• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Renegade po kuracji odmładzającej z nowymi silnikami

Michał Jelionek
1 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Jeep Renegade po faceliftingu. Jeep Renegade po faceliftingu.

Rynkowa ofensywa Jeepa trwa w najlepsze. Całkiem niedawno do trójmiejskich salonów wjechała najnowsza, czwarta generacja legendarnego Wranglera, a już niebawem poznamy nowego Cherokee po kuracji odmładzającej. Zanim do tego dojdzie, sprawdziliśmy, co zmieniło się w najmniejszym i najtańszym modelu Jeepa - Renegade. Zmiany są dość subtelne.



Czy podoba ci się Jeep Renegade?

Jeep Renegade zadebiutował na motoryzacyjnym rynku w 2014 roku i w zasadzie od samego początku budził mieszane uczucia. Jedni od razu pokochali nieszablonową i ekscentryczną stylistykę najmniejszego z Jeepów, drudzy z kolei okrzyknęli Renegade'a jednym z najbrzydszych modeli Jeepa w historii marki. Ile osób - tyle opinii, dlatego o gustach się nie dyskutuje.

Nie zmienia to jednak faktu, że zwolenników tego auta nie brakuje. Tylko w ubiegłym roku, na Starym Kontynencie Jeep sprzedał ponad 73 tys. egzemplarzy swojej małej "terenówki". Dzięki czemu Renegade zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w Europie.

Po czterech latach od oficjalnej światowej premiery Renegade'a, Włosi z FCA (Fiat Chrysler Automobiles) postanowili nieznacznie odświeżyć model. Co się zmieniło? Projektanci delikatnie przestylizowali pas przedni, oferta poszerzyła się o nowe silniki benzynowe, poprawiono również systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących.

Zmian stylistycznych należy doszukiwać się w pasie przednim. Zmian stylistycznych należy doszukiwać się w pasie przednim.
Zacznijmy od stylistyki odmłodzonego Renegade'a. Zmiany na rok 2019 są raczej skromne i objęły głównie pas przedni. To przede wszystkim reflektory, które otrzymały LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej. To również delikatnie zmodyfikowany grill i przestylizowany zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Spostrzegawcze oko dostrzeże także delikatne zmiany w tylnych lampach. Dodatkowo klienci będą konfigurować swoje egzemplarze z nowymi kolorami lakieru i nowymi wzorami felg. I to by było na tyle.

Czytaj także: Jeep Renegade Trailhawk ma terenowy potencjał

We wnętrzu pojawił się m.in. nowy, dotykowy ekran multimedialny. We wnętrzu pojawił się m.in. nowy, dotykowy ekran multimedialny.
Zaglądamy do kabiny Renegade'a, w którym zaszło kilka zmian. Pojawił się nowy, całkowicie dotykowy ekran centralny (7 lub 8,4 cali) zintegrowany z systemem multimedialnym UconnectTM nowej generacji, który działa bez zarzutów, a dodatkowo oferuje użytkownikom kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM. Ponadto delikatnie zmodyfikowano panel z przyciskami oraz pokrętłami od klimatyzacji i radia.

Czytaj także: 707-konny Jeep kupiony w Trójmieście

  • Zmienił się również panel przycisków oraz pokręteł od klimatyzacji i radia.
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
Największą nowością w ofercie Jeepa Renegade'a 2019 są dwa turbodoładowane silniki benzynowe - 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM. Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 litra, która została zestrojona z 6-biegową manualną skrzynią.

Byliśmy bardzo ciekawi, jak poradzi sobie 120-konny "benzyniak". Ku naszemu zdziwieniu, ten "agresywnie" brzmiący silnik zdał egzamin na mocną czwórkę. Dla osób, które przemieszczają się głównie po mieście - będzie to wystarczająco dynamiczny motor. Mocy zaczyna brakować na drogach szybkiego ruchu. Spalanie? Podczas naszych jazd, w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.

Ofertę silników uzupełniają 1.6-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 120 KM i 2-litrowy silnik MultiJet II turbodiesel o mocy 140 KM lub 170 KM.

Pod maskę trafił nowy, trzycylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra. Pod maskę trafił nowy, trzycylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra.
Na pewno dużym plusem nowego Renegade'a są zaawansowane technologicznie funkcje bezpieczeństwa, w tym m.in. system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assist) z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) w wersji Limited.

  • Jeep Renegade 2019.
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
Cennik zmodernizowanego Jeepa Renegade'a otwiera kwota 73 900 zł. Egzemplarz testowy w wersji Limited został wyceniony na kwotę 114 tys. zł.

Samochód do testów użyczył dealer Auto Plus.

Miejsca

Opinie (61) 1 zablokowana

  • a pod maską Renegade ale poza unią wolnossący 2.4 L Tigershark (2)

    tak mnie to boli, że prędzej wyprowadzę się np do Rosji albo Kanady, niż kupię uturbione 1.0 w PL

    • 6 2

    • bo w Polsce akcyza na 2.4 wynosi 18,6% (1)

      zamiast 3,1%.
      Nikt nie przepłaci tyle za fiata.

      • 1 0

      • ale chodzi o europejskie normy czystości spalin a nie o polską akcyzę

        jeśli posiadasz dokumenty potwierdzające, że mieszkasz/bywasz/pracujesz w kraju gdzie taki jest sprzedawany, możesz jeździć w Polsce bez przerejestrowania.
        Jeździsz na tamtych blachach i mogą ci skoczyć.

        • 0 0

  • to juz nie jest jeep !!!

    • 8 2

  • Wyglądem przypomina fiata pandę

    • 4 4

  • chcialem to kupic, wybralem dusterA (2)

    normalny silnik mial, a nie fiatowskie turbo z plastiku.

    Niby ladny, niby jeep a w srodku dla 4osob i to malych. niestety.

    • 5 9

    • Jeżeli ten Jeep mam mało miejsca w środku to jesteś kimś o wzroście 2,5 m

      Kupiłeś Dacie Duster i żałujesz i wylewasz żale .....

      • 3 1

    • nawet twoja d..pa tam nie zagościła

      kolego jesteś nie normalny, jeżeli twierdzisz że nie ma miejsca a tylko dla małych osób. Doznałem dużego szoku kiedy siadłem z tyłu za kolegą który ma 180 wzrostu a 185 i normalnie siedziałem co na tę klasę auta to bardzo dużo. Jedynie co to bagażnik bardzo mały jakby nie mogli go z parę centymetrów wydłużyć. Natomiast cena w jakieś w miarę przyzwoitej wersji odstrasza

      • 0 0

  • Padło

    Trzy cylindrowa litrówka spalająca 10 litrów gratulacje .

    • 7 2

  • A ja mam

    1.4 turbo pali 7.1 na 100 km bardzo fajne pojemne auto choc troche nieprecyzyjny uklad kierowniczy ale ogolnie polecam

    • 3 0

  • Ale brzydki ten ...

    fiat...

    • 3 7

  • wybierać najtańszą rzecz, to jak podrywać najbrzydszą dziewczyne na imprezie (1)

    na trzeźwo nie da rady

    • 2 4

    • eee tam

      wybierz starą przechodzoną pudernicę za ciężkie pieniądze. Ja wolę nówkę choćby nie była zbyt piękna,ale świeżutka i zrywna.

      • 0 0

  • Fajne auto. Szkoda że Dacia skopiowała tylne światła bo paradoksalnie teraz Jeep kojarzy mi się z Dacią..

    • 6 0

  • To chyba żart z tymi silnikami

    Jeździlem 1.4 140KM, nie jechało, na 6 biegu gaz w podłoge a auto zwalniało :D
    Ostatecznie wziąłem Compassa 2.0 170 i jakoś to jedzie.
    Następny będzie Wrangler, chociaż tam też już eko terroryści blokują najlpeszy silnik Pentastar :(

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane