- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (102 opinie)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (32 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 5 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (30 opinii)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2017-12-05 09:30
Zlikwidować całe skrzyżowanie i walnąć rondo. (2)
- 6 9
-
2017-12-06 08:12
Tak, to jest pomysł.
Zintegruje osiedle, uspokoi ruch. Problem jednak w tym, że również go sparaliżuje, ponieważ
Obecnie jest to bardzo szybki i wygodny dojazd na Przymorze z Wrzeszcza. Spowolnienie tego ruchu będzie korzystne dla życia dzielnicy, ale utrudni dojazd do innych dzielnic, a na miasto trzeba patrzeć jako całość. Część ruchu wtedy wycofa się na Grunwaldzką i ją jeszcze bardziej przytka. Poczekałbym z tym, aż powstanie nowa Abrahama i przedłużenie Hynka do Hallera.
Nie można obniżać przepustowości ciągu komunikacyjnego, nie dając alternatyw.- 2 0
-
2017-12-06 01:20
rondo to masz w glowie
- 1 0
-
2017-12-05 23:19
a gdzie (2)
ja będę na rolkach jeździć jak wyburzą ?! :o
- 4 0
-
2017-12-06 00:18
nie trzeba bylo glosowac na PO (1)
- 1 3
-
2017-12-06 06:30
ja nie głosowała :(
- 3 1
-
2017-12-05 06:36
rozumiem, ze to projekt budzetu obywatelskiego? (2)
jesli nie to wynocha z taka samowladza okolicznych deweloperow.
- 22 10
-
2017-12-06 03:24
Grzelak Ahoj!
Spokojna glowa mamy Grzelaka, on nie zawiedzie jak w Brzeznie.
- 0 0
-
2017-12-05 07:44
projekt budzetu obywatelskiego zakładał remont schodów i budowe brakujacych wind
niestety przepadł, a miasto nie potrafi skończyć tego co samo zaczęło kilka lat temu
- 5 1
-
2017-12-06 01:16
....czyli jak wkurzyc mieszkancow osiedla Zaspa!
czekamy na wybory!
- 4 2
-
2017-12-05 22:49
Ciekawy przelicznik. (1)
Minus w postaci wyglądu ważniejszy od bezpieczeństwa. Typowi urzędnicy. Jak zwykle - więcej pasów, większe korki, więcej spalin, no ale taniej.
- 3 1
-
2017-12-06 01:04
a kto powiedzial, ze taniej...
- 1 0
-
2017-12-05 19:21
Nie burzyć!! (3)
Dlaczego chce ktoś odciąć ludzi od komunikacji??? Jeśli zburzą całkowicie to jak mieszkańcy ze Startowej 5, 7, 11 i innych bloków będą musieli biegać dookoła na tramwaj?? To jest kolejna zachęta do rezygnacji z komunikacji miejskiej. Mieszka tu pełno osób niepełnosprawnych lub mających trudności w poruszaniu a także wiele matek z dziećmi i wózkami. Czy ktoś pomyślał że wiele z nich nie będzie w stanie zasuwać dookoła?? Chyba chcą zrobić prywatną kładkę dla bloku który ma być budowany przez dewelopera gdzie kiedyś był parking!! To są chore pomysły. Tym bardziej, że np dojście do kolejnego przystanku tj Startowa jest tunelem pod drogą, bez windy, i oczywiście po każdych opadach deszczu jest on sukcesywnie zalewany. Niech taki "pomysłowy" urzędnik złamie sobie nogę i dotrze na przystanek np ze Startowej 5 ale...tą wymyśloną przez siebie drogą dookoła. Może wtedy się oczy otworzyłyby na "głupie" pomysły.
- 12 0
-
2017-12-06 00:34
(1)
Teraz ci z dywizjonu jak chcą wyjechać winda latają dookola
- 1 0
-
2017-12-06 01:02
windy Budyn dal dla dewelopera a nie mieszkancow Zaspy
Burzynskiego ma ten sam problem..
- 1 0
-
2017-12-06 00:28
Burzynskiego tez uzywa kladke i jest z niej zadowolona! Zadnych zmian!
- 0 0
-
2017-12-06 00:55
(1)
Z tej kładki widać morze
- 4 0
-
2017-12-06 01:01
dlatego deweloper leci na te dzialke!
- 2 0
-
2017-12-05 06:06
(27)
Ta, najlepiej wyburzyć i niech ludzie wpadają pod auta i tramwaje
- 363 108
-
2017-12-05 08:09
Biedaku (12)
Jak Ty radzisz sobie w mieście? Co skrzyżowanie to wpadasz pod samochód albo tramwaj. Normalnie aż mi Ciebie szkoda.
W Gdańsku mamy tysiące skrzyżowań, przejść przez torowiska, pasów dla pieszych, a jakoś nie słychać o masowej eksterminacji mieszkańców. To pewnie jakiś spisek, prawda?- 27 21
-
2017-12-05 09:00
(10)
To powiedz ile było wypadków śmiertelnych na skrzyżowaniu z Kołobrzeską?
- 11 6
-
2017-12-05 09:28
No właśnie, ile? (7)
Nie pamiętam żadnego.
- 9 3
-
2017-12-06 00:58
Co chwile tam tramwaj przywala, sporo nyło śmiertelnych wypadków na Kołobrzeskiej
- 1 0
-
2017-12-05 11:12
(5)
Proszę. Do znalezienia:
naszemiasto - śmierć na torach tramwajowych
trojmiasto - Śmierć na torach na Przymorzu
trojmiasto - Śmierć pod kołami tramwaju na Przymorzu
trojmiasto - Tramwaj przejechał mężczyznę na Przymorzu
Ja tu widzę co najmniej 4 wypadki ŚMIERTELNE.- 10 2
-
2017-12-05 14:19
i kto był temu winien? (3)
Jak po mieście grasowałby nożownik, to należy pozbyć się mordercy, czy kazać ludziom uważać i chodzić w specjalnych tunelach?
- 6 2
-
2017-12-05 14:39
(2)
No kto był winien? Pieszy który wlazł pod tramwaj. Sugerujesz, że dobrze się stało, że ktoś zginął w wypadku? Tak odebrałem twoje 'pozbycie się mordercy'.
Sparafrazuję powiedzonko policji o strefach 30 - skoro można uratować choćby jedno życie to dlaczego z tego rezygnować?
Nikogo nie trzeba zmuszać, bo infrastruktura jest i spełnia swoje zadanie. Zmuszaniem jest plan wyburzenia i robienia przejść naziemnych.- 4 4
-
2017-12-05 15:36
100% racji, kierowcy-mordercy to jest "nikt" (1)
czyli "mniej niż zera"
ograniczanie prędkości do 30 zmusza NIKOGO do bezpiecznych zachowań, nakłada kaganiec wściekłemu psu, trzyma nożownika za kratami
no chyba że jesteś za karą śmierci dla nożownika, popieram to, odstrzał sanitarny kierowców, tego nikogo, przy najmniejszym zagrożeniu ze strony owego nikogo- owszem, wtedy było by "bez zmuszania i rezygnacji z normalności"- 1 3
-
2017-12-05 18:27
Matka wie że ćpiesz?
- 3 1
-
2017-12-05 14:41
ewidentnie trzeba zakazać pojazdów szynowych
przecież z Twojego posta jasno wynika, że tramwaje wszystkiemu winne ;)
- 7 0
-
2017-12-05 19:56
min 4 i to wszystko na niby bezpiecznych przejściach
jak nie pamiętasz to łyknij tabletki na pamięć
- 0 2
-
2017-12-05 09:26
Nie wiem
Ile?
- 4 3
-
2017-12-05 21:31
A może....
tak pójść za ciosem i zlikwidować wdzelkie kładki, mostki i tunele w mieście?! Ba! Może i wszelkie przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe i chodniki? Latarnie zezłomować! Jakie to da oszczędnosci!? Starczy na adwokata dla urzędników czy tylko na psychiatrę?
- 3 3
-
2017-12-05 20:02
Komu tak kładka przeszkadza??? (1)
i czemu akurat teraz chcą na siłę ludzi uszczęśliwić.
Wystarczy zrobić remont schodów tam gdzie to wymaga i już.
Jak chcą to niech najmniej uczęszczaną część klądki usuną a resztę
naprawić- 2 3
-
2017-12-05 21:59
Pieszym
Im przeszkadza. Pytanie powinno brzmieć: skoro można to rozwiązać lepiej, to dlaczego komuś to przeszkadza?
- 3 0
-
2017-12-05 08:49
twojej głupoty nikc nie przebije ty buraku masz obowiazek sie zatrzymac! (2)
- 7 5
-
2017-12-05 10:38
(1)
I się zaczyna...
A pieszy to nie ma czasem obowiązku się zatrzymać na czerwonym świetle? Nie przebiegać przez pasy? Iść prosto a nie po jakichś skosach? Wbiegać przed jadący pojazd?- 7 3
-
2017-12-05 21:57
Tak, pieszy ma obowiązki o których piszesz
A kierowca ma obowiązek zachować szczególną ostrożność.
- 3 0
-
2017-12-05 10:24
kim są ci idioci którzy (2)
Chcą wszystko burzyć? No tak remontu przez 40 lat nie było a jest potrzebny tzn że do rozbiórki.
- 8 10
-
2017-12-05 14:12
zrozum... obok wiaduktu ma powstać budynek pewnego dewelopera .... (1)
No i jest zonk.... okna będa wychodziły na kładkę i będzie można podglądać ludzi. No więc deweloper, który nie mógł sprzedać mieszkań w browarze i miasto po frajersku kupiło te niedoróbki znowu zgłosił pomysł racjonalizatorski do budynia i zaczyna się dyskusja.... Musi się śpieszyć, bo za rok nie będzie zmiana w mieście...
- 10 3
-
2017-12-05 16:30
Które to mieszkania w Browarze kupiło miasto?
Akurat Browar schodził jak świeże bułeczki, bo to najlepsza lokalizacja w Trójmieście.
Niepotrzebnie wszedł tam bank (chyba rozwoju krajowego) wykupując sporą część mieszkań.- 5 1
-
2017-12-05 07:15
(4)
Dlaczego sąsiednie skrzyżowania z ulicami Kołobrzeską lub Piastowską mogą odbywać się na jednym poziomie, a w omawianym przypadku konieczne jest trzy-poziomowe i na dodatek kolizyjne ?
- 43 18
-
2017-12-05 07:28
(3)
Niestety jedyne co jest kolizyjne to ty i twój tok myślenia
- 14 39
-
2017-12-05 15:04
może trochę merytorycznie ?
na tym skrzyżowaniu jeszcze niedawno stały 4 znaki STOP, więc jest chyba bardzo kolizyjne,
mieszkam na Zaspie i jeżdżę tamtędy codziennie i dołem i górą- 5 1
-
2017-12-05 09:22
konkretny argument!
Przekonałeś mnie!
- 7 0
-
2017-12-05 07:41
Nie zrozumiałem Twojej argumentacji. Czy mógłbyś zniżyć się do mojego poziomu i trochę jaśniej ?
- 25 4
-
2017-12-05 06:36
im juz umysly sie wyburzyly kompletnie
- 31 15
-
2017-12-05 10:42
Wyburzyć całą Zaspę. (1)
- 7 8
-
2017-12-06 00:57
najlepiej zaprosic Ruskich - oni maja juz praktyke w Gdansku!
- 0 1
-
2017-12-06 00:55
Zglosic do UNESCO! Zaspe i Kladke!
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.