• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowco, to dobry czas na zmianę opon

Michał Jelionek
7 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kolejki do wulkanizatorów coraz dłuższe. Warto już teraz zaplanować wizytę i wymienić ogumienie w swoim aucie. Kolejki do wulkanizatorów coraz dłuższe. Warto już teraz zaplanować wizytę i wymienić ogumienie w swoim aucie.

Skrobanie szyb przy porannych przymrozkach - to wystarczająco mocny argument, który sygnalizuje nam, że najwyższa pora zmienić ogumienie. Z dnia na dzień kolejki u wulkanizatorów są coraz dłuższe, a przecież apogeum dopiero przed nami. Dlatego też warto umówić wizytę już teraz. W niektórych serwisach na swoją kolej trzeba poczekać nawet dwa tygodnie.



Kiedy zmieniasz opony letnie na zimowe?

Co roku, jak mantra powtarzana jest zasada: gdy temperatura powietrza systematycznie spada poniżej 7 stopni Celsjusza - wymień opony letnie na zimowe. Jedni sumiennie wyznają tę zasadę, drudzy traktują te słowa raczej jako tani chwyt marketingowy producentów z branży oponiarskiej. Oczywiście 7 stopni nie jest sztywno przyjętą granicą, warto jednak wymienić opony, kiedy zrobi się po prostu zimno.

Mamy listopad, a to czas, w którym z dnia na dzień słupki rtęci w termometrach spadają coraz niżej. To dobry czas na wizytę w punkcie wulkanizacyjnym. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość i nastawić na długie kolejki.

- Na ten moment mamy poumawiane wizyty na najbliższe dwa tygodnie, od bladego świtu po sam wieczór - zdradza Tomasz Szablewski z Auto-Gum.
Gorący okres, który potrwa zapewne do końca roku, rozpoczął się kilka dni temu.

- Tradycyjnie, to pierwsze przymrozki zainaugurowały sezon. Mamy listę klientów zapisanych kilkanaście dni do przodu. Także nie narzekamy na brak pracy. Klimat w naszym kraju jest bardzo nieprzewidywalny i wielu kierowców czeka na ostatnią chwilę ze zmianą opon. To oczywiście duży błąd - tłumaczy Rafał Stanulewicz, właściciel firmy Gladiator Premio.

Wiele osób uważa, że zmiana opon letnich na zimowe to naciąganie właścicieli aut na dodatkowe wydatki. Dlaczego tak właściwie warto wymieniać ogumienie? Zacznijmy od tego, że opony letnie zbudowane są z zupełnie innej mieszanki gumowej niż opony zimowe i poniżej pewnej temperatury po prostu twardnieją, tracąc przy tym część swoich właściwości.

W przypadku zimówek mieszanka gumowa jest bardziej elastyczna i przystosowana do niskich temperatur. Opony zimowe charakteryzuje inna budowa, z odpowiednią rzeźbą, głębokością bieżnika i większą liczbą lameli.

Pamiętajmy jednak, że opona oponie nierówna. Są opony zimowe, które świetnie poradzą sobie na suchej nawierzchni przy temperaturze nawet 10 stopni Celsjusza - i analogicznie, są opony letnie, które przy zerowej temperaturze zapewnią nam przyczepność. Wszystko dzięki zastosowaniu krzemionki w mieszance gumowej opon zimowych, która zapewnia elastyczność w niskich temperaturach. Krzemionkę dodaje się również w niektórych oponach letnich, dzięki czemu są w stanie zapewnić przyczepność w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza.

- Nigdy nie namawiałem klientów na zakup opon zimowych, ale zawsze przekonuję ich do zakupu opon z wyższej półki. Jeśli taka osoba wybiera opony uniwersalne zamiast zimowych, to niech to będzie ogumienie renomowanego producenta. Pamiętajmy, że opony uniwersalne dzielimy na te bardziej letnie i te bardziej zimowe. Warto przed zakupem podpytać o opinię osoby, które się na tym znają - zakończył Szadlewski.

Miejsca

Opinie (94) 7 zablokowanych

  • (1)

    Slyszalem ze calkiem dobre sa uzywane opony z Niemczech. Tak mowil moj szwagier. Co o tym sadzicie? On ma w swoim nowym Passacie sprowadzonym z Niemczech.

    • 7 1

    • Nalewki też są dobre na snieg.

      Ale passat sie nie nadaje na snieg bo mocno dziób mu nurkuje bo ma fwd i diesel jest ciezki.

      • 1 0

  • Ostatnimi czasy zimy takie, że zakładałem zimowe koła gdzies w końcu grudnia, a rok temu wcale nie było takiej potrzeby.

    • 4 0

  • ja mam viskoze w dyfrach , powinna dac rade :) w sniegu

    • 2 0

  • Wielosezonowe i po problemie. (2)

    W USA albo Kanadzie nikt nie slyszał o zimowych oponach. Podobnie w Szwajcarii...

    • 5 0

    • to zobacz co tam soe dzieje jak śnieg spadnie

      • 0 1

    • w szwecji jest karalne jezdzenie na letnich zima. a legalne jezdzenie na zimowkach bez kolcow latem.

      • 1 1

  • (4)

    Czemu ****** wulkanizatorzy muszą *********** śruby kluczem pneumatycznym tak, że nie idzie ich odkręcić zwykłym kluczem i nawet 1.5 metrową rurą na nim. Nawet najdroższe 3 klucze do kół poległy. Jeden się ukręcił, dwa się wygięły. Przy próbie odkręcenia pneumatykiem w wulkanizacji gość mi ukręcił śruby w trzech kołach tak ******** były! W drugim samochodzie podobna sytuacja.

    • 4 0

    • Gdzie tak przykręcają?

      • 1 1

    • Sebix

      Na alusach szpilki same się dociagaja

      • 0 2

    • (1)

      Dokręcać trzeba z wyczuciem. Później złapiesz kapcia i du..! Nie odkręcisz albo szpilki pourywasz. To chyba taka moda. Albo raczej niedoświadczenie u nich bo na sezon wymian zatrudniają z łapanki.

      • 1 0

      • na kapcie sa te spraje dojazdowe do wulkanizacji najblizszej

        bezsensu sie bawic w zmiane . 60km na spraju dojedziesz. Byly testy na t tvn "compressor" z tym łysolem.
        Jednynie jak jezdzisz na sparciałych oponach i ci sie rozerwie wkoncu no to fakt, sprajem se mozesz podmuchac ....

        • 0 1

  • Ciekawe, że najwięksi przeciwnicy opon całorocznych, to osoby, które na takich oponach nigdy nie jeździły. (4)

    • 3 1

    • w testach maja dłuzsza drogę hamowania niz zimowe. (3)

      • 0 1

      • To trzeba dostosować jazdę do warunków panujących na drodze, a nie "mam nowe, drogie, super zimówki to mogę zap******** jak po suchej autostradzie, w lato w Kaliforni i jechać komuś na zderzaku"

        • 1 1

      • O ile dłuższą? 0,5 m? (1)

        • 1 0

        • objerzyj sobie ostatni odcinek "miłosnicy 4kółek" jest na youtube.

          Skoda Superb.
          test na płycie poślizgowej na morko 60 od 0km/h:

          winter star nowa zimowa: 30metrow
          wielosezonowa: 37metrow - (ilu ludzi zmieciesz z drogi na tych 7dmiu metrach )
          chinska zimowa:38metrow
          nalewki zimowe: 36 metrow
          nowa letnia Bridgestone turanza: 32 metry

          • 0 1

  • Nie ma dobrego serwisu w Gdańsku (2)

    Nie znalazłem jeszcze takiego serwisu , gdzie będzie miło , przyjemnie czysto a obsługa będzie profesjonalna - chyba wszyscy zapomnieli, że koła powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym!!!

    • 1 1

    • Na Gdańskiej dokręcaja dynamometrycznym,

      Na Morenowej Wal Tom, i CNF Osowa też.

      • 1 0

    • To zobacz serwis na Orkana w Oliwie. Czysto schludnie elegancko. Mega pozytyw

      • 0 1

  • Nigdy nie zmieniam bo niby i poco by dac zarabiac frajerom co łykaja jak lemingi wszystkie reklamy?

    Polska to nie szwecja tu prawie sniegu niema i mamy cieple zimy,a jak czasami jakis poslizg bedzie to co takiego sie stanie jest ibezpieczenie OC. a ped**arze i dreptajacy na piechote niech nie łażą jak świete krowy to sie im nic niestanie

    • 3 0

  • Najlepsze sa opony szwedzkie z bolcami! na wyslizgany lod pod gorke jak znalazl!

    i wiskozy w dyfrach.

    • 0 1

  • Znowu indoktrynacja i lobbing producentów opon

    Zmiana opon jest zbędna. Gdy jeżdzisz w mieście, wielosezonówki wystarcza. Przecież drogi są odśnieżane. A gdy mmieszkasz w Bieszczadach, to najlepsze zimówki sa nieprzydatne. Ja po mieście od 10 lat jeżdzę na AS i mam się dobrze, moje auto też.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane