1 zablokowana
-
2018-10-02 08:20
wybierać najtańszą rzecz, to jak podrywać najbrzydszą dziewczyne na imprezie (1)
na trzeźwo nie da rady
- 2 4
-
2020-02-20 09:45
eee tam
wybierz starą przechodzoną pudernicę za ciężkie pieniądze. Ja wolę nówkę choćby nie była zbyt piękna,ale świeżutka i zrywna.
- 0 0
-
2019-04-05 19:32
zastanówcie się przed zakupem bo dla mnie za późno... (1)
Zauroczył mnie ten JEEP jakiś czas temu , więc kupiłem z salonu z silnikiem 1,0 z ponad tydzień temu.
Chciałbym więcej o nim powiedzieć zwłaszcza o wrażeniach z jazdy itd, ale niestety na drugi dzień po zakupie awaria silnika na ekspresówce i stoi do dzisiaj w serwisie po 200km. Silnik robiony w Polsce a części z Włoch przysyłają...Mało tego, dostałem zastępczy samochód który też prawie nówka, ale dzisiaj akumulator padł.... jakieś fatum:):):) Ale za to mój renegade wygrał w konkursie laweciarzy bo nie mieli jeszcze auta który przejechał tylko 200 km!!:):) tu jest w czołówce... Także wiecie zastanówcie się dobrze...- 0 3
-
2019-10-07 06:45
wladek z siemianowic slaskich
nauczcie sie jezdzic - ja mam miesiac jeepa 1.0 turbo, piekny zolty kolor. jezdzi super - przejechalem juz 3tys.kilometrow w roznych warunkach drogowych:gory - zakopane, czechy, slowacja i ostatnio kudowa przez klozdko - tez gory.. ta "jedynka" spalila mi do tej pory srednio 6.4 litra?do sprawdzenia? - wiec nie narzekajcie, nauczcie sie jezdzic nieokresleni"laudowcy".....
- 0 0
-
2018-10-01 23:10
chcialem to kupic, wybralem dusterA (2)
normalny silnik mial, a nie fiatowskie turbo z plastiku.
Niby ladny, niby jeep a w srodku dla 4osob i to malych. niestety.- 5 9
-
2019-05-24 20:59
nawet twoja d..pa tam nie zagościła
kolego jesteś nie normalny, jeżeli twierdzisz że nie ma miejsca a tylko dla małych osób. Doznałem dużego szoku kiedy siadłem z tyłu za kolegą który ma 180 wzrostu a 185 i normalnie siedziałem co na tę klasę auta to bardzo dużo. Jedynie co to bagażnik bardzo mały jakby nie mogli go z parę centymetrów wydłużyć. Natomiast cena w jakieś w miarę przyzwoitej wersji odstrasza
- 0 0
-
2018-10-02 18:40
Jeżeli ten Jeep mam mało miejsca w środku to jesteś kimś o wzroście 2,5 m
Kupiłeś Dacie Duster i żałujesz i wylewasz żale .....- 3 1
-
2018-10-01 21:17
Malkontenci. (6)
Każdy to półczłowiek-półkomentarz. Przed zabieraniem głosu rozejrzałby się jeden z drugim po rynku motoryzacyjnym: Kia 1.0, Hyundai 1.0, Ford 1.0, Honda 1.0, Skoda 1.0 ... ojejku a król polskich szos... niemożliwe!!! Tak!!! VW 1.0!!! Większość producentów ma litrowy silnik w swoim portfolio, ba, do tego 3-cylindrowe. Swoją drogą ciekawostka z Volvo, 3 cylindry z pojemności 1.5. Tak czy siak polactwo to rak, który toczy tę planetę.
- 15 13
-
2018-10-02 12:12
Głupi jesteś jak paczka gwoździ. (1)
Nikt nie ma pretensji o silniki 1.0, tylko o to, że idioci zamontowali go do Jeepa. A za słowa o polactwie i raku, powinieneś dostać trzy szybkie na mordę.
- 2 5
-
2018-12-15 21:01
Zgadzam się szczególnie z drugim zdaniem, choć dodałbym jeszcze trzy szybkie.
- 0 0
-
2018-10-02 14:38
w punkt !
:) :)
- 0 0
-
2018-10-01 21:22
niekoniecznie (2)
to, że dziś każdy producent ma taki silnik w portfolio to tylko wymóg UE, żeby łączna emisja CO2 u producenta się zgadzała, nie oznacza to jednak, że takie silniki są dobre, trwałe itd. Swego czasu 1.4 TSI 160 KM został silnikiem roku, a po 2 latach wycofano go z produkcji, gdyż się rozpadał. Już nie wrócą czasy niezniszczalnych 1.8 VTEC czy 2.0 MPI
- 4 0
-
2018-10-01 22:08
Ford wkłada do Mustanga 5.0 v8
Mazda ma wolnossące 1.5, 2.0 i 2.5
w DE można kupić SantaFe i Sorento z 2.4 benz.
nowy Jimny ma 1.5
wszystkie mają przynajmniej 4 gary
żaden nie ma turbo- 1 0
-
2018-10-01 21:35
i oczywiście się z tym zgadzam. To naturalne, że wolałbym jeździć np. ponad 2 litrową benzyną jakie były montowane w Omedze czy Fordzie Sierra ale żeby były z rocznika 2018. Pewne rzeczy jak młodość już nie wrócą. :(
- 4 0
-
2018-10-01 18:33
Co to jest??? (2)
- 7 4
-
2018-10-01 21:28
To Fiat Panda z napisem JEEP (1)
- 8 1
-
2018-10-03 16:25
obywatel
Fajowy!
- 0 0
-
2018-10-02 23:46
Brzydki ,
że aż oczy bolą !
- 0 3
-
2018-10-01 19:00
A to jest AWD czy 4x4 z reduktorem na wolne predkosci offroad ? Ma to rame? (3)
To jest taki jimny od jeep'a ?
- 4 1
-
2018-10-02 20:06
przecież to taka fabia na wiekszych kołach
- 0 0
-
2018-10-01 21:27
(1)
jaka rama? Przecież to nie jest samochód terenowy.. nadwozie samonośne!
- 4 0
-
2018-10-01 21:30
Terenowy? :D Przecież to Panda. Widziałeś terenową Pandę?
- 5 4
-
2018-10-01 21:59
a pod maską Renegade ale poza unią wolnossący 2.4 L Tigershark (2)
tak mnie to boli, że prędzej wyprowadzę się np do Rosji albo Kanady, niż kupię uturbione 1.0 w PL
- 6 2
-
2018-10-01 22:42
bo w Polsce akcyza na 2.4 wynosi 18,6% (1)
zamiast 3,1%.
Nikt nie przepłaci tyle za fiata.- 1 0
-
2018-10-02 19:21
ale chodzi o europejskie normy czystości spalin a nie o polską akcyzę
jeśli posiadasz dokumenty potwierdzające, że mieszkasz/bywasz/pracujesz w kraju gdzie taki jest sprzedawany, możesz jeździć w Polsce bez przerejestrowania.
Jeździsz na tamtych blachach i mogą ci skoczyć.- 0 0
-
2018-10-02 12:23
To chyba żart z tymi silnikami
Jeździlem 1.4 140KM, nie jechało, na 6 biegu gaz w podłoge a auto zwalniało :D
Ostatecznie wziąłem Compassa 2.0 170 i jakoś to jedzie.
Następny będzie Wrangler, chociaż tam też już eko terroryści blokują najlpeszy silnik Pentastar :(- 1 3
-
2018-10-01 19:12
silniki benzynowe - 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM (7)
Jeepa się żarty trzymają, a do 1 kwietnia jeszcze daleko.
Idioci pakują silnik 1.0 do terenowego samochodu. Och...wait...terenowy to on był kiedyś, teraz to słaba bulwarówka. A silnik 1.3 o mocy 180 KM? Spokojnie można zrobić 1.3 o mocy 250KM tyle, że z takiej pojemności wszystko co ma powyżej 120KM skończy się i przemieli przy przebiegu 100tys km.- 19 2
-
2018-10-01 22:19
skończy się na 400 tysiącach (1)
ale Ty to kupisz jako "niechodzony" z przebiegiem 120 tysięcy :-)
No bo przecież nowe samochody to frajerzy tylko kupują ;-)- 5 0
-
2018-10-02 12:19
A pozacierane turbiny przesmaruje się u Kazika Kaszuba i jeszcze polatają
- 0 0
-
2018-10-01 23:16
(1)
Żarty się trzymają nie Jeepa, nie Fiata a UE, która wymusza takie coś przez "normy".
- 6 0
-
2018-10-02 12:08
No nie do końca.
Kia Stinger 3.3 V6 niedawno wyszedł na rynek, więc można.
- 0 0
-
2018-10-02 08:55
dzięki ci Panie inżynierze oświecony za udostepnienie swojej wiedzy.
- 0 0
-
2018-10-01 19:21
(1)
a kto jezdzi dluzej jak trzy lata samochodem, zestarzeje sie i zbrzydnie po pieciu latach to wtedy na przemial juz, albo na ukraine
- 3 0
-
2018-10-01 20:19
Dokladnie. Okrez gwarancji wytrzyma, a potem producenta to juz nie interesuje
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.