• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta. Gdyński odcinek Obwodnicy Trójmiasta.

Kierowcy chcą podwyższenia dopuszczalnej prędkości na obwodnicy w Gdyni z 100 do 120 km/h. Twierdzą, że wprowadzone w 2014 r. ograniczenie miało obowiązywać tylko w okresie zimowym. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA czekają ze zmianą ograniczenia do czasu ukazania się raportu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na jego podstawie podejmą decyzję, co dalej z ograniczeniem.



Czy drogowcy powinni zmienić ograniczenie na obwodnicy w Gdyni?

Pod koniec listopada 2014 r. władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały, że wprowadzą na gdyńskim odcinku obwodnicy ograniczenie prędkości z 120 do 100 km/h. Zmiany miały wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa szczególnie w czasie zimy.

Ograniczenie prędkości miało przede wszystkim zmniejszyć skutki wypadków, których główną przyczyną były klasyczne najechania na tył auta poprzedzającego. Ponadto ciężarówki jadące prawym pasem obwodnicy poruszają się z prędkością 80-90 km/h. Natomiast auta na lewym pasie to samochody osobowe jadące najczęściej 120 km/h. Różnica prędkości również potęguje tam niebezpieczeństwo, szczególnie przy próbach wyprzedzania i zmiany pasa.

Czytaj też: Potrzeba 160 mln zł na Węzeł Szadółki

Tymczasem za oknami trwa wiosna. - Wydawało się, że drogowcy zdejmą ograniczenie po zimie. Niestety, nic się nie zmieniło. Ciekawe, dlaczego? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl. - Zresztą ograniczenie prędkości było martwym prawem na drodze, wielu kierowców i tak jechało 120 km/h - nie dostrzegali zakazu - dodaje.

Postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego drogowcy pozostawili oznakowanie. - Czekamy na doroczny "Raport bezpieczeństwa ruchu drogowego". Wnioski z tego dokumentu posłużą do podjęcia decyzji w sprawie ograniczenia prędkości na drodze ekspresowej S6 w Gdyni. Raport ma się pojawić w lipcu tego roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.

W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (281) 8 zablokowanych

  • Trzeba jak najszybciej wprowadzić ograniczenie do 80 km/h ,będzie bezpieczniej.

    Wszyscy jesteśmy w ogromnym niebezpieczeństwie !!! obwodnica to nie tor wyścigowy !!! a jazda z prędkością 100 km/h jest bardzo niebezpieczna ,należy jak najszybciej ograniczyć prędkość do 80 km/h !!! i zamontować dodatkowe fotoradary ,oraz zwiększyć ilość patroli policji w nieoznakowanych samochodach, bo w przeciwnym wypadku niedługo wszyscy zginiemy na tej drodze śmierci !!!

    • 0 0

  • Ogromne róznice prędkości powoduję kolizje

    różnica prędkości powoduje kolizje

    Jak dojeżdża mnie baran 170 na godzinę kiedy ja jadę 120-130 lewym... a po prawej mam kawalkadę TIRÓW jadących 80 km/h i zero przerwy, bo wszyscy na zderzakach jeżdżą...

    Jeżdzę codziennie, jestem kobietą nie maluję się w trakcie jazdy, mam zestaw słuchawkowy, potrafię docisnąć, ale przy obecnym taryfikatorze mandatów mam dwa wyjścia:
    - jechać 80 km /h po prawym
    - łamać przepisy i dymać 140- 150 lewym, żeby mnie "szybcy wściekli" po dachu nie zajechali..

    redukcja prędkości na tak krótkim odcinku i wpychanie się pomiędzy auta na zapchanym prawy - bezcenne

    Mówię nie piratom drogowym !! kupuję kamerę i wasze mruganie i podjeżdżanie jedynie taryfikator policji nabije

    • 0 1

  • największym problemem na obwodnicy jest to, że (1)

    prawy pas to 80, a lewy - co najmniej 150. Tu jest problem

    • 5 0

    • różnica prędkości powoduje kolizje

      Jak dojeżdża mnie baran 170 na godzinę kiedy ja jadę 120-130 lewym... a po prawej mam kawalkadę TIRÓW jadących 80 km/h i zero przerwy, bo wszyscy na zderzakach jeżdżą...
      Jeżdzę codziennie, jestem kobietą nie maluję się w trakcie jazdy, mam zestaw słuchawkowy, potrafię docisnąć, ale przy obecnym taryfikatorze mandatów mam dwa wyjścia:
      - jechać 80 km /h po prawym
      - łamać przepisy i dymać 140- 150 lewym, żeby mnie "szybcy wściekli" po dachu nie zajechali..

      • 0 0

  • Jestem "za 120 km/h" (8)

    Ale też jestem za tym, aby postawić odcinkowe pomiary prędkości pomiędzy wszystkimi węzłami.

    • 128 69

    • drogi są dla kierowców a nie dla zawalidrogi

      Bujaj wafla zawalidrogo

      • 2 1

    • (3)

      Odcinek ma 10km. Jadąc 120 km/h przejedzie się go w 5 minut. Jadąc 100 km/h w 6 minut.
      Jeśli ograniczenie sprawi, że będą na przykład 4 kolizje w roku mniej, to już się opłaca poświęcić tę minutę, żeby połowa obwodnicy nie stała w korku.

      • 15 6

      • Problem polega na tym,że myślisz jedynie w obrębie swojego grajdoła (2)

        Tymczasem w skali trasy np. Gdynia - Tychy (czy inne miasto na Górnym Śląsku; a uwierz,mam taką trasę często) ileś takich ograniczeń (i mocniejszych) po drodze już robi różnicę. A dla mnie to jest różnica,czy będę musiał wyjechać o 4:30 czy o 5-ej,bo w tym drugim wypadku mogę pół godziny dłużej pospać.

        • 6 3

        • (1)

          To się przeprowadź do Dąbrowy!

          • 2 3

          • Nie twoja ani urzędników miejskich zasługa że mieszkam w centrum

            Więc nie ty będziesz mi mówić gdzie mam się wyprowadzić lub nie.

            • 1 0

    • lecz się

      albo zacznij jedżić samochodem nie tico

      • 4 10

    • I dobrze!

      Mnie 110,góra 120 spokojnie na tym odcinku wystarczy, zresztą nieraz w szczycie i tyle nie da się jechac :)

      • 13 3

    • Minusy pod tą opinią są najlepszym dowodem na konieczność wprowadzania odcinkowego pomiaru. Wszelkie bajania uciśnionych kierowców są łajno warte, nasi miszczowie po prostu z definicji mają głęboko wszystkich pozostałych i wszelkie przepisy ruchu.

      • 29 8

  • A jo tam jerzdze 170 (3)

    odstempy mniedzy samochodami nie interesują mnie heheheheh....

    Mam rejestrację GWE, starego passata tdi to moge.

    • 18 7

    • A to przyjezdny troll. Tacy teraz trójmiaściaki...

      • 0 0

    • Ale passat jest w hajlajnie ? bo jak nie to nie ma szpanu.

      • 1 0

    • Nie karmić trolla!

      • 4 0

  • Bierzmy gotowe rozwiązania !

    A ja jestem za rozwiązaniem jakie jest w Niemczech. Po znakiem powinna być tabliczka, że jeśli jest mokro lub śnieg ograniczenie obowiązuje. To wtedy jest najwięcej wypadków.

    • 2 0

  • Obwodnica

    Organiczenie ograniczeniem, najpierw niech ogarną ten chory zjazd z estakady na obwodnicę... Normalnie tam się nie da jechać...

    • 1 0

  • Jacy kierowcy

    Ktorzy to kierowcy chca tak szybko jezdzic?
    Czy ktos ich zna?Kto ich wysluchal?

    • 1 0

  • Dla Polaków znaki nie mają żadnego znaczenia liczy się tylko jedna zasada gaz do dechy (3)

    dlatego też dalsza dyskusja nie ma sensu.

    • 2 1

    • (2)

      Jak ktoś ma pod maską 60KM to sobie może wciskać gaz do dechy, bo i tak przez najbliższe pół godziny nic się nie wydarzy. W mocniejszych samochodach tak się nie da, bo po kilku sekundach wylądowałbyś w rowie albo na drzewie. Widać, że nigdy nie jeździłeś samochodem o mocy ponad 300KM.

      • 0 1

      • (1)

        Kierowco bmw podobno koncerny samochodowe szukają chętnych do crash testów wyślij cv.

        • 1 0

        • Myślę, że na tym stanowisku byłbym marnym pracownikiem, ponieważ w swojej karierze za kółkiem nie miałem ani jednej stłuczki.

          • 0 0

  • Kierowcy chcą też jeździć z odstępem 3 metrów. (44)

    I nie zatrzymywać się na światłach.
    A jak to się kończy to wiadomo.
    Mało mnie obchodzi co chcą kierowcy, to ograniczenie nie wzięło się znikąd.
    Ludzie jeżdżą jak bezmyślni debile bez szacunku dla innych to trzeba na nich bezpieczne zachowanie wymusić i tyle.
    Tam powinien być jeszcze czytnik tablic rejestracyjnych i odcinkowy pomiar prędkości.

    • 509 285

    • Banał (3)

      Jak ktoś nie umie jeżdzić niech nie wieżdza na obwodnice ja mam 300 koni nie będę się telepał lewym pasem 90 km za lalunią w mikrze po prostej drodze w słoneczny dzień nie mam szacunku dla tak bezmyślnych kierowców 150 to norm na obwodnicy jeżdżę codziennie i nikt mnie jeszcze nie zatrzymał za to. A dziadki i niekompetentni kierowcy niech miastem jadą 50 km/h

      • 6 30

      • Bolo jeśli to nie prowokacja

        to jesteś zwykłym osłem!

        • 1 0

      • no to zrobiles zly zakup.
        Ale nikogo twoje "problemy nie interesuja".
        Pojezdzij na jakims torze wyscigowym.

        • 7 2

      • Np właśnie powinny być kamery, żebyś dostał mandatów odpowiednią ilość i musiał sprzedać 220 koni na kabanosy ;)

        • 19 2

    • (5)

      Dokładnie. To nie jest cywilizowany kraj, żeby wystarczył sam przepis.

      • 82 34

      • nie znam cywilizowanego kraju, w którym wystarcza sam przepis (4)

        odcinkowy pomiar prędkości jest stosowany właśnie w cywilizowanych krajach

        • 37 14

        • Zapraszam do Szwajcarii (2)

          Zobaczysz, jak wygląda przestrzeganie przepisów u nas. Od dwóch lat pracuję w Zurychu i dużo jeżdżę po kraju - tu jedynie łamiący przepisy to cudzoziemcy i to najczęściej z literką D na tablicy rejestracyjnej. Raz zapłaciłem 1000CHF za 15km więcej i już wiem, jak to boli.
          Pozdrowienia dla rodzinnego miasta

          • 15 4

          • I tak i nie (1)

            masz rację, że przekraczane w CH boli bardziej, ale tutaj nie chodzi o wysokość mandatów i dostosowanie się do ograniczeń tylko o debilne ograniczenia wprowadzane u nas.

            • 6 9

            • No taaaaak, bo jakby ograniczenia były "mądre" to Janusz z Seba by się do nich stosowali...zobacz kiedyś np. auto na słowackich, czeskich, albo macedońskich blachach - jakoś jak jadą przez Polskę, TP umieją się stosować do tych "durnych ograniczeń", a Pōlaczki ich wyprzedzają, aż furczy.

              • 10 5

        • W cywilizowanym kraju odszczepieńcy łamiący przepisy to margines

          nawet kiedy nie ma bata w postaci pomiaru prędkości nad głową. W Polsce w takiej sytuacji marginesem są kierowcy przestrzegający przepisów. Taka jest różnica

          • 38 7

    • podzielam główną opinie. Normalni ludzie wsiadają do samochodu i odbija im szajba (1)

      nie wiem czym to jest spowodowane ale chamstwo w każdej sytuacji. Co komu szkodzi, że dojedzie do domu 5 minut później, co za problem wpuścić kogoś z podporządkowane, co za problem zatrzymać się przed przejsciem dla pieszych. Czemu tatuś ładnie odpicowany z dzieckiem na tylnim siedzeniu ładnie prostuje środkowy paluszek. Nie mam pojęcia z czego się bierze taka nerwowość i buractwo ale wiem jedno- czasu nie uratujecie takim zachowaniem, a przybędzie wam więcej siwych włosów. I tradycyjnie jak doskonale wiadomo karma wraca z podwójną siłą, dlatego szanujcie innych tak jak sami chcecie być szanowani. Miejskie ulice, obwodnica to nie autostrada, tutaj trzeba się namęczyć, nikt nie ma abonamentu na mistrza kierownicy

      • 18 1

      • Powiem dlaczego - bo w samochodzie masz poczucie wladzy i anonimowosci a wiadomo, ze wladza powoduje w psychice ludzi spustoszenie.
        Tym bardziej anonimowosc i brak konsekwencji.

        Jak idziesz po chodniku - kazdy widzi twarz i latwo dogonic, wiec nikt juz takim chojrak nie jest

        • 9 0

    • 222

      a dla ciebie debilu kaftan bezpieczenstwa i izolatka

      • 3 0

    • Bezpieczniej (6)

      To ja proponuje w takim razie wprowadzić ograniczenie do 50km/h i przed każdym zjazdem zainstalować garby - wtedy na pewno będzie bezpieczniej!!!

      • 41 17

      • (1)

        Nie koniecznie garby, ale wystarczy jak w innych krajach zwęzić do jednego pasa przed zjazdem i już nie ma sytuacji gdzie jakiś debil śmignie z lewego na pas zjazdowy wszystkim przed nosem.

        • 7 12

        • No to wtedy ilość dzwonów wzrośnie o 300% - nie łapiesz tego?

          Pomijając już płynność ruchu.

          • 5 4

      • (2)

        Bezpieczniej było by jak by dobudowali 3 pas i pobocze. A tak auta które maja awarie lub jak raz ktoś wstawił filmik (na siusiu) lub wypadku blokują pas i samochody ciężarowe zmuszone sa do zmiany pasa tworząc korek . Dlaczego na odcinku miedzy Ikea a Auchan nie ma korków? Tam są 3 pasy i to by spokojnie rozwiązało problem bezpieczeństwa na około 15 lat . Samochody ciężarowe i maruderzy na prawym pasie do 90 km/h , środkowym 120 km/h dla normalnych , oraz dla mistrzów prostej lewy od 120 - max km/h ....

        • 15 9

        • Takkkkkk fobrze gada! A ten trzeci pas dla pow 120 km/ h niech będzie pasem dla psychopatów i dawców. Chociaż pewnie z takiego dawcy po 120 km/ h nie ma co pobierac...

          • 5 3

        • są tam korki i to często

          • 2 0

      • zieew, przeginanie już się opatrzyło

        naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?

        • 22 21

    • Nie do konca (11)

      Zdrowego rozsadku nie da sie narzucic administracyjnie. Ograniczenie jest fikcja i nie jest potrzebne. Idioci i tak beda jechac 160 km/h z odstepem 2 m. Ograniczenie wpisuje sie w niezbyt rozsadny trend ograniczenia wszystkiego. Niedlugo wstawia 80 km/h, pozniej 60 i tak dalej

      • 63 21

      • (7)

        Ograniczenia trzeba stawiać razem z fotoradarami, bydło reaguję tylko jak otrzymuje karę chłosty.

        • 53 34

        • Zamiast bezmyślnych,agresywnych komentarzy włącz lepiej myślenie (Ty i anonim -autor posta z 6:03) (6)

          I opieraj swoje posty na znajomości LOKALNEJ sytuacji,faktycznego stanu przeczepności kół itd,a nie ślepej nienawiści do tych,którzy mają komfort lub konieczność korzystania z transportu indywidualnego. Bo nie każdy kierowca siedzi drugiemu na zderzaku czy pruje 160 km/h, co nie znaczy że nie da się tam bezpiecznie jechać 110-120 km/h.

          • 58 41

          • analityk, he he (5)

            i co - zyskasz 10s? Honor Twój będzie większy?

            • 46 35

            • skróci czas przejazdu o 20% (4)

              i to będzie więcej niż Twoje wyssane z palca 10s.

              • 19 26

              • Zysk nieprawdopodobny, po prostu muszą znieść te ograniczenie po twoim wywodzie

                Od węzła Osowa do końca obwodowej jest 13 km, czas przejazdu z dozwolona prędkością to 9 minut. Ograniczenie jest na węźle Wiczlino, to jest mniej więcej w połowie trasy, czyli zostaje jakieś 6,5 km. Jadąc 130km/h potrzebujemy 3 minuty na ten odcinek, a jadąc 100km/h - ok. 4 minut.
                Ci, co jadą 160km/h i tak nie patrzą na żadne ograniczenia, więc twój argument jest od czapy.

                • 9 3

              • skróci o 17%

                Taki matematyczny podstęp

                • 9 0

              • Na 1 kilometrze zyskasz 6 sekund, rewelacja

                • 20 2

              • 20% od ilu minut?

                • 18 4

      • Nie przesadzaj.

        • 0 3

      • Rozsądne zachowania można wesprzeć działaniami edukacyjnymi i administracyjnymi (1)

        nie udawaj, że nie jesteś idiotą, jeśli piszesz, że trend ograniczania prędkości wynika wyłącznie z zaostrzania ograniczeń administracyjnych: wzrost liczby pojazdów i kierowców nie wyobrażających sobie innego sposobu poruszania się jak tylko samochodem także ogranicza przeciętną prędkość, a korki sięgają horyzontu. Budżet USA nie wyrabia z pokrywaniem kosztów utrzymania ISTNIEJĄCEJ tam infrastruktury dróg pseudoszybkiego ruchu i rosnących kosztów leczenia ofiar siedzącego trybu życia.

        • 13 6

        • Pawel do Lewep

          Zgadzam sie z Toba. Rozsadne rozwiazania nalezy wspierac edukacja. Co do dzialan administracyjnych jestem bardziej ostrozny. Bedac administratorem danego odcinka drogi zawsze najlatwiej wstawic znak ograniczenia predkosci. Wtedy ewentualny wypadek mozna wytlumaczyc przekroczeniem predkosci.
          Co do ograniczen i kar to raczej nie uwazam aby potrzebne bylo ograniczenie predkosci w tym miejscu. Natomiast jesli chodzi o kary to uwazam, ze powinny byc one drakonskie gdy dochodzi do sytuacji razacego naruszenia przepisow i narazenia innych uczestnikow ruchu drogowego i pieszych w poblizu. Mowie tu o bezwzglednej, natychmiastowej karze w wysokosci kilku tysiecy zlotych.
          Co do USA, coz, to specyficzny kraj jesli chodzi o uzytkowanie samochodu jak i gabaryty zamieszkujacych tam ludzi i nie powinnismy sie do nich porownywac, choc oczywiscie powinnismy uvzyc sie na ich bledach.
          Pozdrawiam

          • 18 0

    • bez znaczenia, i tak jezdze na tym odcinku 120

      • 4 6

    • Ma dotyczyć wszystkich

      Radiowozy oznakowane i nie oznakowane również.

      • 3 0

    • Nie kierowcy ale piraci drogow i chca!!

      • 5 1

    • Jazda z prędkością 120km/h

      Pozwala zaoszczędzić 2-3min podczas przejazdu obwodnicą wobec jazdy z prędkością 100km/h. Rzeczywiście jest to tak ogromna ilość czasu, która uzasadnia podniesienie dopuszczalnej prędkości (sarkazm).

      • 24 5

    • Nie każdy jeździ Skodą. (5)

      Więc nie mierz wszystkich swoją miarą zawalidrogo.

      • 19 52

      • jedzie "Beta"

        dudni bass, a w zderzaku wlew na gaz

        • 21 2

      • Skody to bardzo dobre samochody :)

        • 8 7

      • odpisalbym ci kierowco bmw ale juz pewnie dawno na drzewie sie rozwaliles

        • 13 4

      • (1)

        Tylko ćwierćwieczna bejca z przebiegiem 120 tys. km.

        (to była okazja, drugie auto w rodzinie niemieckiego emeryta, jeżdżone nieczęsto i garażowane od nowości... Lały się łzy pod Monachium oj lały...)

        • 38 5

        • "ćwierćwieczna bejca" - mejd maj dej! Dzięki! ;)

          • 16 3

    • ...i SS z psami, na transporterach opancerzonych ...Edukacja kmiocie, nie restrykcje..!! (1)

      ...

      • 4 12

      • jedno drugiego nie wyklucza

        • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane