• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy często mylą się na Zaroślaku

Michał Jelionek
15 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Nasz czytelnik zwrócił uwagę na kierowców, którzy często popełniają błąd na niedawno oddanym do użytku skrzyżowaniu na ul. ZaroślakMapka. Problemem jest oznakowanie poziome.



Czy według ciebie znaki poziome na tym skrzyżowaniu powinny zostać poprawione?

Nasz czytelnik poinformował o problemie w Raporcie drogowym:

- Drodzy mieszkańcy, zauważyłem, że mnóstwo ludzi ma kłopot z jazdą po nowym skrzyżowaniu w Gdańsku na Zaroślaku. Otóż jak na załączonym zdjęciu, pojazd "A" z pasa lewego może pojechać tylko na wprost. Notorycznie zdarza się, że kierowcy z pozycji pojazdu "A" skręcają w prawo, co może spowodować niebezpieczną sytuację, ponieważ pojazd "B" ze swojego pasa ma prawo zająć pas lewy do skrętu w kierunku Gdańska. Na załączonym zdjęciu narysowałem, z którego pasa jak jechać. Mam nadzieję, że pomogłem - napisał pan Patryk, czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
  • Tak aktualnie wygląda skrzyżowanie, na którym często dochodzi do pomyłek kierowców.
  • Nasz czytelnik w prosty i przejrzysty sposób zobrazował problem na Zaroślaku.
Pojechaliśmy na miejsce, aby sprawdzić, jak na odświeżonym skrzyżowaniu zachowują się kierowcy. I rzeczywiście spora część kierujących skręca w prawo w Trakt św. WojciechaMapka z pasa przeznaczonego do jazdy na wprost. Problemem jest malowanie poziome ze strzałką kierunkową na wprost (P-8a). Strzałka nakazuje jazdę prosto - w kierunku Biskupiej Górki, natomiast namalowany tor jazdy wskazuje, że kierowca teoretycznie może skręcić w prawo, w Trakt św. Wojciecha. Stąd te pomyłki kierowców.

Oczywiście nie brakowało kierowców, którzy w sposób prawidłowy pokonali skrzyżowanie - skręcali w prawo z pasa przeznaczonego do skrętu w prawo, a następnie zmieniali pas na lewy, kierując się do centrum Gdańska.

- Przedstawiony przez czytelnika schemat skrzyżowania i tor jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest prawidłowy. Sytuacja ta jest znana w środowisku szkoleniowo-egzaminacyjnym i została wcześniej zgłoszona do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wraz z propozycją poprawy oznakowania. W odpowiedzi uzyskano informację, że w przypadku akceptacji zmiany zostaną naniesione - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor PORD w Gdańsku.
W tej sytuacji należałoby do strzałki nakazującej jazdę prosto domalować strzałkę w prawo (P-8d) i stworzyć znak P-8f. Warto również na skrzyżowaniu z Traktem św. Wojciecha zezwolić kierowcom na skręcenie w lewo z prawego pasa. Należałoby zatem strzałkę kierunkową w prawo (P-8d) przerobić na P-8g, czyli wskazanie, że z pasa można jechać zarówno w prawo, jak i lewo.

  • Tak naszym zdaniem powinno wyglądać oznakowanie skrzyżowania.
  • Niektórzy kierowcy mają problemy z tym skrzyżowaniem.

Miejsca

Opinie (98) 1 zablokowana

  • W razie stłuczki wina zmieniającego pas na lewy. Jadący lewym pasem mandat za jazdę w prawo z pasa na wprost (którego oczywiście nie przyjąłem) tak wygląda sytuacja.

    • 0 0

  • Pan czytelnik jest uposledzony. I to tyle, mili panstwo. (2)

    Jazda na wprost w tamtym miejscu to jazda po luku w prawo.

    • 2 2

    • Chcesz mozemy sie spotkac w tym (1)

      Miejscu. Mam nadzieję, że masz oc

      • 0 1

      • Nie ma żadnego problemu. Ja tam już swój samochód naprawiłem na takim geniuszu jak ty.

        • 0 0

  • Jadąc od strony Chełmu powinien zniknąć znak pierwszeństwa i zostać tylko z oznakowaniem która droga podporządkowana. Ta sama sytuacja jest na wałowej z Łagiewnikami.

    • 0 0

  • dlaczego za takie prace biorą się ludzie którzy którzy nie mają pojęcia i wyobrażni gratulacje dla tych którzy to odebrali

    • 7 0

  • Moim zdaniem problem jest większy (11)

    Według znaku skręcamy w prawo a według oznakowania poziomiego jedziemy prosto (bo tak są rozmalowane pasy). Na podstawie oznakowania poziomego samochód A zmieniając kierunek jazdy o 90 stopni w prawo de facto pokonuje skrzyżowanie na wprost. Według znaków pionowych zmiana kierunku jazdy o 90 stopi to skręt w prawo. Dalej, samochód A nie zmieniając kierunku jady de facto skręca na skrzyżowaniu w lewo i powinien to zasygnalizować. Doprawy nie rozumiem jakim cudem znaki pionowe i poziomie mogą pokazywać co innego.

    • 7 22

    • (1)

      To, że zostajesz na swoim pasie nie znaczy, że nie zmieniasz kierunku jazdy.

      • 1 1

      • O i to jest coś nowego w dyskusji. Tylko czy faktycznie tak jest? Przecież skrzyżowanie może być na łuku i wtedy jadąc tym samym pasem formalnie jedziesz na wprost.

        • 1 0

    • Temat wałkowany miliony razy (4)

      Na skrzyżowaniu z łamanym pierwszeństwem używamy kierunkowskazu, a nie żadne "zmieniając kierunek jazdy o 90 stopni w prawo de facto pokonuje skrzyżowanie na wprost".

      • 13 2

      • (3)

        Ale tu nie chodzi o to że tam nie ma łamanego pierwszenstwa, bo jest. Chodzi o to, że oznakowanie poziome sugeruje że jedziesz na wprost. Jak jedziesz na wprost krętą drogą to nie używasz kierunkowskazu...

        • 3 8

        • ale to nie jest kręta droga na wprost (2)

          a skrzyżowanie możesz jechać zgodnie z torem i znakami poziomymi lub wcześniej "skręcić" w lewo na skrzyżowaniu, przez które de facto jedziesz prosto.

          • 6 1

          • dokładnie mamy w tym miejscu typowe skrzyżowanie typu ,T' (1)

            a że kierowcy mają problem - to problem, że jeszcze dopuszczają prawka dożywotnie!
            - prawo jazdy powinno być odnawiane egzaminem państwowym z przepisów ruchu co 10lat.
            ... bo inaczej zawsze będzie ten problem

            • 0 4

            • Nie kierowcy maja problem, tylko polskie znaki drogowe i zarzadcy drog.

              Do jazdy to skrzyzowanie jest banalnie proste, ale daj malpie cos prostego, to zepsuje.

              • 1 0

    • masz rację, w przeciwieństwie do tutejszych "ekspertów"

      Zmianę kierunku sygnalizuje się gdy zmieniasz pas. Tutaj pozostajesz na swoim pasie, masz pierwszeństwo, i nie zmieniasz kierunku jazdy. Żeby oznakowanie było prawidłowe, to pas powinien prowadzić na wprost, z linią ciągłą po prawej.

      • 6 3

    • miszcz (2)

      sam to wymyśliłeś czy ktoś ci podpowiedział ???
      dobrze że nie masz prawka ale rowerem też nie jedź

      • 8 4

      • (1)

        No ale nie jest to niejednoznacze? Zobacz jak ludzie jeżdżą, zresztą to zainspirowało artykuł. Stoisz na strzałce na wprot, jedziesz tym samym pasem - a tu się okazuje że skręcasz. Skrzyżowanie na zakręcie nie jest niczym nadzwyczajnym ale w takim samym fizycznym układzie drogi i oznakowania pionowego możesz mieć różne oznakowanie pionowe. I tylko nie wiem po co.

        • 1 6

        • jeśli da się pojechać, tak jak strzałka

          to inny wariant jest drogą boczną, a nie kontynuacją jazdy w tym samym kierunku.

          • 2 1

  • Zdaniem trojmiasto.pl znak poziomy powinien sugerowac mozliwosc jazdy na wprost i w prawo (z lewego pasa). (1)

    Podczas gdy fizycznie mozna skrecic na pierwszym skrzyzowaniu w lewo lub pojechac 20 metrow dalej i na drugim skrzyzowaniu rowniez mozna skrecic tylko w lewo. Mnie glupota tego pomyslu nie dziwi, tylko dlaczego jeszcze ktos po Waszej stronie uwaza, ze ma prawo interpretowac tego typu tresci, majac iq srednio rozgarnietego szympansa.

    • 1 3

    • Jakie znowu lewo? Przecież masz wyznaczoną drogęz pierwszeństwem w prawo albo możesz pojechać prosto. Pasy wyznaczone na slrzyżowaniu to nie "kierunki". Skręcając w prawo na takim skrzyżowaniu nie jedziesz "prosto"

      • 0 2

  • Tak samo skrzyzowanie Kartuskiej i Jasnej

    Znaki na jezdni namalowane na ul.Kartuskiej na pasie do skretu w lewo zezwalaja na jazde na prawy pas

    • 0 0

  • Podobna sytuacja (1)

    jest na skrzyżowaniu Okopowa-Toruńska. Skręcający z Toruńskiej w lewo na wiadukt ustępują pierwszeństwa skręcającym z Nowej Okopowej w prawo też na wiadukt. Tworzą się korki bo wyjeżdżający z Toruńskiej blokują skrzyżowanie. Dodatkowo jadący z Nowej Okopowej na wprost i skręcający w lewo są blokowani na skrzyżowaniu. Najprostszym rozwiązaniem jest linia ciągła rozdzielająca oba pasy ruchu na wjeździe na wiadukt. Wtedy oba skręty będą miały do dyspozycji swój wydzielony pas ruchu, co umożliwi jednoczesne korzystanie z obu skrętów.

    • 1 0

    • 100% racja !

      • 0 0

  • abstrahując od "jakości" oznakowania ... zmieniający pas ruchu musi zawsze ustąpić pierwszeństwa - więc gdzie tu to zagrożenie ?

    droga jak tysiące innych w tym .............. i ................. oraz .............. mieście

    • 1 0

  • Kierowcy się nie mylą tylko świadomie ignorują znaki pionowe i poziome, bo jest im tak wygodnie..

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane