- 1 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (84 opinie)
- 2 Po co kolejny remont na autostradzie? (73 opinie)
- 3 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (104 opinie)
- 4 Odmalowano żółte linie na rondach (20 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (333 opinie)
- 6 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (137 opinii)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2017-12-05 08:56
co się czepiacie znowu do dobrych rozwiązań?
część kładki z windami jest niedawno wyremontowana a teraz pomysły na burzenie? puknijcie sie w głowę. Zamiast wydawać choćby 2 miliony na burzenie pozostałej części to wystarczy wydać kilkaset zł na 2 płotki i zamknąć nieużywaną część. I nie bać sie że się rozpadnie bo przetrzyma jeszcze ze 20 lat nieremonowana
- 14 3
-
2017-12-05 08:56
Zasypać i zrobić normalne skrzyżowanie.
- 6 8
-
2017-12-05 08:58
Kokejne 3 poziomowe kolizyjne skrzyżowanie w Europie - ciekawostka inżynieryjna (3)
Miasto d la rowerów - pieszych zachować , na razie ! - automobilistów eksterminować ! Świat tylko dla cyklistów ! W Kambodży prawie się udało !
- 4 13
-
2017-12-05 09:05
dokąd migrują cykliści... (2)
...jesienią. Wczoraj widziałem jednego, a sporo jeździłem po mieście.
- 7 2
-
2017-12-05 18:10
do Kopenhagi (1)
- 1 0
-
2017-12-06 13:08
Na plac nieistniejącej kolorowej tęczy ;)
- 0 1
-
2017-12-05 08:58
(7)
wszystko co stare to złe? Komu ta kładka przeszkadza znów?
- 14 6
-
2017-12-05 09:06
kładka jak kładka... (4)
...ale z zaspy, przymorza i żabianki ruch tranzytowy powinien zniknąć.
- 5 0
-
2017-12-05 09:51
(3)
Ruch tranzytowy powiadasz - to jak z Żabianki dojedziesz do Śródmieścia, skoro nie chcesz aby był tranzyt przez Zaspę, a ja nie chcę aby był tranzyt przez Wrzeszcz?
- 0 0
-
2017-12-05 10:13
(2)
Ostatnia opcja to Brzeźno i Czarny dwór. W zasadzie po wybudowaniu tunelu i puszczeniu ruchu w niewydolny pas nadmorski, to zrobiła się tam obwodnica. W godzinach szczytu ciężko już jechać od wysokości Komendy na Przymorzu.
- 2 0
-
2017-12-05 10:20
(1)
Ale przecież mieszkańcy Przymorza i Zaspy walczą z budowa Drogi Zielonej i też nie chcą tam widzieć tranzytu.
- 1 0
-
2017-12-05 10:54
No dokładnie, dlatego na tą chwilę jedyną opcją jest pozostawienie przepustowej Rzeczypospolitej, z jak najmniejszą ilością przejść-tak żeby samochody jechały a nie stały. Im bardziej spowolnią tą ulicę, tym większe zanieczyszczenie się wygeneruje, bo i tak ludzie będą jeździć samochodami.
- 2 0
-
2017-12-05 09:31
kładka kosztuje (1)
- 0 3
-
2017-12-05 09:45
Wszystko kosztuje
- 0 0
-
2017-12-05 08:59
zabudować i zaadoptować pod powierzchnie handlowo-usługowe
Inwestycja byłaby wykonana z pieniędzy prywatnego inwestora
- 3 3
-
2017-12-05 09:03
tak jak w centrum (4)
Przejścia naziemne. I likwidacja dotychczas istniejących na zaspie podziemnych. Niech stłumią ruch tranzytowy przez dzielnice mieszkalne.
- 9 11
-
2017-12-05 10:16
(2)
I którędy go puścisz? Wrzeszcz to też dzielnica mieszkalna. Tu nie ma dobrego rozwiązania.
- 1 3
-
2017-12-05 15:17
(1)
Tramwajem i skm
- 1 0
-
2017-12-05 15:54
Czyli nie masz samochodu.
- 2 1
-
2017-12-05 10:17
Tzn. nie masz i nigdy nie będziesz mieć samochodu. BO bez sensu jest go tylko trzymać na parkingu skoro nie zamierzasz nim jeździć.
- 2 0
-
2017-12-05 09:04
Czas już najwyższy na zlikwidowanie tego komunistycznego koszmarka !
Całe to skrzyżowanie po prostu Gdańsk ośmiesza. Czy zauważyliście (na filmie widać to doskonale) ,że przystanek tramwajowy jest umieszczony w NAJDALSZYM punkcie od okolicznych domów ??! I to też ma być ułatwieniem dla mieszkańców?
- 5 15
-
2017-12-05 09:05
(2)
Jakiemus developerowi nie pasuje?
- 14 4
-
2017-12-05 09:07
co ma kladka nad ulicą do dewelopera ?Głupiego udajesz czy jestes? (1)
Deweloper bedzie na kładce bloki budowac:)
- 2 6
-
2017-12-05 09:12
Na kładce nie, ale coś wspominał, że tuż przy kładce chce coś wysokiego wstawić i kąłdka by mu wadziła.
- 6 2
-
2017-12-05 09:06
Zlikwidowac ten relikt PRLu całkowicie i ograniczyc ruch blachozłomu !!Czyli projekt nr 2 najlepszy (8)
W kazdym zachodnim miescie gdy tez ograniczano ruch aut ale juz 10 lat wcześniej też buraki za kierownicą protestowały/To normalne ze ludzie o ilorazie inteligencji meduzy protestują bo tego nie rozumieją .W Polsce dodatkowo stary 30letni złom jest synonimem luksusu ,burak nie moze pochwalic sie rozumem ,ale dzieki sprowadzonemu z zachodnich złomowisk trujacego złomu daje im poczucie wartosci czują sie wtedy lepsi od innych :)
- 5 27
-
2017-12-05 09:10
duża część cyklistów... (4)
...to padlina po trzydziestce. Z mózgiem spoczywającym na siodełku.
- 5 5
-
2017-12-05 09:14
Raczej nie (2)
Cykliści to głównie studenciaki na garnuszku u mamy.
- 4 4
-
2017-12-05 09:23
80% studentów to przyjezdni.
Im samochód jest potrzebny z wielu powodów. Rowerek to specyficzna grupa hipsterów i emerytów. Ci pierwsi śmigają po pasie nadmorskim na góralach z 36-biegowymi przerzutkami, drudzy używają "wigrów" z ich dzieciństwa.
- 3 3
-
2017-12-05 09:50
a wiesz buraczku ze masz 3 pedały w w swoim blachozłomie :)
- 2 1
-
2017-12-05 09:49
ty mózgu nie posiadasz wcale własnie to potwierdziłes wpisem pozatym ze ziejesz jadem i nienawiscia
potwierdziłeś ze mózgu nie posiadasz wcale:)
- 2 0
-
2017-12-05 09:12
Nie płacz (1)
Skończysz szkołę, znajdziesz pracę (nie mówię, że będzie to dla ciebie łatwe, raczej wręcz przeciwnie)... I wtedy też może będzie cię stać na samochód.
- 6 5
-
2017-12-05 09:51
czyli dokladnie potwierdziłes brak mózgu obecnie na blachosmroda stac nawet menela z zasiłku
Ale dla pustaka to synonim luksusu jest :)
- 3 1
-
2017-12-05 09:57
Masz racje. Ale najpierw sprzedaj samochód, a jak go nie masz to nigdy nie miej zamiaru go kupić.
- 0 0
-
2017-12-05 09:09
trasa czerwona i nowa kościuszki
Budyń i ekskluzywni deweloperzy cieszą się, bo na przymorzu, zaspie i żabiance zrobiło się piekło po uruchomieniu tunelu i wiaduktu przy "bałtyckiej".
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.