- 1 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (116 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (317 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Jeep Renegade po kuracji odmładzającej z nowymi silnikami
Rynkowa ofensywa Jeepa trwa w najlepsze. Całkiem niedawno do trójmiejskich salonów wjechała najnowsza, czwarta generacja legendarnego Wranglera, a już niebawem poznamy nowego Cherokee po kuracji odmładzającej. Zanim do tego dojdzie, sprawdziliśmy, co zmieniło się w najmniejszym i najtańszym modelu Jeepa - Renegade. Zmiany są dość subtelne.
Nie zmienia to jednak faktu, że zwolenników tego auta nie brakuje. Tylko w ubiegłym roku, na Starym Kontynencie Jeep sprzedał ponad 73 tys. egzemplarzy swojej małej "terenówki". Dzięki czemu Renegade zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w Europie.
Po czterech latach od oficjalnej światowej premiery Renegade'a, Włosi z FCA (Fiat Chrysler Automobiles) postanowili nieznacznie odświeżyć model. Co się zmieniło? Projektanci delikatnie przestylizowali pas przedni, oferta poszerzyła się o nowe silniki benzynowe, poprawiono również systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących.
Zacznijmy od stylistyki odmłodzonego Renegade'a. Zmiany na rok 2019 są raczej skromne i objęły głównie pas przedni. To przede wszystkim reflektory, które otrzymały LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej. To również delikatnie zmodyfikowany grill i przestylizowany zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Spostrzegawcze oko dostrzeże także delikatne zmiany w tylnych lampach. Dodatkowo klienci będą konfigurować swoje egzemplarze z nowymi kolorami lakieru i nowymi wzorami felg. I to by było na tyle.
Czytaj także: Jeep Renegade Trailhawk ma terenowy potencjał
Zaglądamy do kabiny Renegade'a, w którym zaszło kilka zmian. Pojawił się nowy, całkowicie dotykowy ekran centralny (7 lub 8,4 cali) zintegrowany z systemem multimedialnym UconnectTM nowej generacji, który działa bez zarzutów, a dodatkowo oferuje użytkownikom kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM. Ponadto delikatnie zmodyfikowano panel z przyciskami oraz pokrętłami od klimatyzacji i radia.
Czytaj także: 707-konny Jeep kupiony w Trójmieście
Największą nowością w ofercie Jeepa Renegade'a 2019 są dwa turbodoładowane silniki benzynowe - 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM. Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 litra, która została zestrojona z 6-biegową manualną skrzynią.
Byliśmy bardzo ciekawi, jak poradzi sobie 120-konny "benzyniak". Ku naszemu zdziwieniu, ten "agresywnie" brzmiący silnik zdał egzamin na mocną czwórkę. Dla osób, które przemieszczają się głównie po mieście - będzie to wystarczająco dynamiczny motor. Mocy zaczyna brakować na drogach szybkiego ruchu. Spalanie? Podczas naszych jazd, w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.
Ofertę silników uzupełniają 1.6-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 120 KM i 2-litrowy silnik MultiJet II turbodiesel o mocy 140 KM lub 170 KM.
Na pewno dużym plusem nowego Renegade'a są zaawansowane technologicznie funkcje bezpieczeństwa, w tym m.in. system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assist) z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) w wersji Limited.
Cennik zmodernizowanego Jeepa Renegade'a otwiera kwota 73 900 zł. Egzemplarz testowy w wersji Limited został wyceniony na kwotę 114 tys. zł.
Miejsca
Opinie (61) 1 zablokowana
-
2018-10-01 21:59
a pod maską Renegade ale poza unią wolnossący 2.4 L Tigershark (2)
tak mnie to boli, że prędzej wyprowadzę się np do Rosji albo Kanady, niż kupię uturbione 1.0 w PL
- 6 2
-
2018-10-01 22:42
bo w Polsce akcyza na 2.4 wynosi 18,6% (1)
zamiast 3,1%.
Nikt nie przepłaci tyle za fiata.- 1 0
-
2018-10-02 19:21
ale chodzi o europejskie normy czystości spalin a nie o polską akcyzę
jeśli posiadasz dokumenty potwierdzające, że mieszkasz/bywasz/pracujesz w kraju gdzie taki jest sprzedawany, możesz jeździć w Polsce bez przerejestrowania.
Jeździsz na tamtych blachach i mogą ci skoczyć.- 0 0
-
2018-10-01 22:04
to juz nie jest jeep !!!
- 8 2
-
2018-10-01 22:10
Wyglądem przypomina fiata pandę
- 4 4
-
2018-10-01 23:10
chcialem to kupic, wybralem dusterA (2)
normalny silnik mial, a nie fiatowskie turbo z plastiku.
Niby ladny, niby jeep a w srodku dla 4osob i to malych. niestety.- 5 9
-
2018-10-02 18:40
Jeżeli ten Jeep mam mało miejsca w środku to jesteś kimś o wzroście 2,5 m
Kupiłeś Dacie Duster i żałujesz i wylewasz żale .....- 3 1
-
2019-05-24 20:59
nawet twoja d..pa tam nie zagościła
kolego jesteś nie normalny, jeżeli twierdzisz że nie ma miejsca a tylko dla małych osób. Doznałem dużego szoku kiedy siadłem z tyłu za kolegą który ma 180 wzrostu a 185 i normalnie siedziałem co na tę klasę auta to bardzo dużo. Jedynie co to bagażnik bardzo mały jakby nie mogli go z parę centymetrów wydłużyć. Natomiast cena w jakieś w miarę przyzwoitej wersji odstrasza
- 0 0
-
2018-10-01 23:30
Padło
Trzy cylindrowa litrówka spalająca 10 litrów gratulacje .
- 7 2
-
2018-10-01 23:36
A ja mam
1.4 turbo pali 7.1 na 100 km bardzo fajne pojemne auto choc troche nieprecyzyjny uklad kierowniczy ale ogolnie polecam
- 3 0
-
2018-10-02 07:16
Ale brzydki ten ...
fiat...
- 3 7
-
2018-10-02 08:20
wybierać najtańszą rzecz, to jak podrywać najbrzydszą dziewczyne na imprezie (1)
na trzeźwo nie da rady
- 2 4
-
2020-02-20 09:45
eee tam
wybierz starą przechodzoną pudernicę za ciężkie pieniądze. Ja wolę nówkę choćby nie była zbyt piękna,ale świeżutka i zrywna.
- 0 0
-
2018-10-02 08:38
Fajne auto. Szkoda że Dacia skopiowała tylne światła bo paradoksalnie teraz Jeep kojarzy mi się z Dacią..
- 6 0
-
2018-10-02 12:23
To chyba żart z tymi silnikami
Jeździlem 1.4 140KM, nie jechało, na 6 biegu gaz w podłoge a auto zwalniało :D
Ostatecznie wziąłem Compassa 2.0 170 i jakoś to jedzie.
Następny będzie Wrangler, chociaż tam też już eko terroryści blokują najlpeszy silnik Pentastar :(- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.