• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy proszą o zmiany na drogach. ZDiZ w Gdańsku odpowiada

Maciej Naskręt
18 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte. Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte.

Zabieramy się za absurdalnie ustawione znaki i sygnalizacje na drogach w Trójmieście. Na początek pod lupę bierzemy centrum Gdańska. Czekamy na sugestie czytelników dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie.



Czy w twojej dzielnicy jest wiele absurdów drogowych?

W Trójmieście mamy prawie 1,5 tys. km dróg łącznie z obwodnicami. Nadzór nad organizacją ruchu drogowego sprawuje ok. 30 urzędników - inżynierów ruchu zatrudnionych w Zarządach Dróg i Zieleni. Zatem średnio jedna osoba nadzoruje 50 km ulicy. Zdaniem części kierowców to za mało, by zapanować nad sytuacją drogową i na dowód przesyłają sugestie w zakresie zmian oznakowania.

Najbardziej zasadne pomysły kierowców przedstawiliśmy władzom gdańskiego ZDiZ. Urzędnicy odnieśli się do nich.

Wyboje zniknęły, znaki ograniczenia prędkości nie

- Przy al. Armii Krajowej tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka zobacz na mapie Gdańska ustawiony jest znak B-33 - zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h - wraz ze znakiem A-11 - tzn. wyboje. Niedawno zlikwidowano nierówności na dylatacjach, należy zatem zdjąć znak ostrzegawczy i zakaz - zwraca uwagę pan Piotr Drzymała, mieszkaniec Chełmu.

- W dodatku zatokę autobusową tuż za znakiem zakazu upodobała sobie policja, która mierzy kierowcom prędkość. Niejeden już zgarnął tam punkty karne - dodaje nasz czytelnik.

Co na to Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku? - To prawda, ostatnio dylatacje zostały we wspomnianym miejscu wyremontowane. Jeśli stan drogi nawierzchni na to pozwoli, znaki opisane przez czytelnika zostaną zdjęte. Wydział inżynierii ruchu ma zdecydować w ciągu kilku dni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku. Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku.
Ruch rowerowy na ul. Płowce zobacz na mapie Gdańska

- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.

ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.

Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.

Gdzie podziała się strzałka warunkowa do skrętu w prawo?

- Zauważyłem kilka dni temu, że zniknęła zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo na sygnalizatorze ustawionym na rogu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska - jezdnia w kierunku budynku policji. Zapobiegała ona tamowaniu ruchu na prawym pasie jezdni. Czy jest szansa na jej przywrócenie? - opowiada pan Tomasz, nasz czytelnik

Co w tej sprawie mają do powiedzenia w ZDiZ? - Musimy sprawdzić ten sygnał, mogę zapewnić jedynie, że nie zdejmowaliśmy sygnalizatora - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Kolejarze "przywłaszczyli" sobie drogowskaz?

Na czas rozbiórki części wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej i jednocześnie nad magistralą kolejową został zdjęty sporych rozmiarów drogowskaz. - Teraz znajduje się u stóp obiektu i wskazuje niepotrzebnie drogę maszynistom zamiast kierowcom. Warto, by drogowskaz powrócił na swoje miejsce - uważa pan Maciej, mieszkaniec centrum Gdańska.

O to jednak, czy to się uda zapytaliśmy już nie władze ZDiZ, a przedstawicieli spółki PKP SKM w Trójmieście, bowiem roboty na wspomnianym wiadukcie są związane z budową przystanku Gdańsk-Śródmieście.

- Z racji tego, że w tym miejscu prowadzone są prace także w ramach budowy Forum Radunia ustalamy, kto jest odpowiedzialny za zdjęcie znaku. Jeśli faktycznie wina leży po naszej stronie, zwrócimy się do ZDiZ w Gdańsku o wskazanie nowego miejsca na jego umieszczenie - mówi Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście.

Zachęcamy do wysyłania listów e-mail z opisem kolejnych absurdalnych miejsc na trójmiejskich ulicach do autora artykułu.

Miejsca

Opinie (204) 3 zablokowane

  • Światła przy Realu na Osowej. (1)

    Światła przy Realu na Osowej powodują korki na Spacerowej. Jeśli Realowi nie zależy na bezkolizyjnych wyjazdach z centrum to trudno. Światła powinny bardziej preferować jadących Spacerową a klienci sklepu powinni poczekać trochę dłużej. Optymalnie byłoby przy dużym korku na spacerowej wyłączać na chwilę światła przy Realu tak żeby korek się rozładował. Dla Tristara to chyba pikuś :-)

    • 6 3

    • Geant chciał zbudować bezkolizyjne skrzyżowanie. Problem w tym, że lasy państwowe się na to nie zgodziły, bo inwestycja zajęłaby kawałek TPK. Miasto nie miało więc nic do gadania.

      • 1 0

  • Przywrócić dwa kierunki na starej Uczniowskiej.

    To jakaś idiotyczna mania, że tam gdzie obok zbudowano nową drogę, ograniczany jest ruch na starej. Stara Uczniowska, Rybacka na Żabiance, idiotyczne pomysły w Sopocie.
    Skrzyżowania: Bażyńskiego-Wita Stwosza, Grunwaldzka-Kołobrzeska, Grunwaldzka-Pomorska to naprawdę jest porażka. Dobry przyjkład, jak małymi zmianami można spierzyć dokumentnie ruch.
    Widać też jaki będzie efekt włączenia Tristara. Gdy światłą zostaną pod Tristar przeprogramowane tak, jak na skrzyżowaniu z Kołobrzeską, to czeka nas paraliż drogowy.
    Tak się zastanawiam, czy pracownicy ZDiZ w ogóle czasami jeżdżą tam, gdzie były zmiany? Naprawdę nie wiedzą, że jest gorzej? A może o to chodzi?

    • 5 3

  • Korek na Rybińskiego (1)

    Często korek na Rybińskiego sięga Grunwaldzkiej. Winne jest tu głównie skrzyżowanie z ul.Polanki.
    Gdy jest zielone dla Polanki kierowcy z niej wjeżdżają na chama ile się da. Odcinek do następnego skrzyżowania jest krótki więc się zapycha. Gdy jest zielone dla Rybińskiego często nie ma opcji żeby przejechał chociaż jeden samochód. Efekt jest taki że ruch z Polanki idzie na bieżąco a Rybińskiego stoi.

    • 0 4

    • tak nie jest, gorzej maja zPolanki

      • 0 0

  • Dwa miejsca o znaczeniu strategicznym

    1. Skrzyżowanie ulic Staropolskiej i Starowiejskiej, czyli sławny wyjazd z "outletów" - tam się prosi turbo rondo, na drodze do "outletów" przybywa firm, coraz więcej samochodów ciężarowych a rozwiązanie drogowe bez zmian.
    2. Wyjazd ulicą Okopową w kierunku Pruszcza, zlikwidować linię ciągłą. Umożliwi to płynniejszy ruch pojazdów wyjeżdżających spod tunelu, tym bardziej, że prawy obecnie niedostępny pas jest z reguły pusty

    • 3 1

  • korki

    • 0 1

  • no to lecimy dalej (2)

    ulica Wita Stwosza od strony obronców westerplatte. ja wiem ze zbudowanie tej pozal sie boze sciezki rowerowej kosztowalo nas podatnikow jakies pare set tysiecy zlotych i niech wam bedzie, pomimo ze zadnego roweru tam nie widzialem, po jaka cholere zbudowano progi co 20 metrow? niech je sobie ten urzednik co to wymyslil postawi na swoim podworku albo lepiej na czole, urzedasy powinni pojechac do niemiec poogladac jak to tam sie robi a nie wymylac takie glupoty!!!

    • 11 3

    • Popieram... Z całkiem użytecznej(szybki przejazd spod Żaka aż do Oliwy, w zasadzie bez korków i problemów) zrobili coś, na co nawet nie mam ochoty wjeżdżać.

      • 2 2

    • progi to rzeczywiście bezsens

      z pasów korzystam dość często, nie tylko zresztą ja. Z drugiej strony jeździłem tam już wcześniej, więc wielkiej zmiany nie zauważyłem.

      • 1 0

  • NIC NIE DOCIERA ! ! ! ! ! (1)

    Zróbcie coś z ul, Havla!!!

    • 5 2

    • nie zrobią, bo to ich najnowsze dziecko!

      a że nie da się tam płynnie jeździć, kogo to obchodzi.

      natężenie ruchu jest tam tam małe, że wystarczy wyłączyć całą sygnalizację świetlną, z wyjątkiem węzła z AK.

      to samo można zrobić na Łostowickiej z bzdurnymi światłami przy skrzyżowaniu z Wojskiego.

      ewentualnie można zostawić wyzwalanie zielonego dla pieszych na guzik.

      • 2 0

  • Miasteczko nauki ruchu drogowego tj rejon ulic Długie Ogrody,Grobla Angielska,św. Barbary,Seredyńskiego jeśli ma już być strefą skrzyżowań równorzędnych powinien być wyraźniej oznakowany.Pogięta,zasłaniana przez gałęzie tablica, która o tym ma informować, szczególnie dla przyjezdnych jest niezauważalna.Cały czas trwają przepychanki na skrzyżowaniach.Poroniony pomysł.

    • 3 2

  • A wiecie dlaczego sygnalizacja działa ciągle źle ???

    Nie? No to otwórzcie oczy.

    Jedno przeprogramowanie sygnalizacji to koszt dla miasta ok. 5000zł.

    Dlatego nie warto tego robić dobrze. Kółko się toczy i określone typki są syte, bo co rusz to zlecają przeprogramowanie.

    Sprawdźcie ile firm może tę czynność wykonać i ją wykonuje. Tu dopiero się zdziwicie!

    • 4 3

  • Pytanie do przedstawicieli PKP SKM...

    Czy pan pracownik z samochodu o nr GKW 6U48 to jakiś nadworny dostarczyciel piw schowanych w siateczce wyjętej z rzeczonego auta. Operator kopareczki był bardzo zadowolony z dostawy, a potem wypadki przy pracy pijusy jedne.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane