- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (212 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (42 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (141 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (118 opinii)
Kierowcy często mylą się na Zaroślaku
Nasz czytelnik zwrócił uwagę na kierowców, którzy często popełniają błąd na niedawno oddanym do użytku skrzyżowaniu na ul. Zaroślak. Problemem jest oznakowanie poziome.
- Drodzy mieszkańcy, zauważyłem, że mnóstwo ludzi ma kłopot z jazdą po nowym skrzyżowaniu w Gdańsku na Zaroślaku. Otóż jak na załączonym zdjęciu, pojazd "A" z pasa lewego może pojechać tylko na wprost. Notorycznie zdarza się, że kierowcy z pozycji pojazdu "A" skręcają w prawo, co może spowodować niebezpieczną sytuację, ponieważ pojazd "B" ze swojego pasa ma prawo zająć pas lewy do skrętu w kierunku Gdańska. Na załączonym zdjęciu narysowałem, z którego pasa jak jechać. Mam nadzieję, że pomogłem - napisał pan Patryk, czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Pojechaliśmy na miejsce, aby sprawdzić, jak na odświeżonym skrzyżowaniu zachowują się kierowcy. I rzeczywiście spora część kierujących skręca w prawo w Trakt św. Wojciecha z pasa przeznaczonego do jazdy na wprost. Problemem jest malowanie poziome ze strzałką kierunkową na wprost (P-8a). Strzałka nakazuje jazdę prosto - w kierunku Biskupiej Górki, natomiast namalowany tor jazdy wskazuje, że kierowca teoretycznie może skręcić w prawo, w Trakt św. Wojciecha. Stąd te pomyłki kierowców.
Oczywiście nie brakowało kierowców, którzy w sposób prawidłowy pokonali skrzyżowanie - skręcali w prawo z pasa przeznaczonego do skrętu w prawo, a następnie zmieniali pas na lewy, kierując się do centrum Gdańska.
- Przedstawiony przez czytelnika schemat skrzyżowania i tor jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest prawidłowy. Sytuacja ta jest znana w środowisku szkoleniowo-egzaminacyjnym i została wcześniej zgłoszona do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wraz z propozycją poprawy oznakowania. W odpowiedzi uzyskano informację, że w przypadku akceptacji zmiany zostaną naniesione - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor PORD w Gdańsku.
W tej sytuacji należałoby do strzałki nakazującej jazdę prosto domalować strzałkę w prawo (P-8d) i stworzyć znak P-8f. Warto również na skrzyżowaniu z Traktem św. Wojciecha zezwolić kierowcom na skręcenie w lewo z prawego pasa. Należałoby zatem strzałkę kierunkową w prawo (P-8d) przerobić na P-8g, czyli wskazanie, że z pasa można jechać zarówno w prawo, jak i lewo.
Miejsca
Opinie (98) 1 zablokowana
-
2021-06-15 22:20
Bzdura
Na tym skrzyżowaniu z prawego pasa nie można zająć lewego i mieć pierwszeństwo, ponieważ linia ciągła na skrzyżowaniu wymusza zajęcie prawego i oznakowanie pokazuje, że to nie będzie zajęcie 1 z 2 pasów, tylko zmiana pasa na lewy między dwoma skrzyżowaniami, a nie w obrębie pierwszego.
Zachowując aktualną koncepcję można wymalować kawałek pasa wyłączonego z ruchu, by nie sugerowało możliwości skrętu w prawo z obu pasów, tak jak jest teraz. Strzałki jednak są na tyle duże, że aktualnie te łamanie przepisów jest nagminne i intencjonalne. W końcu to ul. Zaroślak.- 1 3
-
2021-06-15 21:35
Gdyby jechali 30kmh tak jak znak nakazuje
To ślepy by zauważył, lajtowo 80% 60-70 przemyka i tylko gwałtownie hamują bo droga bez pierwszeństwa ( wiem bo mieszkam w bloku z widokiem na tych baranów) albo dzieciak na przejściu
- 4 2
-
2021-06-15 21:24
Gdyby środkowy pas miał służyć tylko do jazdy na wprost, to po jego prawej stronie powinna być linia ciągła, prosta ciągnąca się do końca przecięcia z pasem poprzecznym a nie skręcająca w prawo. Ktoś kto to wymyślił chyba sam nie wiedział czy ten pas ma być do jazdy w prawo, na wprost czy w obu kierunkach...
- 5 0
-
2021-06-15 20:01
Projektanci nie mają pojęcia o tym co proponują. Żeby prawidłowo zaprojektować skrzyżowanie, trzeba wziąć stołeczek pod tyłek, usiąść na nim w okolicy skrzyżowania i poobserwować przez cały dzień jak "żyje" to miejsce.
A przy okazji poruszę temat z ulicą Piramowicza. Czy urzędnicy już się przyjrzeli korkom od ul. Mickiewicza do Opery? Czy te pismaki widzą i wiedzą ile spalin wali z tych korków na miasto?- 7 2
-
2021-06-15 17:50
Brak kompetencji urzędników
Oznakowania polskich i gdańskich dróg są fatalne. Dlaczego nie mozna "ściagnąć" dobrych wzorców z krajów, w których "projektowanie dróg" jest na wysokim poziomie? Przykład Zaroślaka jest kolejnym na bezmyslność a moze bardziej, własnie na brak wiedzy=kompetencji tych, którzy projektuja rozwiązania komunikacyjne.
Inny "wspaniały" przykład to węzeł Karczemki- mikroskopijne tablice...
Proponowane przez Czytelnika rozwiązanie od razu powinno zostać wdrożone w życie,bo teraz nie pora na rozważanie w ZDiZ- 5 2
-
2021-06-15 17:22
Wiasomo gdzie jechac jak sie ma lewa strone do roboty
- 3 0
-
2021-06-15 14:03
Nie da się. (1)
- 46 8
-
2021-06-15 16:45
Logika tam panującą to biuro dziwnych kroków
- 5 2
-
2021-06-15 15:33
Zgadzam się z redakcją
Więcej osób jedzie na Trakt Św. Wojciecha niż na Biskupią Górkę, a sposób zalecany przez redakcję udrożniłby prawy pas. Dzięki temu samochody jadące w kierunku Pruszcza mogłyby skorzystać z zielonej strzałki, a nie (jak obecnie) być zablokowane przez auta czekające na zielone w kierunku centrum Gdańska.
- 49 5
-
2021-06-15 15:25
Bokar
Na następnym skrzyżowaniu, w kierunku ul. Stoczniowców, jest jeszcze ciekawiej. Znaki poziome nijak się mają do pionowych. Jakiś artysta malował ??
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.