• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy często mylą się na Zaroślaku

Michał Jelionek
15 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Nasz czytelnik zwrócił uwagę na kierowców, którzy często popełniają błąd na niedawno oddanym do użytku skrzyżowaniu na ul. ZaroślakMapka. Problemem jest oznakowanie poziome.



Czy według ciebie znaki poziome na tym skrzyżowaniu powinny zostać poprawione?

Nasz czytelnik poinformował o problemie w Raporcie drogowym:

- Drodzy mieszkańcy, zauważyłem, że mnóstwo ludzi ma kłopot z jazdą po nowym skrzyżowaniu w Gdańsku na Zaroślaku. Otóż jak na załączonym zdjęciu, pojazd "A" z pasa lewego może pojechać tylko na wprost. Notorycznie zdarza się, że kierowcy z pozycji pojazdu "A" skręcają w prawo, co może spowodować niebezpieczną sytuację, ponieważ pojazd "B" ze swojego pasa ma prawo zająć pas lewy do skrętu w kierunku Gdańska. Na załączonym zdjęciu narysowałem, z którego pasa jak jechać. Mam nadzieję, że pomogłem - napisał pan Patryk, czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
  • Tak aktualnie wygląda skrzyżowanie, na którym często dochodzi do pomyłek kierowców.
  • Nasz czytelnik w prosty i przejrzysty sposób zobrazował problem na Zaroślaku.
Pojechaliśmy na miejsce, aby sprawdzić, jak na odświeżonym skrzyżowaniu zachowują się kierowcy. I rzeczywiście spora część kierujących skręca w prawo w Trakt św. WojciechaMapka z pasa przeznaczonego do jazdy na wprost. Problemem jest malowanie poziome ze strzałką kierunkową na wprost (P-8a). Strzałka nakazuje jazdę prosto - w kierunku Biskupiej Górki, natomiast namalowany tor jazdy wskazuje, że kierowca teoretycznie może skręcić w prawo, w Trakt św. Wojciecha. Stąd te pomyłki kierowców.

Oczywiście nie brakowało kierowców, którzy w sposób prawidłowy pokonali skrzyżowanie - skręcali w prawo z pasa przeznaczonego do skrętu w prawo, a następnie zmieniali pas na lewy, kierując się do centrum Gdańska.

- Przedstawiony przez czytelnika schemat skrzyżowania i tor jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest prawidłowy. Sytuacja ta jest znana w środowisku szkoleniowo-egzaminacyjnym i została wcześniej zgłoszona do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wraz z propozycją poprawy oznakowania. W odpowiedzi uzyskano informację, że w przypadku akceptacji zmiany zostaną naniesione - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor PORD w Gdańsku.
W tej sytuacji należałoby do strzałki nakazującej jazdę prosto domalować strzałkę w prawo (P-8d) i stworzyć znak P-8f. Warto również na skrzyżowaniu z Traktem św. Wojciecha zezwolić kierowcom na skręcenie w lewo z prawego pasa. Należałoby zatem strzałkę kierunkową w prawo (P-8d) przerobić na P-8g, czyli wskazanie, że z pasa można jechać zarówno w prawo, jak i lewo.

  • Tak naszym zdaniem powinno wyglądać oznakowanie skrzyżowania.
  • Niektórzy kierowcy mają problemy z tym skrzyżowaniem.

Miejsca

Opinie (98) 1 zablokowana

  • Bzdura

    Na tym skrzyżowaniu z prawego pasa nie można zająć lewego i mieć pierwszeństwo, ponieważ linia ciągła na skrzyżowaniu wymusza zajęcie prawego i oznakowanie pokazuje, że to nie będzie zajęcie 1 z 2 pasów, tylko zmiana pasa na lewy między dwoma skrzyżowaniami, a nie w obrębie pierwszego.
    Zachowując aktualną koncepcję można wymalować kawałek pasa wyłączonego z ruchu, by nie sugerowało możliwości skrętu w prawo z obu pasów, tak jak jest teraz. Strzałki jednak są na tyle duże, że aktualnie te łamanie przepisów jest nagminne i intencjonalne. W końcu to ul. Zaroślak.

    • 1 3

  • Gdyby jechali 30kmh tak jak znak nakazuje

    To ślepy by zauważył, lajtowo 80% 60-70 przemyka i tylko gwałtownie hamują bo droga bez pierwszeństwa ( wiem bo mieszkam w bloku z widokiem na tych baranów) albo dzieciak na przejściu

    • 4 2

  • Gdyby środkowy pas miał służyć tylko do jazdy na wprost, to po jego prawej stronie powinna być linia ciągła, prosta ciągnąca się do końca przecięcia z pasem poprzecznym a nie skręcająca w prawo. Ktoś kto to wymyślił chyba sam nie wiedział czy ten pas ma być do jazdy w prawo, na wprost czy w obu kierunkach...

    • 5 0

  • Projektanci nie mają pojęcia o tym co proponują. Żeby prawidłowo zaprojektować skrzyżowanie, trzeba wziąć stołeczek pod tyłek, usiąść na nim w okolicy skrzyżowania i poobserwować przez cały dzień jak "żyje" to miejsce.
    A przy okazji poruszę temat z ulicą Piramowicza. Czy urzędnicy już się przyjrzeli korkom od ul. Mickiewicza do Opery? Czy te pismaki widzą i wiedzą ile spalin wali z tych korków na miasto?

    • 7 2

  • Brak kompetencji urzędników

    Oznakowania polskich i gdańskich dróg są fatalne. Dlaczego nie mozna "ściagnąć" dobrych wzorców z krajów, w których "projektowanie dróg" jest na wysokim poziomie? Przykład Zaroślaka jest kolejnym na bezmyslność a moze bardziej, własnie na brak wiedzy=kompetencji tych, którzy projektuja rozwiązania komunikacyjne.
    Inny "wspaniały" przykład to węzeł Karczemki- mikroskopijne tablice...
    Proponowane przez Czytelnika rozwiązanie od razu powinno zostać wdrożone w życie,bo teraz nie pora na rozważanie w ZDiZ

    • 5 2

  • Wiasomo gdzie jechac jak sie ma lewa strone do roboty

    • 3 0

  • Nie da się. (1)

    • 46 8

    • Logika tam panującą to biuro dziwnych kroków

      • 5 2

  • Zgadzam się z redakcją

    Więcej osób jedzie na Trakt Św. Wojciecha niż na Biskupią Górkę, a sposób zalecany przez redakcję udrożniłby prawy pas. Dzięki temu samochody jadące w kierunku Pruszcza mogłyby skorzystać z zielonej strzałki, a nie (jak obecnie) być zablokowane przez auta czekające na zielone w kierunku centrum Gdańska.

    • 49 5

  • Bokar

    Na następnym skrzyżowaniu, w kierunku ul. Stoczniowców, jest jeszcze ciekawiej. Znaki poziome nijak się mają do pionowych. Jakiś artysta malował ??

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane