- 1 Mała uliczka, duży problem (114 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (255 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (67 opinii)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (60 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (38 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki
Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.
A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.
Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.
Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.
Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.
Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta
Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.
Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.
Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.
Opinie (66) 1 zablokowana
-
2017-01-23 13:28
Wygląda jak podróbka a7 (1)
- 3 11
-
2017-01-23 16:41
A7 brzydsze
więc nie trafiłeś
- 3 1
-
2017-01-23 13:48
jakby nie napisali, że to gt, to bym nie zgadł. Sedan jak sedan. Może i pod maska ma coś mocnego, ale sama bryła auta powinna jednoznacznie wskazywać na segment
- 5 2
-
2017-01-23 14:41
(1)
Pewnie za najmocniejszą wersję trzeba liczyć 250-260 tys. zł.
- 1 1
-
2017-01-23 15:19
I tutaj mogą mieć problem bo infinity q50 405 koni v6 biturbo startuje od 220tys.... a q60 z 4x4 od 264tys dziękuję wole jednak infinity byłem w zeszłym tygodniu w tymczasowym salonie i się zastanawiam poważnie.
- 4 0
-
2017-01-23 15:18
pierwsze GT ???
Czy GT to nie oznacza wielka turystyka ?
Czy GT to nie synonim auta sportowego do przemierzania kontynentu?
Czy piszący te słowa wie o czym pisze ?
GT dzisiaj to Bentley Continental, Ferrari FF, i pare innych ..no ale cóż..- 2 6
-
2017-01-23 15:37
Wolę zdecydowanie Bentleya. (1)
- 1 5
-
2017-01-23 16:44
W skali 1:18?
- 6 0
-
2017-01-23 16:55
Zdecydowanie
wolę Kia. To super auta.
- 8 1
-
2017-01-23 17:28
niestety to dalej KIA. wygląda ladnie ale wykonaniem (3)
daleko do klasy premium. Więc do BMW, Mercedesa czy nawet Audi nie ma podjazdu :)
konkurencja dla choinki, króla zwierząt czy skody :)- 3 12
-
2017-01-23 17:38
(1)
Nie siedziałeś chyba w żadnym nowym Mercedesie... Z jakości starych Mietków to tylko legenda została.
I mówi Ci to osoba, która kocha Mercedesa, nawet te nowe modele :(- 7 1
-
2017-01-24 13:12
Dokładnie, z trwałości i jakości niemieckiej motoryzacji lat 90-tych niewiele dziś zostało.
Ludzie łykają powtarzane hasła o niemieckich autach, ale te opinie dotyczyły dawnych czasów. Konkurencja nie śpi, Japońce i Koreańce już dawno pod względem jakości prześcignęły niemieckie auta, a pod względem stylistyki dużo nadrobiły w ostatnim 15-leciu.
- 1 1
-
2017-01-23 17:41
Właśnie nowe BMW, Mercedes to Chińszczyzna, jeszcze tylko wg mnie Audi trzyma jakość, ale i tak jest gorzej niż kiedyś.
- 3 1
-
2017-01-23 18:19
KIA!
Wyczuwam drugą KIE w związku :P
- 0 2
-
2017-01-23 20:04
A gdzie manualne skrzynie? (2)
I co to za napęd 4x4, jakiej konstrukcji?
- 0 0
-
2017-01-24 09:13
manual ? a po co ?
- 0 0
-
2017-01-24 11:54
Nie licz na torsena :P
- 0 0
-
2017-01-23 20:09
wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder
Takie wykopaliskowe parametry to ma obecnie większość autek nawet miejskich :)
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.