• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeśli kombi, to jakie? My już wybraliśmy

BamaS
21 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Szukamy kombi. Oczywiście, musi mieć silnik V8, rozpędzać się w sześć sekund do setki i zwracać na siebie powszechną uwagę. Jest jeden taki pojazd. Nazywa się Aston Martin Lagonda. Nie pozostaje więc nam nic innego jak zejść na ziemię i poszukać czegoś bardziej dostępnego. Oto nasze trzy propozycje.



Dacia Logan MCV. Największa zaleta? Niska cena.



Niegdyś nasi inżynierowie budujący rafinerie w Libii i autostrady w Iraku potrafili dojechać tam Fiatem 126p, a ilość dobytku jaką potrafili upchać w Maluchu, dziwiła nawet libijskie wielbłądy. Nikt wtedy nie pytał o komfort podróżowania, klimatyzację czy alufelgi. Po prostu wsiadało się i jechało. Czasy się zmieniły, kierowcy są coraz bardziej wymagający, a prosty i funkcjonalny samochód, który niczego nie udaje, bywa przedmiotem drwin i szyderstw. Dacii Logan MCV od "miłośników motoryzacji" obrywa się regularnie. Kierowcy rozsądni, nie hejtują, tylko kupują. Wiedzą, że od Logana nie można wymagać za dużo. Ani wygodnych foteli, ani precyzyjnego montażu, nie mówiąc o plastikach wysokiej jakości. Biada temu, kto Loganem MCV będzie próbował dynamicznie pokonać zakręt. Dacia oferuje jednak coś innego. Prostą, solidną konstrukcję, nieskomplikowane silniki, a w wersji MCV olbrzymią wręcz przestrzeń ładunkową. 573 litrów, które po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do imponujących 1518 litrów. Podłoga po złożeniu siedzeń jest płaska. Jest coś jeszcze, co w naszych warunkach przesądza o rynkowym sukcesie Dacii. Nie ma tańszego kombi. Nawet z silnikiem diesla i całkiem przyzwoitym wyposażeniem, nowa Dacia Logan MCV kosztuje poniżej 50 tysięcy złotych. Dla każdego inżyniera pakującego Malucha na wyprawę życia do Afryki, Dacia Logan MCV byłaby świętym Graalem motoryzacji. Obecnie dla kogoś kto samochód traktuje w sposób wybitnie użytkowy, to optymalny i uczciwy wybór.

  • Dacia Logan MCV w salonie Renault Zdunek
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV


Skoda Fabia kombi. Nieco mniej popularna niż wersja hatchback.



Flotowcy i miłośnicy dziobania motyką na niewielkich poletkach z uroczymi altankami nie kupują Skody Fabii dlatego, że najnowszą wersję zaprojektował Józef Kaban. Tak, ten Józef. Odpowiedzialny także za wygląd Bugatti Veyrona. Tego auta akurat Fabia nie przypomina, ale za to świetnie opanowała sztukę kamuflażu. Oglądając jej najnowsze wcielenie można złapać się na tym, że porównuje się ją do samochodów kompaktowych, a to przecież segment B i konkurentem dla niej może być raczej Renault Clio Grandtour, a nie któryś z kompaktów. Porównania takie czyni się pewnie poprzez bardzo dużą ilość miejsca jaką samochód oferuje z przodu. Z tyłu jest już nieco ciaśniej. Za to bagażnik znowu otwiera przed nami spore przestrzenie. 530 litrów, które po złożeniu siedzeń rosną do litrów 1395. Skoda zadbała o to, by pojemna Fabia nie została małym kanibalem i nie próbowała podgryzać większych modeli, więc nie pozwoliła tylnym fotelom składać się na płasko, co możliwości ładunkowe auta nieco ogranicza. We wnętrzu Fabii znajdziemy sporo półeczek, schowków, siatek i haczyków. Jakość montażu i użyte materiały możemy uznać za poprawne, Fabia wygląda też bardzo nowocześnie. Pozycje w cenniku Skody Fabii zaczynają się od 43 880 zł za wersję z trzycylindrowym silnikiem 1.0 MPI 75 KM. Kto częściej wyjeżdża za miasto powinien jednak zwrócić uwagę na mocniejsze wersje silnikowe. Tu ceny oscylują w granicach od 50 do 70 tysięcy złotych.

  • Skoda Fabia kombi w salonie firmy Plichta
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi
  • Skoda Fabia kombi


Toyota Auris Touring Sports. Więcej komfortu niż sportu.



Niech nikogo nie zmyli słowo "sport" w nazwie modelu. Ten samochód nie ma nic wspólnego z emocjami za kierownicą, niezależnie od wersji jaką wybierzemy. Toyota postawiła na coś innego. Słowa klucze przy opisywaniu tego modelu to: ergonomia, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Akurat coś dla korporacyjnego taty. Podwójna podłoga, podwójna roleta, siatka na bagaże oraz haczyki na torby. Do tego maksymalnie prosta obsługa systemu, (nazwanego jakże by inaczej) Easy Flat, pozwalającego jednym ruchem położyć oparcie tylnych foteli. Pojemność? 530 litrów, a po złożeniu oparć litraż wzrasta do wartości 1658. Tylne fotele rozkładają się całkowicie na płasko. Jakość wykonania i materiały są naprawdę świetne, Auris nie rozczarowuje także na drodze. A to przede wszystkim za sprawą komfortowego zawieszenia i wygodnych foteli. Nawet po długiej podróży, nikt nie powinien poczuć się zmęczony, obojętnie czy siedzi z przodu czy z tyłu. Ilość koni mechanicznych jaka drzemie pod maskami Aurisa osiąga maksymalnie liczbę 136, więc za kierownicą Aurisa nikt nie zmieni się w demona prędkości. Za to dzięki pełnej hybrydzie można zostać aniołem ekologii. W katalogu Toyoty tabelki z cenami Aurisa Touring Sports w podstawowej wersji 1.4 Dual VVT-i (99 KM) zaczynają się od ok. 62 tysięcy złotych.

  • Toyota Auris Touring Sports w salonie firmy Carter
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports


Czytaj także: Rodzinny minivan do 40 tys. zł. Co wybrać?
BamaS

Miejsca

Opinie (39) 7 zablokowanych

  • Ja mam BMW E46

    W combi od dobrych paru lat i jestem zadowolony.

    • 1 0

  • nie wszyscy są tacy sami

    I to jest oczywiście pozytywne. Jak ktoś lubi używane auto to niech kupuje używane. Ja też bym pokusił się na używke, ale tylko z pewnego źródła, ale na takiego nie trafiłem. Zatem pozostaje mi tylko kupić nowy samochód :-) A nie mam zamiaru wydać na niego 100 tys

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką długość ma Obwodnica Trójmiasta?

 

Najczęściej czytane