- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (188 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (152 opinie)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (89 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 5 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 6 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (73 opinie)
Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki
Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.
A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.
Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.
Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.
Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.
Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta
Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.
Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.
Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.
Opinie (66) 1 zablokowana
-
2017-02-04 18:11
Piękny
- 0 0
-
2017-01-26 12:14
jezdzilem kia po kilku przedstawicielach handlowych
123tys, na przegladzie tam gdzie serwisowano zapytalem o historie, zero usterek. Pozniej bylo i20 w kombi. Swietne auto, mankamentem w naszym klimacie moga byc blachy ale nie wiem jak to wyglada w autach powyzej 20 tys. Vw sa totalnie przereklamowanymi autami ale ten pozorny prestiz Niemiec w republikach pokomunistycznych ciagle w głowach.
- 0 0
-
2017-01-23 12:08
(5)
Podoba mi się stylistycznie, silnik V6 też zachęca ;)
- 37 1
-
2017-01-23 12:33
(4)
"Widlaste V6"
Widział redaktor "niewidlaste V6"?- 12 7
-
2017-01-23 12:35
(3)
Ekspert, a co z sześciocylindrowymi rzędówkami R6 np. w BMW?
- 5 10
-
2017-01-23 12:41
(2)
co ma rzędówka do V-ki ?
- 12 4
-
2017-01-24 09:07
V6 to dwie rzędówki 3cylindrowe (1)
- 0 0
-
2017-01-24 14:00
litości!!
- 0 0
-
2017-01-23 17:28
niestety to dalej KIA. wygląda ladnie ale wykonaniem (3)
daleko do klasy premium. Więc do BMW, Mercedesa czy nawet Audi nie ma podjazdu :)
konkurencja dla choinki, króla zwierząt czy skody :)- 3 12
-
2017-01-23 17:38
(1)
Nie siedziałeś chyba w żadnym nowym Mercedesie... Z jakości starych Mietków to tylko legenda została.
I mówi Ci to osoba, która kocha Mercedesa, nawet te nowe modele :(- 7 1
-
2017-01-24 13:12
Dokładnie, z trwałości i jakości niemieckiej motoryzacji lat 90-tych niewiele dziś zostało.
Ludzie łykają powtarzane hasła o niemieckich autach, ale te opinie dotyczyły dawnych czasów. Konkurencja nie śpi, Japońce i Koreańce już dawno pod względem jakości prześcignęły niemieckie auta, a pod względem stylistyki dużo nadrobiły w ostatnim 15-leciu.
- 1 1
-
2017-01-23 17:41
Właśnie nowe BMW, Mercedes to Chińszczyzna, jeszcze tylko wg mnie Audi trzyma jakość, ale i tak jest gorzej niż kiedyś.
- 3 1
-
2017-01-23 13:09
(13)
Audi
- 5 19
-
2017-01-23 14:29
Mam audi, ale gdybym miał wybierać nowe... (12)
to bym wziął tą Kijankę w ciemno. Niemieckie auta dawno się skończyły jak dla mnie.
- 13 4
-
2017-01-23 14:49
Dobrze, że wyszedłeś z tych stereotypów na temat niemieckich aut i przestałeś się oszukiwać. (9)
niestety są jeszcze tysiące Polaków, którzy wierzą w mit i legendę niemieckich aut, że jak kupią, to jest pewność i gwarancja niemieckiej jakości, a auta francuskie, włoskie według nich trzeba omijać szerokim łukiem, bo przecież auta na f się nie kupuje.
- 8 4
-
2017-01-23 14:51
(7)
Żona ma 3 letniego Peugota i bez dwóch zdań fajne i bezwaryjne auto, chociaż ja jestem fanem niemieckiej motoryzacji.
- 3 1
-
2017-01-23 15:47
(6)
Do 7-8 lat bedzie bezawaryjny, pozniej bedzie sie pie...lil, jak francuskie prostytutki. Miałem od nowości Megane II z tym mocniejszym 1.5 dci (chyba najlepszy diesel francuski) i wszystko było ok do czasu, jak skończył 7 lat :)
Teraz chyba kupie Megane III z tym samym motorem :)- 3 3
-
2017-01-24 13:04
Nie porównuj diseli z Peugeuotów czy Citroenów (HDI, szczególnie 2.0) do diesli Renault (Dci), bo to dwa różne światy.
Diesle HDI są jednymi z najlepszych diesli obecnie na rynku, tak pod względem kultury pracy, jak i trwałości. O poziom wyżej niż dci, czy nawet tdi z Volkswagena, który jest też montowany w Seatach, Skodach itd.
- 1 0
-
2017-01-23 17:38
(3)
To akurat jeden z najgorszych diesli.
- 4 3
-
2017-01-23 17:46
(2)
Jeżeli mówisz o słabszej wersji 1.5l dCi 85KM to zgodzę się. Wersja 1.5 dCi 105KM jest świetna, przez 7 lat nie miałem problemów z awariami, jest dosyć cicha (na niskich biegach przy zmianie biegów Turbo ładnie "strzela" :) ), jest dynamiczny i przy przebiegu 240 000 nie miałem problemów. Inna sprawa z elektryka w tym modelu i z zamkami. Lubiły się psuć i blokować :)
- 3 1
-
2017-01-24 12:59
Za to w 105KM wersji jest monotwany fabrycznie FAP. A jak wiadomo, wymiana filtra nie jest tania.
- 1 0
-
2017-01-24 08:59
co mają
Zamki do silnika?
- 2 0
-
2017-01-24 12:53
1.5 dci to średni wybór. Ten silnik i silnik 1.9 dci trzeba unikać jak ognia. Koszty gwarantowane.
jeśli więc Megane II czy już w ostateczności Laguna II, to tylko benzyna, bo eksploatacja tych diesli będzie kosztowała tyle, co wartość tych aut.
Oczywiście, inni producenci tez mają swoje bolączki z dieslami, wystarczy wspomnieć VW TDI 2.0. Już tyle odmian tego 2.0 TDi jest, że konia z rzędem temu co się połapie w poprawkach i oznaczeniach tego silnika.- 1 0
-
2017-01-23 17:58
zwykly platny troll koreanczykow
jw
- 2 4
-
2017-01-23 17:56
No super Jasiu ze masz audika na Plakacie nad lozeczkiem
i jestes juz znawca samochodow, a mama pozwolila juz ci pisac po internetach?
- 1 4
-
2017-01-23 14:48
To prawda drogo, a i tak wszystkie podzespoły Chińskie. Jakość niestety się skonczyła, a cena została.
- 6 2
-
2017-01-23 20:04
A gdzie manualne skrzynie? (2)
I co to za napęd 4x4, jakiej konstrukcji?
- 0 0
-
2017-01-24 11:54
Nie licz na torsena :P
- 0 0
-
2017-01-24 09:13
manual ? a po co ?
- 0 0
-
2017-01-24 05:28
Multipla ma ładniejszy tył niż to (1)
- 1 3
-
2017-01-24 09:14
to nie ten segment
- 0 0
-
2017-01-24 08:30
Prawie jak audi. .
A prawie robi wielka roznice- 1 5
-
2017-01-23 12:12
(3)
dobra buda... choc ciagle b5 gorą
- 6 19
-
2017-01-24 05:26
Raczej na wsi
- 0 1
-
2017-01-23 14:39
(1)
passat b5 w tdi. tylko przedlift.
prawdziwy drapieżnik szos.
nie bierze oleju. pali na dotyk. nie ma rudej.- 9 1
-
2017-01-23 14:43
No i tylko 150 tysi przebiegu. Potwierdzone u handlarza i książęczką z TUV.
- 9 0
-
2017-01-23 12:25
(1)
Będzie hit.
- 12 4
-
2017-01-23 20:11
Albo kit.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.