- 1 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 2 Alkoholowa mapa Polski (15 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (321 opinii)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (120 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
Kierowco, to dobry czas na zmianę opon
Skrobanie szyb przy porannych przymrozkach - to wystarczająco mocny argument, który sygnalizuje nam, że najwyższa pora zmienić ogumienie. Z dnia na dzień kolejki u wulkanizatorów są coraz dłuższe, a przecież apogeum dopiero przed nami. Dlatego też warto umówić wizytę już teraz. W niektórych serwisach na swoją kolej trzeba poczekać nawet dwa tygodnie.
Mamy listopad, a to czas, w którym z dnia na dzień słupki rtęci w termometrach spadają coraz niżej. To dobry czas na wizytę w punkcie wulkanizacyjnym. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość i nastawić na długie kolejki.
- Na ten moment mamy poumawiane wizyty na najbliższe dwa tygodnie, od bladego świtu po sam wieczór - zdradza Tomasz Szablewski z Auto-Gum.
Gorący okres, który potrwa zapewne do końca roku, rozpoczął się kilka dni temu.
- Tradycyjnie, to pierwsze przymrozki zainaugurowały sezon. Mamy listę klientów zapisanych kilkanaście dni do przodu. Także nie narzekamy na brak pracy. Klimat w naszym kraju jest bardzo nieprzewidywalny i wielu kierowców czeka na ostatnią chwilę ze zmianą opon. To oczywiście duży błąd - tłumaczy Rafał Stanulewicz, właściciel firmy Gladiator Premio.
Wiele osób uważa, że zmiana opon letnich na zimowe to naciąganie właścicieli aut na dodatkowe wydatki. Dlaczego tak właściwie warto wymieniać ogumienie? Zacznijmy od tego, że opony letnie zbudowane są z zupełnie innej mieszanki gumowej niż opony zimowe i poniżej pewnej temperatury po prostu twardnieją, tracąc przy tym część swoich właściwości.
W przypadku zimówek mieszanka gumowa jest bardziej elastyczna i przystosowana do niskich temperatur. Opony zimowe charakteryzuje inna budowa, z odpowiednią rzeźbą, głębokością bieżnika i większą liczbą lameli.
Pamiętajmy jednak, że opona oponie nierówna. Są opony zimowe, które świetnie poradzą sobie na suchej nawierzchni przy temperaturze nawet 10 stopni Celsjusza - i analogicznie, są opony letnie, które przy zerowej temperaturze zapewnią nam przyczepność. Wszystko dzięki zastosowaniu krzemionki w mieszance gumowej opon zimowych, która zapewnia elastyczność w niskich temperaturach. Krzemionkę dodaje się również w niektórych oponach letnich, dzięki czemu są w stanie zapewnić przyczepność w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza.
- Nigdy nie namawiałem klientów na zakup opon zimowych, ale zawsze przekonuję ich do zakupu opon z wyższej półki. Jeśli taka osoba wybiera opony uniwersalne zamiast zimowych, to niech to będzie ogumienie renomowanego producenta. Pamiętajmy, że opony uniwersalne dzielimy na te bardziej letnie i te bardziej zimowe. Warto przed zakupem podpytać o opinię osoby, które się na tym znają - zakończył Szadlewski.
Miejsca
Opinie (94) 7 zablokowanych
-
2017-11-07 15:41
Ja mam caloroczne opony juz 6 sezon i ciagle w dobry mstanie (3)
Takze znalazlem sposob jak omijac tych cwaniakow wulkanizatorow
- 12 8
-
2017-11-07 15:52
A ja mam dwa komplety kół i garaż. Także piwko, godzinka i po temacie.... (1)
- 7 2
-
2017-11-07 16:18
Jak jest jeszcze w garażu ciepło i dobry podnośnik, to tak.
A jak jest klucz udarowy, to jest już pełen luksus i rozpusta, oczywiście też przyjemność z pracy. Gorzej w zimnym garażu, chińskim podnośnikiem i ręcznym kluczem.
Jak się jeździ po wioskach, gdzie nie sypią solą, to opony zimowe są konieczne, aby nie ugrzęznąć.- 6 1
-
2017-11-07 18:24
Ja się nie szczepie!
Omijam tych cwaniaczków lekarzy!
Nie czyszcze komina!
Omijam tych cwaniaczków kominiarzy!
Nie myje zębów!
Także znalazłem sposób jak omijać tych cwaniaczków dentystów!- 7 2
-
2017-11-07 15:54
Bzdura. Wszystkie media nawołują do zmiany opon bo handlarze nowymi oponami wpompowali mase hajcu w towar a tu zima ucieka i coraz krótsza się robi... Niektórzy chcą znów się prześlizgać na letnich jeżdząc tylko w suche dni.
- 14 1
-
2017-11-07 15:59
Jak/gdzie wymienić śrubę z ukręconym łbem, która pozostała w piaście? (3)
- 1 0
-
2017-11-07 16:02
to peoste
- 1 2
-
2017-11-07 18:25
U pierwszego lepszego mechanika, śrubę w motoryzacyjnym kupisz. (1)
- 0 2
-
2017-11-08 09:59
Zależy jakie śruby chcesz. Czy zwykle 5.8 czy 10.9. Prędzej właściwą śrubę kupisz w Dzwigni w Oliwie
- 1 0
-
2017-11-07 16:00
Ja juz wymienilem. Temperatury w nocy spadaja ponizej zera. Dobry czas na wymiane.
- 4 6
-
2017-11-07 16:03
do posiadaczy napedu na 4kola ( nie tych z gow***nym haldexem) tylko awd (4)
Czy hamlunek na sniegu tez wam lepiej działa niz w fwd czy rwd ?
- 0 4
-
2017-11-07 16:04
(1)
ja mam 4 all taim
- 1 1
-
2017-11-07 16:04
I nie widzę różnicy
- 1 0
-
2017-11-07 16:07
(1)
ja mam quattro słynny napęd audi i daje rade w zimę lepiej niż awd !
- 1 2
-
2017-11-07 16:19
ale pytałęm o hamlungi czy też ci dzaja rade ?
- 0 2
-
2017-11-07 16:40
Na całe szczęście jeżdżę zawsze na zimowych więc niema problemu :)
I NIE, moje zimowe opony nie są już łyse (jakimś cudem :P )- 1 1
-
2017-11-07 16:44
opony na zimowe zawsze po pierwszym ho-ho-ho w tesco (2)
- 10 0
-
2017-11-07 16:48
(1)
Czyli od połowy września.
- 2 0
-
2017-11-07 16:51
to chyba w Bergen
- 1 1
-
2017-11-07 17:25
bez paniki
zima odwołana a co najmniej do 16 grudnia
- 5 0
-
2017-11-07 18:04
Dobre opony całoroczne dają rade i wszystko w temacie. (3)
- 6 2
-
2017-11-07 18:15
(1)
Jaknbys wiedział cymbal jeden z drugim opona zimowa w poslizgu bocznym nie da ci zadnej pomocy ;))))
Znawcy- 3 0
-
2017-11-08 09:23
Nieco lepiej trzyma zimowa, sprawdzilem osobiscie Audi A8 4.2 Quattro Aut
Zimowa 225/55/17 Continental Winer Sport vs
Letnia 235/55/17 Goodyear Excellence- 0 1
-
2017-11-07 20:01
Ciekawe dlaczego nie chodzisz cały rok w trampkach, też dałbyś radę, buahahaha. Znawca od siedmiu boleści.
- 2 6
-
2017-11-07 18:09
Nie wymieniam. (2)
Mam całoroczne A/T+S (All Terrain+Snow) i stały napęd 4x4
- 8 1
-
2017-11-07 18:40
są a/t'eki zimowe???
Zawsze myslalem ze a/t'eki dzialaja tylko w kopnym sniegu, ale na ubitym sliskim sniegu to chyba slizga sie....
- 1 1
-
2017-11-07 23:30
masz stały napęd 4x4 ale hamlunek masz jak w sedanie fwd...
rozpedzisz sie lepiej ale hamujesz tak samo jak fwd.
wiedz wg. mnie miękkie zimowki na wyslizgany snieg sa najlepsze. Chyba ze mieszkasz i jezdzisz tyllko po głębokich kaszubach. To wtedy ok.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.