• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeśli kombi, to jakie? My już wybraliśmy

BamaS
21 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Szukamy kombi. Oczywiście, musi mieć silnik V8, rozpędzać się w sześć sekund do setki i zwracać na siebie powszechną uwagę. Jest jeden taki pojazd. Nazywa się Aston Martin Lagonda. Nie pozostaje więc nam nic innego jak zejść na ziemię i poszukać czegoś bardziej dostępnego. Oto nasze trzy propozycje.



Dacia Logan MCV. Największa zaleta? Niska cena.



Niegdyś nasi inżynierowie budujący rafinerie w Libii i autostrady w Iraku potrafili dojechać tam Fiatem 126p, a ilość dobytku jaką potrafili upchać w Maluchu, dziwiła nawet libijskie wielbłądy. Nikt wtedy nie pytał o komfort podróżowania, klimatyzację czy alufelgi. Po prostu wsiadało się i jechało. Czasy się zmieniły, kierowcy są coraz bardziej wymagający, a prosty i funkcjonalny samochód, który niczego nie udaje, bywa przedmiotem drwin i szyderstw. Dacii Logan MCV od "miłośników motoryzacji" obrywa się regularnie. Kierowcy rozsądni, nie hejtują, tylko kupują. Wiedzą, że od Logana nie można wymagać za dużo. Ani wygodnych foteli, ani precyzyjnego montażu, nie mówiąc o plastikach wysokiej jakości. Biada temu, kto Loganem MCV będzie próbował dynamicznie pokonać zakręt. Dacia oferuje jednak coś innego. Prostą, solidną konstrukcję, nieskomplikowane silniki, a w wersji MCV olbrzymią wręcz przestrzeń ładunkową. 573 litrów, które po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do imponujących 1518 litrów. Podłoga po złożeniu siedzeń jest płaska. Jest coś jeszcze, co w naszych warunkach przesądza o rynkowym sukcesie Dacii. Nie ma tańszego kombi. Nawet z silnikiem diesla i całkiem przyzwoitym wyposażeniem, nowa Dacia Logan MCV kosztuje poniżej 50 tysięcy złotych. Dla każdego inżyniera pakującego Malucha na wyprawę życia do Afryki, Dacia Logan MCV byłaby świętym Graalem motoryzacji. Obecnie dla kogoś kto samochód traktuje w sposób wybitnie użytkowy, to optymalny i uczciwy wybór.

  • Dacia Logan MCV w salonie Renault Zdunek
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV


Skoda Fabia kombi. Nieco mniej popularna niż wersja hatchback.



Flotowcy i miłośnicy dziobania motyką na niewielkich poletkach z uroczymi altankami nie kupują Skody Fabii dlatego, że najnowszą wersję zaprojektował Józef Kaban. Tak, ten Józef. Odpowiedzialny także za wygląd Bugatti Veyrona. Tego auta akurat Fabia nie przypomina, ale za to świetnie opanowała sztukę kamuflażu. Oglądając jej najnowsze wcielenie można złapać się na tym, że porównuje się ją do samochodów kompaktowych, a to przecież segment B i konkurentem dla niej może być raczej Renault Clio Grandtour, a nie któryś z kompaktów. Porównania takie czyni się pewnie poprzez bardzo dużą ilość miejsca jaką samochód oferuje z przodu. Z tyłu jest już nieco ciaśniej. Za to bagażnik znowu otwiera przed nami spore przestrzenie. 530 litrów, które po złożeniu siedzeń rosną do litrów 1395. Skoda zadbała o to, by pojemna Fabia nie została małym kanibalem i nie próbowała podgryzać większych modeli, więc nie pozwoliła tylnym fotelom składać się na płasko, co możliwości ładunkowe auta nieco ogranicza. We wnętrzu Fabii znajdziemy sporo półeczek, schowków, siatek i haczyków. Jakość montażu i użyte materiały możemy uznać za poprawne, Fabia wygląda też bardzo nowocześnie. Pozycje w cenniku Skody Fabii zaczynają się od 43 880 zł za wersję z trzycylindrowym silnikiem 1.0 MPI 75 KM. Kto częściej wyjeżdża za miasto powinien jednak zwrócić uwagę na mocniejsze wersje silnikowe. Tu ceny oscylują w granicach od 50 do 70 tysięcy złotych.

  • Skoda Fabia kombi w salonie firmy Plichta
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi


Toyota Auris Touring Sports. Więcej komfortu niż sportu.



Niech nikogo nie zmyli słowo "sport" w nazwie modelu. Ten samochód nie ma nic wspólnego z emocjami za kierownicą, niezależnie od wersji jaką wybierzemy. Toyota postawiła na coś innego. Słowa klucze przy opisywaniu tego modelu to: ergonomia, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Akurat coś dla korporacyjnego taty. Podwójna podłoga, podwójna roleta, siatka na bagaże oraz haczyki na torby. Do tego maksymalnie prosta obsługa systemu, (nazwanego jakże by inaczej) Easy Flat, pozwalającego jednym ruchem położyć oparcie tylnych foteli. Pojemność? 530 litrów, a po złożeniu oparć litraż wzrasta do wartości 1658. Tylne fotele rozkładają się całkowicie na płasko. Jakość wykonania i materiały są naprawdę świetne, Auris nie rozczarowuje także na drodze. A to przede wszystkim za sprawą komfortowego zawieszenia i wygodnych foteli. Nawet po długiej podróży, nikt nie powinien poczuć się zmęczony, obojętnie czy siedzi z przodu czy z tyłu. Ilość koni mechanicznych jaka drzemie pod maskami Aurisa osiąga maksymalnie liczbę 136, więc za kierownicą Aurisa nikt nie zmieni się w demona prędkości. Za to dzięki pełnej hybrydzie można zostać aniołem ekologii. W katalogu Toyoty tabelki z cenami Aurisa Touring Sports w podstawowej wersji 1.4 Dual VVT-i (99 KM) zaczynają się od ok. 62 tysięcy złotych.

  • Toyota Auris Touring Sports w salonie firmy Carter
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports


Czytaj także: Rodzinny minivan do 40 tys. zł. Co wybrać?
BamaS

Miejsca

Opinie (39) 7 zablokowanych

  • dacia , skoda ? WTF ?

    • 12 19

  • To są jakieś popierdółki. Jak szukasz wygodnego samochodu rodzinnego to musisz rozglądać się za czymś w stylu Ford Galaxy.

    • 8 20

  • A gdzie Passat B5 TDI na dziennych ledach i tylko filtrem paliwowym do wymiany?

    • 35 5

  • Mercedes E500 kombi zamiata to wszystko (1)

    V8, 4.9s do setki

    • 10 17

    • Chmm

      Właśnie, dziwne jest, że nie dołączyli tego wózka do powyższego zestawienia.

      • 2 1

  • Ale Paździerz. (3)

    Dacia, skoda, trudno to nazwać samochodami, raczej pojazdami. Wstyd czymś takim poruszać się po drodze, auta dla motoryzacyjnych ignorantów.

    • 16 47

    • A Ty chłopcze dotykałeś chociaż taką Skodę na parkingu? Bo widzę, że Twój intelekt zatrzymał się na etapie co najwyżej modelu Favorit

      • 11 7

    • Marian, Marian, nie strasz, nie strasz, bo się zes.....

      • 11 1

    • Tego nie pisałem ja. Ktoś się podszywa. Ja się tak nie podpisuję.

      • 3 1

  • Gdzie dopisek "art.sponsorowany"?

    • 11 9

  • A gdzie octavia kombi? (2)

    • 9 5

    • To jest portal regionalny, w którym pisują różnego rodzaju "dziennikarze". Więc nie oczekuj, że ktoś zrobi wielki test kombi.

      Po prostu z autorem tego artykułu ("BamaS") skontaktował się Renault Zdunek i zaoferował prezentację 3 aut za artykuł w portalu. 3 aut, które pewnie nie schodzą dealerowi akurat, albo których chce się ten dealer szybko pozbyć. Dlatego mamy taki rozrzut od marki Dacia, przez Skodę, aż po Toyotę. Pytanie, czy ten tekst dopisany do każdego auta, był sam stworzony przez "autora", czy podany na tacy przez dealera, a autor tylko po skopiował w odpowiednie miejsca podany tekst. I tak powstał "genialny" artykuł na trójmiasto.pl.

      • 8 2

    • octavia to skoda

      pomiłuj

      • 0 1

  • A gdzie Audi RS6? (3)

    Jak można nie umieścić w takim zestawieniu takiej oczywistej oczywistości.

    • 14 9

    • Mazda 6 Sport Kombi? (2)

      no heloł

      • 5 4

      • Polonez Caro kombi? (1)

        no heloł

        • 6 1

        • Obywatel

          To może Syrena Bosto

          • 0 0

  • Ładowności nie mierzy się w litrach ale w kilogramach. (1)

    Pewnie chodziło o pojemność bagażnika Toyoty.
    Proszę o poprawienie, dziękuję.

    • 9 2

    • ale przecież to jest specjalny model Toyoty do przewożenia wody...

      • 12 0

  • Brak płaskiej podłogi bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń dyskwalifikuje samochód. (1)

    A taka jest Skoda Fabia, której popularność z tego punktu widzenia trochę dziwi. Być może klienci niezbyt dobrze sprawdzają samochód przed decyzją kupna. A potem przychodzi rozczarowanie, jak trzeba załadować większy bagaż.

    • 11 5

    • o matko

      naprawdę uważasz, że kupuje się Skodę Fabię z myślą o "ładowaniu większego bagażu" ? fajnie masz ....

      Teraz jest 29 komentarzy do tego artykułu. Żadnego pozytywnego. Nieźle...
      Obiektywnie patrząc, to dobór samochodów rzeczywiście nie jest zbyt szczęśliwy. Jak dla mnie Dacia Logan to "hit" zestawienia.

      Natomiast sam pomysł na artykuł - uważam, że jest super. Chciałbym poczytać o kombi. Obecne wykonanie artykułu jest niestety fatalne.

      Dlaczego uważacie, że to musi być artykuł sponsorowany ? czy np Top Gear to seria programów sponsorowanych ? Panowie wymyślają sobie temat i dobierają do niego auta. Wygrywa lepszy. Jednak MUSI TO BYĆ OBIEKTYWNE DZIENNIKARSTWO !!!! Krótko i na temat.

      aha,
      drogi autorze tego tekstu - BamaS. To totalne wieśniactwo nie podpisać się pod własnym tekstem. Namawiam na drugą część artykułu - Wybór Kombi, ale z wyższych segmentów. Duży bagażnik, ale też duży motor pod maską dla ludzi z nieco większymi pieniędzmi. Może być ciekawe zestawienie.

      Rozbawił mnie E500 oraz RS6. Auta same w sobie - i owszem, chciałbym mieć ten komfort, żeby musieć wybierać pomiędzy nimi, ale na miłość boską, wspominanie o nich w artykule o Skodzie Fabii to.... nawet nie wiem jakiego słowa tu użyć

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane