• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy proszą o zmiany na drogach. ZDiZ w Gdańsku odpowiada

Maciej Naskręt
18 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte. Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte.

Zabieramy się za absurdalnie ustawione znaki i sygnalizacje na drogach w Trójmieście. Na początek pod lupę bierzemy centrum Gdańska. Czekamy na sugestie czytelników dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie.



Czy w twojej dzielnicy jest wiele absurdów drogowych?

W Trójmieście mamy prawie 1,5 tys. km dróg łącznie z obwodnicami. Nadzór nad organizacją ruchu drogowego sprawuje ok. 30 urzędników - inżynierów ruchu zatrudnionych w Zarządach Dróg i Zieleni. Zatem średnio jedna osoba nadzoruje 50 km ulicy. Zdaniem części kierowców to za mało, by zapanować nad sytuacją drogową i na dowód przesyłają sugestie w zakresie zmian oznakowania.

Najbardziej zasadne pomysły kierowców przedstawiliśmy władzom gdańskiego ZDiZ. Urzędnicy odnieśli się do nich.

Wyboje zniknęły, znaki ograniczenia prędkości nie

- Przy al. Armii Krajowej tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka zobacz na mapie Gdańska ustawiony jest znak B-33 - zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h - wraz ze znakiem A-11 - tzn. wyboje. Niedawno zlikwidowano nierówności na dylatacjach, należy zatem zdjąć znak ostrzegawczy i zakaz - zwraca uwagę pan Piotr Drzymała, mieszkaniec Chełmu.

- W dodatku zatokę autobusową tuż za znakiem zakazu upodobała sobie policja, która mierzy kierowcom prędkość. Niejeden już zgarnął tam punkty karne - dodaje nasz czytelnik.

Co na to Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku? - To prawda, ostatnio dylatacje zostały we wspomnianym miejscu wyremontowane. Jeśli stan drogi nawierzchni na to pozwoli, znaki opisane przez czytelnika zostaną zdjęte. Wydział inżynierii ruchu ma zdecydować w ciągu kilku dni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku. Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku.
Ruch rowerowy na ul. Płowce zobacz na mapie Gdańska

- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.

ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.

Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.

Gdzie podziała się strzałka warunkowa do skrętu w prawo?

- Zauważyłem kilka dni temu, że zniknęła zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo na sygnalizatorze ustawionym na rogu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska - jezdnia w kierunku budynku policji. Zapobiegała ona tamowaniu ruchu na prawym pasie jezdni. Czy jest szansa na jej przywrócenie? - opowiada pan Tomasz, nasz czytelnik

Co w tej sprawie mają do powiedzenia w ZDiZ? - Musimy sprawdzić ten sygnał, mogę zapewnić jedynie, że nie zdejmowaliśmy sygnalizatora - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Kolejarze "przywłaszczyli" sobie drogowskaz?

Na czas rozbiórki części wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej i jednocześnie nad magistralą kolejową został zdjęty sporych rozmiarów drogowskaz. - Teraz znajduje się u stóp obiektu i wskazuje niepotrzebnie drogę maszynistom zamiast kierowcom. Warto, by drogowskaz powrócił na swoje miejsce - uważa pan Maciej, mieszkaniec centrum Gdańska.

O to jednak, czy to się uda zapytaliśmy już nie władze ZDiZ, a przedstawicieli spółki PKP SKM w Trójmieście, bowiem roboty na wspomnianym wiadukcie są związane z budową przystanku Gdańsk-Śródmieście.

- Z racji tego, że w tym miejscu prowadzone są prace także w ramach budowy Forum Radunia ustalamy, kto jest odpowiedzialny za zdjęcie znaku. Jeśli faktycznie wina leży po naszej stronie, zwrócimy się do ZDiZ w Gdańsku o wskazanie nowego miejsca na jego umieszczenie - mówi Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście.

Zachęcamy do wysyłania listów e-mail z opisem kolejnych absurdalnych miejsc na trójmiejskich ulicach do autora artykułu.

Miejsca

Opinie (204) 3 zablokowane

  • Zielone strzałki nie dla wszystkich

    Zielona strzałka mogła by być gdyby debilni kierowcy chcieli by się przednią zatrzymać, niestety 90% tego nie robi i wymusza pierwszeństwo.

    • 3 1

  • Strefa "30" na Zakopiańskiej

    Na prawie całej długości ul. Zakopiańskiej w Gdańsku obowiązuje ograniczenie do 30 km/h. Informują o tym znaki umieszczone na granicach strefy. Proszę jednak spróbować zobaczyć taki znak jadąc samochodem osobowym ulicą Wyczółkowskiego od strony Powstańców Warszawskich i skręcając w Zakopiańską. Nie ma szansy. Znak informuje o strefie i w związku z tym nie jest powtarzany na kolejnych skrzyżowaniach. Znak ten wisi zdecydowanie za wysoko i prawidłowo skręcający kierowca nie może go zauważyć, gdyż jest on zasłaniany przez dach własnego samochodu. Skutkiem może być beztroska jazda Zakopiańską z prędkością 50 km/h.

    • 2 1

  • Pytanie do przedstawicieli PKP SKM...

    Czy pan pracownik z samochodu o nr GKW 6U48 to jakiś nadworny dostarczyciel piw schowanych w siateczce wyjętej z rzeczonego auta. Operator kopareczki był bardzo zadowolony z dostawy, a potem wypadki przy pracy pijusy jedne.

    • 6 1

  • A wiecie dlaczego sygnalizacja działa ciągle źle ???

    Nie? No to otwórzcie oczy.

    Jedno przeprogramowanie sygnalizacji to koszt dla miasta ok. 5000zł.

    Dlatego nie warto tego robić dobrze. Kółko się toczy i określone typki są syte, bo co rusz to zlecają przeprogramowanie.

    Sprawdźcie ile firm może tę czynność wykonać i ją wykonuje. Tu dopiero się zdziwicie!

    • 4 3

  • NIC NIE DOCIERA ! ! ! ! ! (1)

    Zróbcie coś z ul, Havla!!!

    • 5 2

    • nie zrobią, bo to ich najnowsze dziecko!

      a że nie da się tam płynnie jeździć, kogo to obchodzi.

      natężenie ruchu jest tam tam małe, że wystarczy wyłączyć całą sygnalizację świetlną, z wyjątkiem węzła z AK.

      to samo można zrobić na Łostowickiej z bzdurnymi światłami przy skrzyżowaniu z Wojskiego.

      ewentualnie można zostawić wyzwalanie zielonego dla pieszych na guzik.

      • 2 0

  • Miasteczko nauki ruchu drogowego tj rejon ulic Długie Ogrody,Grobla Angielska,św. Barbary,Seredyńskiego jeśli ma już być strefą skrzyżowań równorzędnych powinien być wyraźniej oznakowany.Pogięta,zasłaniana przez gałęzie tablica, która o tym ma informować, szczególnie dla przyjezdnych jest niezauważalna.Cały czas trwają przepychanki na skrzyżowaniach.Poroniony pomysł.

    • 3 2

  • zielona strzalka to największy drogowy absurd w kraju! (2)

    Kolor tej strzałki - zielony - oznacza w każdym cywilizowanym kraju wolna drogę. Z reszta taki sam kształt ma zielona komora sygnalizatora S3 (czyli tego w całości strzałkowanego), która to oznacza wolną drogę bez ruchu kolizyjnego! Ta strzalka powinna miec kolor żółty, czyli dopuszczalny przejazd np. w prawo, ale uważaj, bo odbywa się inny ruch kolizyjny który ma pierwszeństwo. Tak jest w USA i chyba również UK. W USA bywają również sygnalizatory 5 komorowe - tj z komorą i żółtej i zielonej strzałki, znaczenie jak najbardziej logiczne - zielona tylko wtedy gdy ruch bezkolizyjny, a żółta ma znaczenie tej naszej nieszczęsnej zielonej. O ile my jesteśmy przyzwyczajeni do tego absurdu top problem się pojawia gdy do Polski przyjeżdżają turyści z innych krajów... dla nich zielone to zielone...

    • 17 6

    • jak przyjezdzaja niech uwazaja i się jezyka polskiego ucza (1)

      Chyba nie bedziemy zmieniac przepisow pod turystow, np czesi wymagaja kpl zarowek zapasowych jako wyposazenie pojazdu, nawet xenonowych w przypadku ktorych nie zalecana jest wymiana przez osobe ktora nie ma o tym pojecia, wiec się jezdze przez czechy z przepalonym-zapasowym zarnikiem sztuka jest sztuka.

      • 0 8

      • Typowe podejścia kolesia który najdalej z Kartuz do Trójmiasta jeździ...

        Jeżdżę po całej Europie i jakoś nie uczę się ani języka ani odrębnych przepisów przed wjechaniem czy to do Czarnogóry czy Hiszpanii. Znaki powinny być logiczne tak aby symbol, kolor, kształt od razu nasuwał jednoznaczne skojarzenia. Naprawdę ciężko jest wytłumaczyć logicznie komukolwiek czemu w Polsce ta sama komora sygnalizatora zielonej strzałki czasem oznacza wolną drogę (w dodatku sygnalizator S3 oznacza, że na drodze skrętu nie odbywa się żaden ruch kolizyjny, coś więcej niż zwykłe zielone światło) a czasem możliwość warunkowego przejechania sygnalizatora po uprzednim zatrzymaniu i ustąpieniu pierwszeństwa innym... Właśnie dlatego zielona strzałka powinna pozostać jedynie na sygnalizatorach S3 a tzw "zielona strzałka" w komplecie z ogólnym czerwonym powinna zostać zastąpiona kolorem żółtym. Proste i logiczne...

        • 6 0

  • na obwodnicy powinno być zniesione ograniczenie prędkości (1)

    aby można było grzać ile fabryka dała!

    • 2 10

    • No bez przesady.
      Nawet w przysłowiowych Niemczech, na obwodnicach - szczególnie tych będących częścią autostrad, gdzie ograniczenia nie obowiązują - zawsze masz ograniczenie do 120.

      • 2 0

  • Gdańsk, ul. Złota Karczma (1)

    Proszę zwrócić uwagę na ustawienie świateł na skrzyżowaniu ulic Złota Karczma i wjeździe na centrum handlowe Matarnia. 3 dni temu uruchomiono nową sygnalizację (niebawem otwarcie Lidla i przebudowano skrzyżowanie w tej okolicy) i o ile jestem w stanie przeboleć zabranie zielonej strzałki warunkowej, to zestrojenie świateł jest złe. o godz 7 rano prawie nikt nie jedzie z centrum handlowego w stronę miasta, a właśnie ludzie z osiedla złota karczma jadą do pracy. w momencie gdy na czerwonym świetle stoją mieszkańcy to na nitce z centrum handlowego dość długo pali się zielone światło. w tym czasie na skrzyżowaniu dalej (Złota Karczma / Słowackiego) następują 2 zmiany świateł, na których nie ma samochodów, gdyż wszystkie stoją przy wyjeździe z Lidla. Proszę o próbę interwencji i o zmianę trybu świateł chociażby rano, gdy centrum handlowe jest zamknięte.
    Pozdrawiam

    • 5 1

    • skoro jesteśmy przy Złotej Karczmie...

      przydałaby się sygnalizacja do lewoskrętu w ul. Złota Karczma i tak teraz w godzinach po południowych (nie wspominam o weekendzie) skręt jest bardzo utrudniony przez samochody wyjeżdżające z centrum handlowego, które blokują skrzyżowanie, a jak jeszcze otworzą lidla- czarno to widzę

      • 0 0

  • Wiem, nie na temat, ale... (1)

    wyjeżdżałem z bocznej na Słupską (19,19:30)Ciemno, wszyscy na czarno. Z lewej idzie babka. Daleko więc chcę wyjeżdżać ... i nagle śmignął mi koleś na rowerze. Ubrany na czarno, zero świateł i odblasków. Aż się spociłem. On chyba też, bo się zatrzymał i zaczął coś do mnie krzyczeć. Wysiadłem i w tym momencie dosłownie spierd...ł. (mam 2,02 wzrostu).
    Do czego zmierzam: rowery górskie, BMX i inne są ok., ale jak jedziecie ulicą to załóżcie światełka i coś odblaskowego. Wiem że czarny jest cool, ale nie wieczorem. Gips i bandaż jest biały i już nie jest cool. !

    • 26 2

    • Na Batmana nie ma rady

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane