• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" - nowa kampania pomorskiej policji

mJ
1 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Film pomorskiej policji daje do myślenia.
  • Wybrane klatki filmu.
  • Wybrane klatki filmu.

Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku zrealizowali materiał filmowy, który ma dać do myślenia wszystkim kierowcom lubiącym szybką jazdę samochodem. Dość mocny przekaz to część kampanii społecznej "Młodość nie zwalnia z myślenia".



W twojej ocenie jeździsz autem:

Mundurowi z KWP w Gdańsku realizują kampanię społeczną, która ma wpłynąć na wyobraźnię - w szczególności - młodych kierowców. To właśnie z ich ust często można usłyszeć słowa "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie".

Projekt składa się z serii materiałów filmowych ze specjalnym przesłaniem. W kolejnym spocie policjanci zaprezentowali, jak kończy się jazda z nadmierną prędkością oraz nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego.

- Każdy z nas ma swoje życie, plany, rodzinę - bohater naszego filmu również. Kolejnym spotem, zrealizowanym przez pomorskich policjantów, chcemy zwrócić uwagę młodych ludzi na bezpieczeństwo, rozwagę i przestrzeganie przepisów. W sposób lekko żartobliwy mówimy o rzeczach szczególnie ważnych m.in. właśnie o bezpieczeństwie na drodze - czytamy w policyjnym komunikacie.


Każdy wie, jakie mogą być skutki jazdy z nadmierną prędkością, używając telefonu komórkowego w trakcie, bez zapiętych pasów czy po spożyciu alkoholu, a mimo to wciąż są to przyczyny wielu wypadków i kolizji na drogach. W ciągu miesiąca na Pomorzu ginie średnio około ośmiu osób.
mJ

Miejsca

Opinie (261) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Bez komentarza.

    Przecież to właśnie Policja jest przyczyna tego co się dzieje na ulicach. Ci wszyscy co szaleją są żywą wizytówka Policji. Każdy z tych szalejących za granica naszego kraju jeździ zgodnie z przepisami, bo tam jest Policja. Tu jest wolna amerykanka. Rozmawiałem nie raz z instruktorem jazdy, którzy jednogłośnie twierdzą, że Policja robi przysłowiową krecia robotę. Instruktor uczy poprawnie kursanta a kursant widzi, że rzeczywistość kompletnie odbiega od tego czego się uczy. To właśnie robota a raczej nic nie robienie przez Policje. Nawet ci co pracują w Norwegii czy innym kraju przez pierwsze dni jeżdżą jak za granica naszego kraju, ale są wyzywani i są jak trędowaci na drogach, bo jeżdżą przepisowo. Nigdy w PL się nie zmieni, jak Policja nie zmieni podejścia i nie zacznie wyłapywać cwaniaczków. Zastanawiam się, czy szef drogówki nie wstydzi się siedzieć przy stole z własna rodzina np. na święta. Ciekawe co o nim myślą.

    • 0 0

  • (7)

    Pomorska policja zamiast kręcić filmy lepiej niech zrobi wreszcie porządek z wyścigami w Oliwie, raz a dobrze a nie filmotekę uskuteczniają

    • 44 19

    • najpierw to wyścigi w oliwie musiałyby się w ogóle zacząć odbywać :)

      • 0 0

    • (3)

      Jak tylko mandaty za prędkość wyniosą 5000 zł zamiast 500, to problem magicznie zniknie.

      • 6 7

      • (2)

        to samo tacy "eksperci" jak ty pisali po wprowadzeniu zabierania prawka na 3 miesiące w zabudowanym. i co? jakoś wyścigi nie zniknęły, a jeżdżenie mimo zabranego prawka to powszechna praktyka

        • 9 1

        • Jest różnica (1)

          Prawko to tylko papierek, a 5000 zł to poważniejsza sprawa i ew. komornik na karku. Do tego wyższe oc. Jak jeden z drugim będą musieli sprzedać samochód żeby zapłacić mandat to może się ogarną.

          • 4 5

          • Najpierw piraci musieliby wpaść. Do tego 5000 to nie byłaby dolna granica, tylko dużo powyżej, więc trzeba by było się postarać, żeby tyle dostać. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, ile ludzi jeździ bez prawka bez przypału. Przejrzyj sobie historię podobnych artykułów jak ten. Większość wpadek kierowców ma miejsce w dosłownie kilku wybranych lokalizacjach, m. in. tunel, Grunwaldzka w okolicach OBC przy wyścigach, zjazd do CH Matarnia. Pomijam, że są dzbanami, jak jeżdżą tam dużo ponad limit, wiedząc o częstych kontrolach. Skuteczniejsze byłyby obecne mandaty bardzo nieuchronne niż te nowe uchronne jak do tej pory. Sam święty nie jestem z przestrzeganiem limitów, ale wyścigi na drogach typu Grunwaldzka to zgadzam się, że to gruba przesada.

            • 3 0

    • Najpierw to niech nauczą się parkować xD

      • 10 3

    • Ej no, przecież postawili bariery! ;)

      • 1 0

  • ja bez kielicha nawet nie wsiadam do auta

    strach się bać...

    • 0 0

  • (8)

    Jest taka książka Sobiesława Zasady : "Bezpieczna jazda". Jest tam wyjaśniona definicja bezpiecznej prędkości - w skrócie zależy ona od auta/drogi/warunków pogodowych/opon! i przede wszystkim kierowcy. Znak ograniczenia prędkości, postawiony w latach 70-tych, na prostym odcinku drogi, w takim stopniu dotyczy leciwej nysy jak i współczesnego, nowoczesnego auta z systemami (albo i bez), którego konstrukcja jest na poziomie niedostępnym inżynierom w tamtych latach. Tak samo jak skrócenie drogi hamowania dwu- krotnie na przestrzeni lat. Tak więc jadąc sobie autem, o ponadprzeciętnych możliwościach jezdnych, z elektroniką, która nie przeszkadza a pomaga w sytuacjach ekstremalnych, na mokrym czy na zakręcie, i mogę sobie jechać spokojnie stówką, ponosząc pełne konsekwencje prawne (mandat karny) za swoją jazdę. Ale niech nikt mi nie mówi, że mam jechać 50 bo znak stoi 50- nie dla mojego auta i nie przy moich umiejętnościach (marnych ale lepszych niż 95% kierowców).

    • 4 16

    • U Niemca też tak dyskutujesz, czy za granice Cię nie puszczają? (1)

      • 6 3

      • nie, u Niemca trzeba wiedziec, gdxzie mozna szybciej jechac

        tak sam jak w Szwecji. Jedyny kraj, ktory widzialem gdzie ludzie naprawde srogo przestrzegaja przepisow to Norwegia - ale to stan umyslu.

        • 0 0

    • (1)

      Kierowco - lepiej nie poruszaj się po drogach publicznych. Ograniczenie prędkości nie jest tylko dla Ciebie, żebyś np. nie wypadł z zakrętu. Bierze się pod uwagę ruch innych pojazdów - choćby skrzyżowania. To także kwesta widoczności, przeszkód przy drodze, ruchu pieszego, stanu nawierzchni...
      Czyli jadąc sobie stówką na przykład utrudniasz innym bezpieczne włączenie się do ruchu, pakujesz się w przyczepę od ciągnika niewidoczną zza zakrętu albo ryzykujesz zabicie pieszego - bo jedziesz drogą, gdzie nie ma chodnika i ludzie poruszają się poboczem.
      A co do umiejętności - prowadzenie Nysy jest trudniejsze i wymaga większych umiejętności niż prowadzenie pojazdu współczesnego.

      • 2 0

      • za chwile Ci zrobia 30 i sie bedizesz wlokl nawet po nocy "zeby nikomu nie zaszkodzic"

        a potem 20 bo to jeszcze bezpieczniejsze. A potem zabiora Ci prawo do posiadania wlasnego srodka transportu. Tym to sie skonczy.

        • 0 0

    • F1 (2)

      F1 idealnym przykładem tego jak w zależności od auta można pozwolić sobie na szybkie/wolne pokonywanie zakrętów - na przestrzeni lat - porównując np. 1980 z 2021

      • 1 2

      • (1)

        Silnik w F1 starcza na maks 10kkm. Opony maks na 300km. Jedyne co bolid F1 ma wspólnego ze zwykłym autem to liczba kół.

        • 4 1

        • nie zrozumiałeś, przeczytaj jeszcze raz co napisałem

          • 0 2

    • Ohh nareszcie sensowny komentarz! Dziękuję!

      • 1 2

  • Szybko i bezpiecznie trzeba umieć jeździć (7)

    ciągle to powtarzam. Nie wszyscy to potrafią...

    • 28 31

    • Drogi publiczne są dla wszystkich (1)

      Również dla tych co nie umieją jeździć rajdowo. Dlatego wymyślono przepisy, których wszyscy powinni przestrzegać, nawet jeśli ci mistrzowie muszą się nieco ograniczyć. Gdyby wszyscy jeździli "szybko, ale bezpiecznie" przepisy można by zlikwidować. Problem polega na tym, że drogi są budowane w celach transportowych, a nie sportowych. Wbijcie sobie do głowy, że ulica to nie wesołe miasteczko i nie wsiada się za kierownicę dla adrenaliny ale by dojechać do celu i nie przeszkadzać innym w realizacji swoich zadań.

      • 1 0

      • co Ci przeszkadza

        ze poza terenem zabudowanym bede sobie szybciej jechal na pustej drodze, gdzie widocznosc w kazda strone to kilkaset metrow? no co?

        • 0 0

    • jasne (2)

      zapewne wszyscy którzy jeżdżą za szybko wierzą że potrafią

      • 5 0

      • (1)

        26 lat za kółkiem, ani jednej nawet kolizji. To wcale nie mówi za siebie oj nie.

        • 1 0

        • 21 lat za kolkiem

          setki tysiecy km. Ani kolizji. szybko i bezpiecznie. PS za granica tez nie przestrzegaja limitow predkosci.... tylko trzeba wiedziec, gdzie:) ale niestety jak to ktos napisal - 90% ludzi to posiadacze prawa jazdy, nic ponadto

          • 0 0

    • (1)

      Znałam takiego. Do czasu jak mu ciężarówka się wbiła w bok bo jechał na późnym zółtym.

      • 2 1

      • To oznacza

        Że ciężarówka musiała ruszyć jeszcze na czerwonym.

        • 0 0

  • film totalnie beznajdzieny - i wy robicie o czyms takim artykul? (2)

    nie wiem co tu komentowac, bo i nie ma zbytnio czego. kazdy jedzie i odpowiada za siebie. Gosc zignal - i tylko on na szczescie - i tyle. Byl dorosly i podjal decyzje zeby szybko jechac, nie udalo sie. koniec kropka.

    • 1 2

    • (1)

      A co, gdy taki "podejmujący decyzję" zabija innych, naraża ich na cierpienie bądź kalectwo?

      • 0 0

      • ale tutaj nie zabil

        uszkodzil tylko drzewo. Poza tym rownajmy w gore a nie w dol - w Paryzu maja tempo 30 prawie wszedzie - to moze lepiej podniesc limity, ale wprowadzic mniej ludzi za kolko?

        • 0 0

  • Mam BMW M4. Na drogach publicznych praktycznie zawsze przepisowo czasem "ku radości" znajomych. Stać mnie na takie auto to stać mnie na wyjazd na tor wyścigowy, na drugie auto do driftu itd. Najgorsi są Janusze w paserati i przedstawiciele w skodach.

    • 0 2

  • Filmiki (35)

    A czy nie macie wrazenia ze coraz bardziej tracimy swoje prawa obywatelskie, coraz wiecej zakazow i coraz wiecej kar i kontroli a wszyscy sie ciesza.

    • 53 103

    • Nie, nie mamy takiego wrażenia (6)

      Ja na przykład chcę mieć prawo do dojechania z punktu A do punktu B bez przepuszczania szybkich i wściekłych zajeżdżających mi drogę z rykiem silnika tylko po to, aby dojechać do tych samych czerwonych świateł 10 sekund wcześniej.

      • 27 2

      • (5)

        a ja chcę deb..lu prowadzić swoje auto sam bez aktywnych tempomatów systemów rozpoznawania znaków drogowych i zwalniania wbrew mojej woli nie potrzebuję asystentów pasa ruchu pluskiew z GPSem do śledzenia mnie w razie gdybym zjechał na odludziu z drogi nie potrzebuję popapranej troski o mnie tej lewackiej uniojnej bandy id..tów niech się dalej zajmują prostowaniem krzywizny banana itp rzeczami

        • 1 5

        • Najbardziej spodobalo mi sie (3)

          I zwalniania wbrew mojej woli.

          • 2 0

          • smieszne, ale ten czlowiek ma pewnie nawet prawo jazdy i samochód

            i uwaza sie za najwazniejszego na drodze. To jakby sie kots zastanawial, czemu mamy wypadki. Przez zle znaki, ktore nakazuja hamować wbrew woli Wolnego i Myślącego Człowieka

            • 0 0

          • Dokładnie!

            Ja chcę mieć swobodę wjechania w pieszych na pełnej mocy silnika! Okropna Unia mi tego zabrania... Facepalm.

            • 2 0

          • Emanacja buraka, co nie? "Zwalnianie wbrew mej woli" ROTFl

            • 0 0

        • znaczy się auto z lat 70

          bo wcześniej należałoby cię zwolnić z wspomagania kierownicy i synchronizatora skrzyni biegów. dobrze by było nie być przynuszanym do odpalania silnika za pomocą rozrusznika. Zamachen ma wolność jest przymuszanie do użycia kierunkowskazów. Niezbywalnym prawem człowieka jest jeżdżenie w dowolnym kierunku po dowolnej drodze, w tym jednokierunkowych, dla rowerów i deptaków. Moim wyborem powinno być użycie tłumika, oleju rzepakowego zamiast ON i w końcu tak osobistą sprawą, jak zamontowanie w pojeździe hamulców (mnie kiedyś się udało z Osowej do Chwaszczyna dojechać bez hamulców i adrenalina naprawdę była nieziemska przy 40km/h)

          • 1 0

    • Racja, rozwiążmy to wolnorynkowo-wolnościowo. (1)

      Dajmy każdemu broń i zezwolenie na strzelanie do łamiących przepisy. W końcu to zagrożenie naszej wolności i życia.

      • 11 2

      • Ja jestem za wyznaczeniem jednego dnia w tygodniu bez ograniczeń

        Np we wtorek nie obowiązują przepisy drogowe ani żadne ograniczenia prędkości. Chętnie posiedzę w domu.

        • 0 0

    • Wolność musi być ograniczona wolnością innych.

      To nie są swobody obywatelskie:
      - prawo do jeżdżenia z dowolną prędkością po dowolnym pasie, w dowolnym kierunku
      - prawo do brania ze sklepu dowolnych towarów i nie płacenia
      - prawo do wyrzucania śmieci w dowolnym miejscu
      - prawo do robienia kupy na wycieraczkę sąsiada.

      • 1 0

    • (12)

      Im bezpieczniej, tym mniej wolności. Ale to większości ludzi odpowiada. Niestety....

      • 10 21

      • (11)

        Jeśli ograniczymy swoją wolność, by uzyskać bezpieczeństwo, stracimy obie te rzeczy.

        • 16 29

        • (9)

          ale bzdura :)

          • 21 11

          • Nie bzdura. Tylko prosty związek przyczynowo-skutkowy. (7)

            • 8 18

            • "Prosty" tylko w głowach prawicowych świrów. (6)

              Zwróć tylko uwagę, że "wolność" według nich zawsze oznacza prawo do bycia głupim, nigdy odpowiedzialność za swoje czyny...

              • 20 12

              • (1)

                a te naszpikowane elektroniką samochodziki myślące za kierowcę nie mogą się po prostu zepsuć jeden z pierdyliarda czujniczków się psuje i auto głupieje nigdzie totalitaryzm nie przyniósł ludziom bezpieczeństwa

                • 1 1

              • Karkołomny skok logiczny

                Doprowadził do śmierci wolnosciowca i postawienia znaku równości między autonomicznymi autami a totalitaryzmem...
                Aż się boję spytać jak doszedłeś do tak idących wniosków

                • 0 0

              • sorry vinetou (2)

                ale jak mi morawiecki na Sylwestra 1stycznia ogłosił Stan Wojenny i godzinę policyjną ... to scyzoryk mi się w kieszeni zaraz sam otworzył!

                • 3 8

              • (1)

                Stan wojenny? Ten scyzoryk w kieszeni, musiał ci jajka poobcinać, a dalej, to już samo poszło, do tego co nosisz na karku.

                • 7 4

              • Do tego się nie posuną?

                Ile razy już to było powtarzane ostatnimi czasy?

                • 1 1

              • lewackie ograniczenie nie pozwala myśleć.

                Jeżeli ktoś utożsamia prawicę z PiSem to o czym w ogóle rozmawiać.

                • 9 5

          • ale wiesz ze to bardzo znany cytat? czy słyszysz to zdanie pierwszy raz?

            • 1 0

        • Czyli co, anarchia? Brak wszelkich ograniczeń i brak odpowiedzialności? GTA na ulicach?

          • 7 3

    • Póki taka "wolność" szkodzi tylko tobie, to spoko.... (1)

      Póki taka "wolność" szkodzi tylko tobie, to spoko.... Ale twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się moja wolność. A moją wolnością jest tez wolność bo bezpieczeństwa na drodze i w d*pie mam, czy ci smutno, czujesz się ucieśniony, zakompleksiony, czujesz potrzebe wyżycia sie czy jakie tam inne masz zaburzenia. Jeśli stanowisz zagrożenie, to dostaniesz ode mnie i reszty zwykłych ludzi zakaz na twarz, ew. mandat, więzienie, czy inne atrakcje. I płacz sobie, ile chcesz.

      • 12 2

      • Dokładnie, popieram

        A jest nas coraz więcej na tej planecie - stąd iluzja że coraz mniej wolności. Po prostu coraz częściej nasze obszary wolności na siebie nachodzą. Stąd potrzeba stanowczego i egzekwowalnego prawa, z czym u nas jest duży problem.

        • 1 0

    • (6)

      Co piraci drogowi- potencjalni mordercy mają wspólnego z walką o wolność prawa obywatelskie, haha? Wolność w rozumieniu niestosowania się do niczego? Haha dzięki za taką wolność.

      • 30 4

      • Potencjalnym mordercą jest tez kucharz z 20cm nożem. A nikt nie zakazuje mu pracować w restauracji (5)

        • 4 21

        • (2)

          Używanie noża do krojenia warzyw - ok. Bieganie z nożem wśród klientów, mając nadzieję że nikogo nie trafi - nie ok. Jazda samochodem w rządku z punktu A do B - ok. Jazda z rykiem silnika i wyprzedzanie "kto pierwszy do następnych świateł" - nie ok.

          • 18 1

          • On tego i tak nie zrozumie (1)

            on jeździ szybko i bezpiecznie...

            • 14 1

            • Do czasu

              • 4 0

        • to gdyby rzucał tym nożem w kierunku ludzi

          • 3 0

        • Zakazuje mu się machania tym nożem w kierunku innych ludzi, tak jak kierowcom zakazuje się łamania przepisów.

          • 24 2

    • Mam takie wrażenie i się zgadzam (1)

      Tylko akurat przepisy ruchu drogowego to są zasady poruszania się po drodze, na które wszyscy się zgadzamy (pośrednio). Dlatego stanowią one element prawa, a prawo stoi na straży wolności obywatela. Tak czysto teoretycznie. Nasze przepisy są stanowione przez ludzi niekompetentnych i często pod konkretny cel polityczny. Dlatego brak zaufania do ustawodawcy przekłada się na lekceważący stosunek do praw przez nich stanowionych. Przepisy już są restrykcyjne a zaostrza się je dlatego że nie działają. Nie działają, bo są przesadzone i nikt w nie nie wierzy itd

      • 3 6

      • Generalnie zgoda, z tym że akurat przepisy ruchu drogowego zostały stworzone przez w miarę kompetentnych ludzi i są takie same w całej Europie, a z grubsza podobne na całym świecie. Ograniczenia prędkości też nie są wymyślone ot tak, tylko na podstawie statystyk wypadków i statystyk czasów podróży. Jest cała dziedzina naukowa o ruchu drogowym, ale wiele osób wciąż nie rozumie że więcej pasów i większa prędkość w ostatecznym rozrachunku nie musi im skrócić czasu podróży.

        • 7 2

    • Tiaaaa znieśmy ograniczenia prędkości, bo komuś to ogranicza wolność.

      • 5 1

  • 70% ludzi nie potrafi jeździć (16)

    Zakręt ograniczenie do 60. Dobre auto wchodzi tam przy 100 i nawet opony nie piszczą pewnie jakieś porsche to by i 150 weszło. Jedzie dziad zwalnia do 50 wchodzi w zakręt i w połowie hamuje do 40. Ani to bezpieczne ani ekonomiczne. Bo jadac powoli to sie niema wypadków. A ile jest wypadkow z traktorem? Przecież jedzie powoli.

    • 83 164

    • Traktor

      No właśnie ile?
      A wiesz czemu?
      Bo lecisz jak wariat zamiast jechać wylatujesz za zakrętu a tam traktor jedzie na dodatek z naprzeciwka tir i masz pozamiatane

      • 0 0

    • Szybciej ekonomiczniej.... (5)

      I też do tych 70% można i ciebie zaliczyć:)Później taki Janusz zapindala ..aż słoma z butów oknem wylatuje;) Ekonomia to wolniej.... Optymalna prędkość to najwyższy bieg z racjonalnie niskimi obrotami zazwyczaj w okolicy 70 km/h. Mistrz kierownicy jadący 150 uważa się za ekonomicznego ...buhahaha;)

      • 30 5

      • 70 na najwyższym biegu

        Kto i gdzie Cię uczył prowadzić? Może trochę mniej spalisz przy takiej jeździe, ale powoidzenia w naprawach auta

        • 1 0

      • w mieście ekonomia to 30 (3)

        powyżej tej prędkości dużo energii idzie w hamulce albo przyspieszanie. Paryż wprowadza już ograniczenie do 30 w całym mieście.

        • 9 16

        • (1)

          ale na ulicach dwupasmowych i wybranych iinnych jest podwyższana dozwolona prędkość do 50 czy 70. I jest tam jakaś logika, a nie jak u nas.

          • 4 3

          • nie na dwupasmowych tylko kilku wybranych arteriach i to wszystko

            • 2 3

        • We Francji Paryż nie jest pierwszym miastem z takim ograniczeniem.

          • 5 3

    • wróć już lepiej do gry w playstation (4)

      • 64 15

      • (2)

        Ale fakt faktem, że ludzie jeżdżą coraz gorzej.

        • 23 5

        • Może dlatego że telefon jest najważniejszy za kierownicą (1)

          • 14 2

          • Albo dlatego, że skoro już zdałem to nie muszę pamiętać wszystkich przepisów. Później takie barany wjeżdżają na skrzyżowanie i albo nie wiedzą co mają robić albo jada bo skoro ten przede mną pojechał to i ja mam pierwszeństwo.

            • 3 1

      • Wypadki z traktorem wynikają z tego że się bierze zakręt setką przy ograniczeniu do 60, potem nagle za zakrętem spotyka się traktor na swoim pasie, który jedzie 20 i nie sposób wyhamować z tej setki.

        • 63 4

    • Ot, typowe myślenie polskiego kierowcy.

      A potem zdziwienie, że pełno wypadków. A na południe i zachód od Polski jakoś potrafią przestrzegać znaków i nikt nie filozofuje, czy znak sensowny czy tez nie

      • 6 1

    • Dlatego należy wprowdzic (1)

      obowiązkowe i coroczne badania psychomotoryczne dla dziadów po 60-tce.

      • 7 9

      • A dlaczego nie dla wszystkich?

        • 7 1

    • Czyli dalej nic nie zrozumiałeś...

      • 7 0

  • Za kółkiem siedzą

    kierowcy i posiadacze prawa jazdy. Tych drugich jest ponad 90% niestety.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane