• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki

Michał Jelionek
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia. Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia.

Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.



Czy Kia Stinger odniesie sukces na naszym rynku?

Od kilku lat koncern Kia Motors sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. I nie ma się specjalnie czemu dziwić, bo przecież koreańska marka oferuje solidne i atrakcyjnie wyglądające samochody. I ku uciesze wielu, po zrewolucjonizowaniu gamy modelowej, przyszedł czas na prawdziwą petardę - premierowe Gran Turismo w historii marki Kia.

A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.

Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.


Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe. Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.

Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.

Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.

Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta

Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.

Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.

Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.

  • Najmocniejsza wersja silnikowa Stingera pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 5 s.

Opinie (66) 1 zablokowana

  • Wygląda jak podróbka a7 (1)

    • 3 11

    • A7 brzydsze

      więc nie trafiłeś

      • 3 1

  • jakby nie napisali, że to gt, to bym nie zgadł. Sedan jak sedan. Może i pod maska ma coś mocnego, ale sama bryła auta powinna jednoznacznie wskazywać na segment

    • 5 2

  • (1)

    Pewnie za najmocniejszą wersję trzeba liczyć 250-260 tys. zł.

    • 1 1

    • I tutaj mogą mieć problem bo infinity q50 405 koni v6 biturbo startuje od 220tys.... a q60 z 4x4 od 264tys dziękuję wole jednak infinity byłem w zeszłym tygodniu w tymczasowym salonie i się zastanawiam poważnie.

      • 4 0

  • pierwsze GT ???

    Czy GT to nie oznacza wielka turystyka ?
    Czy GT to nie synonim auta sportowego do przemierzania kontynentu?
    Czy piszący te słowa wie o czym pisze ?
    GT dzisiaj to Bentley Continental, Ferrari FF, i pare innych ..no ale cóż..

    • 2 6

  • Wolę zdecydowanie Bentleya. (1)

    • 1 5

    • W skali 1:18?

      • 6 0

  • Zdecydowanie

    wolę Kia. To super auta.

    • 8 1

  • niestety to dalej KIA. wygląda ladnie ale wykonaniem (3)

    daleko do klasy premium. Więc do BMW, Mercedesa czy nawet Audi nie ma podjazdu :)

    konkurencja dla choinki, króla zwierząt czy skody :)

    • 3 12

    • (1)

      Nie siedziałeś chyba w żadnym nowym Mercedesie... Z jakości starych Mietków to tylko legenda została.
      I mówi Ci to osoba, która kocha Mercedesa, nawet te nowe modele :(

      • 7 1

      • Dokładnie, z trwałości i jakości niemieckiej motoryzacji lat 90-tych niewiele dziś zostało.

        Ludzie łykają powtarzane hasła o niemieckich autach, ale te opinie dotyczyły dawnych czasów. Konkurencja nie śpi, Japońce i Koreańce już dawno pod względem jakości prześcignęły niemieckie auta, a pod względem stylistyki dużo nadrobiły w ostatnim 15-leciu.

        • 1 1

    • Właśnie nowe BMW, Mercedes to Chińszczyzna, jeszcze tylko wg mnie Audi trzyma jakość, ale i tak jest gorzej niż kiedyś.

      • 3 1

  • KIA!

    Wyczuwam drugą KIE w związku :P

    • 0 2

  • A gdzie manualne skrzynie? (2)

    I co to za napęd 4x4, jakiej konstrukcji?

    • 0 0

    • manual ? a po co ?

      • 0 0

    • Nie licz na torsena :P

      • 0 0

  • wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder

    Takie wykopaliskowe parametry to ma obecnie większość autek nawet miejskich :)

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbyła się pierwsza edycja Monster X Tour w Polsce?

 

Najczęściej czytane