• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • to nie jest rozwiazanie tylko powrot do starego problemu

    obecne rozwiązanie jest dobre tylko ogół kierowców nie potrafi z tego korzystać.. ciężarówki z estakady muszą się jakoś wdrapać pod tą górę a te rozwiązanie jest dla nich dobre.. ciężarówki jadące od strony Chyloni też nie mają lekko pod tą górę a dodatkowym utrudnieniem są kierowcy którzy się dołączają z kończącego się lewego pasa z estakady.. zabraknie operatywności i już trzeba zwolnić aby im umożliwić zmianę pasa i zaczyna cały pas zwalniać bo przyspieszyć pod tą gorę jest naprawdę ciężko.. a skoro prawy pas od Chyloni zwalnia to kierowcy nie chcą jechać tak wolno tym pasem i zmieniają na lewy.. który za chwile tez się kończy i tu także często brakuje operatywności i następuje ponowne zwalnianie prawego pasa z Chyloni który już wcześniej został spowolniony..

    Chcąc już coś poprawiać to po pierwsze należy się skupić na przedłużeniu lewego pasa z Chyloni do maksimum czyli ile by sie dało (nie mowiac juz o trzypasmowej całej obwodnicy ale to zbyt szerokie plany). Po drugie uczulić kierowców do wykorzystywania tych pasów do końca dopasowując prędkość do sąsiedniego pasa. A po trzecie to jak już ktoś wspomniał pozbyć się pojazdów które nie potrafią jechać więcej niż 80km/h z racji braku mocy czy też z racji przesadnie "bezpiecznego" kierowcy.

    • 0 0

  • jedyna

    skuteczna metoda to zainwestować w budowę dodatkowego pasa ruchu z przedłużenia Trasy Kwiatkowskiego aż do najbliższego zjazdu na Chwarznieńską .
    Tylko KTO da na to pieniądze ?

    • 0 0

  • Jak ktoś nie ogarnia łączenia się pasów (4)

    to może powinien oddać prawo jazdy.

    • 196 15

    • A co swojego nie masz?

      • 0 0

    • Jak ktoś nie ogarnia łączenia się pasów? (2)

      Ostatnio sąsiad (około 80 lat) wyskoczył z tekstem, że bym nie stawał za blisko jego auta bo on ma problem z wyjechaniem

      • 14 2

      • on ma problem z wsiąściem do auta, zrozum go (1)

        powiedział ci, że nie potrafi i nie czuje się pewnie, czy możesz coś zrobić, żeby mu ułatwić życie? możesz! bądź dobrym sąsiadem

        • 6 2

        • W sumie to...

          ...miejsca parkingowe zazwyczaj sa wyznaczone. Wystarczy parkować po środku i z głowa a problemu nie będzie.

          • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Problem jest ten sam na wszystkich wzniesieniach na drogach szybkiego ruchu. to nie ciężarówki są problemem bo mając pas podjazdowy jak tam nawet cięzkim zestawem te 80 da się jechać, problemem są osobówki i zdezelowane busy budowlane jadące 60-70 przed którymi te ciężarówki muszą hamować i żeby się potem rozpędzić nie ma szans. Samochód osobowy,dostawczy do 3.5t który nie ma 100km na 1tone masy maksymalnej nie powinien mieć homologacji do jazdy po drodze szybkie ruchu dzisiaj. To, że ktoś oszczędzi pół szklaki paliwa na 100km swoją corsą 1.0 taką jazdą to nie znaczy że cały tranzyt ma się blokować za takimi ludzmi. Gaz do dechy pod gorę, gaz do dechy na rozbiegówkach i nie będzie korków.

    • 138 39

    • Na ten "gaz do dechy" to poza pojazdem należałoby mieć jeszcze trochę więcej umiejętności. Dlaczego o tym piszę? Ano przyjrzyjmy się sobie, tak SOBIE przede wszystkim na rondach a odpowiedz się sama nasunie.

      • 0 0

    • A gdyby (2)

      Zamiast tirów na drogach wstawić je na wagony nie będZie takich korków a później małymi dostawczakami do pkt docelowych

      • 10 1

      • mały dostawczak jak jest załadowany też się nie rozpędzi. po za tym to spowoduje nie jednego "tira" a 8 takich aut na drodze. (1)

        Pozdrowienia i życzę używać mózgu. mały dostawczak ma DMC do 3,5t większy 7,5t a potem to już tak zwany "tir" po za tym każed dodatkowe auto to jest koszy transportu kierowcy, paliwa itp. co by zwiększyło cenę detaliczną produktu nawet 8 krotnie. czyli za swoje ziemniaki nie płacił być 4 zł/kg tylko 32zł za kg. cena orientacyjna.

        • 3 1

        • dobrze że mu napisałeś o zmieniakach, bo pewnie by nie wiedział o czym ty piszesz!?

          a chleb nie 2,3zł tylko 16zł! za bochenek.

          • 0 0

    • (2)

      Niech obwodnica zaczyna się dalej, tutaj wstawić fotoradar i ograniczenia do 70, już nie będzie problemów z nagłym hamowaniem bo z 3 pasów robi się jeden.

      • 4 11

      • (1)

        Stary żydowski sposób. Zamknąć obwodnicę na pół roku, po czym ją otworzyć. Oj, jak wszyscy będą uradowani. Nawet jadąc 60 km/h będą się cieszyć, że nie stoją na światłach.

        • 2 1

        • To ja mam stary polski sposób.

          Znieść jakiekolwiek przepisy. Jak się połowa "narodu" pozabija, to problem sam zniknie.

          • 1 0

    • Chyba jeździsz ciężarówką

      • 1 0

    • Co maja konie , tu moment siły ważny

      • 1 0

    • (1)

      Taka sama sytuacja ma miejsce na węźle Szadółki w stronę Gdyni. Tam również ciężarówki są wyhamowywane przez samochody włączające się do ruchu z prędkością 50-60km/h.

      • 12 2

      • Bo pasy rozbiegowe na obwodnicy są za krótkie

        Spróbuj włączyć się do ruchu szybciej niż 60 na węźle Wielki Kack. Powodzenia.

        • 4 2

  • Jeśli w budżecie brakuje pieniędzy to należałoby ograniczyć wydatki socjalne ale ten rząd tego z pewnością nie zrobi bo suweren z miejsca zmieniłby poglądy polityczne. Pieniądze te pilnie należałoby przeznaczyć na rozbudowę tej niby "Drogi Szybkiego Ruchu !!!!

    • 0 0

  • 3 pasy

    Od estakady Kwiatkowskiego do obwodnicy południowej Gdańska powinny być 3 pasy.

    • 0 0

  • Trzeci pas na obwodnicy

    dla każdego kierunku - to jest rozwiązanie. Każda z prezentowanych koncepcji przy obecnym natężeniu ruchu ma wady w postaci zagrożenia zagęszczenia ruchu. Rozwiązaniem jest 3ci pas dla każdego kierunku ruchu na prawie całej długości a dla tego węzła rozwiazanie na określonym dystansie w postaci 3+2

    • 0 0

  • Największym zagrożeniem są kierowcy "cwianiaczki" którzy nic sobie nie robią z linii ciągłej , czy z pasa wyłączonego z ruchu i "lawirują" z prawego pasa na lewy i odwrotnie i oczywiście bez kierunkowskazu . Byle szybciej , byle naprzód reszta się nie liczy.

    • 0 0

  • Nielepiej zrobić kontrbuspas (22)

    To bardziej po gdyńsku.

    • 145 20

    • i jeszcze pas dla "lulajnogi"

      • 1 0

    • nie zapomnij o kontrpasie rowerowym (1)

      a w ogole to obwodnice zrobic po jednym pasie w każdą stronę, bedzie mniej wypadków.

      • 8 0

      • Zamknąć obwodnicę dla tirów i dostawczaków niech se jadą powoli dołem bo i tak jadą powoli. Na obwodowej wprowadzić prędkość minimalną 120 km.h i karać tych wolniejszych aż się nauczą nie blokować dróg.

        • 1 0

    • I ścieżkę rowerowa przez środek (15)

      • 28 4

      • I na środku postawić Wielki Głaz Różnorodności (2)

        koniecznie kolorowo pomalowany!

        • 8 5

        • Lepiej pomnik. (1)

          Pomnik bliźniaków.

          • 7 5

          • Mac drajwa

            • 1 0

      • (3)

        Ale w poprzek.

        • 17 0

        • (2)

          i progi zwalniające.

          • 17 0

          • (1)

            I ronda ze światłami.

            • 4 0

            • Szach mat

              Tunel zrobić w górce i nie będzie pod górke i nie będą się mieli o co kłócić.

              • 2 0

      • (1)

        Ej, zima idzie, może założyć ślady na biegówki? Obwodnica to teren super, są góreczki, płaskie fragmenty, kto za?

        • 2 0

        • nie znam, bo wyrosłem z obcisłych gaci w dzieciństwie. sorki bejbe

          • 1 0

      • Na wspomnianej DDR miały być setki ofiar i kupa niebezpiecznych sytuacji (5)

        Tak samo jak po dodaniu prawoskrętu w Kielecką cała Śląska miała stać. DDR sprawdza się świetnie, ofiar brak, Śląską jedzie się jak się jechało. Ale pomarudzić zawsze można było. Jakie to polskie...

        • 7 7

        • O którą DDR chodzi? (3)

          "wspomnianej DDR"

          • 3 0

          • Dojcze Demokratic Republik?

            • 1 0

          • NRD (1)

            • 4 0

            • Tą od Stasi

              • 1 0

        • A, rzeczywiście

          Korki na śląskiej jak były tak są a prawoskręty puste :D choć ja akurat nie marudziłem na tą zmianę, raczej byłem jej ciekawy, co z tego wyjdzie. Jednak nadal nie dużo wyszło

          • 7 1

    • dokładnie tak - zawęzić obwodnicę od strony pustek 500m przed zjazdem z estakady (2)

      i będzie i bez korków i bezpiecznie

      • 1 7

      • Zamknąć obwodnicę. Będzie jeszcze bezpieczniej. (1)

        • 6 2

        • Lepiej położyć się i umrzeć, wtedy żadnych wypadków nie będzie.

          • 2 0

  • (2)

    Potrzeba po prostu myśleć i patrzeć za kierownicą.
    Choć to obecnie duże wymagania dla wielu.
    Zwłaszcza myśleć

    • 148 4

    • O ho ho, Ty wielki myślicielu.

      .

      • 0 0

    • ... a co ty mi będziesz mówił !"

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane